Muldvarp
Fra : Thomas Keller

Dato : 17-10-07 08:51

Hej.
Så har jeg sørme fået en muldvarp i haven! Hvordan slipper jeg nemmest
af med den?

Tak!

Thomas.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-10-07 08:54

Thomas Keller wrote:
> Hej.
> Så har jeg sørme fået en muldvarp i haven! Hvordan slipper jeg nemmest
> af med den?

ved at fange den....

brug en klap-fælde ned i en af de nye gange og læg en sten eller f.eks. en
herregårdssten (14x21 cm) oven på så fælden bliver presset ned i hullet...
så er du sikker på at muldvarpen ikke skubber fælden op når den flytter
jord...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Armand

Dato : 17-10-07 15:54

Thomas Keller skrev:
> Hej.
> Så har jeg sørme fået en muldvarp i haven! Hvordan slipper jeg nemmest
> af med den?

Muldvarpe "skyder" på faste tidspunkter. Hold øje med hvornår og list
dig ind på (det fjerneste?) skud når det er ved at være tid.
Hav en spade med og grav bæstet ud med et enkelt spadestik når der
begynder at bevæge sig nede i skuddet
Væsentligste hage: Du liver nødt til at aflive kræet selv, men et
beslutsomt klask med spaden klarer den side af problemet!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-07 12:44

On 17 Okt., 16:53, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> Væsentligste hage: Du liver nødt til at aflive kræet selv, men et
> beslutsomt klask med spaden klarer den side af problemet!

Eller servér den for kattene.
Så får de måske smag for det og fanger dem for dig fremover
Vores katte har, foruden utallige mus, fanget 2 muldvarpe og en
mosegris.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : JOB

Dato : 19-10-07 19:55

"Thomas Keller" <tkc@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Så har jeg sørme fået en muldvarp i haven! Hvordan slipper jeg nemmest af
> [...]

Hej Thomas - en fælde i muldvarpens gang er efter min erfaring det eneste
der virker - næven ned i skuddet - find gangsystemet - sæt fælden og klap så
sidder den der...der er ikke andet der er effektivt på længere
sigt....desværre - mvh Jens-Ole fra Røsnæs - der var en i fælden i
forgårs....

Fra : JOB

Dato : 21-10-07 21:41

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så sidder den der...der er ikke andet der er effektivt på længere
> sigt....desværre - mvh Jens-Ole fra Røsnæs - der var en i fælden i

- og så en til igår - nu er jeg vist muldvarpefri for denne gang (-:
mvh JOB