Leopartsnegle
Fra : Michael Tidemand

Dato : 10-07-01 21:18

Hej NGér

I min kompost beholder kravler der mindst 5-8 stk 10-15 cm tommelfinger
tykke leopart plettet lysebrune skovsnegle og mindst 50 mini modeler rundt.

Hvad skal de der ???? og er det denne her have dræbersnegl ?????

Eller er de uskadelige og skal være der for at spise al den lækker grønt vi
smider ud.

Venlig hilsen

Michael Tidemand

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-07-01 20:59

On Tue, 10 Jul 2001 22:17:49 +0200, "Michael Tidemand"
<m.t.n@worldonline.dk> wrote:

>I min kompost beholder kravler der mindst 5-8 stk 10-15 cm tommelfinger
>tykke leopart plettet lysebrune skovsnegle og mindst 50 mini modeler rundt.
>
>Hvad skal de der ???? og er det denne her have dræbersnegl ?????

Det er vist nok den som kaldes kældersnegl.
De lever der

>Eller er de uskadelige og skal være der for at spise al den lækker grønt vi
>smider ud.

De er uskadelige i kompostbunken og i haven generelt. Jeg har dog
nogle få gange hvert forår været ude for at de æder mine nyspirede
planter i drivhuset, men det sker dog også inden der er noget som
helst andet derude de kan æde, så det er nu nok meget forståeligt.

http://www.gartneriet.dk