Hul i tagpladen
Fra : tnk

Dato : 08-10-07 19:01

Har med ærgrelse konstateret der er et lille hul i en tagplade. Taget består
af plader er fra ´79 og så vidt jeg ved med lidt asbest. der er knækket et
stykke af og jeg har stykket som skal sættes på igen. Kan jeg sætte den fast
med silikone eller er der andet der vil være bedre?

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-07 19:34

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knækket et stykke af og jeg har stykket som skal sættes på igen. Kan jeg
> sætte den fast med silikone eller er der andet der vil være bedre?

Om det er den rigtige løsning ved jeg ikke.
Men jeg havde en utæt tagventil, den var pakket med aml cilicone så det ud
til.

Lidt Google søgning gav dette link
http://www.nettobuild.dk/shop/tagreparation-362c1.html

Om det virker ved jeg ikke, for det har ikke regnet siden jeg var på taget.

Mvh Allan

Fra : tnk

Dato : 08-10-07 21:39

Tak for rådene - tror jeg har løsningen nu...

Fra : Max

Dato : 08-10-07 19:45

Hej

> Kan jeg sætte den fast med silikone eller er der andet der vil være
> bedre?

Borups tagtæt, fåes i patroner.

http://www.borup-kemi.dk/99bdd2a5-9c52-4fd0-93bd-4dbbf701eb59.W5Doc?mid=91B2AD1D-1102-439F-B5B6-D59156F61596&&subHeading=Tagtæt&Heading=Tagtæt

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 08-10-07 20:09

> [...]
> knækket et stykke af og jeg har stykket som skal sættes på igen. Kan jeg
> sætte den fast med silikone eller er der andet der vil være bedre?

Sæt dimsen fast med fliselim.

Martin

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-10-07 15:49

On Mon, 8 Oct 2007 21:09:05 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Sæt dimsen fast med fliselim.
>
>Martin

Og tag et par dybe indåndinger, så asbesten ikke spredes.
mvh Ebbe