/ Forside / Teknologi / Hardware / Server / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Server
#NavnPoint
dk 1398
EXTERMINA.. 1330
webnoob 1267
o.v.n. 820
stone47 800
Klaudi 720
severino 580
granner01 580
rotw 500
10  Uffe29 470
Hvilken mærkevare server til web
Fra : per larsen


Dato : 13-09-07 16:40

Hej

Kan i komme med nogle forslag til nogle mærkevare servere til at hoste
min web side som kører mysql og PHP

Server skal ikke bruges til andet, men skal være kraftig nok til at
kunne fodre min webside.

Min webside er www.Heatpump.dk

Kom meget gerne med link til servere

på forhånd tak


 
 
Dennis Pedersen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 13-09-07 16:54


"per larsen (slet NTJEK)" <dataper@NTJEKgmail.com> skrev i en meddelelse
news:11896983410.112037450328238@dtext.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan i komme med nogle forslag til nogle mærkevare servere til at hoste
> min web side som kører mysql og PHP
>
> Server skal ikke bruges til andet, men skal være kraftig nok til at
> kunne fodre min webside.
>
> Min webside er www.Heatpump.dk

Det kommer jo helt an på hvad forventet load er på serveren?
Det kan jo være alt fra en ML110 med 1diske i RAID1 til en Quad DL380 med en
stavl diske

Hvad kører det på nu?
Hvad er flaskehalsen nu? (RAM,DISK,CPU?)

/Dennis



René Olskjær Nielsen~ (13-09-2007)
Kommentar
Fra : René Olskjær Nielsen~


Dato : 13-09-07 19:27


> Det kan jo være alt fra en ML110 med 1diske i RAID1 til en Quad DL380 med
> en
> stavl diske

Hvordan kører man RAID 1 med en disk?

/René


Dennis Pedersen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 13-09-07 19:35


"René Olskjær Nielsen [3630]" <r.o.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:46e980e9$0$21792$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Det kan jo være alt fra en ML110 med 1diske i RAID1 til en Quad DL380 med
>> en
>> stavl diske
>
> Hvordan kører man RAID 1 med en disk?

Med en disk der virker og en defunc? :p
Jeg mente naturligvis 2 diske.


/Dennis



Peder Vendelbo Mikke~ (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 13-09-07 22:14

"per larsen wrote

> Kan i komme med nogle forslag til nogle mærkevare servere til at hoste
> min web side som kører mysql og PHP

> Server skal ikke bruges til andet, men skal være kraftig nok til at
> kunne fodre min webside.

> Min webside er www.Heatpump.dk

> Kom meget gerne med link til servere

Da din webside føles langsom, bliver jeg nødt til at foreslå 8 X IBM x3950
M2 i fuldt bestykket tilstand i kæde så du får 32 CPUer og 512 GB RAM at
gøre godt med:

http://www-03.ibm.com/systems/x/scalable/x3950/index.html


Ukendt (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-07 22:43

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
> "per larsen wrote
>
>> Kan i komme med nogle forslag til nogle mærkevare servere til at hoste
>> min web side som kører mysql og PHP
>
>> Server skal ikke bruges til andet, men skal være kraftig nok til at
>> kunne fodre min webside.
>
>> Min webside er www.Heatpump.dk
>
>> Kom meget gerne med link til servere
>
> Da din webside føles langsom, bliver jeg nødt til at foreslå 8 X IBM x3950
> M2 i fuldt bestykket tilstand i kæde så du får 32 CPUer og 512 GB RAM at
> gøre godt med:
>
> http://www-03.ibm.com/systems/x/scalable/x3950/index.html

Burde han ikke næsten at anskaffe sig noget IBM Power eller HP Superdome
udstyr?

Peder Vendelbo Mikke~ (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 17-09-07 18:53

""Claus Albæk (Kbh.)"" wrote

> Burde han ikke næsten at anskaffe sig noget IBM Power eller HP
> Superdome udstyr?

Det er naturligvis også en løsning, HPen udmærker sig ved at være et par
racks i sig selv. Men nu skal vi heller ikke glemme Sun Blackbox:

http://www.sun.com/emrkt/blackbox/index.jsp

Så skal han bare bruge lidt strøm, vand og netværk og så kan den stå og
hygge sig i haven.


