Bortkørsel af raftehegn i Københavnsområde~
Fra : Bakken

Dato : 02-10-07 19:10

Et nedtaget raftehegn påført diverse behandlinger med tjære og den slags
ønskes bortkørt.
Altså såkaldt "miljøfarligt" affald.
Der er tale om omkring 70 meter hegn, hvilket vel svarer til ca en 8
kubikmeter container.
Hvor kan jeg få nogen til at gøre dette ?
Jeg bor i Brønshøj.
Jeg har ikke kunne finde noget jeg kunne bruge ved søgning på nettet.

Fra : Peter T.

Dato : 02-10-07 19:29

Bakken udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvor kan jeg få nogen til at gøre dette ?
> Jeg bor i Brønshøj.

Jeg benyttede mig af <www.r98.dk> da jeg rev et kolonihavehus ned for 2 år
siden. Jeg lejede en 11m3 container leveret og fik regningen, da det var
afhentet. Jeg mener jeg gav omkring 2-3000 kr pr. container (prisen var
anderledes, da det var bygningsaffald).

--
Disse steder skal ikke-rygere helst undgå.

http://web.ekstrabladet.dk/nationen/lk/rygning/index.html

Fra : Bakken

Dato : 02-10-07 19:35

> [...]
> siden. Jeg lejede en 11m3 container leveret og fik regningen, da det var
> afhentet. Jeg mener jeg gav omkring 2-3000 kr pr. container (prisen var

Men deres hjemmeside dur ikke længere - der er ikke mulighed for at finde
frem til et overslag ?
De henviser til både København og Frederikberg kommuner, men jeg ville jo
gerne kunne se og vurdere et - nogenlunde ædru - prisoverslag.

Mvh

Bo

Fra : Peter T.

Dato : 02-10-07 19:43

> [...]
> De henviser til både København og Frederikberg kommuner, men jeg ville
> jo gerne kunne se og vurdere et - nogenlunde ædru - prisoverslag.

Hm ja. Det kan jeg godt se. Jegf fandt denne cachede pdf fra R98 i
google. Jeg håber du kan bruge den:

<http://209.85.135.104/search?q=cache:Xq0j-tm3xcAJ:www.r98.dk/files/Takst.
_Serl._Yd._KK_06.pdf+container+leje+k%C3%B8benhavn&hl=en&ct=clnk&cd=28>

Fra : Bakken

Dato : 02-10-07 20:55

> [...]
> _Serl._Yd._KK_06.pdf+container+leje+k%C3%B8benhavn&hl=en&ct=clnk&cd=28>

ØHM ?
Jeg kan ikke se hvad jeg måske skulle kunne bruge en historisk side til ?
Der er da ingen brugbare oplysninger om hvordan/hvor jeg kan få fjernet mine
giftige lægter ?

Mvh

Bo

Fra : Max

Dato : 02-10-07 21:18

Hej Boe

> til ? Der er da ingen brugbare oplysninger om hvordan/hvor jeg kan få
> fjernet mine giftige lægter ?

Tag lokaltelefonbogen, slå op under vognmænd. Ring til en af dem,
kan han ikke hjælpe dig, ja så kan han måske fortælle dig hvem
der kan. Ring til nogle stykker og du har et overblik over prisen for
den opgave du har.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 02-10-07 21:43

> [...]

> Jeg kan ikke se hvad jeg måske skulle kunne bruge en historisk side
> til ? Der er da ingen brugbare oplysninger om hvordan/hvor jeg kan få

Historiske? Det er prislisten for 2006 og dit hegn er byggeaffald.

Punkt 3. vedr storskrald og bygningsaffald:

----
Levering og hjemtagning af container med op til 1 tons affald
kr. 2.254,00 (taksten inkluderer to døgns leje af containeren)

Yderligere affald pr. påbegyndt tons kr. 988,00
----

Det passer meget fint med priserne, jeg gav i 2005, og de er næppe steget
markant siden da.

Fra : Bakken

Dato : 03-10-07 08:02

> Punkt 3. vedr storskrald og bygningsaffald:

Men problemet er, at der er tale om farligt affald - det har gennem tiderne
været smurt ind med både tjære og andre træbeskyttelsesmidler - sådet er
altså *ikke* almindeligt byggeaffald.

Mvh
Bo

Fra : Peter T.

Dato : 03-10-07 09:32

> [...]

> tiderne været smurt ind med både tjære og andre træbeskyttelsesmidler
> - sådet er altså *ikke* almindeligt byggeaffald.

Nå. Men hvis du griber knoglen og ringer til R98, så kan jeg garantere
dig, at de kan hjælpe dig.

Fra : Anders Majland

Dato : 02-10-07 20:00

> Et nedtaget raftehegn påført diverse behandlinger med tjære og den slags
> ønskes bortkørt.

Har du prøvet med en annonce i dba eller gul og gratis ?
Med lidt held kommer der nogle og hjælper dig af med det gratis

Fra : Bakken

Dato : 02-10-07 20:49

> Har du prøvet med en annonce i dba eller gul og gratis ?
> Med lidt held kommer der nogle og hjælper dig af med det gratis
HVAD ?
Hvem kan tænkes gratis at ville afhente miljøfarligt affald ?
Og hvad kunne de eventuelt opnå ved det ?

Mvh

Bo

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-10-07 21:53

> Hvem kan tænkes gratis at ville afhente miljøfarligt affald ?

Du tænker forkert. Det er ikke "miljøfarligt affald". Det er et raftehegn.
Der er endda rigeligt at det, så der skal nok være nogen, der mangler til at
indhegne høns, heste, ungerne, læskærm mod naboen osv osv.

Mvh Maria

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-10-07 21:06

Maria Frederiksen wrote:

> Du tænker forkert. Det er ikke "miljøfarligt affald". Det er et
> raftehegn.

Kommer an på stand efter mange års påvirkning samt hvor godt det blev
trykimprægneret i sin tid (hvis det er trykimprægneret)

Jeg købte nogle billige trykimprægnerede hegnspæle for en 7-8 år siden de
knækkede/smuldrede bare man kikkede på dem da jeg trak dem op af jorden i
foråret :(
Derimod har jeg trukket nogle endnu ældre stolper op (alder ukendt men > 10
år), de er ligeså solide som den dag de blev købt :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!