Erfaring med hækkeklippere?
Fra : Michael Jensen

Dato : 04-09-07 20:11

Hejsa

Jeg søger nogle der måske har lidt erfaringer med hæk-klippere i
"middel-klassen".

Jeg har talt med en enkelt som KLART anbefalede mig at købe Bosch, da Feks
Black & Decker som jeg også har kigget på i følge ham slet ikke var nær så
holdbart.

En af de ting der betyder en del for mig er vægten, da ryggen ikke er alt
for god. Ellers havde jeg fluks taget en Bosch 6000 Pro, som kan fås til
1000 kroner på bud.

Jeg overvejer lidt denne:

Bosch hækkeklipper AHS 52-16 - Den fås til ca. 700, og har et 52 cm skær (må
meget gerne være langt!).

Men iflg Tænk, er en B&D GT 535 det bedste køb. Den er dog lidt tungere
desværre...... Koster ca. 899,-

Og selv om jeg af princip er modstander, kommer jeg ikke udenom at jeg er
fristet af dette tilbud:

http://nettobuild.dk/shop/bosch-akku-haekkeklipper-858p.html

Samme model af Bosch som ovenover, men med batterier (2 styk) og en
hurtiglader. Klart den letteste og mest støjsvage.

Nogen erfaringer i vil dele ud af??

\Michael Jensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-09-07 20:26

Michael Jensen wrote:
> Hejsa

> Nogen erfaringer i vil dele ud af??

Hvis ryggen kan drille, hvorfor så gå efter de tungere akku-klippere?
Jeg har idag en helt alm. bosch billig med ledning og blot man sikre sig
at ledningen går over skulderen så er der ikke nogen risiko for at
klippe den over.

Jeg ville nok blot vælge en klipper til ledning og så en god lang
kvalitetsforlængerledning.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 21:00

Kan klart anbefale Bosch 6000 pro (der desværre ikke var ligeså billig da
jeg købte den.)
Det er meget sjældent den giver op over for noget (og ja, jeg har da også
klippet ledningen over, men foretrækker nu alligevel ledning frem for akku,
jeg har ikke tillid til batteriernes holdbarhed og det er da surt at skulle
stoppe efter en halv hæk fordi der ikke er mere strøm. Jeg kan iøvrigt
forestille mig at den mister lidt af kræfterne efterhånden som batterierne
aflades og derfor ikke er så vild med de lidt tykkere grene....?

PS. Det er ikke kun vægten der bestemmer om maskinen er tung at arbejde med,
ergonomien (hedder det vist) er også af stor betydning, og mon ikke man skal
prøve at holde i dem før man kan danne et indtryk.

Mvh. Per.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-09-07 21:17

On Tue, 4 Sep 2007 22:00:06 +0200, "Per Olsen" <per.olsen snabel-a
post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>klippet ledningen over, men foretrækker nu alligevel ledning frem for akku,
<snip>
Hvordan står den sig i forhold til en 26 ccm benzindrevet
hækkeklipper? Jeg har en bøgehæk og kan sjældent overkomme at klippe
den fulde længde på en weekend - for mange grene skal tages med
grensaksen. Men min hækkeklipper er heller ikke ny og kun 250W, så
måske en større elektrisk kan gøre det?

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-09-07 06:33

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skal
> prøve at holde i dem før man kan danne et indtryk.

Hej Per

Tak for dit input. Problemet er at jeg allerede har haft den i hånden op til
flere gange, og er blevet enig med mig selv om at den simpelthen er for
tunk. Den vejer ca. 4100 gram, hvor de andre jeg har kigget på vejer
henholdsvis ca 2600 gram for akku versionen, og 3000 gram for den med
ledning. Det er altså stadig en forskel på over 1 kilo, eller over 33
procent mere.

Men den virker dælme lækker!!

\Michael

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-09-07 06:31

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvis ryggen kan drille, hvorfor så gå efter de tungere akku-klippere?

Hej Thomas

I dette tilfælde er Akku versionen faktisk den letteste af alternativerne!

\Michael

Fra : Thomas

Dato : 04-09-07 21:26

On 4 Sep., 21:10, "Michael Jensen" <ugyl...@ugyldig.dk> wrote:
> [...]
>
> Samme model af Bosch som ovenover, men med batterier (2 styk) og en
> hurtiglader. Klart den letteste og mest støjsvage.

Du skal ikke være nervøs for at købe en Akku Maskine moderne
batteriteknologi gør at de både kan sjatlades og alligevel beholde
kraften og med to batterier så er der altid et parat.

Hvis jeg var dig så skulle valget stå mellem Bosch med og uden
batteri. B&D er bare lidt meget plastikagtig i udformningen. Men tag
ud og se på maskinerne tag dem op og prøv hvordan balancen er i dem
når du skal arbejde med dem i strakte arme både med bladet i vandret
position og med bladet i lodret position.

VH

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-09-07 06:37

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det er jeg glad for at høre. Passer meget godt overens med hvad jeg er
"blevet bildt ind" :)
Jeg har haft dem alle i hånden, pånær AKKU versionen, og er vist godt nok
mere og mere fristet af denne. Ville godt nok gøre det en del lettere uden
ledningen, og med 2 batterier, med en drifttid hver på 55 minutter, og en
lader der klarer en opladning på 30, burde der jo ikke være nogle alvorlige
problemer.

Men jeg syntes faktisk også selv at B&D virker lidt plastikagtige. Kan ikke
helt sætte fingeren på hvorfor eller noget, men det er bare det første
indtryk man får efter at have stået med en Bosch.

\Michael