Jesper Poulsen (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-09-07 07:53

per larsen (slet NTJEK) wrote:

> Server skal ikke bruges til andet, men skal være kraftig nok til at
> kunne fodre min webside.

Der skal utroligt lidt til at trække en webside, hvis man holder sig til
Linux/Unix.

Hvis der skal Windows til skal du regne med et kæmpestort og dyrt monster.

Nu kigger jeg ikke så meget på mærkevareservere, men til dit behov vil
jeg mene at en VIA C7 med et RAID1, 256 MiB RAM og Ubuntu Server skulle
kunne klare opgaven til UG.

Jeg har lige måttet slukke for en mail- og webserver baseret på dual
Pentium Pro og 192 MiB RAM. Flaskehalsen var en gammel SCSI-disk.

Sørg for at der er Intel netkort i serveren.


--
Jesper Poulsen

N_B_DK (14-09-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-07 09:57

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
news:46ea2fc9$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvis der skal Windows til skal du regne med et kæmpestort og dyrt
> monster.

Du er da ikke videre overdrivende...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peder Vendelbo Mikke~ (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 17-09-07 07:29

"N_B_DK" wrote

> "Jesper Poulsen" wrote
>> Hvis der skal Windows til skal du regne med et kæmpestort og dyrt
>> monster.

> Du er da ikke videre overdrivende...

Jeg tror nu bare at Jesper ikke har den store erfaring med Windows-ser-
vere.

I forhold til en VIA 7-CPU virker selv en lille Opteron som en monster-
CPU:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2091952

Den HP-kasse til små 4000,- kr. burde være alt rigeligt, men det afhænger
selvfølgelig af applikationen. Jeg har ikke kunnet finde en server baseret
på det Jesper foreslår, jeg interesserer mig ikke for strømbesparende
servere, så jeg ved ikke om HP-maskinen er voldsomt meget dyrere end det
Jesper foreslår.


Jesper Poulsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-09-07 11:01

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Jeg tror nu bare at Jesper ikke har den store erfaring med Windows-ser-
> vere.

Tro hvad du vil!

> I forhold til en VIA 7-CPU virker selv en lille Opteron som en monster-
> CPU:

Korrekt. Det er også aldeles unødvendig med så meget CPU-power og
effektspild.

> på det Jesper foreslår, jeg interesserer mig ikke for strømbesparende
> servere, så jeg ved ikke om HP-maskinen er voldsomt meget dyrere end det

Det burde du måske gøre. Fremtiden ligger i strømbesparelse.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Dennis Pedersen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 17-09-07 16:18


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:46ee505a$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
>
>> Jeg tror nu bare at Jesper ikke har den store erfaring med Windows-ser-
>> vere.
>
> Tro hvad du vil!
>
>> I forhold til en VIA 7-CPU virker selv en lille Opteron som en monster-
>> CPU:
>
> Korrekt. Det er også aldeles unødvendig med så meget CPU-power og
> effektspild.
>
>> på det Jesper foreslår, jeg interesserer mig ikke for strømbesparende
>> servere, så jeg ved ikke om HP-maskinen er voldsomt meget dyrere end det
>
> Det burde du måske gøre. Fremtiden ligger i strømbesparelse.

Men fremtiden er ikke opskure løsninger med små boards man har købt på
edbpriser.
Skal det være seriøst er man nød til at have en hardware levenrandør i
baghånden som kan levere varen. Det duer ikke motherboardet fiser af og du
først kan få et om 4uger fordi din forhandler "godt nok lige er løbet tør".
Der står du noget bedre med en mærkevare maskine.


/Dennis



Jesper Poulsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-09-07 17:07

Dennis Pedersen wrote:

> Skal det være seriøst er man nød til at have en hardware levenrandør i
> baghånden som kan levere varen. Det duer ikke motherboardet fiser af og du
> først kan få et om 4uger fordi din forhandler "godt nok lige er løbet tør".
> Der står du noget bedre med en mærkevare maskine.

Danbit har VIA-baserede maskiner fra http://www.lex.com.tw:8080/index1.php


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peder Vendelbo Mikke~ (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 17-09-07 18:43

"Jesper Poulsen" wrote

> Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
>> Jeg tror nu bare at Jesper ikke har den store erfaring med Windows-ser-
>> vere.

> Tro hvad du vil!

Jeg baserer min tro på hvad jeg har set af indlæg fra din hånd, jeg har
ikke andet at vurdere det ud fra.

>> I forhold til en VIA 7-CPU virker selv en lille Opteron som en monster-
>> CPU:

> Korrekt. Det er også aldeles unødvendig med så meget CPU-power og
> effektspild.

Man kan ikke få for meget CPU.

>> på det Jesper foreslår, jeg interesserer mig ikke for strømbesparende
>> servere, så jeg ved ikke om HP-maskinen er voldsomt meget dyrere end
>> det

> Det burde du måske gøre. Fremtiden ligger i strømbesparelse.

Ja, men når vi snakker enkeltstående servere med en 370 Watt strømfor-
syning er det jo ikke rigtigt noget som batter noget, med mindre man er
ligeglad med ydelsen og vil til at sulte maskinen ved f.eks. at under-
clocke CPUen.

Jeg kan forstå interessen for strømbesparelse når vi snakker om udskift-
ning af 100+ servere på en gang, ikke når vi snakker en lille hyggeserver
som Per kan gå og nusse om.

Til gengæld er den maskine du foreslår dyrere end HP-maskinen som, bort-
set fra OS hvis det skal være Windows, er køreklar:

http://www.danbit.dk/produkter/0201.phtml
(husk at indberegne prisen på harddisk og RAM)


Jesper Poulsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-09-07 21:24

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Ja, men når vi snakker enkeltstående servere med en 370 Watt strømfor-
> syning er det jo ikke rigtigt noget som batter noget, med mindre man er
> Til gengæld er den maskine du foreslår dyrere end HP-maskinen som, bort-

Ser du reklamer for elpærer og køleskabe?

Det er muligt at Lex'en er dyrere i indkøb... I det lange løb er den dog
billigere. Og den kan til enhver tid klare en lille hyggeopgave som
føromtalte website er. I øjeblikket kører min mail- og webserver på en
Compaq-maskine hvor CPU'en har et TDP på 15,8W. Inden længe vil den dog
blive udskiftet med en lidt kraftigere løsning med et TDP på hele 45W
(den skal også lave noget mere end bare være mail- og webserver).


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peder Vendelbo Mikke~ (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 23-09-07 01:14

"Jesper Poulsen" wrote

> Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
>> Ja, men når vi snakker enkeltstående servere med en 370 Watt strømfor-
>> syning er det jo ikke rigtigt noget som batter noget,

> Ser du reklamer for elpærer og køleskabe?

Nej, ikke hvis jeg kan undgå det.


Djurhuus (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Djurhuus


Dato : 17-09-07 08:06

Der er også en gammel velprøvet "pakkeløsnning" baseret på SUN Cobalt
RaQ550.
Komplet hosting-server lige til at gå til (se link).
http://www.iweb.dk/servcobalt.php

Linket er bare illustrativt for at give et intryk af denne type
hosting-server.

Skulle du være interesseret kan jeg være behjælpelig med at fremskaffe en af
slagsen.
Du er velkommen til at kontakte mig via - www.djurhuus.com







"per larsen (slet NTJEK)" <dataper@NTJEKgmail.com> skrev i meddelelsen
news:11896983410.112037450328238@dtext.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan i komme med nogle forslag til nogle mærkevare servere til at hoste
> min web side som kører mysql og PHP
>
> Server skal ikke bruges til andet, men skal være kraftig nok til at
> kunne fodre min webside.
>
> Min webside er www.Heatpump.dk
>
> Kom meget gerne med link til servere
>
> på forhånd tak
>


Thorbjørn Ravn Ander~ (26-11-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 26-11-07 14:50

per larsen <dataper@NTJEKgmail.com> (slet NTJEK) writes:

> Server skal ikke bruges til andet, men skal være kraftig nok til at
> kunne fodre min webside.

Alle moderne maskiner skulle uden at blinke kunne trække et
almindeligt websted uden dynamiske sider. Det sjove kommer hvis der
også skal køre databaser og andet gejl.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste