|
| Skal der indføres bompenge i de større bye~ Fra : Poul E Hansen |
Dato : 28-09-07 13:02 |
|
Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
samt køerne på indfaldsvejene. Det kan gøres på en smart måde hvor
bilerne automatisk registreres. Men hvorfor have en enkelt ring som
man skal straffes for at passere? Måske skal man bare køre et par
kilometer. Det ville være smartere med to eller flere ringe udenom
hinanden, afhængiggt af byens størrelse, hvor man skal betale for at
passere et givet ental af dem i samme retning. Så ville bompenge kunne
modvirke og ikke medvirke til en for kunstig opdeling af byen i
bymidte og forstæder.
| |
Jesper (28-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 28-09-07 13:59 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
> samt køerne på indfaldsvejene. Det kan gøres på en smart måde hvor
> bilerne automatisk registreres. Men hvorfor have en enkelt ring som
> man skal straffes for at passere? Måske skal man bare køre et par
> kilometer. Det ville være smartere med to eller flere ringe udenom
> hinanden, afhængiggt af byens størrelse, hvor man skal betale for at
> passere et givet ental af dem i samme retning. Så ville bompenge kunne
> modvirke og ikke medvirke til en for kunstig opdeling af byen i
> bymidte og forstæder.
Jamen der er skam ingen problemer med biler i København indre by, der er
biltrafikken faldet siden 1970 fra 351.100 biler/dag til 295.000
biler/dag i 2006.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/08/13/063130.htm
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned
DR KONTANT
| |
Kim Frederiksen (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 02-10-07 13:41 |
|
Poul E Hansen wrote:
> Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
> samt køerne på indfaldsvejene.
Husk på at de mennesker der kører til KBH om morgenen ikke sidder i en bilkø
for sjov. De er nødt til at køre derind fordi de skal på arbejde. Og nej,
toget er ikke et alternativ, da de er upålidelige og upraktiske. Desuden
skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi begynder at snakke
om bompenge.
--
mvh.
Kim Frederiksen
Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)
| |
Jan (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 02-10-07 13:56 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:47023c88$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Poul E Hansen wrote:
>> Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
>> samt køerne på indfaldsvejene.
>
> Husk på at de mennesker der kører til KBH om morgenen ikke sidder i en
> bilkø for sjov. De er nødt til at køre derind fordi de skal på arbejde. Og
> nej, toget er ikke et alternativ, da de er upålidelige og upraktiske.
> Desuden skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi begynder
> at snakke om bompenge.
>
> --
> mvh.
> Kim Frederiksen
>
> Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
> tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)
Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og samtidigt
spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra deres forurening.
Jan
| |
Per Rønne (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 02-10-07 14:31 |
|
Jan <bla@bla.dk> wrote:
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> news:47023c88$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> > Poul E Hansen wrote:
> >> Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
> >> samt køerne på indfaldsvejene.
> >
> > Husk på at de mennesker der kører til KBH om morgenen ikke sidder i en
> > bilkø for sjov. De er nødt til at køre derind fordi de skal på arbejde. Og
> > nej, toget er ikke et alternativ, da de er upålidelige og upraktiske.
> > Desuden skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi begynder
> > at snakke om bompenge.
> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og samtidigt
> spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra deres forurening.
Ja, prøv du at tage cyklen fra Køge eller andre københavnske forstæder
til København H, frem og tilbage ... hver dag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jan (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 02-10-07 15:00 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1i5d40j.1or0yqyp0yzchN%per@RQNNE.invalid...
> Jan <bla@bla.dk> wrote:
>
>> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
>> news:47023c88$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Poul E Hansen wrote:
>> >> Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
>> >> samt køerne på indfaldsvejene.
>> >
>> > Husk på at de mennesker der kører til KBH om morgenen ikke sidder i en
>> > bilkø for sjov. De er nødt til at køre derind fordi de skal på arbejde.
>> > Og
>> > nej, toget er ikke et alternativ, da de er upålidelige og upraktiske.
>> > Desuden skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi
>> > begynder
>> > at snakke om bompenge.
>
>> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og samtidigt
>> spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra deres
>> forurening.
>
> Ja, prøv du at tage cyklen fra Køge eller andre københavnske forstæder
> til København H, frem og tilbage ... hver dag.
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
Ingen problem mange der tager den 14km hver dag frem og tilbage sommer og
vinter. Endda folk der har hårdt arbejde som jernstøberi så det piv gider
jeg sk da ikke høre på.
Jan
| |
Per Rønne (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 02-10-07 16:45 |
|
Jan <bla@bla.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1i5d40j.1or0yqyp0yzchN%per@RQNNE.invalid...
> > Jan <bla@bla.dk> wrote:
> >> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og samtidigt
> >> spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra deres
> >> forurening.
> >
> > Ja, prøv du at tage cyklen fra Køge eller andre københavnske forstæder
> > til København H, frem og tilbage ... hver dag.
> Ingen problem mange der tager den 14km hver dag frem og tilbage sommer og
> vinter. Endda folk der har hårdt arbejde som jernstøberi så det piv gider
> jeg sk da ikke høre på.
Der er 20 km fra Ishøj til City, så mon ikke der er en 50 km til Køge?
100 km hver dag ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jan (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 02-10-07 17:00 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1i5d6sg.13ttq6a8mlwdcN%per@RQNNE.invalid...
> Jan <bla@bla.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1i5d40j.1or0yqyp0yzchN%per@RQNNE.invalid...
>> > Jan <bla@bla.dk> wrote:
>
>> >> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og
>> >> samtidigt
>> >> spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra deres
>> >> forurening.
>> >
>> > Ja, prøv du at tage cyklen fra Køge eller andre københavnske forstæder
>> > til København H, frem og tilbage ... hver dag.
>
>> Ingen problem mange der tager den 14km hver dag frem og tilbage sommer og
>> vinter. Endda folk der har hårdt arbejde som jernstøberi så det piv gider
>> jeg sk da ikke høre på.
>
> Der er 20 km fra Ishøj til City, så mon ikke der er en 50 km til Køge?
> 100 km hver dag ...
>
Ja ok det gad jeg sk heller ikke på cykel :)
Men så de nærmeste forstæder da
Jan
| |
Per Rønne (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 02-10-07 17:19 |
|
Jan <bla@bla.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1i5d6sg.13ttq6a8mlwdcN%per@RQNNE.invalid...
> > Jan <bla@bla.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> >> news:1i5d40j.1or0yqyp0yzchN%per@RQNNE.invalid...
> >> > Jan <bla@bla.dk> wrote:
> >
> >> >> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og
> >> >> samtidigt
> >> >> spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra deres
> >> >> forurening.
> >> >
> >> > Ja, prøv du at tage cyklen fra Køge eller andre københavnske forstæder
> >> > til København H, frem og tilbage ... hver dag.
> >
> >> Ingen problem mange der tager den 14km hver dag frem og tilbage sommer og
> >> vinter. Endda folk der har hårdt arbejde som jernstøberi så det piv gider
> >> jeg sk da ikke høre på.
> >
> > Der er 20 km fra Ishøj til City, så mon ikke der er en 50 km til Køge?
> > 100 km hver dag ...
> >
> Ja ok det gad jeg sk heller ikke på cykel :)
>
> Men så de nærmeste forstæder da
Som Husum? Der er vel en 7 kilometer til City, og dér plejer jeg da at
tage cyklen ...
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92
http://www.RQNNE.dk
| |
Erik Olsen DK (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Erik Olsen DK |
Dato : 02-10-07 18:50 |
|
"Per Rønne" wrote:
> Der er 20 km fra Ishøj til City, så mon ikke der er en 50 km til Køge?
> 100 km hver dag ...
Det er lidt overdrevet. 16,2 km ad Gl. Køge Landevej/Ishøj Strandvej til
Ishøj Stationsvej, og så vidt jeg husker ca. 38 km til Køge (Kraks kort
har km-sten indtegnet på de ældre kort, men tilsyneladende ikke de
nyeste).
--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
| |
Per Rønne (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 02-10-07 19:41 |
|
Erik Olsen DK <me@privacy.net> wrote:
> "Per Rønne" wrote:
>
> > Der er 20 km fra Ishøj til City, så mon ikke der er en 50 km til Køge?
> > 100 km hver dag ...
>
> Det er lidt overdrevet. 16,2 km ad Gl. Køge Landevej/Ishøj Strandvej til
> Ishøj Stationsvej,
Fra hvor jeg boede, Vejlebrovej 40, til hvor jeg gik i skole,
Universitetsparken 1, er der 19,3 km:
< http://www.krak.dk/Ruteplan/Resultat.aspx?FromRoad=Vejlebrovej+40+&From
City=2635+Ishøj&ToRoad=Universitetsparken+1+&ToCity=2100+København+Ø&Fro
mAddress=162360%7cVejlebrovej%7c40%7c+%7c2635%7cIshøj%7c%7c%7c%7c%7c%7c%
7c%7c%7c711449%2c68%7c6167979%2c32%7c711459%2c46%7c6167967%2c28%7c%7c%7c
%7c%7c0&ToAddress=158180%7cUniversitetsparken%7c1%7c+%7c2100%7cKøbenhavn
+Ø%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c723751%2c11%7c6178670%2c46%7c723782%2c57%7c
6178714%2c15%7c%7c%7c%7c%7c0&FromAddressSearchPrecision=1&ToAddressSearc
hPrecision=1&>
> og så vidt jeg husker ca. 38 km til Køge (Kraks kort har km-sten indtegnet
> på de ældre kort, men tilsyneladende ikke de nyeste).
På Kraks ruteplan på nettet kan du angive to adresser, og få vist en
rute på kortet. Som også indeholder afstanden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Erik Olsen DK (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Erik Olsen DK |
Dato : 02-10-07 20:03 |
|
"Per Rønne" wrote:
> Fra hvor jeg boede, Vejlebrovej 40, til hvor jeg gik i skole,
> Universitetsparken 1, er der 19,3 km:
Så blev stedangivelsen pludselig mere præcis. Universitetsparken er end
ikke i nærheden af København city.
--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
| |
Per Rønne (05-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 05-10-07 15:52 |
|
Erik Olsen DK <me@privacy.net> wrote:
> "Per Rønne" wrote:
>
> > Fra hvor jeg boede, Vejlebrovej 40, til hvor jeg gik i skole,
> > Universitetsparken 1, er der 19,3 km:
>
> Så blev stedangivelsen pludselig mere præcis. Universitetsparken er end
> ikke i nærheden af København city.
Når man bor i Ishøj betragter man det som 'City', uden i øvrigt at tænke
nærmere på det.
Og kigger du på skiltene over hvor City begynder, vil du se at de cirka
starter ved Jagtvej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
alexbo (02-10-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 02-10-07 19:00 |
|
"Jan" <bla@bla.dk> skrev
> Ingen problem mange der tager den 14km hver dag frem og tilbage sommer og
> vinter. Endda folk der har hårdt arbejde som jernstøberi så det piv gider
> jeg sk da ikke høre på.
Det er heller ikke noget problem at møde op på et jernstøberi godt
gennemsvedt,
det er ikke helt så problemfrit for en ekspeditrice i et damelingeri.
mvh
Alex Christensen
| |
Jan (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 02-10-07 19:24 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:47028735$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jan" <bla@bla.dk> skrev
>
>> Ingen problem mange der tager den 14km hver dag frem og tilbage sommer og
>> vinter. Endda folk der har hårdt arbejde som jernstøberi så det piv gider
>> jeg sk da ikke høre på.
>
> Det er heller ikke noget problem at møde op på et jernstøberi godt
> gennemsvedt,
> det er ikke helt så problemfrit for en ekspeditrice i et damelingeri.
>
> mvh
> Alex Christensen
Ja ja dovenskab ... så kunne flere køre sammen istedet for alle skal have en
bil hver.
Jan
| |
Martin Højriis Krist~ (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 02-10-07 20:03 |
|
"Jan" <bla@bla.dk> skrev i en meddelelse
news:47028ced$0$93964$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Det er heller ikke noget problem at møde op på et jernstøberi godt
>> gennemsvedt,
>> det er ikke helt så problemfrit for en ekspeditrice i et damelingeri.
> Ja ja dovenskab ... så kunne flere køre sammen istedet for alle skal have
> en bil hver.
Det kræver så at flere møder/går på samme tid og har samme omtrentlige
bopæl.. Det er sjælent forekommende i butiksbranchen hvor folk møder/går
forskudt.
--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus
| |
Leonard (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 02-10-07 20:19 |
|
On Tue, 2 Oct 2007 21:02:47 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
> Det er sjælent forekommende i butiksbranchen hvor folk møder/går
> forskudt.
Hvorfor skal de så allesammen holde på Køgebugt på samme tid?
En eller anden udtalte for ikke så længe siden, at hvis arbejdsmarkedet
ville indrette sig på, at alle B-menneskerne fik lov til at møde kl
10-11, så ville trafikproblemerne omkring Kbh. være løst i mange år frem
og virksomhederne ville få gladere arbejdere.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
N_B_DK (02-10-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 02-10-07 19:35 |
|
"Jan" <bla@bla.dk> wrote in message
news:47024021$0$48618$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og
> samtidigt spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra
> deres forurening.
Glemmer du ikke lige at de folk du omtaler næppe kører ud af byen, for at
køre ind igen ? (og derved ikke kommer til at betale bompenge)....
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=
| |
Kim Frederiksen (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 03-10-07 09:06 |
|
Jan wrote:
>
> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og
> samtidigt spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra
> deres forurening.
A'hva? Køerne starter nede ved Greve. Havde du forestillet dig folk i
tusindvis skulle cykle 60+ km hver dag? Man har valgt at lægge
arbejdspladerne i KBH og så skal man fandeme heller ikke klynke når folk
skal møde på job om morgenen.
--
mvh.
Kim Frederiksen
Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)
| |
Hans Joergensen (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-10-07 09:42 |
|
Kim Frederiksen wrote:
>> Men de fleste har sk ikke længere end de kunne tage cyklen og
>> samtidigt spare motionscentret senere på dagen og fri os andre fra
>> deres forurening.
> A'hva? Køerne starter nede ved Greve. Havde du forestillet dig folk i
> tusindvis skulle cykle 60+ km hver dag? Man har valgt at lægge
> arbejdspladerne i KBH og så skal man fandeme heller ikke klynke når folk
> skal møde på job om morgenen.
Der er rigtig mange i KBH og omegn der kører under 10km til job i
bil hver dag..
// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69
| |
Stig Christensen (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Stig Christensen |
Dato : 03-10-07 11:36 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:47034d75$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> A'hva? Køerne starter nede ved Greve. Havde du forestillet dig folk i
> tusindvis skulle cykle 60+ km hver dag? Man har valgt at lægge
> --
> mvh.
> Kim Frederiksen
Det må da være længe siden du har kørt der
På en normal dag starter kø'en ved sammenfletningen i Ølby, ca 6.45
og det varer ved til omkring kl.8.30-9.00 ?
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=69968
klik herefter på seneste 'morgenmyldertid'
| |
Martin Højriis Krist~ (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 02-10-07 18:33 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:47023c88$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Desuden skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi begynder
> at snakke om bompenge.
Hvorfor det? De to ting kan da godt fungere sideløbende.
Bompenge er betaling for at bruge det sparsomme vejnet. Folk kan undgå den
ved fx at køre udenfor myldretid (afhængig af model)
Parkeringsafgift er betaling for at bruge de sparsomme offentlige
parkeringspladser. Folk kan undgå den ved at parkere på private arealer.
--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus
| |
Per Rønne (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 02-10-07 14:31 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> Jeg mener ja
Jeg mener det samme - når vi får en kollektiv trafik, med nok kapacitet.
Det vil sige en udbygning af metroen, og ikke blot i form af ringbaner.
En bane over Refshaleøen, Kgs Nytorv og under
Nørrebrogade/Frederikssundsvej og videre til Gladsaxe Trafikplads og
Skovbrynet Station ville eksempelvis gøre underværker.
Og så må vi have et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanegården til Østerbro;
det er sidst af Ingeniørforeningen forslået som gående under
brokvartererne, til Ryparken og Hellerup stationer. Kapaciteten i
»røret« mellem København H og Svanemøllen er med den nye S-togs køreplan
100% udnyttet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jan (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 02-10-07 15:01 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1i5d3q4.13d4san1o3780dN%per@RQNNE.invalid...
> Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
>
>> Jeg mener ja
>
> Jeg mener det samme - når vi får en kollektiv trafik, med nok kapacitet.
>
> Det vil sige en udbygning af metroen, og ikke blot i form af ringbaner.
> En bane over Refshaleøen, Kgs Nytorv og under
> Nørrebrogade/Frederikssundsvej og videre til Gladsaxe Trafikplads og
> Skovbrynet Station ville eksempelvis gøre underværker.
>
> Og så må vi have et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanegården til Østerbro;
> det er sidst af Ingeniørforeningen forslået som gående under
> brokvartererne, til Ryparken og Hellerup stationer. Kapaciteten i
> »røret« mellem København H og Svanemøllen er med den nye S-togs køreplan
> 100% udnyttet.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
Ja fri os fra skatten men giv os i hoved og rø*
Jan
| |
Per Rønne (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 02-10-07 16:45 |
|
Jan <bla@bla.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1i5d3q4.13d4san1o3780dN%per@RQNNE.invalid...
> > Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> >
> >> Jeg mener ja
> >
> > Jeg mener det samme - når vi får en kollektiv trafik, med nok kapacitet.
> >
> > Det vil sige en udbygning af metroen, og ikke blot i form af ringbaner.
> > En bane over Refshaleøen, Kgs Nytorv og under
> > Nørrebrogade/Frederikssundsvej og videre til Gladsaxe Trafikplads og
> > Skovbrynet Station ville eksempelvis gøre underværker.
> >
> > Og så må vi have et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanegården til Østerbro;
> > det er sidst af Ingeniørforeningen forslået som gående under
> > brokvartererne, til Ryparken og Hellerup stationer. Kapaciteten i
> > »røret« mellem København H og Svanemøllen er med den nye S-togs køreplan
> > 100% udnyttet.
> Ja fri os fra skatten men giv os i hoved og rø*
Jeg har vist aldrig argumenteret for lavere skatter, men nok for at vi
for de nødvendige infrastrukturinvesteringer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Poul E Hansen (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 02-10-07 19:42 |
|
On 28 Sep., 14:58, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:
>
> > Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
> > samt køerne på indfaldsvejene. Det kan gøres på en smart måde hvor
> > bilerne automatisk registreres. Men hvorfor have en enkelt ring som
> > man skal straffes for at passere? Måske skal man bare køre et par
> > kilometer. Det ville være smartere med to eller flere ringe udenom
> > hinanden, afhængiggt af byens størrelse, hvor man skal betale for at
> > passere et givet ental af dem i samme retning. Så ville bompenge kunne
> > modvirke og ikke medvirke til en for kunstig opdeling af byen i
> > bymidte og forstæder.
>
> Jamen der er skam ingen problemer med biler i København indre by, der er
> biltrafikken faldet siden 1970 fra 351.100 biler/dag til 295.000
> biler/dag i 2006.
Jo, der er målt høje koncentrationer af NO2, og så skulle der også
være parkeringsproblemer.
| |
Poul E Hansen (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 02-10-07 19:45 |
|
On 2 Okt., 14:41, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:
> Poul E Hansen wrote:
> > Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
> > samt køerne på indfaldsvejene.
>
> Husk på at de mennesker der kører til KBH om morgenen ikke sidder i en bilkø
> for sjov. De er nødt til at køre derind fordi de skal på arbejde. Og nej,
> toget er ikke et alternativ, da de er upålidelige og upraktiske. Desuden
> skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi begynder at snakke
> om bompenge.
Spørgsmålet er om man via. en smart bompengeordning kunne regulere
hvor folk skal vælge job. Men så bliver det heller ikke bare
bymidterne der bliver brørt af 'bommene'.
| |
Jan (02-10-2007)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 02-10-07 19:57 |
|
"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
news:1191350690.295209.188920@d55g2000hsg.googlegroups.com...
On 2 Okt., 14:41, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:
> Poul E Hansen wrote:
> > Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
> > samt køerne på indfaldsvejene.
>
> Husk på at de mennesker der kører til KBH om morgenen ikke sidder i en
> bilkø
> for sjov. De er nødt til at køre derind fordi de skal på arbejde. Og nej,
> toget er ikke et alternativ, da de er upålidelige og upraktiske. Desuden
> skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi begynder at
> snakke
> om bompenge.
Spørgsmålet er om man via. en smart bompengeordning kunne regulere
hvor folk skal vælge job. Men så bliver det heller ikke bare
bymidterne der bliver brørt af 'bommene'.
Nej bare 300% mere afgift på benzin så er det problem da løst så er det også
dem der benytter vejene der betaler og ikke alle andre.
Jan
| |
Poul E Hansen (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 03-10-07 17:27 |
|
On 2 Okt., 20:57, "Jan" <b...@bla.dk> wrote:
> "Poul E Hansen" <o...@ofir.dk> wrote in messagenews:1191350690.295209.188920@d55g2000hsg.googlegroups.com...
> On 2 Okt., 14:41, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:
>
> > Poul E Hansen wrote:
> > > Jeg mener ja; det kunne måske begrænse antallet af biler i bymidterne
> > > samt køerne på indfaldsvejene.
>
> > Husk på at de mennesker der kører til KBH om morgenen ikke sidder i en
> > bilkø
> > for sjov. De er nødt til at køre derind fordi de skal på arbejde. Og nej,
> > toget er ikke et alternativ, da de er upålidelige og upraktiske. Desuden
> > skal du lige huske at sløjfe parkeringsafgifterne hvis vi begynder at
> > snakke
> > om bompenge.
>
> Spørgsmålet er om man via. en smart bompengeordning kunne regulere
> hvor folk skal vælge job. Men så bliver det heller ikke bare
> bymidterne der bliver brørt af 'bommene'.
>
> Nej bare 300% mere afgift på benzin så er det problem da løst så er det også
> dem der benytter vejene der betaler og ikke alle andre.
Ikke hensigtsmæssigt, hvis det man vil er få folk til at pendle til
lidt uden for byen i stedet for til bymidten
| |
|
|