Opbevaring af svampe
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-11-07 13:45

Hejsa til alle

Jeg får gæster på søndag, og købte ind i dag, da jeg ikke har mulighed for
indkøb i weekenden.

Menu'en kommer til at stå på hakkebøf med blandede svampe i flødesovs.
Jeg har i Kvickly købt en bakke med champignon, shii-take og østershatte.
Svampene ligger i en plasticbakke omviklet med folie.
Hvordan opbevarer jeg nu bedst svampene til på søndag? I køleskab? Eller
mørkt i skabet? Skal de pakkes ud eller har de det bedst i nuværende
emballage?

På forhånd tak
Pernille

Fra : Emil

Dato : 02-11-07 14:34

"Pernille Højgaard" wrote:

> [...]
>Hvordan opbevarer jeg nu bedst svampene til på søndag? I køleskab? Eller
>mørkt i skabet? Skal de pakkes ud eller har de det bedst i nuværende

Fjern folien, og pak bakken ind i madpapir og stil den i køleskabet.

Kilde og andre gode tips:
<http://www.arla.dk/C1256F0A0041AB8A/O/6FF259044E84549EC1256F66002C4A55>

m.v.h. Emil

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-11-07 15:56

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Fjern folien, og pak bakken ind i madpapir og stil den i køleskabet.
>
> Kilde og andre gode tips:
> <http://www.arla.dk/C1256F0A0041AB8A/O/6FF259044E84549EC1256F66002C4A55>
>

> m.v.h. Emil

Tusind tak

VH Pernille

Fra : Emil

Dato : 02-11-07 16:46

"Pernille Højgaard" wrote:

>Tusind tak

Velbekomme.
Jeg glemte at nævne, at hvis bakkens bund er helt flad, skal der et
let kryllet stykke papir under, så der kommer lidt luft under
svampende.
Gó fornøjelse.

m.v.h. Emil

Fra : uh

Dato : 04-11-07 00:52

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev

> Menu'en kommer til at stå på hakkebøf med blandede svampe i flødesovs.
> Jeg har i Kvickly købt en bakke med champignon, shii-take og østershatte.

Hej Pernille. Champignons opbevares bedst, hvis du skærer roden af, så den
ikke vokser sig lang og åben. Og så i køleskab ja.
Mvh uh