den bedste dessert
Fra : Betona

Dato : 11-09-07 16:56

Hej med jer.
Vi skal med vennerne i sommerhus, og har fået til opgave at lave dessert.
Derfor spørgsmålet: Hvad er jeres lækreste dessert, som ikke tager vanvittig
lang tid at lave, er overskuelig mht plads og ingredienser og som smager så
englene synger.

Bettina

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-09-07 17:12

Betona skrev:

> Hvad er jeres lækreste dessert, som ikke tager vanvittig
> lang tid at lave, er overskuelig mht plads og ingredienser
> og som smager så englene synger.

Nougatmousse er altid et hit, men brug en ordentlig nougat:

· http://knoter.zone237.dk/2005/11/nougatmousse.html

Sidste gang jeg lavede den, serverede jeg den med myntemarinerede
hindbær. Den gik rent ind.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Max

Dato : 11-09-07 17:21

Hej Betinna

> dessert. Derfor spørgsmålet: Hvad er jeres lækreste dessert, som ikke
> tager vanvittig lang tid at lave, er overskuelig mht plads og
> ingredienser og som smager så englene synger.

Lav en gang tiramisu, den skal laves dagen i forvejen.

--
Mvh Max

Fra : F.hansen

Dato : 11-09-07 17:26

"Betona" <bettinabjergiversenno@spammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor spørgsmålet: Hvad er jeres lækreste dessert, som ikke tager
> vanvittig lang tid at lave, er overskuelig mht plads og ingredienser og

2 dåser kokosmælk
6-8 bananer
1/4 tsk. salt
2 spk. sukker
Kokos
Vanillie is

Kokosmælk, salt og sukker bringes i kog.

Bananerne skæres i 2 cm tykke skiver og koges i ca. 1 min og lægges i en
skål
eller lign. Kokosmælken hældes over og stilles køligt.

Kokos ristes på en tør pande og bruges til at strø på portionerne ved
servering

Den kan serveres både kold eller varm, jeg er personlig tilhænger af den
kolde udgave,
men nogle af mine bekendtskaber lige skal have deres portion en tur i
mikroovnen inden de vil spise den.

Mvh Finn

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-07 18:11

> [...]

> tager vanvittig lang tid at lave, er overskuelig mht plads og
> ingredienser og som smager så englene synger.

Mit umiddelbare bud: Frisk annanas med råcreme.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 18:40

> [...]
> Derfor spørgsmålet: Hvad er jeres lækreste dessert, som ikke tager
> vanvittig lang tid at lave, er overskuelig mht plads og ingredienser og

Det må helt klart være denne kage; og hvis englene skal synge, er cremen et
must!
- kagen er totalt suveræn både på 1. og 2. dagen..

http://www.lisoe.dk/Bageopskrifter/Formkager/saftig_gulerodskage.htm

/Mette

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 11-09-07 19:26

On Tue, 11 Sep 2007 17:55:50 +0200, "Betona"
<bettinabjergiversenno@spammail.dk> wrote:

> [...]
>lang tid at lave, er overskuelig mht plads og ingredienser og som smager så

Citronfromage af rigtige råstoffer (ikke pulver)
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 10:55

Betona wrote:
> [...]
> tager vanvittig lang tid at lave, er overskuelig mht plads og
> ingredienser og som smager så englene synger.

Mit bud er en frugtsalat, det er let at lave, og må gerne laves nogle timer
i forvejen, så den kan stå og trække.

Når jeg laver frugtsalat bruger jeg hvad jeg kan få på det givne tidspunkt,
men kun frisk frugt, ikke noget med dåsefrugt.
Alt skæres i mundrette stykker, og blendes med en smule vanillesukker.
Normalt beregner jeg ca 2 stykker frugt pr person, og så laver jeg altid til
et personer mere end vi egentlig er, for folk skal altid lige have lidt mere

Men det trækekr piskes en smule flødeskum, kun lige nok til at dække
frugten. Frugten må endelig ikke svømme i flødeskum!

Noget god mørk chokolade og nøgke valnødder hakkes fint, og blandes i
flødeskummen.
Til sidst blandes det hele sammen, og står så og trækker i nogle timer.
Som pynt kan bruges lidt af det hakkede chokolade eller nødder.

Velbekomme

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 10:56

> Alt skæres i mundrette stykker, og blendes med en smule vanillesukker.

Der skal selvfølgelig stå _blandes_ og ikke blendes

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-09-07 20:57

"Betona" <bettinabjergiversenno@spammail.dk> wrote in message
> [...]
vanvittig
> lang tid at lave, er overskuelig mht plads og ingredienser og som smager

Banana Split:

1 'nan pr. person
Tre forskellige slags god is
Piskefløde
Vanillekorn
Sukker
Chokolade- eller karamelsovs

Split 'nanen pænt på langs.
Lav 3-4 forskellige kugler is til hver 'nan, og læg dem i den splittede
'nan.
Pisk fløden med sukker og vanillestads i, og plør det ud over 'nanen; afslut
med choko- eller karamelsovs.
At guffe!

Venlig hilsen

Aragorn.