/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Er bredbånds udviklingen gået helt i stå
Fra : Renè


Dato : 20-10-07 19:39

Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.


 
 
Henning (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-10-07 19:52

On Sat, 20 Oct 2007 20:39:06 +0200, Renè <basse@c.dk> wrote:

>Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
Hvad mener du? Jeg hiver 20Mbit ud af mine gamle kobberledninger.

Jesper Lund (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 20-10-07 19:56

Henning wrote:

>> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
>
> Hvad mener du? Jeg hiver 20Mbit ud af mine gamle kobberledninger.

Og efter ADSL2+ kommer VDSL2
http://en.wikipedia.org/wiki/Very_High_Speed_Digital_Subscriber_Line_2

Spørgsmålet er dog om de store byer ikke er bedre tjent med andre
løsninger end xDSL i diverse løbende forbedringer?



Martin Højriis Krist~ (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-10-07 12:43

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
news:471a5050$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Spørgsmålet er dog om de store byer ikke er bedre tjent med andre
> løsninger end xDSL i diverse løbende forbedringer?

Som hvad?
Anlæg af pkt-pkt fiberforbindelser til samtlige husstande i en storby er en
ufattelig stor opgave.

Diverse fiberanlæg med PON eller tilsvarende anser jeg ikke for særligt
fremtidssikret. Det eneste der for alvor bringer os fremad er en komplet
dublering af kobber-infrastrukturen med fiber.
Altså således at der er rigelige fibre i ethvert gadeskab, og således at
alle fibre går til central POPs (evt de gamle centraler, hvor der er plads
nok), så man kan benytte sig af forskellige udbydere og teknologier.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Klaus D. Mikkelsen (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-07 19:56

Renè skriver:
>
> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.

Hvor ?

Jer kan få 20Mbit, på mit kobber, hvis jeg vil betale for det og en
upload på op til 2Mbit (hvis jeg ikke husker forekert).


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Renè (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Renè


Dato : 20-10-07 20:26


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:471A4F55.505CD5A2@du.kan.finde.den...
> Renè skriver:
>>
>> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
>
> Hvor ?
>
> Jer kan få 20Mbit, på mit kobber, hvis jeg vil betale for det og en
> upload på op til 2Mbit (hvis jeg ikke husker forekert).
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
nåeh ja ja men nu har vi jo haft det et stykke tid,syntes stadigvæk bare at
det er for langsomt.


Klaus D. Mikkelsen (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-07 23:09

Renè skriver:
>
> nåeh ja ja men nu har vi jo haft det et stykke tid,syntes stadigvæk bare at
> det er for langsomt.

Du mner at 20Mbit er for langsomt ?

Prøv at forklar lidt nærmere hvad du mangler hastighed på.


Klaus (med en 512 linje)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Asbjorn Hojmark (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 21-10-07 07:32

On Sun, 21 Oct 2007 00:09:24 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Du mner at 20Mbit er for langsomt ?

Ja, det er alt for lidt.

> Prøv at forklar lidt nærmere hvad du mangler hastighed på.

Video.

4 HD-kanaler eller -VoDs er det fx for lidt til. Bare en enkelt kan
faktisk være et problem.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Klaus D. Mikkelsen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-07 18:16

Asbjorn Hojmark skriver:
>
> 4 HD-kanaler eller -VoDs er det fx for lidt til. Bare en enkelt kan
> faktisk være et problem.

Jeg kan sku ikke følge med i 4 HD programmer på 1 gang


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Schultz (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-10-07 20:05

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2007-10-21:
> Asbjorn Hojmark skriver:
>>
>> 4 HD-kanaler eller -VoDs er det fx for lidt til. Bare en enkelt kan
>> faktisk være et problem.
>
> Jeg kan sku ikke følge med i 4 HD programmer på 1 gang

4 er meget, men hvis man nu var en der havde teenage børn kunne det
måske godt blie et issue.

Min mediecenter PC har to tv kort så den kan optage to ting på engang
eller optage en ting imens jeg ser noget andet, så jeg kan nemt bruge 2
kanaler på en gang.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Klaus D. Mikkelsen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-07 20:08

Martin Schultz skriver:
>
> 4 er meget, men hvis man nu var en der havde teenage børn kunne det
> måske godt blie et issue.

Måske

> Min mediecenter PC har to tv kort så den kan optage to ting på engang
> eller optage en ting imens jeg ser noget andet, så jeg kan nemt bruge 2
> kanaler på en gang.

Vi er heldigvis forskellige.

Jeg har opgivet at have en optager, jeg får det alligevel aldrig set.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Schultz (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-10-07 20:20

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2007-10-21:
> Jeg har opgivet at have en optager, jeg får det alligevel aldrig set.

Jeg så sjældent meget tv før, men nu er der altid optaget et eller andet
der er værd og se, når jeg ligepludseligt får lyst.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Asbjorn Hojmark (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 22-10-07 02:50

On Sun, 21 Oct 2007 19:16:23 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>> 4 HD-kanaler eller -VoDs er det fx for lidt til. Bare en enkelt kan
>> faktisk være et problem.

> Jeg kan sku ikke følge med i 4 HD programmer på 1 gang

Nej, men en familie kan sagtens. Læg til det muligheden for picture in
picture.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Klaus D. Mikkelsen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-10-07 05:18

Asbjorn Hojmark skriver:
>
> Nej, men en familie kan sagtens. Læg til det muligheden for picture in
> picture.

Skummelt. Til trods for at vi er 3, har vi kun 1 tv (og 2 gamle på
garageloftet).




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Janus (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 23-10-07 17:02

Klaus D. Mikkelsen den 22-10-2007 06:17:
> Asbjorn Hojmark skriver:
>> Nej, men en familie kan sagtens. Læg til det muligheden for picture in
>> picture.
>
> Skummelt. Til trods for at vi er 3, har vi kun 1 tv (og 2 gamle på
> garageloftet).



Trist som den frie opdragelse har fået børn til at dominere og brede sig
helt uhæmmet..

Klaus D. Mikkelsen (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-10-07 18:56

Janus skriver:
>
> Trist som den frie opdragelse har fået børn til at dominere og brede sig
> helt uhæmmet..

Hov hov, det var de gamle tv der var på garageloftet ikke konen og jeg




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

S. Hansen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : S. Hansen


Dato : 24-10-07 14:29

On Sun, 21 Oct 2007 08:31:47 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>On Sun, 21 Oct 2007 00:09:24 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
><er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>
>> Du mner at 20Mbit er for langsomt ?
>
>Ja, det er alt for lidt.
>
>> Prøv at forklar lidt nærmere hvad du mangler hastighed på.
>
>Video.
>
>4 HD-kanaler eller -VoDs er det fx for lidt til. Bare en enkelt kan
>faktisk være et problem.
>
>-A

Hvor henter du HD-kanaler på nettet ????

Steen

Asbjorn Hojmark (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 24-10-07 16:09

On Wed, 24 Oct 2007 15:28:38 +0200, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>> 4 HD-kanaler eller -VoDs er det fx for lidt til. Bare en enkelt kan
>> faktisk være et problem.

> Hvor henter du HD-kanaler på nettet ????

Der er jo ingen, der siger, kanalerne skal komme fra Internet.
Forbindelsen kan bruges til meget andet end at levere en
Internet-ydelse. (Man kalder det ofte Tripple-Play eller Quad-Play,
når de tilbyder Internet, telefoni, TV og evt. Video on Demand).

De fleste content-udbydere (Dansk Bredbånd, ComX, Smile, FastTV) har
adgang til HD-kanaler i deres net. Om de faktisk sender det ud til
kunderne kan være en anden sag.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Andreas Plesner Jaco~ (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 28-10-07 23:24

On 2007-10-21, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
>> Prøv at forklar lidt nærmere hvad du mangler hastighed på.
>
> Video.
>
> 4 HD-kanaler eller -VoDs er det fx for lidt til. Bare en enkelt kan
> faktisk være et problem.

Man ser ikke TV.

--
Andreas

Martin Højriis Krist~ (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-10-07 12:59

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:471A7C94.356090A4@du.kan.finde.den...
>> nåeh ja ja men nu har vi jo haft det et stykke tid,syntes stadigvæk bare
>> at
>> det er for langsomt.
> Du mner at 20Mbit er for langsomt ?
> Prøv at forklar lidt nærmere hvad du mangler hastighed på.

