varm le creuset
Fra : (-Peter-)

Dato : 24-09-07 09:52

hej.

jeg er ved at anskaffe mig en ny grillpande og er faldet over flg.
tilbud:

http://www.kop-kande.dk/Default.aspx?ID=1951&PID=3072&ProductID=PROD138

det er en le creuset - mit spørgsmål er om nogen har erfaringer med
denne - specielt om det er "rigtig støbejern", eller der er nogen form
for slip let belægning på.. og hvordan går det med at bruge den? -
bliver håndtaget sindssygt varmt (hvilket det burde gøre hvis det hele
er støbejern...)

/peter

Fra : Padre

Dato : 24-09-07 11:11

On 24 Sep., 10:51, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:

> [...]
> for slip let belægning på.. og hvordan går det med at bruge den? -
> bliver håndtaget sindssygt varmt (hvilket det burde gøre hvis det hele

Jeg har ikke erfaring med lige netop dne model, men jeg har andre af
deres pander.

Det er ikke en sliplet belægning, men en emalje. Det er rigtigt
støbejern, og håndtaget bliver meget varmt og umuligt at holder på. Le
creuset laver nogle grydelapagtige stoflommer, som man kan sætte på
håndtaget. Jeg har ikke prøvet dem, men hvis de er lige så gode som le
creusets grydelapper så er de meget gode.

Mein erfaring er at det er gode og solide pander.

--
padre

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 24-09-07 17:26

Padre wrote:

> [...]
> håndtaget. Jeg har ikke prøvet dem, men hvis de er lige så gode som le
> creusets grydelapper så er de meget gode.

Ja, vi har netop dén pande og er rigtig glade for den. Stoflommen fulgte
med, da vi købte vores, og den isolerer fuldstændigt, så man uden
problemer kan bære rundt på sin pande. Eneste fejl, jeg har lavet med
den er, at glemme lommen på panden på gasblusset. Det kan ikke anbefales.

> Mein erfaring er at det er gode og solide pander.

Aldeles.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Linde

Dato : 24-09-07 17:40

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer kan bære rundt på sin pande. Eneste fejl, jeg har lavet med den
> er, at glemme lommen på panden på gasblusset. Det kan ikke anbefales.

Jeg må vist have fat i sådan nogle lapper...jeg har to ens gryder fra
creuset, og kom til at løfte i den ene efter den havde stået i ovnen, mens
jeg skulle have haft fat i den anden fra komfuret. Det var en livgivende
oplevelse! Hvor fås lapperne henne til en fornuftig penge?

Mvh
Linde

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 24-09-07 17:52

Linde wrote:

> [...]
> jeg skulle have haft fat i den anden fra komfuret. Det var en livgivende
> oplevelse! Hvor fås lapperne henne til en fornuftig penge?

Til gryderne skal du vist have fat i deres små "lapper", der ligner et
bøjet stykke gummi, det er smadder smarte, men dyre. Der findes givetvis
billigversioner uden det fine navn også. Mon det er silikone?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-09-07 17:58

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Til gryderne skal du vist have fat i deres små "lapper", der
> ligner et bøjet stykke gummi, det er smadder smarte, men dyre.

Er de smartere end konventionelle grydelapper? Fx Lenda fra IKEA til
29,- kr. for to stykker:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20053592

(Jeg har af og til set silikonegrydelapper på tilbud i Fakta, men har
ikke bidt mærke i prisen.)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : padre

Dato : 24-09-07 17:58

> Til gryderne skal du vist have fat i deres små "lapper", der ligner et
> bøjet stykke gummi, det er smadder smarte, men dyre. Der findes givetvis
> billigversioner uden det fine navn også. Mon det er silikone?

Selv bruger jeg bare deres almindelige grydelapper. De er ret smarte, fordi
de er formet som en lomme, man stikker hånden ned i. De koster vist lige
under 80 kroner stykket.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : Linde

Dato : 24-09-07 20:47

> [...]
> bøjet stykke gummi, det er smadder smarte, men dyre. Der findes givetvis
> billigversioner uden det fine navn også. Mon det er silikone?

Hm, okay takker...vil se på markedet. Det ville da være herligt om de
passede til gryderne, men jeg er ikke fanatisk, hvis der er lidt gryn at
spare.

Mvh
Linde

Fra : (-Peter-)

Dato : 24-09-07 12:29

On 24 Sep., 12:10, Padre <spirito_sa...@yahoo.com> wrote:
> [...]
> creusets grydelapper så er de meget gode.
>
> Mein erfaring er at det er gode og solide pander.

okay... tak for kommentarerne... så er jeg nok skræmt væk.. vil have
en svensk skepsshult med stålhåndtag, der ikke skulle blive varmt..

mvh
peter

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 26-09-07 17:18

On Sep 24, 5:57 pm, Klaus Alexander Seistrup <kl...@seistrup.dk>
wrote:

> [...]
> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20053592
>
> (Jeg har af og til set silikonegrydelapper på tilbud i Fakta, men har

Jeg koebte for et par aar siden nogle fra fakta (2 for 20kr). De roeg
direkte i skraldespanden efter foerste brug, de var bare ikke gode nok
til noget, der havde vaeret i ovnen. Saa jeg bruger igen mors
haeklede...

Hanne