Dk.kultur
Fra : Tue Linder

Dato : 10-07-01 14:38

Hej

Hørte Bruce Springsteen i New York,sammen med the E street band.
Jeg har en del spørgsmål.
Jeg kunne især godt lide et nummer jeg aldrig har hørt før nemlig Land of
hope and dreams.
Guitar baseret nummer hvor Little Steven spiller på mandolin.
Hvilken plade er det nummer på?
Har Bruce Springsteen lavet plader med E street band siden Born in the
usa(?),eller var det bare en one night stand
for at malke lidt penge af fortiden?

Jeg ved ikke rigtig hvad Bruce Springsteen's holdning er.
På den ene side laver han sange om den fattige amerikaner,på den anden side
kan han lide at spille
en højnational sang,som This land is your land.Nogen der har en
forklaring?Er det bare mig der ikke kan se sammenhængen?
I øvrigt vil jeg sige at Bruce Springsteen ikke er en god livesanger,efter
min mening fordi han anstrenger sig for meget.
Man kan ligefrem se at hans hals udvider sig et par centimeter hver gang han
råber 1234.
Det var dog ikke tilfældet ved Land of hope and dreams.Måske fordi dette
nummer krævede koncentration
om at spille det fede guitarrif.

Iøvrigt har jeg haft problemer med at modtage denne nyhedsgruppe den sidste
uges tid.
Andre der har oplevet det samme?
Nye meddelelser kom ikke ind og ligepludselig var der ingen mails
overhovedet.
Ind til i dag hvor jeg tændte min computer.
Alt var ligesom før og de nye mails stod på listen igen.Mærkeligt.
Jeg bruger serveren news.inet.tele.dk
Hvordan kan man fikse sådan noget en anden gang.
Jeg ved det ordnede sig selv men jeg vil ikke bero mig på at tingene ordner
sig selv.

Jeg ved det er lidt af en mundfuld men det er i orden hvis du kun har svaret
til nogle af spørgsmålene

mvh Tue

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-07-01 15:00

snip

> [...]
>råber 1234.
>Det var dog ikke tilfældet ved Land of hope and dreams.Måske fordi dette

Jeg er meget enig i dette. Generelt er han ikke nogen stor sanger, men
live går det helt galt!

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Tue Linder

Dato : 10-07-01 16:24

> Jeg er meget enig i dette. Generelt er han ikke nogen stor sanger, men
> live går det helt galt!
>
> Morten Bowman Hansen
> bowman@mail1.stofanet.dk

Enig
Tilgengæld har han efter min mening verdens bedste korsangere.
Steve van Zandt's stemme er ubeskrivelig.Han tilfører bandet så meget.
Det samme kan siges om hans efterfølger Patti Scialfa.
Hun har noget af den samme "desperathed" i stemmen som Steve van Zandt.
Jeg kunne rigtig godt lide den lille sang hun sang alene i Tenth avenue
freeze out.
Det var meget specielt at høre den måde hendes stemme "knækker" ind i
mellem.
Er denne sang et udpluk af en hel sang eller var det bare lavet til
lejligheden?

mvh Tue

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-07-01 16:48

"Tue Linder"
> Jeg bruger serveren news.inet.tele.dk
> Hvordan kan man fikse sådan noget en anden gang.
> Jeg ved det ordnede sig selv men jeg vil ikke bero mig på at tingene ordner
> sig selv.

TeleDanmark har udskiftet en server, hvilket har medført nogle
problemer for deres abonnenter. Uden at vide det store om det
går jeg ud fra, at det er det, der har været galt hos dig. Der er
vist information at hente i TDC's "newsservice"-nyhedsgruppe.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter G.

Dato : 10-07-01 15:11

"Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> hope and dreams.
> Guitar baseret nummer hvor Little Steven spiller på mandolin.

Livepladen "Live in New York City" fra i år

> Har Bruce Springsteen lavet plader med E street band siden Born in the
> usa(?),eller var det bare en one night stand

Det skulle jeg bestemt mene. Læs lidt om det på Allmusic.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=B569sa9igb238

> [...]
> en højnational sang,som This land is your land.Nogen der har en
> forklaring?Er det bare mig der ikke kan se sammenhængen?

Det er jo også den fattige amerikaners land. Nationalisme kommer jo netop af
en nationalfølelse. "We, the people" ....
Jeg kan ikke se dilemmaet.

> Iøvrigt har jeg haft problemer med at modtage denne nyhedsgruppe den
sidste
> uges tid.
> Andre der har oplevet det samme?

Jeps. Det var TeleDanmark der fiflede med newsserverne SVJV.

> [...]
> Jeg bruger serveren news.inet.tele.dk
> Hvordan kan man fikse sådan noget en anden gang.

Jeg slettede alle indlæg, nulstillede nyhedsgrupperne og hentede indlæggene
ind igen. Da TD så fiflede igen, gentog jeg proceduren.

> Jeg ved det ordnede sig selv men jeg vil ikke bero mig på at tingene
ordner
> sig selv.

Fair nok.

> Jeg ved det er lidt af en mundfuld men det er i orden hvis du kun har
svaret
> til nogle af spørgsmålene

Tjaeh, du har ikke noget valg!

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Baby By The Way,

Fra : Tue Linder

Dato : 10-07-01 21:46

Peter G. <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4b5867$0$920$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> wrote in message
> >

> Livepladen "Live in New York City" fra i år
>
> Jeg nærforhører mig lidt,for en ting er koncert-cd'er
en anden ting er de cd'er som livenumrene stammer fra.
Er numret nyt,lavet til lejligheden måske,og findes det KUN på live i NY,
eller findes det på en af Springsteens tidligere solo-cd'er.

.

Fra : Peter G.

Dato : 10-07-01 22:07

> [...]
NY,
> eller findes det på en af Springsteens tidligere solo-cd'er.

1) Det er en officiel udgivet koncert-Cd jeg refererede til. Ikke et bootleg
hvis det var det du mente.
2) SVJV findes nummeret ikke på andre af hans Cd'er. Jeg gætter på at det er
et nyere nummer, som han ikke har indspillet en studie-version af endnu.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Baby By The Way,

Fra : J S

Dato : 10-07-01 22:44

"Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hope and dreams.
> Guitar baseret nummer hvor Little Steven spiller på mandolin.

Som andre allerede har skrevet: Live in New York City.

> Har Bruce Springsteen lavet plader med E street band siden Born in the
> usa(?),eller var det bare en one night stand
> for at malke lidt penge af fortiden?

Kommer lidt an på hvordan du tolker det at lave plader. E-Street Band blev
samlet i forbindelse med Greatest Hits cd'en i '95, hvor de indspillede 4
nye numre. Nye og nye - reelt var de to helt nye numre (Secret Garden, Blood
Brother) og så to gamle (Murder Inc, This Hard Land) ikke udgivne numre der
blev indspillet på ny.

One nite stand er også så meget sagt - touren gik over 15 måneder og 134
(udsolgte) shows i Europe og USA. Du skal være velkommen til at mene at han
malkede fortiden - setlisterne viser det modsatte. Det var en tour der
fulgte efter udgivelsen af Tracks.

> [...]
> en højnational sang,som This land is your land.Nogen der har en
> forklaring?Er det bare mig der ikke kan se sammenhængen?

Jeg vil vove at påstå at du ikke kan se sammenhængen. Ved du hvem der skrev
This Land Is Your Land eller har du lyttet til texten? Kald den bare
"højnational" men den ta'r sgu den lille mands parti!

Og hvis du vil høre en sang der skabt et kæmpepostyr så lyt til 41 Shots
(American Skin) på Live In NYC. Desværre var showet på TV 2 redigeret. Den
orignale version der blev sendt på HBO var 100 minutter og inkluderede 41
Shots som sidste nummer. Nummeret blev af Rolling Stone kåret til den anden

mest vigtige sang i år 2000 - og på det tidspunkt havde det kun været
spillet ved ca. 10 koncerter og ikke udgivet i noget format.

> [...]
> min mening fordi han anstrenger sig for meget.
> Man kan ligefrem se at hans hals udvider sig et par centimeter hver gang

Jeg håber da han anstrenger sig - også meget, men ikke for meget. Og jeg er
temmelig uenig i at han ikke er en god livesanger

IMHO fås ikke bedre liveshow end Bruce. Og hans fans er jordens bedste. Da
HBO havde sendt liveshowet var der talrige amerikanere der smed en besked i
r.m.a.s. og de 2 - 3 første der svarede fik en kopi af showet - gratis. Jeg
var en af de heldige og det bånd er blevet råspillet.

Fra : Tue Linder

Dato : 12-07-01 17:07

J S <nomail@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jIK27.32$O56.17057831@news.mobilixnet.dk...

> [...]
> This Land Is Your Land eller har du lyttet til texten? Kald den bare
> "højnational" men den ta'r sgu den lille mands parti!

Nej jeg kan ikke se sammenhængen bla. fordi min tekstbog til Live 75-85
er blevet væk.
Derfor spørger jeg.
Men når jeg hører linjen "This land is your land"
holder jeg det op i mod nutidens USA.
I princippet er dette land for alle,men sådan er den virkelige verden
bare ikke.
Frihed er for dem der kan betale for den.
Det er måske den samme problematik som Springsteen ser og derfor synger
han den.
Men det var bare et gæt.

Med hensyn til Bruce Springsteen's anstrengte sang må jeg lige indskyde
et par ting.
Jeg håber heller ikke at han overanstrenger sig for meget,men det gør
han.
Jeg har genkigget koncerten på tv2,og i de 2 første sange synger han som
han skal,rigtig flot.
Pludselig springer de lidt i koncerten og her er Bruce Springsteen træt
og fuldstændig våd af sved.
Han når ikke altid de toner han skal,og man kan se det irriterer ham.
Men jeg ved det var en meget lang koncert og jeg hørte en gang et
interview med en fyr der så Springsteen live i hans unge dage og
han udtalte at Bruce Springsteen aldrig holdt op.Han blev ved til han var
segnefærdig.
Det er nok forklaringen.Om man så syntes det er godt for musiken er en
smags sag.
Den eneste sang jeg ikke kan lide er 41 shots uanset hvor vigtig nogen
syntes den er.