Højtryksrensere
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 09-10-07 15:24

Er der nogen her i panelet der har erfaring med højtryksrensere?

På få år har jeg haft 2 maskiner i husholdningsstørrelse af mærket ALTO, men
efter mindre end 25 timers brug, er de færdige.

Den første fik en lækage i pumpehuset, idet en vandstråle fandt vej gennem
en fejl i støbegodset.
Den anden døde simpelthen, og da jeg endelig med besvær fik den igang, kunne
den ikke længere sætte et ordentligt tryk.

Nu har jeg en smart maskine til at vande blomster med ;-(

I begge tilfælde er garantiperioden netop udløbet, og da de er så billige at
en reparation vil overstige prisen for en ny, er det ikke værd sætte i værk.
Jeg syntes blot at samlet brugstid på ca. 25 timer er alt for kort levetid
for en vare til 1000 kroner, og jeg harmes i mit indre; der er dog grænser
for en pensionist-almisses formåen.

Der findes flere fabrikater, blandt andre TEXAS, mon nogen her har erfaring
med en sådan eller eventuelt andre mærker?

Flemming Svendsen.

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 09-10-07 19:39

Hej Flemming!

Jeg har en Nilfisk Alto 100.6 (kew) hed den før. Den bruger jeg til både
bil, fliser og drivhuset. Den har kørt udmærket længe nu, og jeg tror du har
været uheldig med dine. Bruger du koldt vand til den? For jeg har hørt om
nogle der har tilsluttet den varme hane, og så bliver den ikke kølet ned, og
går hurtigt i stykker.

Hilsen
Peter

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-10-07 23:13

Flemming Svendsen wrote:

> På få år har jeg haft 2 maskiner i husholdningsstørrelse af mærket
> ALTO, men efter mindre end 25 timers brug, er de færdige.

du må da mishandle dem usandsynligt hårdt... min far har en ALTO som er
mindst 4 år og bliver brugt rigtig meget... aldrig problemer med den...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-10-07 06:28

> du må da mishandle dem usandsynligt hårdt... min far har en ALTO som er
> mindst 4 år og bliver brugt rigtig meget... aldrig problemer med den...

Jeg anvender min spulemaskine efter forskrifterne, og min maskine er også 4
år gammel nu.
Men mere end 25 timers brug mener jeg nok sådan en skal holde.
Hvordan 'mishandler' man en højtryksrenser?
Flemming Svendsen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-07 08:27

On 9 Okt., 16:23, "Flemming Svendsen" <ze...@SLETMIGmail.dk> wrote:
> Er der nogen her i panelet der har erfaring med højtryksrensere?
>
> På få år har jeg haft 2 maskiner i husholdningsstørrelse af mærket ALTO, men
> efter mindre end 25 timers brug, er de færdige.

Jeg har en Alto, kan ikke huske modellen.
Den er vel 2½ år gammel og bruges vel 1 gang om månenden ca. 1 time
hver gange. Det er ca. 30 timer, så den dør måske snart
Spøg til side, den kører fint som den skal endnu.

> Der findes flere fabrikater, blandt andre TEXAS, mon nogen her har erfaring
> med en sådan eller eventuelt andre mærker?

Texas forbinder jeg kun med discount, intet andet.
Overvej en Gerni, skulle være gode.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-10-07 11:43

> Hvordan 'mishandler' man en højtryksrenser?

>Lader pumpen køre uden fuld vandtryk på.

Tak for det men . . . jeg kan jo dårligt gøre andet end at sætte slangen på
og åbne fuldt for vandet Her i byen har vi normalt vandtryk, 3kg.

Noget andet er galt:
Jeg havde en dag spulet mine trapper rene; det tog vel en times tid.
Pludselig, uden varsel, begyndte den at stoppe-starte-stoppe-starte i een
uendelighed for til sidst at dø.

Vejledningen siger at ved den fejl er enten pumpehuset eller strålerøret
utæt, og at man så skal henvende sig til et af serviceværkstederne.

Som tidligere nævnt, ville det være at kaste gode penge efter dårlige, så
jeg skilte dyret ad (meget svært da nogle af skruerne er låst med lim) dog
uden at kunne konstatere hvad der var galt.

Når jeg vil høre panelet her, er det fordi jeg kan nævne 2 andre i min
omgangskreds der ligeledes har ALTO-maskiner der er kaput. Den ene døde
totalt, den anden mistede evnen til at sætte tryk.

Texas nævnes som discount, men hvis man kan købe en maskine til
discountpris, kan den måske holde 2 somre, så har man bedre råd til at sige
"nå, det var det" og købe en ny. (Har set dem til ca. kr.300,00
Håber jeres holder.
Selv vil jeg køre ned og lease en.
Flemming.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-10-07 11:47

"Overvej en Gerni, skulle være gode.

-------------
Se her:
Pr. 1. januar 2007 er Gerni integreret ind i Nilfisk-ALTO organisationen og
det nuværende Gerni website er derfor lukket pr. 31. december 2006.

Produktionen af Gerni højtryksrensere er ligeledes lukket ned, og alle
igangværende aktiviteter er overført til Nilfisk-ALTO, herunder kundeservice
og teknisk support.

Nilfisk-ALTO garanterer ligeledes levering af reservedele til Gerni
produkter i 10 år.

Altså ingen konkurrence, men kun monopollignende tilstand

Flemming

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-07 08:28