lyd dæmpning?
Fra : peet_dk

Dato : 10-07-01 19:40

Hvad bruger man f.eks. i prof lydstudier?

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 10-07-01 20:04

peet_dk wrote:

> Hvad bruger man f.eks. i prof lydstudier?

Svjv bruger man nogen steder materialer specielt beregnet til formålet.
Men jeg har på fornemmelsen, at det er et emne, som studieteknikere har
mange forskellige meninger om, så prøv at spørge på
dk.kultur.musik.produktion.
Alternativt virker denne guide ret fornuftig - uden jeg dog har meget
forstand på det:
http://www.sospubs.co.uk/sos/apr98/articles/soundproofing.html

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-07-01 20:20

"Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> Men jeg har på fornemmelsen, at det er et emne, som studieteknikere har
> mange forskellige meninger om, så prøv at spørge på

Som et alternativ sidder der også en del kloge hoveder indenfor området på
dk.teknik.lyd. Her sidder der en del ingeniører m.v. med interesse for
hi-fi. De plejer at vide en del om højttaler-konstruktion og ved formentlig
også en del om lyddæmpning i almindelighed.

/Nikolaj

Fra : Lars B.

Dato : 10-07-01 20:37

In article <3b4b5505$0$2625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
nSiPkAoMl@jborg.dk says...
> [...]
> hi-fi. De plejer at vide en del om højttaler-konstruktion og ved formentlig
> også en del om lyddæmpning i almindelighed.

Prøv eventuelt også dk.medier.radio. Der sidder rundt omkring på danske
radioer masser af mennesker der har tænkt lange og dybe tanker om
lyddæmpning, især når det drejer sig om rumklang og desligende.
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Bangsbo

Dato : 10-07-01 21:00

peet_dk skriver ...

> Hvad bruger man f.eks. i prof lydstudier?

Nu er jeg lidt af den gamle skole - og kan huske at man
brugte æggebakker for at ændre på akustikken ...

Undskyld den er vis lidt OT ... men sand ...

Med venlig hilsen
Bangsbo
--
Om en sjofel historie er sjov kommer an på hvem der er fortæller.
sådan er det også med OT på det danske Usenet - hvilket kan læses

Fra : Søren Thuesen

Dato : 11-07-01 13:12

Bangsbo wrote:

> Undskyld den er vis lidt OT ... men sand ...

Sand? Ja, vi er mange, der husker øvelokaler i betonkældre eller direkte
beskyttelsrum i skoler, hvor man simpelthen var nødt til at skaffe
æggebakker nok. De lokaler bærer nok skylden for mere tinnitus end
almindelig høj musik gør.

--
Søren

Fra : Radio Diablo

Dato : 13-07-01 14:24

Der findes utallige former for lyddæmpning, alt efter hvad det skal bruges
til. Er det et lillebitte studie eller er det en større koncertsal?
Umiddelbart kan vi anbefale Rockfon(datterselskab af RockWool) til
lyddæmpning af mellemstore studier. Men det er hamrende dyrt, så medmindre
du virkelig vil bruge MANGE penge på lyddæmpning, så brug æggebakkerne. De
er slet ikke så ringe endda
Søren Thuesen <dk.kultur.thuesen@rpiil.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B4C42AD.909A2F62@rpiil.dk...