/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
MissPigens killing er væk :-(
Fra : Louise Meldgaard


Dato : 18-10-07 16:50

Hej alle!
Jeg tog til Nyborg hos mine forældre i mandags. Samme aften fortalte min
mand, at MissPigens hankilling, Oliver, ikke var kommet hjem. Han er
stadig ikke kommet hjem Jeg synes det er rigtig trist, for jeg ved
jo ikke hvad der er sket med ham, men når jeg kommer hjem i morgen går
jeg igang med at lede efter ham.

MissPigens to piger flyttede i lørdags, til et sødt ældre ægtepar, og de
trives rigtig godt allerede.

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


 
 
Majbritt Hågensen (18-10-2007)
Kommentar
Fra : Majbritt Hågensen


Dato : 18-10-07 22:39

Hej Louise

Hmm jeg forstår ikke rigtigt ??? din killing er væk..ikke kommet hjem ??

Ikke for at lyde moralsk men lader du en killing som ikke er øremærket
gå ude ??? Hvor gammel er den ?? Den har ikke en chance hvis den kommer til
skade eller bliver væk.. hvis dette er tilfældet synes jeg du er meget
uansvarlig...

Håber den kommer tilbage det lille myr ...

Hilsen Majbritt



Asger Jørgensen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Asger Jørgensen


Dato : 19-10-07 12:14

Hejsa Majbritt
"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:4717d1c0$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Louise
>
> Hmm jeg forstår ikke rigtigt ??? din killing er væk..ikke kommet hjem ??
>
> Ikke for at lyde moralsk men lader du en killing som ikke er øremærket
> gå ude ??? Hvor gammel er den ?? Den har ikke en chance hvis den kommer
> til
> skade eller bliver væk.. hvis dette er tilfældet synes jeg du er meget
> uansvarlig...


Er det nu ikke lige en tand for stærkt, kunne man ikke argumentere at
det er ligeså uansvarligt at afskære en kat fra sit naturlige element
ved at spære den inde.

Der er vel ikke nogen grund til at give folk dårlig samvittighed bare
fordi de har en anden opfattelse af hvad der er rigtigt.

Livet er farligt! Men det skal jo stadig leves...

Venlig hilsen
Asger


Majbritt Hågensen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Majbritt Hågensen


Dato : 19-10-07 13:30

Hej Asger

Vi kan godt blive enige om at en kat skal have lov til et udendørsliv....men
IKKE UDEN en øremærkning, det er det jeg skrivet i mit indlæg..

Hilsen Majbritt



Asger Jørgensen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Asger Jørgensen


Dato : 19-10-07 14:31

Hejsa Majbritt
"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:4718a28d$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Asger
>
> Vi kan godt blive enige om at en kat skal have lov til et
> udendørsliv....men
> IKKE UDEN en øremærkning, det er det jeg skrivet i mit indlæg..

Hold da op hvor var vi mange der var helt og aldeles uansvarlige for
30 år siden.
I følge min dyrlæge, så bliver katten typisk øremærket samtidig med
neutraliceringen sådan mellem 5 og 8 måneder gammel.
Vil du så virkeligt påstå at det er mere ansvarligt at spære katten inde
i al den tid ?
Ja jeg ved godt at man kan give den halsbånd på, men for mig er en
kat med halsbånd altså ikke en rigtig kat, men sådan er vi jo så
forskellige.

Jeg siger ingenlunde at jeg ved hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.
Jeg prøver bare at sige, at du heller ikke ved det og at du derfor ikke har
belæg for at kalde nogen for "meget uansvarlige" end ikke hvis de lader
deres kat komme ud uden øremærkning.

Venlig hilsen
Asger


Siri (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 19-10-07 17:18

> =?iso-8859-1?Q?Asger_J=F8... skrev:
> Hold da op hvor var vi mange der var helt og aldeles uansvarlige for
> 30 år siden.

-- Ja, der er heldigvis sket megen positiv udvikling siden da!

> Jeg siger ingenlunde at jeg ved hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.
> Jeg prøver bare at sige, at du heller ikke ved det og at du derfor ikke har
> belæg for at kalde nogen for
> deres kat komme ud uden øremærkning.
> Venlig hilsen
> Asger

Altså, hvis der er den risiko, at sådan en lille killing forsvinder - så
- er der vist ikke blevet passet helt godt nok på...
Jeg ville nok have indhegnet have eller løbegård, hvis jeg havde
killinger i huset.
Den, der passer godt på sine katte og får dem mærket, har godt styr på
ret og vrang, synes jeg.
At der så kan ske uheld for den bedste, og at jeg håber, be'r og krydser
fingre for at den lille kitte kommer vel hjem... det siger sig selv.
Hvor tidligt er tidlig neutralisering og mærkning egentlig mulig - i
vore dage og ikke for x antal år siden (selvom nogle dyrlæger ikke er
opdaterede)?
Der er garvede eksperter herinde, der ved denslags?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Majbritt Hågensen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Majbritt Hågensen


Dato : 22-10-07 14:30

Til Asger

Så vil jeg gerne være den der siger det højt og tydeligt ::: DET ER MEGET
UANSVARLIGT OG FORKERT AT LADE SIN KAT UDEN MÆRKNING ELLER NEUTRALISERING
GÅ UDE...endnu værre for en killing som ikke kan finde mad fordi den er så
lille og sårbar...


Majbritt





Louise Meldgaard (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Louise Meldgaard


Dato : 19-10-07 18:24

> Majbritt Hågensen skrev:
> Hej Louise
>
> Hmm jeg forstår ikke rigtigt ??? din killing er væk..ikke kommet hjem ??
>
> Ikke for at lyde moralsk men lader du en killing som ikke er øremærket
> gå ude ??? Hvor gammel er den ?? Den har ikke en chance hvis den kommer til
> skade eller bliver væk.. hvis dette er tilfældet synes jeg du er meget
> uansvarlig...

Ja, det var sørme uansvarligt at mig, at tage mig af en herreløs morkat
og hendes 3 vilde killinger som var født i en busk, og sørge for at de
fik et sted at vokse op og få mad og blive vant til mennesker, at sørge
for at morkatten blev neutraliseret, ØREMÆRKET og vaccineret, at sørge
for, at de 3 killinger blev vaccinerede og fik gode hjem. Jeg er godt
nok et uansvarligt menneske, fordi jeg ikke lader en killing der er født
ude, blive spærret inde når hans mor render på sine daglige ture.

Det var ikke for at skabe en stor debat, jeg har bare lovet at holde
folk herinde, som var så søde at hjælpe mig med MissPigen og hendes
killinger opdaterede om den lille familie, som jeg var så uansvarlig at
tage mig kærligt af.

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Ukendt (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-07 19:28


"Louise Meldgaard" <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:f_GdnSxUhdWKdYXanZ2dnUVZ8sqjnZ2d@giganews.com...

nogen skrev og klip

> Det var ikke for at skabe en stor debat, jeg har bare lovet at holde
> folk herinde, som var så søde at hjælpe mig med MissPigen og hendes
> killinger opdaterede om den lille familie, som jeg var så uansvarlig at
> tage mig kærligt af.
>
> Med venlig hilsen
> Louise Meldgaard
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>

Hehe ro på louise

Det ser ofte slemt ud når folk skriver, ja det er ikke nemt lige at skrive
hvad lige føler og så få det pænt på ord.
Se selv hvor svært jeg har det med denne mail.
Vi er flere der føler med dig og kattene.
Mvh Allan





Siri (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 19-10-07 20:14

> Louise Meldgaard skrev:
> Ja, det var sørme uansvarligt at mig, at tage mig af en herreløs morkat
> og hendes 3 vilde killinger som var født i en busk, og sørge for at de
> fik et sted at vokse op og få mad og blive vant til mennesker, at sørge
> for at morkatten blev neutraliseret, ØREMÆRKET og vaccineret, at sørge
> for, at de 3 killinger blev vaccinerede og fik gode hjem. Jeg er godt
> nok et uansvarligt menneske, fordi jeg ikke lader en killing der er født
> ude, blive spærret inde når hans mor render på sine daglige ture.
>
> Det var ikke for at skabe en stor debat, jeg har bare lovet at holde
> folk herinde, som var så søde at hjælpe mig med MissPigen og hendes
> killinger opdaterede om den lille familie, som jeg var så uansvarlig at
> tage mig kærligt af.
>
> Med venlig hilsen
> Louise Meldgaard
> - Tøm kattebakken ved privat svar
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>

Bravo Louise - ingen tvivl om, at du har stået på hovedet og gjort alt,
hvad du kunne for missemor og hendes kitter! Det har været dejligt at
følge, og hurra for dig - æres den, som æres bør!
Tak for opdateringer!
Og så krydser jeg fingre for, at den lille dukker op igen.
Hvis du ikke allerede har gjort det, du betænksomme, så kan opslag på
alt fra lygtepæle til Brugs og bibliotek give pote....
Potedask og hi-five herfra
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Louise Meldgaard (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Louise Meldgaard


Dato : 20-10-07 08:36

> Siri skrev:
> > Louise Meldgaard skrev:
> > Ja, det var sørme uansvarligt at mig, at tage mig af en herreløs morkat
> > og hendes 3 vilde killinger som var født i en busk, og sørge for at de
> > fik et sted at vokse op og få mad og blive vant til mennesker, at sørge
> > for at morkatten blev neutraliseret, ØREMÆRKET og vaccineret, at sørge
> > for, at de 3 killinger blev vaccinerede og fik gode hjem. Jeg er godt
> > nok et uansvarligt menneske, fordi jeg ikke lader en killing der er født
> > ude, blive spærret inde når hans mor render på sine daglige ture.
> >
> > Det var ikke for at skabe en stor debat, jeg har bare lovet at holde
> > folk herinde, som var så søde at hjælpe mig med MissPigen og hendes
> > killinger opdaterede om den lille familie, som jeg var så uansvarlig at
> > tage mig kærligt af.
> >
> > Med venlig hilsen
> > Louise Meldgaard
> > - Tøm kattebakken ved privat svar
> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> >
>
> Bravo Louise - ingen tvivl om, at du har stået på hovedet og gjort alt,
> hvad du kunne for missemor og hendes kitter! Det har været dejligt at
> følge, og hurra for dig - æres den, som æres bør!
> Tak for opdateringer!
> Og så krydser jeg fingre for, at den lille dukker op igen.
> Hvis du ikke allerede har gjort det, du betænksomme, så kan opslag på
> alt fra lygtepæle til Brugs og bibliotek give pote....
> Potedask og hi-five herfra
> Med venlig hilsen
> Siri
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Det går jeg også i gang med i dag. Kom lige hjem fra Fyn i går.
Og tak Jeg bliver bare lidt stødt når jeg selv synes at jeg har
gjort en stor indsats for de stakkels små

>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


^#^ (20-10-2007)
Kommentar
Fra : ^#^


Dato : 20-10-07 08:43

Majbritt Hågensen wrote:

> Ikke for at lyde moralsk men lader du en killing som ikke er
> øremærket gå ude ??? Hvor gammel er den ?? Den har ikke en chance
> hvis den kommer til skade eller bliver væk.. hvis dette er tilfældet
> synes jeg du er meget uansvarlig...

Inden du farer ud med hvad der er ansvarligt eller ej, bør du nok en anden
gang spørge først, hvilken historie katten har - læs Louises indlæg længere
nede i tråden. MissPigen er reddet af Tortiekontoen og Louise har lagt et
stort arbejde og ansvar i at redde og socialisere kilingerne og beholde
MissPigen mod hendes mands ønske - og vi har ganske rigtigt bedt hende om
updates.
Desuden havde killingerne givetvis slet ikke overlevet uden Louises hjælp i
første omgang.
Så i det her tilfælde er din kritik fuldstændig uberettiget.

/M



^#^ (20-10-2007)
Kommentar
Fra : ^#^


Dato : 20-10-07 08:33

Louise Meldgaard wrote:
> Jeg tog til Nyborg hos mine forældre i mandags. Samme aften fortalte
> min mand, at MissPigens hankilling, Oliver, ikke var kommet hjem. Han
> er stadig ikke kommet hjem Jeg synes det er rigtig trist, for jeg
> ved jo ikke hvad der er sket med ham, men når jeg kommer hjem i
> morgen går jeg igang med at lede efter ham.

Lad os håbe han dukker op igen. Normalt løber de jo ikke så langt, sådan
nogen små størrelser. Har MissPigen kaldt på ham?

> MissPigens to piger flyttede i lørdags, til et sødt ældre ægtepar, og
> de trives rigtig godt allerede.
Dejligt at høre
Og smukt klaret at du har fundet hjem til den alle.

/M



Louise Meldgaard (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Louise Meldgaard


Dato : 20-10-07 08:38

> ^#^ skrev:

> Lad os håbe han dukker op igen. Normalt løber de jo ikke så langt, sådan
> nogen små størrelser. Har MissPigen kaldt på ham?

Nej, hun er glad for at være af med dem alle. Hun var begyndt at hvæse
af ham og blive sur hvis han mængede sig for meget ind på hende, men hun
havde ingen interesse i ham til sidst.

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


^#^ (20-10-2007)
Kommentar
Fra : ^#^


Dato : 20-10-07 08:49

Louise Meldgaard wrote:
> Nej, hun er glad for at være af med dem alle. Hun var begyndt at hvæse
> af ham og blive sur hvis han mængede sig for meget ind på hende, men
> hun havde ingen interesse i ham til sidst.

Okay, det var ikke så godt. Lad os håbe at hun ikke har skræmt ham alt for
langt væk. Hvor gamle er killingerne nu - ca?



Louise Meldgaard (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Louise Meldgaard


Dato : 20-10-07 09:06

> ^#^ skrev:
> Louise Meldgaard wrote:
> > Nej, hun er glad for at være af med dem alle. Hun var begyndt at hvæse
> > af ham og blive sur hvis han mængede sig for meget ind på hende, men
> > hun havde ingen interesse i ham til sidst.
>
> Okay, det var ikke så godt. Lad os håbe at hun ikke har skræmt ham alt for
> langt væk. Hvor gamle er killingerne nu - ca?

De er mindst 13 uger nu.

Jeg har lavet et opslag, som jeg sætter op rundt omkring i byen og i
supermarkederne i vores naboby, som ligger et par km herfra. Vores
farveprinter mangler bare farve, så jeg skal lige høre min mand når han
kommer hjem, om han har noget mere farve eller kender nogen med en
farveprinter.

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Majbritt Hågensen (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Majbritt Hågensen


Dato : 20-10-07 14:38

Hej

Jeg har skam fulgt med i hvad du og din familie har gjort for miss-pigen,
derfor er det da osse endnu mere uansvarligt ,at du lader historien gentage
sig ved at lade en KILLING løbe frit rundt uden en mærkning. Nu er der så
andre mennesker ( forhåbentlig ) der må tage sig af killingen hvis den ikke
omkommer af sult og kulde..den kan nemlig ikke klare sig ret længe..Det er
MIN mening og den står jeg helt fast på ,uanset om du eller andre føler sig
stødt..


Hilsen Majbritt



^#^ (20-10-2007)
Kommentar
Fra : ^#^


Dato : 20-10-07 15:30

Majbritt Hågensen wrote:
> Jeg har skam fulgt med i hvad du og din familie har gjort for
> miss-pigen, derfor er det da osse endnu mere uansvarligt ,at du lader
> historien gentage sig ved at lade en KILLING løbe frit rundt uden en
> mærkning. Nu er der så andre mennesker ( forhåbentlig ) der må tage
> sig af killingen hvis den ikke omkommer af sult og kulde..den kan
> nemlig ikke klare sig ret længe..Det er MIN mening og den står jeg
> helt fast på ,uanset om du eller andre føler sig stødt..

Det du giver udtryk for er i høj grad totalt mangel på respekt for andre
mennesker og deres indsats. Det er altid let at sidde bag sin lille pc-skærm
og spille bagklog og fordømmende på andres vegne - uden at løfte en finger
selv, hverken praktisk eller økonomisk!
Så lad være med at sidde og spille hellig på andres vegne, Majbrit!



Majbritt Hågensen (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Majbritt Hågensen


Dato : 20-10-07 20:09

ja så...

Hellig og hellig....jeg har igennem de sidste 15 år været fodervært for
mange mange vildkatte. jeg har reddet og også hjembragt mange øremærket
katte end de fleste herinde vil jeg tro...jeg har fået indfanget og
neutraliseret de katte jeg fodrer, som ikke er syge, sammen med Kattens
værn, og jeg er formand for en forening det der hedder Genudsætningskattene,
med støtte fra en boligforening, her i Køge hvor jeg bor...jeg har flere
gange støttet Tortie-kontoen, og jeg har af egen lomme betelt tusinde og
atter tusinde af kroner til nødstedte katte igennem årene..DERFOR bliver jeg
pisset af når folk ikke får øremærket eller neutraliseret sin kat eller
katte...JA SÅ KALD MIG HELLIG....det kunne måske være mig som måtte finde
den lille fortabte killing ,hvis jeg ellers boede i nærheden.

Majbritt



Siri (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 20-10-07 20:41

Whoa, whoa!
Vi er på samme side, det er tydeligt!
På kattenes, nemlig.
OK, hvis man ikke er så garvet som flere af debattørerne, så kan man
begå fejl. Svært at indse, hvis man er grøn og har gjort sit ypperste!
Nemt at se for en meget erfaren, og nemt at fare i flint over - sikkert
forståeligt og ræsonnabelt.
Jeg har også et livligt temperament, og kan fare i flint.
Men skal vi nu ikke holde fred og lade være med at bruge krudtet på at
skændes indbyrdes, når vi nu alle vil kattenes og katte-reddernes bedste.
Måske skulle killingen være holdt inde - og det er barske lærepenge,
hvis den er i knibe. Jeg er sikker på, at Louise er den, der har det
værst over, at killingen er væk.
Vi lærer alle af somme tider ganske barske erfaringer, og det gør ondt.
Ja, allermest på den lille kat, som vi alle føler med.
Men alt bliver gjort, og lad os nu bakke op om en god udvikling: En
katte-redder....
Og det at lære - til missernes bedste.
Fred?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Louise Meldgaard (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Louise Meldgaard


Dato : 21-10-07 19:39

Jeg er i hvert fald ude af denne debat for nu!
Men tusind tak for hjælpen til jer der hjalp!

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Siri (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 22-10-07 10:40

> Louise Meldgaard skrev:
> Jeg er i hvert fald ude af denne debat for nu!
> Men tusind tak for hjælpen til jer der hjalp!
>
> Med venlig hilsen
> Louise Meldgaard
> - Tøm kattebakken ved privat svar
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>

Kære Louise, så håber jeg, at vi hører fra dig en anden gang
En gang i mellem kan der godt blive råbt lidt højt her i gruppen, det
har jeg også været ude for.
Det er rigtig surt, når man føler, at man har gjort sit bedste.
Jeg (og sikkert andre med mig) håber, at den lille killing finder hjem,
og at du vil melde tilbage om det.
Selv om enkelte bliver hidsige nu og da, så bliv endelig hængende - det
er dejligt med mange kattevenner i gruppen
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Siri (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 22-10-07 10:47

> Louise Meldgaard skrev:
> Jeg er i hvert fald ude af denne debat for nu!
> Men tusind tak for hjælpen til jer der hjalp!
>
> Med venlig hilsen
> Louise Meldgaard
> - Tøm kattebakken ved privat svar
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>

Kære Louise, så håber jeg, at vi hører fra dig en anden gang
En gang i mellem kan der godt blive råbt lidt højt her i gruppen, det
har jeg også været ude for.
Det er rigtig surt, når man føler, at man har gjort sit bedste.
Jeg (og sikkert andre med mig) håber, at den lille killing finder hjem,
og at du vil melde tilbage om det.
Selv om enkelte bliver hidsige nu og da, så bliv endelig hængende - det
er dejligt med mange kattevenner i gruppen
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste