Beef Jerky / Tørret oksekød
Fra : michael

Dato : 17-09-07 22:47

Er der nogen der ved, hvor i Århus-området man kan købe Beef Jerky? Også
gerne webshops.

Beef Jerky er tørret og krydret oksekød, der er skåret ud i tynde skiver.

Jeg ved at 7-eleven har det, men prisen er 20,- kr for 25 g og det synes
jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..

Evt links til opskrifter på hvordan man laverd et selv, modtages også.

/michael

Fra : Linde

Dato : 17-09-07 23:15

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved at 7-eleven har det, men prisen er 20,- kr for 25 g og det synes
> jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..

Prøv www.snacks.dk. De har indtil for noget siden solgt deres jerky på QXL,
men mon ikke du kan få dem til at sende dig noget ved at kontakte dem
direkte. De fører Wild West jerky, en udmærket jerky. Den bedste er IMHO
deres Nuggets, de har den gode kød-fylde og en lækker marinade, men snyd
ikke dig selv for deres Habanero i strips, hvis de stadig har...der er knald
på! Prisen, ja, jerky er lidt dyrt, men de er lidt billigere end 7-eleven.

Mvh
Linde

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-09-07 00:05

On Mon, 17 Sep 2007 23:47:00 +0200, michael <michaelsemail@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..
>
>Evt links til opskrifter på hvordan man laverd et selv, modtages også.

Americana har Beef Jerky. De sender også pr postordre til hele landet
:)
http://www.americana.dk/americanashopping.htm 60 kr for 100 g. 100 kr
for 2 pakker. Og de giver endda 20% rabat i øjeblikket.

Fra : Heidi

Dato : 18-09-07 05:42

michael wrote:
> Er der nogen der ved, hvor i Århus-området man kan købe Beef Jerky?
> Også gerne webshops.

Google finder flere online shops bla:
http://www.buybeefjerkyonline.com/
http://www.wildwestjerky.co.uk/

Har ikke prøvet at handle med nogen af dem så ved ikke hvordan hverken
kvalitet eller service er.
Der var også engang en der solgte via QXL.dk, men der er ingen åbne
auktioner pt. Han nævnte i madgruppen for nogle måneder siden at han var
ved at lave en hjemmeside med online bestilling, men ved ikke hvad det
er blevet til.

> Jeg ved at 7-eleven har det, men prisen er 20,- kr for 25 g og det
> synes jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..

Første link har dem til 2,8 EUR for 50 gram + forsendelse (Danmark hører
til billigste zone).
Andet link er billigere, men der bliver fragten først kalkuleret efter
man har bestilt.

> Evt links til opskrifter på hvordan man laverd et selv, modtages også.

Pas.

Meld gerne tilbage hvis du bestiller, hvordan kvaliteten er, og hvor høj
fragten er hvis du bestiller fra Wild West! (Jeg har endnu ikke fået
taget mig sammen til at prøve, men vil rigtig gerne smage det engang -
især fordi jeg er på lav-kulhydratkur
--
Heidi

Fra : Morten

Dato : 18-09-07 07:24

> Er der nogen der ved, hvor i Århus-området man kan købe Beef Jerky? Også
> gerne webshops.

http://www.americana.dk/
Stadig lidt krydret pris, men da lidt bedre end 7-11. Har ej prøvet at
handle pr. postordre, da jeg altid har kigget forbi personligt når jeg har
skullet bruge noget.

> Beef Jerky er tørret og krydret oksekød, der er skåret ud i tynde skiver.
>
> Jeg ved at 7-eleven har det, men prisen er 20,- kr for 25 g og det synes
> jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..

Tror det hænger sammen med at det ikke er specielt udbredt herhjemme, deraf
noget importeret i lavt kvantitet og lav konkurrence.
Husk på vi er som regel 10-20 år bagud med alt herhjemme med undtagelse af
elektronik og computere (der er vi "kun" nogle måneder bagud).

> Evt links til opskrifter på hvordan man laverd et selv, modtages også.

En søgning på f.eks. "homemade beef jerky" på google synes da ellers at give
en del hits med opskrifter... Kræver nok man kan læse engelsk da mange af
opskrifterne nok er amerikanske ;)

Mvh
Morten

Fra : Morten

Dato : 18-09-07 07:55

Fra : Morten

Dato : 18-09-07 08:50

Fra : Morten

Dato : 18-09-07 08:59

"Morten" <hifi_centret@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> give
> en del hits med opskrifter... Kræver nok man kan læse engelsk da mange af

Beklager at der kom en pæn del indlæg fra mig af. Jeg havde ikke opdaget den
var fut til mad+drikke og det stod der intet om og så trykker man jo blind
sendt og tror sit indlæg havner så man kan se det. :/

Mvh
Morten

FUT news:dk.kultur.mad+drikke

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 18-09-07 08:56

michael wrote:
> [...]
> jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..

> Evt links til opskrifter på hvordan man laverd et selv, modtages også.

Sjovt du spørger -- har faktisk eksperimenteret med dette selv inden
for de sidste par måneder. Jeg har brugt opskriften på denne side
som en god grundopskrift, modificeret til hvad jeg tilfældigvis
havde i køkkenet de dage hvor jeg følte mig kreativ:

http://microwebtech.com/

Når du køber kødet, så vær opmærksom på at det skal være noget uden
for meget fedt-marmorering (fedtet bliver harsk efter nogle dage)
eller sener (med mindre du er glad for tandlægeregninger). Og husk
at hjemmelavet beef jerky skal opbevares i køleskabet!

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 18-09-07 09:57

http://kortlink.dk/48w4
http://www.wildwestjerky.co.uk/tenderbite_original.htm

> [...]
>jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..
>
>Evt links til opskrifter på hvordan man laverd et selv, modtages også.

Jeg læste et sted at kødstrimlerne skulle have ca. 2 timer ved 85
grader, krydderblandingen er vel op til den enkelte.

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : michael

Dato : 18-09-07 15:00

Mange tak til alle der har svaret. Jeg prøver at bestille via Americana
i første omgang.

Men hvis nogen kender til butikker, der sælger det, så vil det være
super. Eks. nogle af de almindelige supermarkeder som Føtex, Netto,
Superbrugsen osv.

/michael

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-09-07 16:35

michael skrev:
> [...]
>
> Men hvis nogen kender til butikker, der sælger det, så vil det være
> super. Eks. nogle af de almindelige supermarkeder som Føtex, Netto,

Mad og Vin i Magasin.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 10:47

michael wrote:
> [...]
> synes jeg er lidt pebret. Altså prisen og ikke kødet..
>
> Evt links til opskrifter på hvordan man laverd et selv, modtages også.

Jeg har set det, og købt det, hos Mihn Ahn Trding i Park Alle, henne ved
siden af Hotel Scandic. (Den lille thailandske butik)
HUsker ikke prisen, men det var bestemt billege end den pris du nævner hos
7eleven.

Louise

Fra : Thomas Petersen

Dato : 20-09-07 16:45

foodfromhome.dk det er endda på tilbud

Thomas

Fra : michael

Dato : 21-09-07 08:48

Har nu selv fundet dem i Metro. 60,- kroner for 100g. Både Beefsteak
Nuggets og beef Jerky.

/michael

Fra : Linde

Dato : 21-09-07 15:47

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Har nu selv fundet dem i Metro. 60,- kroner for 100g. Både Beefsteak
> Nuggets og beef Jerky.

Ja okay, hvis du alligevel er i nærheden er det nok billigere end hos
snacks.dk, der dog kun tager 53 kroner for 100 gram plus porto.

Mvh
Linde