Trægulv. Clik vs Fer og not.
Fra : MetroHenrik

Dato : 18-09-07 19:19

Jeg har de to muligheder.
Jeg har lagt laminat med den slags klik der hører til der. Det gik fint.
Er det mere besværligt at lægge med fer og not??

Henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-09-07 21:02

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har de to muligheder.
> Jeg har lagt laminat med den slags klik der hører til der. Det gik fint.
> Er det mere besværligt at lægge med fer og not??

Ja.

- Martin

Fra : jones_net

Dato : 19-09-07 09:03

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote in message
> "MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja.

Skal også have lagt 100 kvm, så hvis du måske kunne uddybe de større
udfordringer, så vil det da være dejligt
Er der noget vi skal være opmærksomme på, ud over ikke at bruge for meget
lim?

/J

Fra : Max

Dato : 19-09-07 14:43

Hej

> Er der noget vi skal være opmærksomme på, ud over ikke at bruge for
> meget lim?

Heller ikke for lidt lim, så opnår man nemlig ikke den vandtæthed man
ønsker.

Ovenskyende lim skal vaskes af omgående, ikke noget med at tror at det
kan vente lidt, det bliver det bare meget mere besværligt af.

Ellers er renlighed og præcision kodeordet, alle plader skal samles meget
omhyggeligt, selv den mindste sprække kan blive til en katastrofe under
den vidre lægning. En stor plastik hammer og nogle affalds stykker til
at beskytte kanten på pladen man hamre på, aldrig slå direkte på pladen.

--
Mvh Max

Fra : Ole

Dato : 19-09-07 15:46

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udfordringer, så vil det da være dejligt
> Er der noget vi skal være opmærksomme på, ud over ikke at bruge for meget

vigtigt!! afstanden til væggene - bliver gulvene ved et uheld vøde, vælter
de i værste fald huset.....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-09-07 21:30

> Skal også have lagt 100 kvm, så hvis du måske kunne uddybe de større
> udfordringer, så vil det da være dejligt

Du skal være hysterisk pernitten med alle samlinger. Enhver minimal sprække
vil udløse voldsomme problemer i næste række, og så kommer det hele til at
ligen noget, der er løgn.

> Er der noget vi skal være opmærksomme på, ud over ikke at bruge for meget
> lim?

Der skal bruges BJERGE af lim. Ikke noget med at fedte med nogle dråber hist
og pist, for stiller du et tungt møbel på gulvet (køleskab, chartole, kiste,
reol), så holder det gulvet fast, og det vil skilles i samlingerne om
vinteren hvis det ikke er limet godt nok.

Jeg ville vælge klik-system.

Mvh Maria

Fra : Thomas

Dato : 19-09-07 14:00

On 18 Sep., 20:19, "MetroHenrik" <metrohen...@hotmail.com> wrote:
> Jeg har de to muligheder.
> Jeg har lagt laminat med den slags klik der hører til der. Det gik fint.
> Er det mere besværligt at lægge med fer og not??
>
> Henrik

Det er væsentligt mere besværligt at gå i gang med at lime et fer og
not gulv. Der udover så kræver det også at man er mere omhyggelig med
samlingerne. Har ikke mødt et click system der kunne samles upræcist
men det kan fer og not.

VH