Kan rygeost fryses?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-10-07 12:58

Hej

Simpelt spørgsmål: Kan rygeost fryses?

Og så lige en opskrift:

100g rygeost
100g torskerogn (kogt eller fra dåse)
25g creme fraiche
1 finthakket rødløg
1 finthakket lille gulerod
lidt salt

Blandes godt sammen og spises på rugbrød eller blandes med pasta. Det
smager rigtig godt.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-07 14:42

> Hej
>
> Simpelt spørgsmål: Kan rygeost fryses?

Nej. Hverken dessertoste, flødeoste, kvark, blåskimmel eller
hytteoste kan fryses. Jeg vil tro at den væde der er i rygeosten
krystalliserer så osten vil splatte helt ud når den bliver tøet op.

Jeg fandt også lige et link, hvor der står hvilke oste der kan
fryses:

http://www.mejeri.dk/smcms/mejeri_dk/Fra_ko_til_forbruger/Produktleksikon/Anvendelse/Index.htm?ID=4610

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-10-07 14:49

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> [...]
> så osten vil splatte helt ud når den bliver tøet op.
>
> Jeg fandt også lige et link, hvor der står hvilke oste der kan fryses:

Tak for det. Så må jeg nok hellere finde på noget andet at bruge en
klump rygeost til.

Mvh Trine

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-10-07 19:37

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

> Tak for det. Så må jeg nok hellere finde på noget andet at bruge en
> klump rygeost til.
>
> Mvh Trine

Prøv denne her:
1 æggeblomme røres med vindruekerneolie til en stiv mayonaisse og rør
videre med en stor spiseskefuld mager rygeost. Tilsæt en teske stærk
sennep, rør op med lige så meget ylette, smag til med peber og salt og
en dråbe citron. Det er en frisk og lækker basis for en sommersalat.
Radiser i tynde skiver, finthakkede tomater uden kerner og vand, +
finthakkede agurker. Heraf kan ca. 1/3 godt være syltede agurker (sure)
God appetit.
Erling

Fra : Tina.

Dato : 25-10-07 20:47

> Tak for det. Så må jeg nok hellere finde på noget andet at bruge en
> klump rygeost til.

Bare hit med den, og så op på et stykke groft, velsmagende rugbrød, masser
af fintklippet purløg, et lag radiser i tynde skiver og et drys peber.
Uhhmmmm.....

Tina
/der ikke har andet end kedelig Riberhus og en rulle kiks i huset...

Fra : Ralph

Dato : 25-10-07 21:09

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse
> Tina
> /der ikke har andet end kedelig Riberhus og en rulle kiks i huset...

Nårh, stakkels Tina, jeg tror LIGE jeg går ud flækker en meget nybagt
solsikkekerne/gulerods/durum/stenovnsbagt bolle og kommer lidt stærk
kommensost, sky, løg og purløg, og deler med konen.

--
Nat
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 25-10-07 21:27

> Nårh, stakkels Tina, jeg tror LIGE jeg går ud flækker en meget nybagt
> solsikkekerne/gulerods/durum/stenovnsbagt bolle og kommer lidt stærk
> kommensost, sky, løg og purløg, og deler med konen.

Skiftede lige mening, det blev ½ bolle med Ol' Amsterdamost fra Netto uden
tilbehør, mums

--
Ralph

Fra : Tina.

Dato : 26-10-07 05:45

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Skiftede lige mening, det blev ½ bolle med Ol' Amsterdamost fra Netto uden
> tilbehør, mums

Dét var ondt.

Velbekomme

Tina

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-10-07 19:25

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Simpelt spørgsmål: Kan rygeost fryses?

Ja, alt kan fryses.

Det er vel kun spørgsmålet om at have en tilstrækkelig stor
fryser/fryserum for at noget ikke kan fryses.

Eller har jeg misforstået det ellers meget præcise spørsmål.? ...

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-10-07 21:06

Jørgen Rasmussen skrev:

> Ja, alt kan fryses.
> Det er vel kun spørgsmålet om at have en tilstrækkelig
> stor fryser/fryserum for at noget ikke kan fryses.
> Eller har jeg misforstået det ellers meget præcise spørsmål.? ...

Trines spørgsmål *er* forstået og besvaret.
Se det første svar i tråden.
Kan æg fryses? - Selvfølgelig kan de det, men det er
underforstået at man med spørgsmålet i en gruppe om
mad+drikke mener om de kan *tåle* at fryses.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 27-10-07 10:01

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Kan æg fryses? - Selvfølgelig kan de det, men det er
> underforstået at man med spørgsmålet i en gruppe om
> mad+drikke mener om de kan *tåle* at fryses.

Det er heller ikke særligt præcist. Problemet er nok snarere at de efter
optøning er ubrugelige til det oprindelige formål.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jørgen Hess

Dato : 30-10-07 13:01

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det er heller ikke særligt præcist. Problemet er nok snarere at de efter
> optøning er ubrugelige til det oprindelige formål.

> [...]
Da jeg så spørgsmålet 1. gang var jeg ikke i tvivl om forståelsen. Netop
fordi spørgsmålet blev stillet i denne gruppe.
Kan man hælde diesel på en bil med benzinmotor? I en teknikergruppe vil
dette spørgsmål nok blive forstået og besvaret.
For mange år siden kom der pludselig en kæmpediskussion i aviser og på
arbejdspladser omkring begrebet "ekstremrigkær" det lød overordentlig
venstreorienteret. Det morede jeg mig meget over. Forklaringen er bare at
det er en naturtype med meget kalk/kridt f.eks bøgeskoven ved Møns Klint.
Det modsatte er naturligvis "ekstremfattigkær" hvor man f.eks finder porse.

mvh
Jørgen