Bonduelle majs - fy for satan!
Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 19:53

Jeg undskylder den ligefremme emnetekst, men i dag da jeg åbnede en dåse
majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af munden på mig:

http://aycu23.webshots.com/image/32022/2001904317546861738_rs.jpg
el.
http://img219.imageshack.us/img219/1130/bonduellevw9.jpg

En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
indeholdte!

Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller hvad
det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget jeg
kunne finde på at købe igen.

BG

(x-postet i dk.kultut.mad+drikke og dk.forbruger)

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-10-07 19:59

On Tue, 30 Oct 2007 19:52:30 +0100
Barney Gumble <nope@nospam.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller
> hvad det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget

Køber dem tit og har aldrig haft problemer. Konserves kan fra tid til
anden være beskadigt - det må man bare forvente. Jeg er sikker på at
hvis du sender de der billeder til producenten, så sender de dig et par
nye dåser

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 20:16

Kim Schulz skrev:

> [...]
> anden være beskadigt - det må man bare forvente. Jeg er sikker på at
> hvis du sender de der billeder til producenten, så sender de dig et par

Jeg har naturligvis også sendt de "lækre" billeder til producenten, og
skal nok lige følge op når der kommer et svar fra dem.

Mht. nye dåser, så skal de enten være levende eller påtrykt et ølmærke.
Jens Bruuns tunsalat (fra dk.kultur.mad+drikke, d. 20/10) kunne sagtens
undvære majs, og jeg synes ikke lige jeg umiddelbart jeg i denne omgang
har lyst til flere dåsemajs fra Bonduelle ;)

BG

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 20:24

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har naturligvis også sendt de "lækre" billeder til producenten, og
> skal nok lige følge op når der kommer et svar fra dem.
>
> Mht. nye dåser, så skal de enten være levende eller påtrykt et ølmærke.

Er der ikke liv nok i den på billedet?

MVH Claus

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 20:30

Claus skrev:

> Er der ikke liv nok i den på billedet?

Du får lige et nærbillede af indholdet. Så kan du jo selv vurdere om der
er liv! ;)

http://aycu16.webshots.com/image/32815/2000214367368763190_rs.jpg

BG

Fra : Holst

Dato : 30-10-07 21:01

Barney Gumble wrote:

> Du får lige et nærbillede af indholdet. Så kan du jo selv vurdere om der
> er liv! ;)

Hvordan lugter det?

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 21:09

Holst skrev:

> Hvordan lugter det?

Umiddelbart bare "muggent", som hvis et rugbrud begynder at mugne. Har
dog ikke lyst til at tage et ordenligt "snus" helt nede i dåsen; dertil
er jeg sikkert sart, men alene billedet, som nu har sat sig fast, kan
give mig disse brækfornemmelser.

Billedet snyder i øvrigt også lidt. Det ser langt mere "saftigt" ud på
billedet end i virkeligheden (skyldes sikkert blitzen).

BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 21:16

Barney Gumble skrev:

> Billedet snyder i øvrigt også lidt. Det ser langt mere "saftigt" ud på
> billedet end i virkeligheden (skyldes sikkert blitzen).

Her et et billede uden blitz, men med noget kunstigt, og meget
"koldere", lys:

http://aycu08.webshots.com/image/31807/2004424082868019684_rs.jpg

BG

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-10-07 21:20

Barney Gumble wrote:

> Her et et billede uden blitz, men med noget kunstigt, og meget
> "koldere", lys:

Hvor der er liv er der håb ...

Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 21:30

Peter Lykkegaard skrev:

> Hvor der er liv er der håb ...

Ja, ja, ja. Det er altid nemt at prikke til ham der sidder med "lorten" :)

Det er jo ikke _dig_ der nu bliver nødt til at have krise-linjen i røret
hver gang du fremover skal åbne en dåse konserves... :)

BG

Fra : Holst

Dato : 30-10-07 21:18

Barney Gumble wrote:

> [...]
> dog ikke lyst til at tage et ordenligt "snus" helt nede i dåsen; dertil
> er jeg sikkert sart, men alene billedet, som nu har sat sig fast, kan

Så mangler vi bare at høre om konsistensen og smagen.

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 21:27

Holst skrev:

> Så mangler vi bare at høre om konsistensen og smagen.

Jeg skal sende den opfordring videre til Bonduelle hvis de skulle være
interesseret i at få fingrer i dåsen.

Selv ikke mine vildeste masokistiske fantasier indeholder noget om at
rode rundt i dåsen eller sågar smage på indholdet. Men hvis ikke
Bonduelle vil ha' dåsen skulle jeg måske sende den til Bjelkes Alle -
måske sidder der en dér som ville være helt tosset med at få lov til at
smage? :)

BG

Fra : Holst

Dato : 30-10-07 21:41

Barney Gumble wrote:

> [...]
> Bonduelle vil ha' dåsen skulle jeg måske sende den til Bjelkes Alle -
> måske sidder der en dér som ville være helt tosset med at få lov til at

Det kan jo netop være, den tidligere har været forbi den adresse.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-10-07 21:50

Barney Gumble wrote:

> [...]
> Bonduelle vil ha' dåsen skulle jeg måske sende den til Bjelkes Alle -
> måske sidder der en dér som ville være helt tosset med at få lov til

jeg havde kontakt med Stryhns ved et lign. tilfælde og tilbød også at sende
leverpostejen til dem...
hehe... det var sjovt at høre medarbejderens reaktion... ehh øhhh uhhh nej
tak...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-10-07 09:02

Barney Gumble wrote:

> [...]
> dog ikke lyst til at tage et ordenligt "snus" helt nede i dåsen; dertil
> er jeg sikkert sart, men alene billedet, som nu har sat sig fast, kan

Jeg er normalt ikke sart, mht. lugte, men lige netop lugten af mug gør
at jeg får det dårligt.

> Billedet snyder i øvrigt også lidt. Det ser langt mere "saftigt" ud på
> billedet end i virkeligheden (skyldes sikkert blitzen).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Morten

Dato : 31-10-07 11:58

"Peter Knutsen"

> Jeg er normalt ikke sart, mht. lugte, men lige netop lugten af mug gør at
> jeg får det dårligt.

Og i tilfældet mug er det også direkte sundhedsskadeligt at tage et
ordenligt snif. Årsagen er at mugsporer ikke er det bedste at få i lungerne.
Mange andre lugte er bare - ubehagelige (hvis man nøjes med at lugte ;)

Mvh
Morten

Fra : Thø

Dato : 30-10-07 20:36

> [...]
> anden være beskadigt - det må man bare forvente. Jeg er sikker på at
> hvis du sender de der billeder til producenten, så sender de dig et par

Jeg har også købt masser af konserves-dåser med riv-af låg - heriblandt
også bonduelle majs. Og jeg har aldrig set noget fordærvet - Du har
været meget uheldig, og jeg er da sikker på at både butikken og
producenten vil erstatte de rådne dåser du har fået. Konserves kan holde
i årevis (Minimum 3 år ifølge den Bonduelle-dåse jeg har stående)
Du har fået en utæt/dårlig dåse - Det sker...

--
Thø

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 20:57

Thø skrev:

> Jeg har også købt masser af konserves-dåser med riv-af låg - heriblandt
> også bonduelle majs. Og jeg har aldrig set noget fordærvet

Det har jeg heller ikke - heldigvis da. Dog har det altid været massive
riv-af-låg og ikke disse bløde låg (minder lidt om dem på en creme
fraise; dog lidt tykkere).

> - Du har
> været meget uheldig, og jeg er da sikker på at både butikken og
> producenten vil erstatte de rådne dåser du har fået.

Det er jeg naturligvis overhovedet heller ikke i tvivl om, men jeg er
dog pænt ligeglad med de 4-5 kroner som dåsen koster. Kunne ikke drømme
om, heller ikke for princippets skyld, at bringe den tilbage til
butikken (vil gerne bevare et anstændigt ry i forretningen ;) ).

Alt afhængig af Bonduelles svar kan jeg dog godt finde ud af noget med
at sende den til dem, hvis de skulle være interesseret. De kunne så
passende (og det mener jeg sgu :) ) sende et par dåsebajere tilbage for
besværet.

> Konserves kan holde
> i årevis (Minimum 3 år ifølge den Bonduelle-dåse jeg har stående)

Den her havde produktionsdato d. 26/08/2006 og mindst holdbar til d.
31/08/2010, så det er næppe fordi den er "blevet for gammel".

> Du har fået en utæt/dårlig dåse - Det sker...

Helt sikkert. Skal da også lige understrege, at min e-mail til dem på
ingen måde bar noget negativt præg. Den informerer dem blot om min
oplevelse.

BG

Fra : Holst

Dato : 30-10-07 20:12

Barney Gumble wrote:

> En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
> indeholdte!

Ja, det ser ikke for godt ud.

Jeg har dog i ny og næ brugt de majs tidligere, hvor det har været
ganske udmærkede. Men indimellem går der jo noget galt.

For nylig købte jeg noget rugbrød, der stadig havde tre dage til sidste
salgsdato, men alligevel var der mug på et par skiver. Sådan er det nu
engang med madvarer.

Men det kunne jo tænkes, at firmaet ville være interesseret i at modtage
dåsen, så de kan se nærmere på, hvad der måske er gået galt. Det er jo
de færreste firmaer, der med ligefrem har lyst til at sende sådanne
beskadigede produkter på handlen.

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 20:24

Holst skrev:

> Ja, det ser ikke for godt ud.

Næhhh. Selv det gamle råd om at lugte til maden og hvis det lugter som
det skal kan det spises, kom IKKE i brug ved denne dåse. Måske er jeg
bare sart? :)

> Jeg har dog i ny og næ brugt de majs tidligere, hvor det har været
> ganske udmærkede. Men indimellem går der jo noget galt.

Ja sådan er det jo. Dog vil jeg umiddelbart mene, at chancen for en utæt
dåse er mindre ved de almindelige dåser, som er af 100 % metal(?); dvs.
også "hårdt" låg. Det bliver i hvert fald den slags konservesdåser jeg
fremover vil gå efter.

> For nylig købte jeg noget rugbrød, der stadig havde tre dage til sidste
> salgsdato, men alligevel var der mug på et par skiver. Sådan er det nu
> engang med madvarer.

Netop med brød hiver jeg altid de bagerste fra hylden ned i kurven (dvs.
dem med længst mindst holdbarhedsdato). Der er også nogle butikker jeg
ikke gider at købe madvarer i, da varene ofte ligger tæt på sidste
salgsdato (det er dog en anden diskussion).

> [...]
> dåsen, så de kan se nærmere på, hvad der måske er gået galt. Det er jo
> de færreste firmaer, der med ligefrem har lyst til at sende sådanne

Nu har jeg i hvert fald i første omgang sendt dem en e-mail med
vedhæftet billede. De har også fået produktionskoden. Jeg kan da lige
gemme dåsen til i morgen, men så ryger den godt nok også ud. Har af gode
grunde ikke rigtig lyst til at have den stående ;)

BG

Fra : Holst

Dato : 30-10-07 20:34

Barney Gumble wrote:

> [...]
> dåse er mindre ved de almindelige dåser, som er af 100 % metal(?); dvs.
> også "hårdt" låg. Det bliver i hvert fald den slags konservesdåser jeg

Måske. Jeg kan ikke mindes at have set den emballage, du omtaler. Jeg
bruger sjældent dåser, bortset fra koncentret tomatpuré.

> [...]
> gemme dåsen til i morgen, men så ryger den godt nok også ud. Har af gode
> grunde ikke rigtig lyst til at have den stående ;)

Jeg ville nok stoppe den i en plastpose og lukke den tæt og så enten
smide den i køleskabet eller måske endnu bedre i fryseren.

Men jeg kan da godt forstå, du ikke har megen lyst til at have den
stående

Fra : Barney Gumble

Dato : 30-10-07 20:46

Holst skrev:

> Måske. Jeg kan ikke mindes at have set den emballage, du omtaler. Jeg
> bruger sjældent dåser, bortset fra koncentret tomatpuré.

Det er også første gang jeg er stødt på dem (umiddelbart lægger man ikke
mærke til, at det er et blødt låg når de står i supermarkedet), men jeg
bruger netop heller ikke særlig tit konserves, udover tun, som jeg
aldrig har set med disse bløde låg.

> Jeg ville nok stoppe den i en plastpose og lukke den tæt og så enten
> smide den i køleskabet eller måske endnu bedre i fryseren.

Om den så blev pakket ind som en aftjent atomreaktor fik den ikke lov
til at komme i mit køleskab eller fryser. Ikke at jeg ser nogen "fare"
ved det, men så fin behandling har denne dåse simpelthen ikke fortjent.

> Men jeg kan da godt forstå, du ikke har megen lyst til at have den
> stående

Jeg er faktisk ved at blive lidt bange for den. Måske begynder der snart
at kravle små dyr ud af den! ;)

Håber de der har set billedet har kunnet holde aftensmaden nede - Jens
Bruuns tunsalat (dog uden majs) er ikke røget op endnu :)

BG

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-07 22:00

> Håber de der har set billedet har kunnet holde aftensmaden nede - Jens
> Bruuns tunsalat (dog uden majs) er ikke røget op endnu :)

Du har min dybeste medfølelser. Håber, tunsalaten kunne spises alligevel.

Og så et lille tip (selvom det selvfølgelig er lidt sent, og selvom du nok
aldrig nogen sinde mere vil eksperimentere med den slags): Jeg bruger altid
frosne majs, som jeg rører i direkte fra fryseren. Det køler tunsalaten ned,
og giver nogle dejlige, næsten-friske majs. De er fuldstændigt optøede efter
5-10 minutter i tunsalaten.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Inger D.

Dato : 31-10-07 19:54

> [...]
> tunsalaten ned, og giver nogle dejlige, næsten-friske majs. De er
> fuldstændigt optøede efter 5-10 minutter i tunsalaten.

Jeg er også mest til frosne majs. jeg overhælder dem blot med kogende vand
inden brug, så er de helt perfekte.

Inger D.

Fra : Barney Gumble

Dato : 31-10-07 22:58

Jens Bruun skrev:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Du har min dybeste medfølelser. Håber, tunsalaten kunne spises alligevel.

Jeg lavede den faktisk også i sidste uge, så det var en opfølgning på en
succes :) Den er jo hurtig og nem at røre sammen; det eneste der lige
tager en smule tid er, at snitte løget, men ellers er der jo ingen
opvask og så tager den max 5 minutter at lave. Skal da også lige have
lavet mig en "natmad" med det sidste fra i går på et groft stykke
rugbrød med rigtig smør - dog stadig uden majs :) Og så lige en kølig
godnatbajer til...

> [...]
> og giver nogle dejlige, næsten-friske majs. De er fuldstændigt optøede efter

Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg ikke selv havde tænkt på det. Jeg
havde netop det problem med den omgang jeg lavede i sidste uge, at den
var "lidt lunken" da jeg lige havde lavet den - og jeg kunne naturligvis
ikke vente et par timer på at den skulle køle af i køleskabet :)

Den med de frosne majs er derfor købt. Måske kunne man også supplere med
frosne ærter, eller det ville måske være dumt?

BG

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-07 23:22

> Den med de frosne majs er derfor købt. Måske kunne man også supplere
> med frosne ærter, eller det ville måske være dumt?

Nope. Jeg skifter ofte mellem ærter og majs, og bruger nogen gange begge
dele på samme tid. Men af én eller anden grund synes jeg bedst om
majs-udgaven, når det er på et stykke ristet brød.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-10-07 23:59

Jens Bruun wrote:
> [...]
> begge dele på samme tid. Men af én eller anden grund synes jeg bedst
> om majs-udgaven, når det er på et stykke ristet brød.

altså... hvad er det for en tun-ting i allesammen snakker om??

Fra : Barney Gumble

Dato : 01-11-07 00:17

Rasmus M. Jensen skrev:

> altså... hvad er det for en tun-ting i allesammen snakker om??

http://shorterlink.com/?167S32

Det er såmænd "blot" en opskrift som Jens Bruun kom med i
dk.kultur.mad+drikke d. 20 oktober. Den kan klart anbefales, men vær
omhyggelig med hvilke majs du vælger ;)

BG

Fra : Max

Dato : 30-10-07 22:10

Hej Barney

> [...]
> men jeg bruger netop heller ikke særlig tit konserves, udover tun,
> som jeg aldrig har set med disse bløde låg.

Det er jo desværre den slags ting der sker, men tænk på at havde
du grise, ja så spiste de såmændt dåsens indhold uden problemer :)

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 30-10-07 22:12

Max wrote:

> Det er jo desværre den slags ting der sker, men tænk på at havde
> du grise, ja så spiste de såmændt dåsens indhold uden problemer :)

Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo så
tænke lidt over.

Fra : Max

Dato : 30-10-07 22:58

Hej Holst

> Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo
> så tænke lidt over.

Præcis min tanke :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-10-07 09:05

Holst wrote:

> Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo så
> tænke lidt over.

Mug er jo ikke tungmetaller eller andre kemisk giftige stoffer, som
ophobes i fedtvæv eller lignende. Det er bare noget uhensigtsmæssig
biologi (set fra vores synsvinkel), og jeg formoder at det slet ikke
formår at slippe gennem grisens tarmvæg i funktionel tilstand.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 31-10-07 09:24

Hej Peter

> [...]
> biologi (set fra vores synsvinkel), og jeg formoder at det slet ikke
> formår at slippe gennem grisens tarmvæg i funktionel tilstand.

Pointen er vel også at det der er ulækkert for nogle
kan være mad for andre.

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-10-07 17:57

Max wrote:
> Hej Peter

> Pointen er vel også at det der er ulækkert for nogle
> kan være mad for andre.

Jeg opfattede Holsts indlæg som en insinuering af at der er en målbar
fysiologisk effekt af at spise kød fra en gris som har spist noget muggent.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Holst

Dato : 31-10-07 21:39

Peter Knutsen wrote:

> Jeg opfattede Holsts indlæg som en insinuering af at der er en målbar
> fysiologisk effekt af at spise kød fra en gris som har spist noget muggent.

Tværtimod. Hvad jeg ville sige var, at selvom grisen spiser noget møg,
så kan vi sagtens spise grisen uden problem.

Fra : Max

Dato : 31-10-07 21:43

Hej Holst

> Tværtimod. Hvad jeg ville sige var, at selvom grisen spiser noget møg,
> så kan vi sagtens spise grisen uden problem.

Nøjagtig sådan havde jeg også forstået dit indlæg. Det er jo eventyrligt
at grisen går og roder i jorden og spiser vores skrald, og ender med
at blive velsmagende koteletter på panden.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 31-10-07 22:01

Max wrote:

> Nøjagtig sådan havde jeg også forstået dit indlæg. Det er jo eventyrligt
> at grisen går og roder i jorden og spiser vores skrald, og ender med
> at blive velsmagende koteletter på panden.

Men det viser jo også hvor svær skriftlig kommunikation kan være.

Fra : Max

Dato : 31-10-07 22:04

Hej Holst

> Men det viser jo også hvor svær skriftlig kommunikation kan være.

Det gælder også andre steder, min kone tror hun ved hvad jeg
mener og tænker, men hun tager ofte fejl :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-11-07 13:33

> Hej Holst

> Det gælder også andre steder, min kone tror hun ved hvad jeg
> mener og tænker, men hun tager ofte fejl :)

Det går helt sikkert begge veje.........tror du ikke ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-11-07 13:39

Tove Krieger skrev:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det går helt sikkert begge veje.........tror du ikke ?

Den er lidt sjov: Nogle hører det der siges, andre hvad de tror der
menes.... Kønsfordeling på det overlades den enkelte..

New Images: http://olelarsen.eu/78/index.html

Fra : Max

Dato : 01-11-07 14:46

Hej Tove

> Det går helt sikkert begge veje.........tror du ikke ?

Nej da, hun er jo kvinde, så hun tænker jo ikke :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-11-07 09:58

Holst wrote:

> Tværtimod. Hvad jeg ville sige var, at selvom grisen spiser noget møg,
> så kan vi sagtens spise grisen uden problem.

Okay, så misforstod jeg dig 180 grader.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Holst

Dato : 01-11-07 10:05

Peter Knutsen wrote:

> Okay, så misforstod jeg dig 180 grader.

Ja, sådan går det, når man ikke er tydelig nok i sin kommunikation.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-11-07 11:00

Holst wrote:

> Ja, sådan går det, når man ikke er tydelig nok i sin kommunikation.

Hvis vi skal gå helt ned i detaljer, så kunne du måske have skrevet
"spiser" i stedet for "spiste":

> Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo så tænke lidt over.

Det ville nok gøre det sværere at læse forgiftningsparanoia ind i sætningen.

Alternativt kunne jeg bare have hæftet mig grundigere ved "uden
problemer"-delen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 30-10-07 22:49

> [...]
> den i køleskabet eller måske endnu bedre i fryseren.
>
> Men jeg kan da godt forstå, du ikke har megen lyst til at have den stående

Og i morgen er den vist gående

Fra : Rado

Dato : 30-10-07 22:51

wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller hvad
>det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget jeg

Jeg er også spændt hver gang jeg åbner en (bruger nogle stykker om
ugen) - det må gå galt en gang imellem med et så spinkelt låg. Har dog
ikke selv oplevet det endnu.

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-10-07 08:48

> Jeg undskylder den ligefremme emnetekst, men i dag da jeg åbnede en
> dåse majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af
> munden på mig:

De smager altid ad helvede til uanset hvad.

mvh/Preben

Fra : Holst

Dato : 31-10-07 08:56

Preben Andersen wrote:

> De smager altid ad helvede til uanset hvad.

Nu er det snart nogle år siden jeg sidst har købt en sådan dåse, men
dengang jeg boede på kollegie købte vi altid dåsemajsene fra Bonduelle,
fordi de smagte bedre end andre dåsemajs.

At jeg så til enhver tid hellere vil købe en pose frosne majs, er så en
anden historie.

Fra : Max

Dato : 31-10-07 09:25

Hej Preben

> De smager altid ad helvede til uanset hvad.

Nej, de gør da ej.

--
Mvh Max

Fra : Inger D.

Dato : 31-10-07 20:00

> De smager altid ad helvede til uanset hvad.

Når jeg endelig er blevet tvunget til at købe dåsemajs (fremfor frosne
majs), har Bonduelle altid været det bedste køb. Jeg har dog aldrig prøvet
dem med blødt låg.

Inger D.

Fra : Carsten

Dato : 31-10-07 08:35

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget jeg kunne

Det er jo hvad der kan ske, dåsen har ikke været tæt, der er sluppet luft
ind og det ser ud til at de er begyndt at gære og mugne.
Klamt men ikke noget specielt, prøv at tænk over for mange dåse majs de
sælger, det kan ikke undgås at der er en defekt dås nogen gange og det kan
lige så godt være i butikken at det er sket, at dåsen er blevet utæt eller
hjemme hos dig selv, hvis du har haft den i længere tid.

Hvad koster sådan en dåse majs?
Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?

Carsten

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-10-07 09:26

Carsten wrote:

> Hvad koster sådan en dåse majs?
> Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?

når jeg henvender mig til div. firmaer ang. lign. tilfælde er det ikke så
meget for pengenes skyld...
faktisk bliver virksomhederne glade for henvendelserne - så ved de at der et
sted i kæden sker noget uhensigtsmæssigt...!!!
dermed kan/har de mulighed for at rette op på det...
Indtil videre har jeg henvendt mig til følgende fødevarevirksomheder:
Kelloggs
Stryhns
Flensted
Samsø Kartofler

Fra : Carsten

Dato : 01-11-07 09:26

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dermed kan/har de mulighed for at rette op på det...
> Indtil videre har jeg henvendt mig til følgende fødevarevirksomheder:

Som virksomhed bliver man jo nødt at virke glad for alle henvendelser man
får fra sine kunder, man skal jo ikke ende i Ekstra Bladet.
Du er med sikkerhed ikke den første der har været uheldig at få sådan en
dåse, som før sagt, så sker det jo at en dåse bliver utæt og indholde bliver
fordærvet, det er nok den mest almenlige reklamation de får, du får et takke
brev og nogen nye dåser majs og mere bliver der ikke gjort ved det fra
producentens side.
Men hvis du havet fundet en død mus eller en skrue i en af deres dåser, så
kan vi snakke om uhensigtsmæssigt og noget de vil gå videre med, men så
havet du vel også gået til Ekstra Bladet

Fra : Holst

Dato : 01-11-07 09:52

Carsten wrote:

> Men hvis du havet fundet en død mus eller en skrue i en af deres dåser, så
> kan vi snakke om uhensigtsmæssigt og noget de vil gå videre med, men så
> havet du vel også gået til Ekstra Bladet

Hvem siger, at der ikke ligger en død mus i bunden af dåsen?

Fra : Barney Gumble

Dato : 01-11-07 16:07

Carsten skrev:

> [...]
> bliver fordærvet, det er nok den mest almenlige reklamation de får, du
> får et takke brev og nogen nye dåser majs og mere bliver der ikke gjort

Og her vil jeg mene, at du i den grad taler mod bedre vidende.

Jeg vil ikke gengive den e-mail-udveksling jeg har haft med Bonduelle
(det er en privat sag mellem dem og mig), men jeg skal da gerne oplyse
hvilken kompensation de sender til mig i morgen (kompensation (uden
yderligere specifikation) har de allerede lovet de vil sende til mig i
morgen, når de modtager den famøse dåse).

Hvis jeg var producent af dåsemajs med bløde låg (det bliver jeg nok
aldrig), så ville jeg da også gøre alt for, at ingen andre kunder skulle
risikere at få en dåse som den jeg fik. Om det så betyder, at de skal
tage deres bløde låg op til genovervejelse må være en intern diskussion
hos Bonduelle.

Kundehenvendelser fra kunder med fejlprodukter er da guld værd, idet de
stort set er gratis; i modsætning til diverse kontrolprocedurer, som
ethvert produktionsfirma med lidt repekt for sit produkt har (og ja, her
taler jeg af gammel erfaring fra vikarjobs hos en lang række
produktionsvirksomheder).

BG

Fra : Holst

Dato : 01-11-07 16:29

Barney Gumble wrote:

> [...]
> ethvert produktionsfirma med lidt repekt for sit produkt har (og ja, her
> taler jeg af gammel erfaring fra vikarjobs hos en lang række

Det er nemlig guld værd, hvis virksomheden vil udvikle sig.

Der holdes netop om få dagen en konference om kundeklager:

<http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/kundeklagekonference/>

Fra : Barney Gumble

Dato : 01-11-07 17:29

Holst skrev:

> Det er nemlig guld værd, hvis virksomheden vil udvikle sig.

Jeps. Men det kræver jo selvfølgelig (som du også skriver, selv om din
sætning vel kan forståes på 2 måder :) ) at virksomheden også finder det
interessant at udvikle sig og sit produkt - ellers er det spildte kræfter.

Jeg ville nok ikke spilde mange sekunder på et fejlprodukt fra fx Kina
eller et "no name" konservesdåsefirma fra danmark.

Folk jeg har vist billedet har også spontant sagt: "Jamen det er jo
Bonduelle - det lyder da mystisk at det kan ske for dem" (udover "fy for
satan" :) ), hvilket sikkert i høj grad kan tilskrives diverse
reklamer/"programmet er sponsoreret af" som har skabt en stor tillid til
produktet.

> Der holdes netop om få dagen en konference om kundeklager:
>
> <http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/kundeklagekonference/>

Hvis ikke det var fordi kattegatbroen endnu ikke er bygget (bor i
Århus), så kunne jeg faktisk godt have tænkt mig at deltage i den. Det
lyder umiddelbart som nogle interessante 'key speakers', når nu man har
lidt interesse for området.

BG

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-11-07 11:26

Barney Gumble wrote:

> [...]
> skulle risikere at få en dåse som den jeg fik. Om det så betyder, at
> de skal tage deres bløde låg op til genovervejelse må være en intern

hvilken kompensation fik du så?

Fra : Barney Gumble

Dato : 06-11-07 13:26

Rasmus M. Jensen skrev:

> hvilken kompensation fik du så?

Den kom med posten i dag: Et gavekort på 200 kr. til Netto. Lidt
pudsigt, idet Netto hører til en af de butikker, som jeg her i denne
gruppe har kritiseret en del pga. deres "tilbudsaviser" som aldrig
holder vand :)

BG

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 16:37

> [...]
> pudsigt, idet Netto hører til en af de butikker, som jeg her i
> denne gruppe har kritiseret en del pga. deres "tilbudsaviser" som

Jeg var i Netto idag. Der var nogle gode tilbud jeg kunne tænke mig,
og jeg fik det hele uden undtagelse, så mon ikke du har været heldig
at få 200.- kr. Der er jo en masse andre gode tilbud hele tiden.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-11-07 19:27

Barney Gumble wrote:

> [...]
> pudsigt, idet Netto hører til en af de butikker, som jeg her i denne
> gruppe har kritiseret en del pga. deres "tilbudsaviser" som aldrig

ja det var da en flot kompensation...
så kan det blive til 10 pakker tilbudsbonduellemajs i alt 60 dåser...

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-11-07 11:20

Carsten wrote:

> [...]
> dåser, så kan vi snakke om uhensigtsmæssigt og noget de vil gå videre
> med, men så havet du vel også gået til Ekstra Bladet

jeg har aldrig fået en rådden dåse majs... (hint - svar den rigtige... )

Fra : Barney Gumble

Dato : 31-10-07 22:32

Carsten skrev:

> Det er jo hvad der kan ske, dåsen har ikke været tæt, der er sluppet
> luft ind og det ser ud til at de er begyndt at gære og mugne.

Tror du alligevel det? ;)

> [...]
> kan lige så godt være i butikken at det er sket, at dåsen er blevet utæt
> eller hjemme hos dig selv, hvis du har haft den i længere tid.

Dåsen blev købt i går, så det er næppe noget der er sket på de par timer
fra det var min ejendom, til jeg åbnede den.

> Hvad koster sådan en dåse majs?

Tror det var en 4-5 kroner.

> Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?

Næh, men som andre også skriver, så er de fleste firmaer jo interesseret
i at høre om den slags tilfælde (og det bør et hæderligt firma vel også
være). Det er vel de færreste firmaer, som blot ville ignorere sådan en
henvendelse?

Jeg skrev jo derfor også til dem i går (og vedhæftede billede); min
e-mail var dog ikke en reklamation, men mere en oplysning fra forbruger
til producent.

I dag fik jeg så (naturligvis) et svar fra dem. Der stod sådan set alt
hvad man kunne forvente i svaret:

- Obligatorisk beklagelse
- Indrømmelse af, at noget er (og jeg citerer) "helt galt med majsene" :)
- Oplysninger sendt videre til fabrik
- Opfordring til at sende dåsen ind til dem (hvis jeg stadig havde den)
- Lovning på en kompensation

Altså et svar lige efter bogen. Derfor vil jeg da naturligvis også være
dem behjælpelig og sende dem dåsen (specielt når nu Bo Warming ikke har
vist sin interesse :) )

BG

Fra : Max

Dato : 31-10-07 22:48

Hej

> Altså et svar lige efter bogen. Derfor vil jeg da naturligvis også
> være dem behjælpelig og sende dem dåsen.

Så har du vidst også gjort hvad du kan for at prøve at sikre vi
andre imod den samme trælse oplevelse som du var ude for.
Det siger jeg dig tak for.

--
Mvh Max

Fra : Barney Gumble

Dato : 31-10-07 23:02

Max skrev:
> Hej

> Så har du vidst også gjort hvad du kan for at prøve at sikre vi
> andre imod den samme trælse oplevelse som du var ude for.
> Det siger jeg dig tak for.

Selv tak da :)

Hende der Karma kommer jo sikkert en anden gang og hjælper mig, hvis jeg
for brug for det :)

BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 31-10-07 23:09

Barney Gumble skrev:

> hvis jeg for brug for det :)

Får får ikke får, for får får lam...

Nogen gange fatter jeg ikke, hvorfor jeg bliver ved med at skrive "for"
når jeg mener "får" - det er da lidt for lamt! :(

BG

Fra : Carsten

Dato : 01-11-07 09:40

> Hej

> Så har du vidst også gjort hvad du kan for at prøve at sikre vi
> andre imod den samme trælse oplevelse som du var ude for.
> Det siger jeg dig tak for.

Nu har man haft det problem med dåsemad siden man begyndte at komme mad på
dåse for mere end 100 år siden, jeg tror sgu ikke at du bliver sparet for
den oplevelse i fremtiden

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-11-07 14:19

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Nu har man haft det problem med dåsemad siden man begyndte at
> komme mad på dåse for mere end 100 år siden, jeg tror sgu ikke at
> du bliver sparet for den oplevelse i fremtiden

Lige mine ord. Det kan sikkert ikke undgås, men man kan også
risikere at det kun sker én gang.

Det gjorde det for min datter for et par år siden. En dåse Whiskas
kattemad eksploderede lige op i hendes ansigt. Hun havde fordærvet
kattemad overalt, også køkkenet var blevet rigeligt forsynet. Hun
brugte et par timer på at vaske og desinficere køkkenet, og derefter
måtte hun tage bad og vaske hår et par gange, inden "duften" var
forsvundet.

Hun tog det dog som en oplevelse og gjorde ikke mere ud af det, men
hun tålte ikke lugten af kattemad længe efter, så hun gik over til
et lødigt tørfoder i stedet for.

Når jeg køber bønner, flåede tomater o.l. checker jeg grundigt for
eventuelle buler, og hvis det et en dåse med blødt låg, trykker jeg
ganske let på låget og hvis der kommer et lille klik, så bliver
dåsen overgivet til en fra personalet i forretningen (som sikkert
stiller den tilbage igen hvor den stod, når jeg er gået).

Det er meget få gange jeg har oplevet en dåse fordærvet konserves.
Jeg tror faktisk at det kun er sket én gang i årenes løb, (og det er
mange år), men jeg køber så til gengæld heller ikke dåsemajs, jeg
vil meget hellere have de frosne.

Barney kan så være glad for, at det ikke var kattemad. Det lugter
ikke så godt når det er fordærvet, skulle jeg altså lige hilse og
sige.

Fra : Morten

Dato : 01-11-07 14:31

"Tove Krieger"

> [...]
> et par timer på at vaske og desinficere køkkenet, og derefter måtte hun
> tage bad og vaske hår et par gange, inden "duften" var forsvundet.

Svenskerne har noget ala samme koncept. Det hedder "surströmning" :)
Det er så bare sild på dåse og her er det hensigten at det skal gære og
lugte dårligt. Er sikker på de fleste katte vil slikke sig om munden ved
tanken om indholdet ;)
Det anbefales ikke at fortære indenfor og dåsen bør åbnes under vand for at
undgå sprøjt.

Mvh
Morten

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-11-07 14:44

"Morten" <hifi_centret@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig om munden ved tanken om indholdet ;)
> Det anbefales ikke at fortære indenfor og dåsen bør åbnes under

Pyha Morten. Så skal man da vist takke nej til en svensker, hvis han
inviterer på frokost

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-10-07 23:58

Barney Gumble wrote:

> (specielt når nu Bo Warming
> ikke har vist sin interesse :) )

hvorfor tænkte jeg nøjagtigt det samme... LOL

Fra : Carsten

Dato : 01-11-07 09:38

> [...]
> - Oplysninger sendt videre til fabrik
> - Opfordring til at sende dåsen ind til dem (hvis jeg stadig havde den)

Det skal de jo skrive, din dåse ender i skraldespanden lige så snart den
kommer, det er jo et klassisk eksempel og du får deres standart
undskyldnings kit med et par dåser majs og måske andet af deres produkter.
Eller en check på 5 kr.

Fra : Holst

Dato : 01-11-07 09:55

Carsten wrote:

> [...]
> kommer, det er jo et klassisk eksempel og du får deres standart
> undskyldnings kit med et par dåser majs og måske andet af deres produkter.

Jeg ved fra en bekendt, som arbejdede på en fødevarevirksomhed, at
returnerede varer faktisk blev taget meget alvorligt og undersøgt
nærmere på deres laboratorium.

I det her tilfælde vil man jo nok undersøge, om der måtte ligge en død
mus i bunden eller andre fremmedlegemer. Gør der ikke det, vil man nok
blot konkludere, at dåsen er blevet tæt med et uhensigtsmæssigt indhold
til følge.

Og måske kunne du klippe lidt i dine citater.

Fra : Rado

Dato : 02-11-07 14:36

On Thu, 01 Nov 2007 09:55:16 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>mus i bunden eller andre fremmedlegemer. Gør der ikke det, vil man nok
>blot konkludere, at dåsen er blevet tæt med et uhensigtsmæssigt indhold

Hvis der lå en død mus i bunden ville den vel bare blive kogt (under
autoklaveringen) under produktionen, ligesom resten af indholdet, og
ikke nødvendigvis forårsage fordærv.

Fra : Morten

Dato : 01-11-07 10:00

"Carsten"

> [...]
> kommer, det er jo et klassisk eksempel og du får deres standart
> undskyldnings kit med et par dåser majs og måske andet af deres produkter.

Synes du det er forkert at nogen ønsker at gøre producenten opmærksom på der
er et problem med deres produkt?
Hvis alle havde den holdning ville det se skidt ud med fødevarer i DK :/

Ja, det er småpenge det drejer sig om og det er småting man får ud af at
henvende sig, men hvorfor synes du det skal afholde folk fra at gøre
producenten opmærksom på problemet?

Se også f.eks. Kims, de opfordrer jo til at man sender posen ind hvis man
synes noget er i vejen med den. Også småbeløb. Har jeg dog personligt ikke
haft behov for, deres produkter har ikke fejlet noget. Ikke som nogle for et
par år siden, hvis navn ikke er nævnt her (det var ikke Kims), svenske
chips, hvor køberne fandt en friteret mus i posen efter at have spist
halvdelen. De synes også posen havde smagt "noget mere krydret end normalt".
Hvad er værre end at finde en friteret mus i sin pose chips? At finde én,
der ikke er friteret :D

Mvh
Morten

Fra : Barney Gumble

Dato : 01-11-07 16:17

Morten skrev:

> Synes du det er forkert at nogen ønsker at gøre producenten opmærksom på der
> er et problem med deres produkt?
> Hvis alle havde den holdning ville det se skidt ud med fødevarer i DK :/

Præcis mine ord.

> Ja, det er småpenge det drejer sig om og det er småting man får ud af at
> henvende sig, men hvorfor synes du det skal afholde folk fra at gøre
> producenten opmærksom på problemet?

Og jeg kan da også garantere, at det ikke er for et "score" en
kompensation. Den tid jeg har brugt på at skrive til dem og sende
dåserne til dem holdt op imod min normale timeløn skulle i så fald
betyde, at jeg intet havde gjort (ellers skal de godt nok sende et par
gode flasker whisky eller andet godt). Som jeg har skrevet et andet
sted, så indskyder det forhåbentlig bare lidt på min karma-konto :)

Dog finder jeg det alligevel ikke helt uinteressant hvordan et firma (i
dette tilfælde Bonduelle) håndterer den slags henvendelser, og hvilken
"kompensation" de rent giver. Men det skyldes så i lige så høj grad, at
den slags sagtens kunne være et område, inden for hvilket jeg selv en
dag skal arbejde.

BG

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-11-07 11:26

Morten wrote:
> Hvad er værre end
> at finde en friteret mus i sin pose chips? At finde én, der ikke er
> friteret :D

hvad er værre end at finde en orm i et æble...?

en halv orm...

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-07 20:30

> Hvad koster sådan en dåse majs?
> Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?
>
> Carsten

Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i denne
uge til 20 kr.

Fra : Barney Gumble

Dato : 05-11-07 23:18

Tove Krieger skrev:

> Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i denne uge
> til 20 kr.

Men, hvis det er samme slags dåser som i kataloget, så er de med de
almindelige hårde låg. Ved den slags låg er chancen for at få en dåse
med "spændende" indhold jo meget mindre er derfor er der ikke rigtig
noget sjovt ved Nettos dåser :)

BG

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 10:54

> [...]
> en dåse med "spændende" indhold jo meget mindre er derfor er der
> ikke rigtig noget sjovt ved Nettos dåser :)

Nårh nej, det kan jeg da godt se. Så er det jo ligesom om at
underholdningsværdien er blevet forringet en del. LOL

Fra : Barney Gumble

Dato : 06-11-07 13:34

Tove Krieger skrev:

> Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i denne uge
> til 20 kr.

Og i dag modtog jeg sjovt nok et gavekort på 200 kr. til Netto fra
Bonduelle. Så kan jeg købe 60 dåser Bonduelle majs :)

Jeg tror dog det bliver til dåser fra s. 18 i kataloget i stedet. Der
kan jeg fx få 48 dåser øl; alle med hårdt låg

BG

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 16:40

> [...]
>
> Jeg tror dog det bliver til dåser fra s. 18 i kataloget i stedet.
> Der kan jeg fx få 48 dåser øl; alle med hårdt låg

LOL Der kan du bare se. Det betaler sig at klage, og så er
"julebajserne" hjemme. Jeg har da i hvert fald fået en god idé efter
dine indlæg. Jeg har da tænkt mig at klage næste gang en vare ikke
holder standarden, og måske er fordærvet. Det ser jo ud til at give
pote .

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-11-07 19:28

Tove Krieger wrote:

> [...]
> dine indlæg. Jeg har da tænkt mig at klage næste gang en vare ikke
> holder standarden, og måske er fordærvet. Det ser jo ud til at give

helt sikkert... jeg er nærmest ved at have en skabelon i word til
klagedokumenter...
du kan finde listen over firmaer jeg har "klaget" til andet steds i denne
tråd...