/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Newsreader med 'rating'
Fra : Thomas Arildsen


Dato : 26-10-07 10:34

Jeg har hørt, at nogle usenet-læsere understøtter brugeres 'rating' af
de enkelte indlæg. Jeg synes, det lyder interessant og håber, at man kan
benytte det til at filtrere diverse spam og psykopater fra. Indtil
videre har jeg ikke lige fundet nogle programmer med denne
funktionalitet. Kender I nogle?

Mvh. Thomas Arildsen
--
All email to sender address is lost.
My real adress is at es dot aau dot dk for user tha.

 
 
Per Hansen (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Hansen


Dato : 26-10-07 15:50

Thomas Arildsen <tha.es-aau-dk@spamgourmet.com> mentioned this

> Jeg har hørt, at nogle usenet-læsere understøtter brugeres 'rating' af
> de enkelte indlæg. Jeg synes, det lyder interessant og håber, at man kan
> benytte det til at filtrere diverse spam og psykopater fra. Indtil
> videre har jeg ikke lige fundet nogle programmer med denne
> funktionalitet. Kender I nogle?
>
> Mvh. Thomas Arildsen

Det er sikkert fordi at dem der snakker om rating bruge der helt forkerte
udrtyk, for det hedder faktisk: Score
Score muglighed har de fleste nyere newsreadere idag, en som Xnews der er
gratis kan det.
http://xnews.newsguy.com/

--
Per Hansen


-= JF =- (26-10-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 26-10-07 20:04

Per Hansen skrev:

> Score muglighed har de fleste nyere newsreadere idag, en som Xnews der er
> gratis kan det.

Jo, men er Xnews ikke håbløs til andet end binære grupper?

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Lars Klintholm (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 26-10-07 20:28

Den 26 okt 2007 skrev -= JF =- i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jo, men er Xnews ikke håbløs til andet end binære grupper?

Nej! Den har været min foretrukne i flere år, og jeg kører kun
tekstgrupper. Det eneste håbløse ved den, er evnen til at vise de
europæiske specialtegn

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

-= JF =- (26-10-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 26-10-07 21:50

Lars Klintholm skrev:

> Nej! Den har været min foretrukne i flere år, og jeg kører kun
> tekstgrupper. Det eneste håbløse ved den, er evnen til at vise de
> europæiske specialtegn

Jeg har nok været for utålmodig så.
Jeg prøvede den for noget tid siden, men blev aldrig rigtigt dus med den.

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Per Hansen (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Hansen


Dato : 27-10-07 19:33

-= JF =- <null@null.null> mentioned this

> Lars Klintholm skrev:
>
>> Nej! Den har været min foretrukne i flere år, og jeg kører kun
>> tekstgrupper. Det eneste håbløse ved den, er evnen til at vise de
>> europæiske specialtegn
>
> Jeg har nok været for utålmodig så.
> Jeg prøvede den for noget tid siden, men blev aldrig rigtigt dus med den.
>

Har selv brugt Xnews i mange år, det fungerer helt fint hos mig.
Man skal bare ikke anvende den til de binære grupper der er alt for tunge,
men det klarer så Binsearch, NZB filer og GrabIt istedet

--
Per Hansen


Peter T. (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 27-10-07 08:39

Lars Klintholm udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nej! Den har været min foretrukne i flere år, og jeg kører kun
> tekstgrupper. Det eneste håbløse ved den, er evnen til at vise de
> europæiske specialtegn

Jeg har også brugt Xnews i en årrække og troede jeg havde fundet de vises
sten med mimeproxy (find en af mine tidligere tråde ang. dette her i
gruppen). I stedet for at der står ISO-8859 i emnelinien osv., står der nu
windows-1252 + en sjat andre finurligheder pga. inifilen til mimeproxy.
Det er dælme svært at slippe Xnews, men gravity kan også mange ting.

--
"Jeg synes at havvindmøller skal stå på havet."

Sagt af Pia Kjærsgaard i en af de første partilederdebatter.

Carl Drud (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 27-10-07 09:17

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> writes:

> Jeg har også brugt Xnews i en årrække og troede jeg havde fundet de vises
> sten med mimeproxy (find en af mine tidligere tråde ang. dette her i
> gruppen). I stedet for at der står ISO-8859 i emnelinien osv., står der nu
> windows-1252 + en sjat andre finurligheder pga. inifilen til mimeproxy.

[default]
charsets = us-ascii, iso-8859-1, iso-8859-15
header_charset = iso-8859-1
client_charset = windows-1252
client_decoding_charset = windows-1252
etc.

--
Carl

Peter T. (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 27-10-07 10:26

Carl Drud udviste en rettidig omhu og skrev:

> [default]
> charsets = us-ascii, iso-8859-1, iso-8859-15
> header_charset = iso-8859-1
> client_charset = windows-1252
> client_decoding_charset = windows-1252
> etc.

Nemlig. Og det virker stadig ikke efter hensigten.

--
"Jeg synes at havvindmøller skal stå på havet."

Sagt af Pia Kjærsgaard i en af de første partilederdebatter.

Carl Drud (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 27-10-07 16:57

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> writes:

> Nemlig. Og det virker stadig ikke efter hensigten.

Hmm. Prøv evt at fjerne tegnsæt angivelse i Xnews under
Setup-->Compose-->Custom Headers.

Og den her i Mime-Proxy ini:

[Default]
charsets = us-ascii, iso-8859-1, iso-8859-15, utf-8
client_charset = windows-1252
encoding = 1
decoding = 1
encoded_word = 1
user_agent = 1
xover_decoding = 1
encode_to_qp = 0
encode_to_b64 = 0
enable_incoming_yEncode = 1
enable_outgoing_yEncode = 1
unknown_character = ¿
ip = 127.0.0.1
date = 0

--
Carl

Peter T. (29-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 29-10-07 13:01

Carl Drud udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hmm. Prøv evt at fjerne tegnsæt angivelse i Xnews under
> Setup-->Compose-->Custom Headers.

Den har været væk siden jeg installerede mimeproxy.

> Og den her i Mime-Proxy ini:

Min ini-fil er fuldstændig identisk med det, du pastede. Så Xnews er bare
problematisk.

Jeg har forståelse for at Luu Tran ikke vil udvikle Xnews, så andre også
kan bruge den (han lavede den jo til sig selv). Men jeg forstår dog ikke,
at så god en newsreader ikke er taget op af andre. For sourcekoden ligger
jo derude. Og jeg har praktisk talt glemt alt om kodning siden de gamle
maskinekodedage på C64. :)

--
"Jeg synes at havvindmøller skal stå på havet."

Sagt af Pia Kjærsgaard i en af de første partilederdebatter.

Thomas Arildsen (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Arildsen


Dato : 07-11-07 14:38

Den Fri, 26 Oct 2007 14:49:32 +0000 skrev Per Hansen:
>
> Det er sikkert fordi at dem der snakker om rating bruge der helt
> forkerte udrtyk, for det hedder faktisk: Score Score muglighed har de
> fleste nyere newsreadere idag, en som Xnews der er gratis kan det.
> http://xnews.newsguy.com/

Hmm, xnews er kun til Windows, så vidt jeg kan se. Jeg bruger ofte Linux.
Der har jeg nu til gengæld fundet Pan, som jeg er ved at prøve nu. Den
virker ret lovende.

Mvh. Thomas Arildsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste