Kan Teepølse nedfryses?
Fra : Per Jensen

Dato : 17-10-07 15:28

Hej!

Jeg har fået bestilt Teepølse hjem i det lokale supermarked, da det ikke
er noget de normalt fører (slagteren siger, at det ikke sælger), men her
i huset kan vi altså godt lide det.

Jeg har købt sådan to idag, og da de ikke holder evigt ville jeg høre om
man kunne smide sådan en i fryseren uden nogen grimme konsekvenser ?

Jeg vil jo mene, at nu det i forvejen er en slags grød som Leverpostej,
at det skulle kunne fryses fint.

Er der nogen der har prøvet det, eller ville fraråde det ?

På forhånd tak,

// Per.

Fra : Max

Dato : 17-10-07 15:38

Hej Per

> Er der nogen der har prøvet det, eller ville fraråde det ?

Jeg tror sagtens man kan fryse det uden problemer, men
prøv det dog, det er jo let at afprøve.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 17-10-07 16:26

Per Jensen wrote:
> Jeg har fået bestilt Teepølse hjem i det lokale supermarked, da det
> ikke er noget de normalt fører (slagteren siger, at det ikke sælger),
> men her i huset kan vi altså godt lide det.

Har du prøvet den de har i Aldi, den er faktisk ganske glimragende?
Og så er den ikke specielt dyr.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 17-10-07 16:51

Hej Hauge

> Har du prøvet den de har i Aldi, den er faktisk ganske glimragende?
> Og så er den ikke specielt dyr.

Den støtter jeg.

--
Mvh Max

Fra : Linde

Dato : 17-10-07 20:40

> Har du prøvet den de har i Aldi, den er faktisk ganske glimragende?
> Og så er den ikke specielt dyr.

Jeg er færdig med Aldis tepølse, de par gange jeg har købt den har den haft
små, grå klumper af noget, der lignede vådt toiletpapir i...er det sort
uheld, eller er pølsen bare uden kosmetisk tilsætning?

Mvh
Linde

Fra : Hauge

Dato : 17-10-07 20:43

Linde wrote:
> Jeg er færdig med Aldis tepølse, de par gange jeg har købt den har
> den haft små, grå klumper af noget, der lignede vådt toiletpapir
> i...

Kikket på deklarationen? Den består faktisk af 22% brugt toiletpapir,
hvilket er det der giver den specielle smag.. ;)

Nej seriøst, det har jeg aldrig oplevet.

> er det sort uheld, eller er pølsen bare uden kosmetisk tilsætning?

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener..

Mvh Hauge

Fra : Linde

Dato : 17-10-07 20:49

> Kikket på deklarationen? Den består faktisk af 22% brugt toiletpapir,
> hvilket er det der giver den specielle smag.. ;)

LOL! jeg spærrede lige øjnene op efter at have læst "kigget på
deklarationen..." Men det er ikke for at flame pølsen, den smager faktisk
ganske godt! Jeg kan bare ikke acceptere grå klumper i en pølse, farvestof
eller ej...det må producenten kunne forstå

> Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener..

Farve, "hvidt fedt", andre ting der kan ændre udseende på madvarer der
varmebehandles ved høje temperaturer.

Mvh
Linde

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-10-07 20:00

Per Jensen wrote:

> Jeg har fået bestilt Teepølse hjem i det lokale supermarked, da det ikke
> er noget de normalt fører (slagteren siger, at det ikke sælger), men her
> i huset kan vi altså godt lide det.

Jeg ved at dette er ikke et svar på det du spørger om. Men jeg købte
tepølse (= teepølse?) for ca. 1 måned siden. (Er ikke sket ofte.)

Min mening: Det var en underlig konsistens. Meget finthakket.
Jeg vil gætte på at det laves at den sidste sortering af affaldet, der
hakkes meget fint, og laves til tepølse.
Det var ihvertfald fuldstændigt umuligt at identificere noget som helst
af indholdet.

Dvs. jeg kan ikke anbefale det.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Max

Dato : 19-10-07 07:42

Hej Jørgen

> Min mening: Det var en underlig konsistens. Meget finthakket.

Hvis det ikke er gået op for dig, ja så kan jeg da fortælle dig
at tepølse faktisk er smørre pålæg.

--
Mvh Max

Fra : Per Jensen

Dato : 19-10-07 12:48

Per Jensen skrev:
<KLIP>

> Er der nogen der har prøvet det, eller ville fraråde det ?
>
> På forhånd tak,
>
> // Per.

Tak for alle de fine svar.

Jeg har smidt den i fryseren, og jeg skal nok sige til om en uges tid om
den overlevede det eller ej

Og ja, det er smørepålæg.

Den jeg har købt i Superbest er dejlig krydret. den er et mærket Højer
Teepølse.

Jeg har dog studeret varedeklarationen på denne, og kunne ikke få øje på
de 22% ubleget toiletpapir, så jeg tror at Aldi's er af et andet mærke

// Per.