20 mbit er ok, 2 mbit er ikke.
Så længe upload er så begrænset som den er på ADSL, så er linjerne ikke for
alvor brugbare til at arbejde fra eller til applikationer som remote storage
eller backup.

Det bliver mere og mere udbredt at private producerer og deler store
datamængder. YouTube og Flickr er gode eksempler. Når man kommer hjem med 10
GB billeder fra en ferie, så er det træls at skulle presse dem igennem 512
kbit upload.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Asbjorn Hojmark (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 21-10-07 07:39

On Sat, 20 Oct 2007 20:39:06 +0200, Renè <basse@c.dk> wrote:

> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.

Der er masser.

Fiber - *Alle* elselskaberne er i gang med at grave fiber ned, så vi
kan få bedre forbindelser (nu og især) i fremtiden. TDC gør det samme.

Trådløst - FWA er her allerede og rigtig Wimax er på vej til en bærbar
nær dig.

Mobilt - 3G og nyere kan levere flere Mbps mobilt.

Coax - (Fælles)antennenet rundt omkring opgraderes til at kunne levere
op mod 100 Mbps samtidig med at man får TV i fin digital kvalitet.

Kobber - Der kommer stadig forbedringer til signalering på gammeldags
kobber. Det er måske ikke så store forbedringer, men de er der dog.

> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.

Det er det heldigvis ikke ret mange der gør. I hvert fald er der ikke
ret mange, der *behøver* gøre det.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Renè (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Renè


Dato : 21-10-07 07:43


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen
news:qislh3hcvnb6aoita90npivb0ql8oed9t5@hojmark.net...
> On Sat, 20 Oct 2007 20:39:06 +0200, Renè <basse@c.dk> wrote:
>
>> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>
> Der er masser.
>
> Fiber - *Alle* elselskaberne er i gang med at grave fiber ned, så vi
> kan få bedre forbindelser (nu og især) i fremtiden. TDC gør det samme.
>
> Trådløst - FWA er her allerede og rigtig Wimax er på vej til en bærbar
> nær dig.
>
> Mobilt - 3G og nyere kan levere flere Mbps mobilt.
>
> Coax - (Fælles)antennenet rundt omkring opgraderes til at kunne levere
> op mod 100 Mbps samtidig med at man får TV i fin digital kvalitet.
>
> Kobber - Der kommer stadig forbedringer til signalering på gammeldags
> kobber. Det er måske ikke så store forbedringer, men de er der dog.
>
>> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
>
> Det er det heldigvis ikke ret mange der gør. I hvert fald er der ikke
> ret mange, der *behøver* gøre det.
>
> -A
> --
> Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
> eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Nej men jeg havde nu set frem til vdsl2,men det får vi jo nok ikke
foreløbig.ja ja men man bliver jo nød til at være tålmodig,Vores elværk kan
først tilbyde lysle´der om 10-15 år selvom kablerne er 200 meter fra hvor
man bor.


Martin Højriis Krist~ (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-10-07 12:46

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:qislh3hcvnb6aoita90npivb0ql8oed9t5@hojmark.net...
> Kobber - Der kommer stadig forbedringer til signalering på gammeldags
> kobber. Det er måske ikke så store forbedringer, men de er der dog.

Shannon er en ond herre...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Bjarke Hansen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 21-10-07 10:02

On 21 Okt., 08:38, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
> On Sat, 20 Oct 2007 20:39:06 +0200, Renè <ba...@c.dk> wrote:
> > Syntes ikke der er nogle nye tiltag.

> Fiber - *Alle* elselskaberne er i gang med at grave fiber ned, så vi
> kan få bedre forbindelser (nu og især) i fremtiden. TDC gør det samme.

Ja man har hørt TDC ligger fiber ind i virksomhedsbygninger som
standart selvom de ikke skal bruge det, men privatboligere har jeg nu
ikke hørt de er begyndt på det? Jo altså måske en stor boligforening,
hvor de har tænkt sig at placere en fremskudt central?



Morten Skriver (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Skriver


Dato : 21-10-07 11:30

On Sun, 21 Oct 2007 02:02:14 -0700, Bjarke Hansen wrote:

> Ja man har hørt TDC ligger fiber ind i virksomhedsbygninger som
> standart selvom de ikke skal bruge det, men privatboligere har jeg nu
> ikke hørt de er begyndt på det? Jo altså måske en stor boligforening,
> hvor de har tænkt sig at placere en fremskudt central?

