Agernsnaps nu
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 20:41

Jeg var en tur i skoven i dag og sankede en lommefuld agern under et
egetræ. De er nu næsten modne og falder af træet i blæsten. Da jeg kom
hjem, flækkede jeg dem, pillede skallen af, kom dem i et glas, hældte Klar
Brøndum over og så på med låget. der kommer en del grums i, men det
filtrerer man fra, når trækketiden er ovre.

Allerede nu, 5-6 timer senere, har jeg en drikkelig og dejlig dram, men den
bliver formentlig bedre og mere fyldig i løbet af et par dage. Man kan godt
lave et udtræk af frugterne noget tidligere og får derved mere garvesyre og
en lidt mere bitter dram, men lige nu er de bare perfekte
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen