/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
at tage foto af maleri
Fra : Ole Madsen


Dato : 07-11-07 21:30

Hvis jeg ønsker at have et foto af et maleri, og fotoet skal være 50x70,
hvor stort skal det være så med hensyn til pixels? og, kan et Canon 350d
klare det eller skal jeg købe et andet , og hvilket?

Mvh

Ole

 
 
;o\)-max- (07-11-2007)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 07-11-07 21:57


"Ole Madsen"
> Hvis jeg ønsker at have et foto af et maleri, og fotoet skal være 50x70, hvor stort skal
> det være så med hensyn til pixels? og, kan et Canon 350d klare det eller skal jeg købe
> et andet , og hvilket?
>
> Mvh
>
> Ole

Hehe du har det rigtige kamera, faktisk kan det lave billeder der
er 20x 30 meter, så du er fint inden for hvad kameraet kan præstere.
Der vil måske komme indlæg der påstår at du kan få bedre resultat
med et kamera til 100 k kr. og de har ret. Her er min pointe -
Afrikanere har gennemsnitligt 50-200% større penisser end
Kinesere, alligevel er det den Kinesiske økonomi der stiger med
10-12% pa mens den afrikanske ligger nede i det næsten ubemærkelige.
Nu får jeg nok dumme kommentaer igen om at jeg sikkert er på lsd,
men hvis folk bare et øjeblik ville tænke uden for deres vandte ramme.
Put og pyt - tro mig du vil få mere end fremgragende resultater med
det kamera du har, dem der smiler lever måske ikke længere, men
det skader jo ikke.. ,o)-max-



Anders Otto Nielsen (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders Otto Nielsen


Dato : 07-11-07 22:58

;o\\)-max- <max@bamarzone.dk> skrev:
>
>"Ole Madsen"
>> Hvis jeg ønsker at have et foto af et
>>maleri, og fotoet skal være 50x70, hvor stort skal
>> det være så med hensyn til pixels? og, kan
>>et Canon 350d klare det eller skal jeg købe
>> et andet , og hvilket?
>>
>> Mvh
>>
>> Ole
>
>Hehe du har det rigtige kamera, faktisk kan
>det lave billeder der
>er 20x 30 meter, så du er fint inden for hvad
>kameraet kan præstere.
>Der vil måske komme indlæg der påstår at du
>kan få bedre resultat
>med et kamera til 100 k kr. og de har ret.
>Her er min pointe -
>Afrikanere har gennemsnitligt 50-200% større penisser end
>Kinesere, alligevel er det den Kinesiske
>økonomi der stiger med
>10-12% pa mens den afrikanske ligger nede i
>det næsten ubemærkelige.
>Nu får jeg nok dumme kommentaer igen om at
>jeg sikkert er på lsd,
>men hvis folk bare et øjeblik ville tænke
>uden for deres vandte ramme.
>Put og pyt - tro mig du vil få mere end
>fremgragende resultater med
>det kamera du har, dem der smiler lever måske
>ikke længere, men
>det skader jo ikke.. ,o)-max-


Ja til det foremål er 350D fremragende
--
aon


Kjeld (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Kjeld


Dato : 11-11-07 04:12


"Anders Otto Nielsen (slet WLJUU)" <oz3aap@WLJUUlite.dk> wrote in message
news:11944730300.55085944742202@dtext.news.tele.dk...
> ;o\\)-max- <max@bamarzone.dk> skrev:
>>
>>"Ole Madsen"
>>> Hvis jeg ønsker at have et foto af et
>>>maleri, og fotoet skal være 50x70, hvor stort skal
>>> det være så med hensyn til pixels? og, kan
>>>et Canon 350d klare det eller skal jeg købe
>>> et andet , og hvilket?
>>>
>>> Mvh
>>>
>>> Ole
>>
>>Hehe du har det rigtige kamera, faktisk kan
>>det lave billeder der
>>er 20x 30 meter, så du er fint inden for hvad
>>kameraet kan præstere.
>>Der vil måske komme indlæg der påstår at du
>>kan få bedre resultat
>>med et kamera til 100 k kr. og de har ret.
>>Her er min pointe -
>>Afrikanere har gennemsnitligt 50-200% større penisser end
>>Kinesere, alligevel er det den Kinesiske
>>økonomi der stiger med
>>10-12% pa mens den afrikanske ligger nede i
>>det næsten ubemærkelige.
>>Nu får jeg nok dumme kommentaer igen om at
>>jeg sikkert er på lsd,
>>men hvis folk bare et øjeblik ville tænke
>>uden for deres vandte ramme.
>>Put og pyt - tro mig du vil få mere end
>>fremgragende resultater med
>>det kamera du har, dem der smiler lever måske
>>ikke længere, men
>>det skader jo ikke.. ,o)-max-
>
>
> Ja til det foremål er 350D fremragende
> --
> aon
>

Bemærkede du max at din lallende kommentar blev ignoreret med rette !

/Kjeld




Niels Riis Ebbesen (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 11-11-07 09:53


Kjeld klaphat wrote:

> Bemærkede du max at din lallende kommentar blev ignoreret med rette !


Hmm... når folk svarer på et indlæg, så er det som regel fordi de er
uenige, der også et gammelt ordsprog som siger, at dem som tier
samtykker, og det er iøvritgt kun et fåtal, som sender Re'er, hvor de
oplyser, at de er enige i et givent udsagn...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Robert Piil (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 11-11-07 10:15

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Hmm... når folk svarer på et indlæg, så er det som regel fordi de er
> uenige, der også et gammelt ordsprog som siger, at dem som tier
> samtykker, og det er iøvritgt kun et fåtal, som sender Re'er, hvor de
> oplyser, at de er enige i et givent udsagn...

En generel kommentar. En anden udbredt adfærd på usenet er "Don't feed
the troll's" (som jeg så netop har undladt at følge). Det er ret typisk
dig, at tage et forvrøvlet ordsprog til indtægt for at alle er enige med
dig.


Med venlig hilsen
--
Robert Piil
<http://piil.org/blog/archives/50-Dont-feed-the-trolls.html>

Thomas Corell (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 11-11-07 10:18

Robert Piil wrote:
>
> En generel kommentar. En anden udbredt adfærd på usenet er "Don't feed
> the troll's" (som jeg så netop har undladt at følge). Det er ret typisk
> dig, at tage et forvrøvlet ordsprog til indtægt for at alle er enige med
> dig.

Man kan også sige "dem der tier hedder ikke Sisyfos" i denne sammenhæng ?

--
Don't waste space

Robert Piil (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 11-11-07 13:04

Thomas Corell skrev:

> Man kan også sige "dem der tier hedder ikke Sisyfos" i denne sammenhæng ?

Ja, stenen triller sgu nok ned igen. Sådan er det!

Med venlig hilsen
--
Robert Piil

Niels Riis Ebbesen (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 11-11-07 21:59


Robert Piil wrote:

> Ja, stenen triller sgu nok ned igen. Sådan er det!


- og vi kan også konstatere, at Robert Piil har anskaffet sig et digitalt
kamera, og derfor har han fået en ubændig trang til at være bedrevidende
i fotogruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Ole Madsen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole Madsen


Dato : 08-11-07 09:40

-max- skrev:
> "Ole Madsen"
>> Hvis jeg ønsker at have et foto af et maleri, og fotoet skal være 50x70, hvor stort skal
>> det være så med hensyn til pixels? og, kan et Canon 350d klare det eller skal jeg købe
>> et andet , og hvilket?
>>
>> Mvh
>>
>> Ole
>
> Hehe du har det rigtige kamera, faktisk kan det lave billeder der
> er 20x 30 meter, så du er fint inden for hvad kameraet kan præstere.
> Der vil måske komme indlæg der påstår at du kan få bedre resultat
> med et kamera til 100 k kr. og de har ret. Her er min pointe -
> Afrikanere har gennemsnitligt 50-200% større penisser end
> Kinesere, alligevel er det den Kinesiske økonomi der stiger med
> 10-12% pa mens den afrikanske ligger nede i det næsten ubemærkelige.
> Nu får jeg nok dumme kommentaer igen om at jeg sikkert er på lsd,
> men hvis folk bare et øjeblik ville tænke uden for deres vandte ramme.
> Put og pyt - tro mig du vil få mere end fremgragende resultater med
> det kamera du har, dem der smiler lever måske ikke længere, men
> det skader jo ikke.. ,o)-max-
>
>
Tak for svaret, men hvad så med linse? jeg har bare en standard linse,
den der fulgte med, burde jeg købe en anden?

Ole

Bo Hellum (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Bo Hellum


Dato : 08-11-07 09:51


"Ole Madsen" <ole@o-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:4732cb70$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> -max- skrev:
>> "Ole Madsen"
>>> Hvis jeg ønsker at have et foto af et maleri, og fotoet skal være 50x70,
>>> hvor stort skal det være så med hensyn til pixels? og, kan et Canon 350d
>>> klare det eller skal jeg købe et andet , og hvilket?
>>>
>>> Mvh
>>>
>>> Ole
>>
>> Hehe du har det rigtige kamera, faktisk kan det lave billeder der
>> er 20x 30 meter, så du er fint inden for hvad kameraet kan præstere.
>> Der vil måske komme indlæg der påstår at du kan få bedre resultat
>> med et kamera til 100 k kr. og de har ret. Her er min pointe -
>> Afrikanere har gennemsnitligt 50-200% større penisser end
>> Kinesere, alligevel er det den Kinesiske økonomi der stiger med
>> 10-12% pa mens den afrikanske ligger nede i det næsten ubemærkelige.
>> Nu får jeg nok dumme kommentaer igen om at jeg sikkert er på lsd,
>> men hvis folk bare et øjeblik ville tænke uden for deres vandte ramme.
>> Put og pyt - tro mig du vil få mere end fremgragende resultater med
>> det kamera du har, dem der smiler lever måske ikke længere, men
>> det skader jo ikke.. ,o)-max-
>>
>>
> Tak for svaret, men hvad så med linse? jeg har bare en standard linse, den
> der fulgte med, burde jeg købe en anden?
>
> Ole

Jeg har taget en hel del billeder for gallerier og i starten lavede jeg den
klassiske fejl, faktisk hele 2 fejl. Jeg skød med blitz, og jeg gik så tæt
på som muligt. Det giver for det første genskær i maleriet, og så giver det
buede hjørner.

Min løsning er kamera på stativ, trådudløser, brændevidde på 50+ og ingen
blitz.

Bo



Leif Langgaard (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 08-11-07 10:32

"Ole Madsen" <ole@o-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:47322034$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis jeg ønsker at have et foto af et maleri, og fotoet skal være 50x70,
> hvor stort skal det være så med hensyn til pixels? og, kan et Canon 350d
> klare det eller skal jeg købe et andet , og hvilket?

Hej

I gamle dage, før man bare købte nyt kamera til den opgave man skulle løse,
brugte man det udstyr man havde, og det var som regel godt nok.
Du skal nok definere dine krav bedre, ud over "kan det klare det", for
selvfølgelig kan det klare det, men hvor godt kan altid diskuteres.
Lyset, ja, jeg ville stille billedet udenfor i et lyst gråvejr, det er det
fedeste lys der fåes, ganske uproblematisk og helt gratis, hvis du syntes
det er for nemt og ikke smart nok, så gå du bare i gang med blitz,
flashanlæg eller lamper, så skal du bare se hvilke problemer du løber ind i
mht. genskind og reflektioner.
Sørg for at rammen ikke skygger på billedet, hvis der da er en sådan på
billedet.
Brug blænde 8, der er din optik nok bedst.
Brug kort tele, så undgår du den svage "fortegning" der kan være ved
korteste brændvidde, det er jo bedst at kanterne er rette.
Tag billedet helt vinkelret ind på maleriet, så får du skarphedsplanet
nogenlunde i plan med maleriets overflade, det betyder skarphed over hele
maleriet.

Langgard



Jeroen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Jeroen


Dato : 08-11-07 20:37

Jeg vil nok anbefale at scanne maleriet, i faldet at du vil opnå det bedst
mulige resultat.

Mvh
Jeroen

"Ole Madsen" <ole@o-madsen.dk> wrote in message
news:47322034$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis jeg ønsker at have et foto af et maleri, og fotoet skal være 50x70,
> hvor stort skal det være så med hensyn til pixels? og, kan et Canon 350d
> klare det eller skal jeg købe et andet , og hvilket?
>
> Mvh
>
> Ole



Bo Bjerre (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 11-11-07 15:09

Jeroen wrote:
> Jeg vil nok anbefale at scanne maleriet, i faldet at du vil opnå det bedst
> mulige resultat.

Hvordan vil du scanne et maleri ?

Bo //

Jeroen (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Jeroen


Dato : 11-11-07 21:31

Hm.. Med en scanner!?

Hvad mener du?

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote in message
news:47370d17$0$15000$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeroen wrote:
>> Jeg vil nok anbefale at scanne maleriet, i faldet at du vil opnå det
>> bedst mulige resultat.
>
> Hvordan vil du scanne et maleri ?
>
> Bo //



Bo Bjerre (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 11-11-07 21:45

Jeroen wrote:
> Hm.. Med en scanner!?
>
> Hvad mener du?

jeg har aldrig set en scanner, der kan tage et maleri med ramme og "det
hele". En del malerier er større end en husholdningsscanner til A4 kan tage.

Kan Du henvise til en maleriscanner ?

Bo //

Jeroen (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Jeroen


Dato : 11-11-07 21:57

Tag det ud af rammen, scan flere deler af det med fx. A3 scanner, læg det
sammen i fx. Photoshop. Ikke så svært.

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote in message
news:473769ba$0$15018$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeroen wrote:
>> Hm.. Med en scanner!?
>>
>> Hvad mener du?
>
> jeg har aldrig set en scanner, der kan tage et maleri med ramme og "det
> hele". En del malerier er større end en husholdningsscanner til A4 kan
> tage.
>
> Kan Du henvise til en maleriscanner ?
>
> Bo //



Bo Bjerre (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 11-11-07 23:30

Jeroen wrote:
> Tag det ud af rammen, scan flere deler af det med fx. A3 scanner, læg det
> sammen i fx. Photoshop. Ikke så svært.

De færreste har en A3 scanner, og ikke mange vil bare rive rammen af et
maleri. Jeg tror ikke det er en almindelig løsning.

Bo //

Jakob Sønder (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Sønder


Dato : 11-11-07 22:17

Bo Bjerre wrote:

> jeg har aldrig set en scanner, der kan tage et maleri med ramme og "det
> hele". En del malerier er større end en husholdningsscanner til A4 kan
> tage.
>
> Kan Du henvise til en maleriscanner ?
>
> Bo //

Drum scannere og storformat scannere, sidst nævnte især fra
http://www.crusedigital.com/ bruges af gallerier og auktionshuse til at
scanne malerier, men det er nok en lidt ambitiøs løsning for de fleste

Bo Bjerre (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 11-11-07 23:34

Jakob Sønder wrote:
> Bo Bjerre wrote:
>
>> jeg har aldrig set en scanner, der kan tage et maleri med ramme og
>> "det hele". En del malerier er større end en husholdningsscanner til
>> A4 kan tage.
>>
>> Kan Du henvise til en maleriscanner ?
>>
>> Bo //
>
> Drum scannere og storformat scannere, sidst nævnte især fra
> http://www.crusedigital.com/ bruges af gallerier og auktionshuse til at
> scanne malerier, men det er nok en lidt ambitiøs løsning for de fleste

En tromlescanner kan man ikke bare sætte et maleri på, men jeg har ikke
set den scanner, Du henviser til. Så lærte jeg det, takker. Men det er
så vidt jeg kan se ikke noget der findes i almindelige husholdninger, så
mon ikke den oprindelige spørger har bedst gavn af et almindeligt
digitalt kamera og noget diffust dagslys ?

Bo //

Jakob Sønder (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Sønder


Dato : 12-11-07 20:10

Bo Bjerre wrote:
>
> En tromlescanner kan man ikke bare sætte et maleri

Nej man må endelig ikke sætte et almindeligt maleri på en tromle scanner

> på, men jeg har ikke
> set den scanner, Du henviser til. Så lærte jeg det, takker. Men det er
> så vidt jeg kan se ikke noget der findes i almindelige husholdninger, så
> mon ikke den oprindelige spørger har bedst gavn af et almindeligt
> digitalt kamera og noget diffust dagslys ?
>
> Bo /

Uden tvivl. Som man jo nok kan fornemme er cruse scannerne ikke i den
billige ende

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste