Tappas
Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 10:47

Hejsa

Jeg skal holde et lille pige komsammen.

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle små pindemadder eller ligende.

Jeg havde tænkt mig noget med melon og skinke, brie og druer, flødeost og
laks.

Men mangler nogle gode ider til noget i den stil.

Marianne

Fra : mcloud

Dato : 24-09-07 12:20

"Marianne Kjær Munk" <marianne(O)mmmunk.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal holde et lille pige komsammen.

> Men mangler nogle gode ider til noget i den stil.

Hej Marianne

Prøv at lægge friske basilikum blade på og høvlet parmasanost på et stykke
parmaskinke eller serrano skinke ,dryp med et par dråber god olivenolie og
krydr med friskkværnet peber .Rul så det hele sammen og del i 2 eller 3
stykker og stik en tandstikker i ,server.

store tigerrejer der er stegt lidt i olivenolie og hvidløg,chili.

små halve krydder tomater drysset med oregano og havsalt og 2 dråber
olivenolie og bag i ca 15-20 minutter.

Køb noget lækkert feta-ost og nogle lækre oliven hos en af de etniske
grønthandlere.

En god hjemmelavet pesto med et lækkert brød til at dyppe i er også
lækkert.

mvh mcloud

Fra : Henrik

Dato : 25-09-07 14:20

Tapas
er et spansk udtryk for lidt mad til vinen.
Der er mange gode forslag, men tapas er spansk.
og er i virkeligheden bare en lille hurtig portion.
Manchego, serranoskinke, chrorizo, klipfisk, syltede peberfrugter, rejer
stegt i hvidløg, spanske oliven, paella, lidt gryderet som mørbrad braiseret
i sherry, svampe osv.
Rødvin passer ikke så godt dertil, men sherry. Fino eller Manzanilla for de
hardcore eller en halvtør sherry.

Henrik