De sidste par år har TDC lagt enten fiber eller tomrør til
fiber ned sammen med telefonlinjen i nye bolig udstykninger.

/Morten
--
Morten Skriver, CCIE #15804

Jens (29-11-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 29-11-07 15:02


>"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> >news:1192957334.465524.159590@e9g2000prf.googlegroups.com...
>
>Ja man har hørt TDC ligger fiber ind i virksomhedsbygninger som
>standard selvom de ikke skal bruge det, men privatboligere har jeg nu
>ikke hørt de er begyndt på det? Jo altså måske en stor boligforening,
>hvor de har tænkt sig at placere en fremskudt central?

Jeg har lige bygget nyt hus. Det af TDC udleverede telefonkabel indeholder
både kobberledninger og tomrør til at blæse fiber i.
Da jeg så spurgte den kære TDC mand om jeg så kunne få fiber fra dem, så
kunne han oplyse at der ikke var fiber til den undercentral jeg hører
under....
Med undercentral mente han så den nærmeste større samlekasse ude ved vejen,
som mit kabel ender i....
Selve centralen jeg er koblet på har fiber og det drejer sig kun om ca. 300
meter mellem kassen og centralen

Selvom TDC kan levere fiber til mig, så tilbyder de endnu ikke noget
"forbruger" produkt. Hvis jeg skulle have noget leveret i fiberen, så ville
det være et virksomhedsprodukt som f.eks. CityMAN.

Heldigvis har jeg også fået indlagt tomrør fra SydEnergi. De har så lovet at
mit område får fibertilslutning her til foråret. Så skulle jeg gerne kunne
få 20/20 Mbit/s, TV osv.

Jens



Bjarke Hansen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 21-10-07 15:01

On 21 Okt., 12:30, Morten Skriver <mor...@skriver.dk> wrote:

> De sidste par år har TDC lagt enten fiber eller tomrør til
> fiber ned sammen med telefonlinjen i nye bolig udstykninger.

> Morten Skriver, CCIE #15804

Tjaa vel ikke alle steder... Kender en der lige er flyttet ind i et
nyt område i Haslev. Der blev der kun lagt Coax og telefonlinie ind i
boligen.



Hans Mouridsen (04-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 04-11-07 11:47

On 2007-10-21 16:00:45 +0200, Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> said:

> On 21 Okt., 12:30, Morten Skriver <mor...@skriver.dk> wrote:
>
>> De sidste par år har TDC lagt enten fiber eller tomrør til
>> fiber ned sammen med telefonlinjen i nye bolig udstykninger.
>
>> Morten Skriver, CCIE #15804
>
> Tjaa vel ikke alle steder... Kender en der lige er flyttet ind i et
> nyt område i Haslev. Der blev der kun lagt Coax og telefonlinie ind i
> boligen.

Prøv at kigge i blandt kobberledningerne, og du vil sikkert finde fiber
i mellem :)

TDC har i længe brugt et combi kabel, med både kobber og fiber.

Mvh
Hans


Klaus D. Mikkelsen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-07 18:18

Bjarke Hansen skriver:
>
> Ja man har hørt TDC ligger fiber ind i virksomhedsbygninger som
> standart selvom de ikke skal bruge det, men privatboligere har jeg nu
> ikke hørt de er begyndt på det?

Da svigermekanikken fik telefonlinje ind til deres nybyggede hus sidste
år var der en fiber med.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Flemming (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 31-10-07 12:14

--
Dansk Bredbånd 25/25 mbit.
"Renè" <basse@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3vCdncIfZOPT1ofanZ2dnUVZ8sGvnZ2d@giganews.com...
> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
>
Ikke her - jeg sidder og hygger mig med en 25/25 mbit. linie fra Dansk
Bredbånd.

Mvh. Flemming M. Hansen
København NV.



claus b. p. (01-11-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 01-11-07 15:05


"Renè" <basse@c.dk> wrote in message
news:3vCdncIfZOPT1ofanZ2dnUVZ8sGvnZ2d@giganews.com...
> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
Jeg sidder i den tættere befolkede del af København, og der er ingen fiber,
ingen coax, kun gamle trætte kobberpar. Udviklingen foregår åbenbart kun ude
i provinsen. Hvorfor skulle fiberleverandørerne dog også bekymre sig om 1/2
million potentielle kunder.

/Claus



Andreas Plesner Jaco~ (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 01-11-07 15:11

On 2007-11-01, claus b. p. <cbp33@hotmail.com> wrote:
>
>> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
> Jeg sidder i den tættere befolkede del af København, og der er ingen fiber,
> ingen coax, kun gamle trætte kobberpar. Udviklingen foregår åbenbart kun ude
> i provinsen. Hvorfor skulle fiberleverandørerne dog også bekymre sig om 1/2
> million potentielle kunder.

Hvor mange af disse potentielle kunder er interesseret i noget hurtigere
end ADSL? Dig, Asbjørn...og ikke så mange flere.

Det er da klart at det er en sjov penisforlænger, men så skal man altså
også være lidt nørdet for at ville bruge penge på det.

--
Andreas

Martin Schultz (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 01-11-07 16:03

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev 2007-11-01:
> On 2007-11-01, claus b. p. <cbp33@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>>> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
>> Jeg sidder i den tættere befolkede del af København, og der er ingen fiber,
>> ingen coax, kun gamle trætte kobberpar. Udviklingen foregår åbenbart kun ude
>> i provinsen. Hvorfor skulle fiberleverandørerne dog også bekymre sig om 1/2
>> million potentielle kunder.
>
> Hvor mange af disse potentielle kunder er interesseret i noget hurtigere
> end ADSL? Dig, Asbjørn...og ikke så mange flere.
>
> Det er da klart at det er en sjov penisforlænger, men så skal man altså
> også være lidt nørdet for at ville bruge penge på det.
>
Det samme kunne man sige for 10 år siden om internettet.

Hvis det bliver tilgængeligt skal der nok også blive tjenester der
udnytter det.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Andreas Plesner Jaco~ (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 01-11-07 16:12

On 2007-11-01, Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

>> Hvor mange af disse potentielle kunder er interesseret i noget hurtigere
>> end ADSL? Dig, Asbjørn...og ikke så mange flere.
>>
>> Det er da klart at det er en sjov penisforlænger, men så skal man altså
>> også være lidt nørdet for at ville bruge penge på det.
>>
> Det samme kunne man sige for 10 år siden om internettet.
>
> Hvis det bliver tilgængeligt skal der nok også blive tjenester der
> udnytter det.

Helt sikkert. Lad os da få det.
Men du kan bare ikke kombinere det argument med "½ million potentielle
kunder". Det er dyrt at være first mover på et teknologidrevet marked.
Derfor giver det fin mening at vente til ting kommer ned på et rimeligt
prisleje, og i mellemtiden klemme den eksisterende infrastruktur til den
sidste krone falder ud.

--
Andreas

Michael Jensen (04-11-2007)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 04-11-07 09:44

Andreas Plesner Jacobsen skrev:
> On 2007-11-01, Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:
>
>>> Hvor mange af disse potentielle kunder er interesseret i noget hurtigere
>>> end ADSL? Dig, Asbjørn...og ikke så mange flere.
>>>
>>> Det er da klart at det er en sjov penisforlænger, men så skal man altså
>>> også være lidt nørdet for at ville bruge penge på det.
>>>
>> Det samme kunne man sige for 10 år siden om internettet.
>>
>> Hvis det bliver tilgængeligt skal der nok også blive tjenester der
>> udnytter det.
>
> Helt sikkert. Lad os da få det.
> Men du kan bare ikke kombinere det argument med "½ million potentielle
> kunder". Det er dyrt at være first mover på et teknologidrevet marked.
> Derfor giver det fin mening at vente til ting kommer ned på et rimeligt
> prisleje, og i mellemtiden klemme den eksisterende infrastruktur til den
> sidste krone falder ud.
>

Bredbånds udviklingen lever i bedste velgående. Det er ikke mange
månedeer siden at TDC kom med de første udbud af 50Mbps, og VDSL er
netop blevet udvidet så den teknologi kan nå 100Mbps og som en
afslutning så er energi-selskaberne også begyndt og Energi Midt kan
allerede nu tilbyde en 50/50Mbps forbindelse hvilket må siges at være ok.

Jeg er dog ikke enig i at man ikke kan udnytte en sådan forbindelse. Når
vi begynder at se mere og mere TV på nettet så kræver det en hvis
båndbredde. Almindeligt TV er ca. 3,5Mbps, og har du et par børn der
ønsker at se TV så er vi på 7Mbps og en 10Mbps-forbindelse har derfor
ikke meget overskud at give af. Desuden kan det nævnes at når vi
begynder at snakke om at streame HDTV, så er 20 Mbps langt fra nok. Med
20Mbps kan man dog se DVD-kvalitets video som er på ca. 8Mbps.


--
-------
Michael Jensen
DSL Stationen - stedet for os med bredbånd
http://www.DSLstationen.dk
http://www.dsls.dk

claus b. p. (06-11-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 06-11-07 13:30


"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrnfijnjc.qlf.apj@irq.hestdesign.com...
> On 2007-11-01, claus b. p. <cbp33@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>>> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
>> Jeg sidder i den tættere befolkede del af København, og der er ingen
>> fiber,
>> ingen coax, kun gamle trætte kobberpar. Udviklingen foregår åbenbart kun
>> ude
>> i provinsen. Hvorfor skulle fiberleverandørerne dog også bekymre sig om
>> 1/2
>> million potentielle kunder.
>
> Hvor mange af disse potentielle kunder er interesseret i noget hurtigere
> end ADSL? Dig, Asbjørn...og ikke så mange flere.
>
> Det er da klart at det er en sjov penisforlænger, men så skal man altså
> også være lidt nørdet for at ville bruge penge på det.
>
Du har helt misforstået situationen. Det handler ikke om større båndbredde,
men om at TDC eller andre ikke engang kan se en forretning i at lægge
kabel-tv eller andet til en masse borgere i Danmarks tættest befolkede
område. Ved sidste tælling for en håndfuld år siden var over 50% af beboerne
interesseret i at blive tilsluttet kabel-tv, og det var inden det blev
almindeligt at kabel-tv også kunne bruges til Internetforbindelser. Skal man
have TV over IP er det stadig ikke attraktivt på xDSL, dels er det for dyrt,
dels kan man kun se en kanal ad gangen.

/Claus



Kasper Bergh (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 12-11-07 19:47

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:47305e54$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Du har helt misforstået situationen. Det handler ikke om større
> båndbredde, men om at TDC eller andre ikke engang kan se en forretning i
> at lægge kabel-tv eller andet til en masse borgere i Danmarks tættest
> befolkede område. Ved sidste tælling for en håndfuld år siden var over 50%
> af beboerne interesseret i at blive tilsluttet kabel-tv, og det var inden
> det blev almindeligt at kabel-tv også kunne bruges til
> Internetforbindelser. Skal man have TV over IP er det stadig ikke
> attraktivt på xDSL, dels er det for dyrt, dels kan man kun se en kanal ad
> gangen.

Det er formodentligt ikke billigt (eller let at få tilladelse til) at lægge
nye kabler i tætbefolkede byområder? Kunne forestille mig det er grunden.

mvh
/Kasper


Jens (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 02-01-08 12:11

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i meddelelsen
news:slrnfijnjc.qlf.apj@irq.hestdesign.com...
> On 2007-11-01, claus b. p. <cbp33@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Syntes ikke der er nogle nye tiltag.
>>> vi sidder stadigvæk på bredbånds linier med 56k fart.
>> Jeg sidder i den tættere befolkede del af København, og der er ingen
>> fiber,
>> ingen coax, kun gamle trætte kobberpar. Udviklingen foregår åbenbart kun
>> ude
>> i provinsen. Hvorfor skulle fiberleverandørerne dog også bekymre sig om
>> 1/2
>> million potentielle kunder.
>
> Hvor mange af disse potentielle kunder er interesseret i noget hurtigere
> end ADSL? Dig, Asbjørn...og ikke så mange flere.

Det tror jeg faktisk mange er, når de først får det tilbudt. Læste om en hel
landsby i Jylland, hvor tilslutningsprocenten var over 80% på fiberbredbånd
(Kan selvfølgelig ikke lige finde artiklen igen).

Jens


Claus Krogsgaard (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Claus Krogsgaard


Dato : 13-11-07 09:52

On 12 Nov., 19:47, "Kasper Bergh" <k...@want-no.spam-
here.ok.own.web.id> wrote:
> "claus b. p." <cb...@hotmail.com> skrev i meddelelsennews:47305e54$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Du har helt misforstået situationen. Det handler ikke om større
> > båndbredde, men om at TDC eller andre ikke engang kan se en forretning i
> > at lægge kabel-tv eller andet til en masse borgere i Danmarks tættest
> > befolkede område. Ved sidste tælling for en håndfuld år siden var over 50%
> > af beboerne interesseret i at blive tilsluttet kabel-tv, og det var inden
> > det blev almindeligt at kabel-tv også kunne bruges til
> > Internetforbindelser. Skal man have TV over IP er det stadig ikke
> > attraktivt på xDSL, dels er det for dyrt, dels kan man kun se en kanal ad
> > gangen.
>
> Det er formodentligt ikke billigt (eller let at få tilladelse til) at lægge
> nye kabler i tætbefolkede byområder? Kunne forestille mig det er grunden.
>

Tror nærmere du skal kigge i indtægtsmulighederne på en privat
forbindelse. De fleste vil ikke betale mere end 400,-/mdr. for
internet. Vi har i vores boligforening valgt at få leveret en 50MBit
fiber fra TDC som vi så deler internt. Kan da løfte sløret at da vi
fik den installeret, medførte det en del gravearbejde på Tagensvej i
København. Herunder blev en af indkørslerne til Bispebjerg Hospital
spærret. Så jeg ved ikke hvor svært det er, men kan sagtens lade sig
gøre. Dog er det vel de færreste der vil betale de 15.000,- det koster
i oprettelse og de ca. 4.000,-/mdr. det koster at have sådan en linie
kørende...??

> mvh
> /Kasper

//Claus


Jens Åge Holm (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 05-12-07 21:56

On Tue, 13 Nov 2007 00:51:32 -0800, Claus Krogsgaard wrote:

> Tror nærmere du skal kigge i indtægtsmulighederne på en privat
> forbindelse. De fleste vil ikke betale mere end 400,-/mdr. for
> internet. Vi har i vores boligforening valgt at få leveret en 50MBit
> fiber fra TDC som vi så deler internt. Kan da løfte sløret at da vi
> fik den installeret, medførte det en del gravearbejde på Tagensvej i
> København. Herunder blev en af indkørslerne til Bispebjerg Hospital
> spærret. Så jeg ved ikke hvor svært det er, men kan sagtens lade sig
> gøre. Dog er det vel de færreste der vil betale de 15.000,- det koster
> i oprettelse og de ca. 4.000,-/mdr. det koster at have sådan en linie
> kørende...??

15.000,- i oprettelse på en fiberforbindelse dækker ikke ret meget andet
end splidse omkostningerne så det er efter min mening billigt.

Så snart skovlen skal i jorden er der ofte ikke ret langt mellem 10.000,-
kr. sedlerne.

--
JÅH

Jens (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 02-01-08 12:15

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i meddelelsen
news:pan.2007.12.05.20.56.29.37537@get2net.dk...
> On Tue, 13 Nov 2007 00:51:32 -0800, Claus Krogsgaard wrote:
>

> 15.000,- i oprettelse på en fiberforbindelse dækker ikke ret meget andet
> end splidse omkostningerne så det er efter min mening billigt.
>
> Så snart skovlen skal i jorden er der ofte ikke ret langt mellem 10.000,-
> kr. sedlerne.


Det koster ca. kr. 400,- pr. mtr. at grave i byen. Det er noget billigere på
landet, da fortov osv. ofte ikke skal etableres, da man f.eks. kan nøjes med
at grave i grøften.
Det kan jeg huske fra min tid i bestyrelsen i en antenneforening. Vi skulle
have gravet ca. 5 km. fiber ned. Det dyreste var gravearbejdet, ikke fiber,
rør og teknisk udstyr.

Jens


Lars Knudsen (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 02-01-08 15:52

> Det koster ca. kr. 400,- pr. mtr. at grave i byen. Det er noget

Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er, men jeg har klart indtryk af det
meget vel kan være dyrere idag.

> Det kan jeg huske fra min tid i bestyrelsen i en antenneforening. Vi
> skulle have gravet ca. 5 km. fiber ned. Det dyreste var gravearbejdet,
> ikke fiber, rør og teknisk udstyr.

Sådan er det stadig.

/lars

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste