Bladlus i stugeplanter
Fra : Ad Infinitum

Dato : 07-09-07 12:10

Efter at jeg har flyttet nogle planter ind fra min temmelige vindblæste
altan, har jeg fået bladlus i mine stugeplanter.

Er der eks et midel man kan blande op med vand og så give
planterne/oversprøjte dem med.

Skal siges at nogle af planterne er temmelig store og ikke lige til at
flytte rundt med.

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-09-07 13:34

Ad Infinitum wrote:
> [...]
> planterne/oversprøjte dem med.
>
> Skal siges at nogle af planterne er temmelig store og ikke lige

Det er ikke så spændende når de først går i stueplanterne. Hvis en
plante er meget angrebet, kan man lige så godt kassere den inden den
når at "smitte" de andre planter. Der er et link her til, hvordan du
selv laver insektsæbe. Det er billigere end det du kan købe i
forretningerne.

http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/start?Readform&ContentFrame=http%3A//www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/c43adac5f572d388c12568e2004811f1/ae70d167cb5b0077c12568ee0056244c%21OpenDocument&HeaderFrame=javascript%3AsetlinkAndMenuItem%28%22Haven%22%2C%20%22ID0%22%29%3Btop.setbanner%28%22/C12568D90040DD6B/WebAdShow%3FOpenAgent%26Section%3DHAVENALT_OM_HAVENHAVEDOKTORSKADEDYR%26Region%3D%22%29%3B%20

Håber linket virker. Ellers kan du google på emnet bladlus.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-09-07 13:39

Tove Krieger wrote:

> Håber linket virker. Ellers kan du google på emnet bladlus.

P.S. Du skal næsten ned i bunden af siden, og trykke på det lille
blå link der hedder "hjemmelavet insektsæbe".