/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Hans er kommet hjem
Fra : Leyna


Dato : 20-09-07 09:30

Ja, Hans er kommet hjem, men dog kun for en kort bemærkning. Min
datter røg på hospitalet med galdesten, og ham der skulle passe Hans
var ikke sin opgave voksen, så nu er Hans altså hjemme.

Hans' helbredstilstand er bestemt ikke den bedste. Han er lidt af et
sørgeligt syn. Han har (iflg. min datters dyrlæge) fået skab og er i
behandling for dette. Jeg kan "kun" se at han igen har eksem og klør
sig gevaldigt. Der er dog ingen åbne sår, men tør og irriteret hud, og
hans pels er meget, meget kort (fik at vide at han næsten har været
skaldet)og IKKE i orden.

Jeg har desværre ikke haft mulighed for at snakke ordentligt med min
datter om dette problem, for hun har for det meste været pumpet med
smertestillende medicin, og været en smule ude af fokus, men det er
noget jeg bliver nødt til at tage op med hende, og jeg mener
umiddelbart at Hans SKAL tilbage på barf. Og det kan vist kun gå
forlangsomt...

Hans skal ikke tilbage her, for her trives han slet ikke mere. Han
finder de andre hunde irriterende og vil helst være for sig selv. Han
virker kun rigtig glad når vi skal ud på luftetur - og den får han så
sammen med Vaks. De to store drenge kan stadig fint sammen, men Hans
har dog ingen interesse i Vaks mere, såeh...

Jeg ved så osse at min datter ikke har råd til at føde Hans med barf,
da det altså er noget dyrere end det hun fodrer med pt. men så må jeg
jo sponsorere hans foder. Det vil i den sidste ende spare en masse
dyrlæge regninger, og det vil give Hans et langt bedre liv end det han
har lige nu. Og at få ham retur hertil ville være en dødssynd. Han
SKAL være alenehund, så min eneste mulighed er at få min datter med på
ideen om barf, og så køre det som sponsor.

En lidt trist update omkring Hans, men vi skal nok komme tilbage på
sporet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

 
 
Tove Krieger (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 20-09-07 10:32

Leyna wrote:
> Jeg ved så osse at min datter ikke har råd til at føde Hans med
> barf, da det altså er noget dyrere end det hun fodrer med pt. men
> så må jeg jo sponsorere hans foder. Det vil i den sidste ende
> spare en masse dyrlæge regninger, og det vil give Hans et langt
> bedre liv end det han har lige nu. Og at få ham retur hertil
> ville være en dødssynd. Han SKAL være alenehund, så min eneste
> mulighed er at få min datter med på ideen om barf, og så køre det
> som sponsor.
>
> En lidt trist update omkring Hans, men vi skal nok komme tilbage
> på sporet.

Jamen dog Leyna. Det var da en noget trist update. Stakkels din
datter og stakkels Hans. Hun har jo sikkert befundet sig i et
smertehelvede i længere tid, så godt at hun er indlagt og sikkert
får fjernet de ubehagelige sten, hun har jo simpelthen ikke haft det
overskud der skulle til, for at få dagligdagen til at fungere med en
hund der også trænger til ekstra omsorg på grund af hans skavanker.


Skab er noget der forholdsvis let kan kureres, det er straks værre
hvis han får eksem igen. Der er dog det lyspunkt at barf kan hjælpe
ham ( det har du jo oplevet tidligere), og når din datter er så
heldig at have dig til at bistå med at få ham på "poterne" igen så
skal det sikkert nok gå. Du er jo en knag til at ordne tingene. Hvis
I kan deles om udgifterne til barffoder, så sparer hun også
dyrlægeregningerne som jo kan slå bunden ud af enhver økonomi. Jeg
håber alt det bedste for jer alle tre. Din datter vil komme hurtigt
til hægterne igen, hvis hun bliver opereret og så vil det altsammen
hurtigt komme til at se lysere ud.

Pøj pøj med det hele og ønsket om en rigtig god bedring.

Din datter er vel nok heldig at have dig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Leyna (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 20-09-07 11:15

On Thu, 20 Sep 2007 11:31:36 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:


>Pøj pøj med det hele og ønsket om en rigtig god bedring.

Tak skal du ha'. Jeg sidder på nåle for at få nyt lige pt. for hun
skulle opereres i dag...
>
>Din datter er vel nok heldig at have dig.

Og så har hun tilmed osse en mor ved siden af!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

Tove Krieger (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 20-09-07 11:35

Leyna wrote:
> On Thu, 20 Sep 2007 11:31:36 +0200, "Tove Krieger"
> <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
>
>
>> Pøj pøj med det hele og ønsket om en rigtig god bedring.
>
> Tak skal du ha'. Jeg sidder på nåle for at få nyt lige pt. for hun
> skulle opereres i dag...

Det kan jo godt være, at hun kan klare den med en kikkertoperation.
Det fik både min søn og svigerdatter. De laver 3 bittesmå huller og
så er det klaret, og der plejer ikke at være nogen eftervirkninger
overhovedet. Håber hun har det godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Leyna (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 20-09-07 12:39

On Thu, 20 Sep 2007 12:34:38 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Leyna wrote:
>> On Thu, 20 Sep 2007 11:31:36 +0200, "Tove Krieger"
>> <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
>>
>>
>>> Pøj pøj med det hele og ønsket om en rigtig god bedring.
>>
>> Tak skal du ha'. Jeg sidder på nåle for at få nyt lige pt. for hun
>> skulle opereres i dag...
>
>Det kan jo godt være, at hun kan klare den med en kikkertoperation.
>Det fik både min søn og svigerdatter. De laver 3 bittesmå huller og
>så er det klaret, og der plejer ikke at være nogen eftervirkninger
>overhovedet. Håber hun har det godt.

Det mener jeg faktisk hun nævnte i går, så tusind tak for det, Tove.
Jeg er sg* en hønemor, også selvom jeg kun er pap.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

Tove Krieger (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 20-09-07 13:10

Leyna wrote:
> On Thu, 20 Sep 2007 12:34:38 +0200, "Tove Krieger"
> <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
>
>> Leyna wrote:
>>> On Thu, 20 Sep 2007 11:31:36 +0200, "Tove Krieger"
>>> <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>> Pøj pøj med det hele og ønsket om en rigtig god bedring.
>>>
>>> Tak skal du ha'. Jeg sidder på nåle for at få nyt lige pt. for
>>> hun skulle opereres i dag...
>>
>> Det kan jo godt være, at hun kan klare den med en
>> kikkertoperation. Det fik både min søn og svigerdatter. De laver
>> 3 bittesmå huller og så er det klaret, og der plejer ikke at
>> være nogen eftervirkninger overhovedet. Håber hun har det godt.
>>
>
> Det mener jeg faktisk hun nævnte i går, så tusind tak for det,
> Tove. Jeg er sg* en hønemor, også selvom jeg kun er pap.

Ja for søren, hvem er ikke det ? Hun er på dupperne lynhurtigt igen.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


pwh (20-09-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 20-09-07 10:44

Leyna, skrev:
> umiddelbart at Hans SKAL tilbage på barf. Og det kan vist kun gå
> forlangsomt...

Fungerede han ikke meget godt på Olivers efter han var sluppet af
med allergien sidst.
Så er årsagen måske bare at din datter køber noget dårligt foder,
det burde værer økonomisk overkommeligt at fodrer ham med Olivers,
en hund på hans størrelse skal vel ikke have for mere end 250-300 kr/mnd.

En afgiftning på barf igen og tilbage på Olivers kunne måske værer løsningen.

/Jens (som altid skal blande sig)



Leyna (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 20-09-07 11:21

On Thu, 20 Sep 2007 11:44:02 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Leyna, skrev:
>> umiddelbart at Hans SKAL tilbage på barf. Og det kan vist kun gå
>> forlangsomt...
>
>Fungerede han ikke meget godt på Olivers efter han var sluppet af
>med allergien sidst.

Jo, jeg havde ikke problemer med ham i hvert fald, men jeg tror så
osse at det er hans eksemder er i udbrud igen, og det kommer vist ikke
kun af foderet...
Der er sket en del omskiftninger i Hans' liv for nyligt, og han har
været stresset pga. ufred i hjemmet og Maggie har jo været splat
umulig. Men Maggie har så været fin nok at have her, og jeg regner
med, at der nu falder lidt merer ro over Hans' lille familie, men det
_har_ altså påvirket ham, og det skal han så lige over først...

>Så er årsagen måske bare at din datter køber noget dårligt foder,
>det burde værer økonomisk overkommeligt at fodrer ham med Olivers,
>en hund på hans størrelse skal vel ikke have for mere end 250-300 kr/mnd.

Jeg fodrer nu selv med RC, og der kunne godt arrangeres en ordning med
dette foder, men jeg tror faktisk at den bedste løsning for Hans ville
være at forblive på barf... hvis han ellers kan holde vægten. *SUK*
Hans er mit hjertebarn, og jeg synes han snart har været nok igennem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

Tove Krieger (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 20-09-07 11:43

Leyna wrote:
>
> Jo, jeg havde ikke problemer med ham i hvert fald, men jeg tror så
> osse at det er hans eksemder er i udbrud igen, og det kommer vist
> ikke kun af foderet...
> Der er sket en del omskiftninger i Hans' liv for nyligt, og han
> har været stresset pga. ufred i hjemmet og Maggie har jo været
> splat umulig. Men Maggie har så været fin nok at have her, og jeg
> regner med, at der nu falder lidt merer ro over Hans' lille
> familie, men det _har_ altså påvirket ham, og det skal han så
> lige over først...


Leyna, lige en kort bemærkning som jeg glemte før. Behandlingen for
skab, kan altså ifølge "Dyrlægevagten" godt give en slags eksem
medens den står på. Det er de gange som miderne laver i huden der
giver allergi-lignende symptomer. Prøv lige at læse her:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=620/sprog=1/grp=3/menu=11/

Det står nederst på siden.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Leyna (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 20-09-07 12:42

On Thu, 20 Sep 2007 12:42:31 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Leyna, lige en kort bemærkning som jeg glemte før. Behandlingen for
>skab, kan altså ifølge "Dyrlægevagten" godt give en slags eksem
>medens den står på. Det er de gange som miderne laver i huden der
>giver allergi-lignende symptomer. Prøv lige at læse her:
>
>http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=620/sprog=1/grp=3/menu=11/

Det passer meget godt på Hans, og det dér med speciel shampoo kan osse
forklare lugten. Han lugter altså mærkeligt...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

Torben og Marie-loui~ (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 20-09-07 11:15


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:6ka4f3doudtuptl1hbn1pb0frc2gl2lsje@4ax.com...

jeg mener
> umiddelbart at Hans SKAL tilbage på barf. Og det kan vist kun gå
> forlangsomt...
>
Det kunne godt tyde på det!

> Jeg ved så osse at min datter ikke har råd til at føde Hans med barf,
> da det altså er noget dyrere end det hun fodrer med pt. men så må jeg
> jo sponsorere hans foder.

Hvad med at deles på den måde at hun sørger for grøntmixen, og du kødet,
eller omvendt, så bliver det ikke dyrere for hendes vedkommende, og du
bliver ikke helt ruineret.

Jeg har lige set den hund, som jeg omtalte i et andet indlæg, i du godeste
hvor ser han ud igen, og det var dyrlægen der mente at den var blevet
"forgiftet" af at blive råfodret..tsk tsk.. nu kommer han tilbage på god
mad, og så får vi ham flot igen. pt er han halvskaldet og hud som
sandpapir..
ejeren har også fået en fransk bulldog, en hvalp på 14 uger..uhhh jeg må
bede hende om at lade den blive i bilen, for sådan en tør jeg slet ikke at
se, og overhovedet ikke at røre ved..GGG..
også hun ryger også på barfvognen.

Jeg håber det bedste for jer alle.

Mvh. Marie



Leyna (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 20-09-07 12:36

On Thu, 20 Sep 2007 12:14:59 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>
>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>news:6ka4f3doudtuptl1hbn1pb0frc2gl2lsje@4ax.com...

>> Jeg ved så osse at min datter ikke har råd til at føde Hans med barf,
>> da det altså er noget dyrere end det hun fodrer med pt. men så må jeg
>> jo sponsorere hans foder.
>
>Hvad med at deles på den måde at hun sørger for grøntmixen, og du kødet,
>eller omvendt, så bliver det ikke dyrere for hendes vedkommende, og du
>bliver ikke helt ruineret.

Min datter er enlig mor på kontanthjælp, så der er sørme ikke meget at
rutte med, men vi skal nok få fundet en løsning. Hans er jo stadig
hjertebarnet.

>
>Jeg har lige set den hund, som jeg omtalte i et andet indlæg, i du godeste
>hvor ser han ud igen, og det var dyrlægen der mente at den var blevet
>"forgiftet" af at blive råfodret..tsk tsk.. nu kommer han tilbage på god
>mad, og så får vi ham flot igen. pt er han halvskaldet og hud som
>sandpapir..

Lyder lidt som Hans...

>Jeg håber det bedste for jer alle.

Takker.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

x Vuf x (20-09-2007)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 20-09-07 20:28

On Thu, 20 Sep 2007 10:30:29 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Hans skal ikke tilbage her, for her trives han slet ikke mere. Han
>finder de andre hunde irriterende og vil helst være for sig selv. Han
>virker kun rigtig glad når vi skal ud på luftetur - og den får han så
>sammen med Vaks. De to store drenge kan stadig fint sammen, men Hans
>har dog ingen interesse i Vaks mere, såeh...

Åhhh stakkels Hansemand... At de andre irriterer ham ligger jo nok i,
at han har den voldsomme kløe.


--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste