amaryllis
Fra : V Hansen

Dato : 17-10-07 18:15

Hej
jeg har et fint amaryllisløg i drivhuset, det står stadigvæk med de grønne
blade på.
Skal jeg for at få det til at blomstre til jul skære toppen af og drive det
videre inde ?

Vibeke

Fra : jesperj

Dato : 17-10-07 22:45

Hej Vibeke

V Hansen skrev:
> [...]
> blade på.
> Skal jeg for at få det til at blomstre til jul skære toppen af og drive det

Camilla Plum har skrevet om det her:
http://fuglebjerggaard.com/C.Haveartikler/amarylis.htm

Jeg har meget gode erfaringer med hendes metode. Jeg har fire store løg,
som blomstrer hvert år. Men som hun skriver, er det ikke realistisk, at
de kan være fremme til jul.

--
Mvh. Jesper

Fra : V Hansen

Dato : 17-10-07 22:58

> [...]
> som blomstrer hvert år. Men som hun skriver, er det ikke realistisk, at de

Tak for et godt svar,
tror at jeg vil lade den visne ned i drivhuset,
hvis vejret tillader det,
og så sætte løget i en potte og tage den ind til driving.
Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 14:19

jesperj wrote:
> Hej Vibeke

> Camilla Plum har skrevet om det her:

Det er hende som er fotograferet storrygende over en gryde suppe. Hurra for
hende.

Stig Bang-Mortensen

Fra : V Hansen

Dato : 18-10-07 15:20

> Det er hende som er fotograferet storrygende over en gryde suppe. Hurra
> for
> hende.

nå nå ,
derfor kan hun da godt have forstand på amarylliser.
Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 16:52

V Hansen wrote:

> nå nå ,
> derfor kan hun da godt have forstand på amarylliser.

Hun havde en stor stjerne her i huset indtil da. Det er da muligt hun har
forstand på amarylliser, men hvordan skal jeg tro at det er andet end luft
der kommer ud af munden på hende. Hun prædiker gode råvarer og asker i dem
når hun tror ingen kigger.

Stig Bang-Mortensen