Portulak
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-09-07 08:28

Hej gruppe

Denne grøntsag lyder interessant:
http://en.wikipedia.org/wiki/Portulaca_oleracea

Er der nogen her der kender den og bruger den - og ikke mindst:
ved hvor den kan købes?

På forhånd tak.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Peter Westh

Dato : 08-09-07 08:31

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/Portulaca_oleracea
>
> Er der nogen her der kender den og bruger den - og ikke mindst:

Der var portulak i min kasse fra Aarstiderne i denne uge - så mon ikke de
har det oppe i deres butik i Humlebæk?

Har aldrig set den i butikkerne ellers, og har endnu ikke smagt den. Men der
var et afsnit af Frilandshaven på DR1, hvor den blev præsenteret, så vidt
jeg husker.

/P

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-09-07 09:11

Peter Westh skrev:

> Der var portulak i min kasse fra Aarstiderne i denne uge -
> så mon ikke de har det oppe i deres butik i Humlebæk?

Tak for tippet.

> Har aldrig set den i butikkerne ellers, og har endnu ikke
> smagt den. Men der var et afsnit af Frilandshaven på DR1,
> hvor den blev præsenteret, så vidt jeg husker.

Jeg faldt over denne side:
http://www.dr.dk/DR2/seerneshave/Havens+planter/K%C3%B8kkenurter/20050927205733.htm

Det ku' være at jeg skulle prøve med portulak i min altanhave
til næste år...

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 10:53

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/Portulaca_oleracea
>
> Er der nogen her der kender den og bruger den - og ikke mindst:

Prøv at gå ind på DRs hjemmeside, og ind under Friland(shaven).
De har haft noget om portulak i deres forårssæson, de brugte det, svjh, i
noget salat.

Louise

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-09-07 12:17

Louise skrev:

> Prøv at gå ind på DRs hjemmeside, og ind under Friland(shaven).
> De har haft noget om portulak i deres forårssæson, de brugte det,
> svjh, i noget salat.

Tak for tippet, jeg fandt disse links (samt varianter af samme):

· http://www.dr.dk/have/raad/planter/portulak.asp
· http://www.dr.dk/DR2/Frilandshaven/Kokkenhave/20070628154452.htm