Wienerdreng
Fra : Ralph

Dato : 21-10-07 11:25

Sad lige og tjekkede de lokale spisesteders menukort, og normalt tilbehør
til en wienerschnitzel indbefatter tilsyneladende en "wienerdreng"
kartofler, smørsovs og ærter.

Jeg plajer at servere en schnitzel med samme tilbehør - hermed mit
spørgsmål, er en wienerdreng det samme som ansjoser, kapers og citron?

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 21-10-07 11:35

Hej Ralph

> Jeg plajer at servere en schnitzel med samme tilbehør - hermed mit
> spørgsmål, er en wienerdreng det samme som ansjoser, kapers og citron?

Det vil jeg stærkt gå ud fra da det jo er standard tilbehør, kartoflerne
skal forøvrigt være stegte.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-07 11:41

> Det vil jeg stærkt gå ud fra da det jo er standard tilbehør,
> kartoflerne skal forøvrigt være stegte.

Netop, og hvad har jeg sjovt nok indkøbt til søndagens aftensmad...
tadaaa... Wienerschnitzler.

Nørj, hvor jeg bare elsker Wienerschnitzler med brasede (asparges)kartofler,
ærter, ansjoser og kapers. Citronskiven springer jeg personligt over.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-10-07 11:44

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> Nørj, hvor jeg bare elsker Wienerschnitzler med brasede (asparges)kartofler,
> ærter, ansjoser og kapers. Citronskiven springer jeg personligt over.

Der skal da også revet peberrod til. Men ja, det er altså noget der
kan spises!

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-07 11:52

> Der skal da også revet peberrod til. Men ja, det er altså noget der
> kan spises!

Vel skal der peberrod til. Tak for at huske mig på det. Nu skal jeg så finde
lidt peberrod i en søndagsåben butik.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 21-10-07 12:15

Hej Jens

> Nørj, hvor jeg bare elsker Wienerschnitzler med brasede
> (asparges)kartofler, ærter, ansjoser og kapers. Citronskiven springer
> jeg personligt over.

Det er en af grundene til at jeg elsker at holde ferie i tyskland :)

Hvornår skal vi spise :)

Ps: hvis alt andet svigter, så kan revet peberrod i små plastdåser
man kan få i næsten alle supermarkeder godt bruges.

--
Mvh Max