Hvordan udbedres hakker i laminat?
Fra : Robert

Dato : 13-09-07 18:55

Hej

Vi har fået lavet et par grimme hakker i vore køkkenlåger. Lågerne er hvide
med en helt plan overflade. Jeg tror det er en laminat-overflade. Hakkerne
er vel et par millimeter dybe og 10-15 mm. lange. Hvordan får vi repareret
de hakker der er kommet i lågerne med et pænt resultat.

VH
Robert

Fra : Max

Dato : 13-09-07 19:03

Hej Robert

> mm. lange. Hvordan får vi repareret de hakker der er kommet i lågerne
> med et pænt resultat.

Køb et par nye låger eller lær at leve med dem, det er
trods alt et køkken.

--
Mvh Max

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 19:23

> Køb et par nye låger eller lær at leve med dem, det er
> trods alt et køkken.

Hej Max

Jeg har haft kontaktet Svanekøkkenet for at få nye låger. Det kunne godt
skaffes men ikke uden farveændring.
Kender du det ikke.... nu kan jeg lige pludselig ikke leve med det længere.
Laves skal det :)

Fra : Max

Dato : 13-09-07 19:32

Hej Robert

> Kender du det ikke.... nu kan jeg lige pludselig ikke leve med det
> længere. Laves skal det :)

Lige det kender jeg ikke, var så dum at købe et køkken i
birketræ, så jeg har lært at leve med hakkerne.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 13-09-07 19:03

Hejsa
Robert wrote:
> Vi har fået lavet et par grimme hakker i vore køkkenlåger. Lågerne er
> hvide med en helt plan overflade. Jeg tror det er en
> laminat-overflade.

Du tror ikke at det er malet?

> Hakkerne er vel et par millimeter dybe og 10-15
> mm. lange. Hvordan får vi repareret de hakker der er kommet i lågerne
> med et pænt resultat.

Hvis det er laminat, så er det ikke muligt at reparere det med et ordenligt
resultat. Er det malet, så kan du sikkert finde noget maling i den rette
farve, tag lågen med til en ordenlig asorteret malerforretning, og så køb
noget "Lady" maling, det er meget nemt at bruge. Selvfølgelig skal der
spartles osv., før der males, men jeg vil mene at det er det eneste der er
at gøre, altså udover at købe en ny låge.

Mvh Hauge

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 19:25

> [...]
> skal der spartles osv., før der males, men jeg vil mene at det er det
> eneste der er at gøre, altså udover at købe en ny låge.

Hej Hauge

Det kan da godt være det bliver løsningen.
Jeg tænkte at der måske fandtes noget spartelmasse der er hvidt og som ikke
skulle males efterfølgende!!!

Vh
Robert

Fra : Hauge

Dato : 13-09-07 19:27

Hej
Robert wrote:
> Jeg tænkte at der måske fandtes noget spartelmasse der er hvidt og
> som ikke skulle males efterfølgende!!!

Der har du jo problemet med farveændring, som du jo svarede Max, hvis du
skulle købe en ny låge. Det Lady-maling kan farves udfra falmningen på dine
låger, det var derfor du skal tage den med til forhandleren, de har et
kamera til at lave farvemåling med.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 13-09-07 19:31

Hej Robert

> Jeg tænkte at der måske fandtes noget spartelmasse der er hvidt og
> som ikke skulle males efterfølgende!!!

Et vildt gæt kunne være at prøve noget at det man bruger
til at reparere emalje på badekar med, prøv at spørge
hos en farvehandler.

--
Mvh Max

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 20:02

> Et vildt gæt kunne være at prøve noget at det man bruger
> til at reparere emalje på badekar med, prøv at spørge
> hos en farvehandler.

Som i begge nævner må det vist være en farvehandler der skal være
problemløseren.
Jeg smutter forbi i morgen og forhøre mig. Tak for jeres hjælp... :)

Vh
Robert

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 15-09-07 10:36

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vi har fået lavet et par grimme hakker i vore køkkenlåger. (Snip)
> VH
> Robert
----------
Jeg har for længe siden hos farvehandleren købt en tube Åffa spartelmasse.
Den er hvid, bliver benhård, er beregnet til båd, bil, mur, træ og hvad ved
jeg.
Hærder temmeligt hurtigt.
Men jeg kan ikke garantere for at glansen er den samme som dine låger.
Og jeg ved ikke om man stadig kan få den, men mon ikke?
Flemming

Fra : Robert

Dato : 16-09-07 11:53

> [...]
> Men jeg kan ikke garantere for at glansen er den samme som dine låger.
> Og jeg ved ikke om man stadig kan få den, men mon ikke?

Hej Flemming

Tak for dit råd. Jeg vil undersøge om man stadig kan få Åffa... hej