Æble mad
Fra : MaG

Dato : 03-09-07 21:54

Hejsa!

Vi skal holde noget fest for en pige som er totalt vild med æbler og vil
derfor gerne lave noget mad med æbler til hende.

Desserten er nem nok; Varm æblekage

Men hvad pokker skal vi lave til forret?

Og noget lækkert tilbehør med æbler til hovedretten?

Håber at i kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Cindy

Dato : 04-09-07 06:44

"MaG" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Desserten er nem nok; Varm æblekage
>
> Men hvad pokker skal vi lave til forret?
>
> Og noget lækkert tilbehør med æbler til hovedretten?

Som hovedret vil jeg foreslå andesteg. Sprødstegte ænder fyldte med æbler og
svesker - uhm!

Cindy

Fra : mcloud

Dato : 04-09-07 07:30

Hej
Hvad med æblesuppe
mvh mcloud

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-09-07 07:40

"MaG" <maria@fredslund.biz> wrote in news:46dc744c$0$72754
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

En velkomstdrink på æblemost og mousserende hvidvin, hertil tørrede
æbleringe som snack.

> Men hvad pokker skal vi lave til forret?

En let karrysuppe (evt. kold) med æbler.
Tarteletter med æble-selleri creme.

> Og noget lækkert tilbehør med æbler til hovedretten?

Halve æbler med gelé.
Waldorfsalat med ekstra mange æbler.
Råkost med æbler.
Æblechutney.
hjemmebagt flutes med revet æble.
Æblesalat.
Smørstegte rosmarin-æblebåde.

Og æblemuffins til kaffen...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-09-07 07:43

"MaG" <maria@fredslund.biz> wrote in news:46dc744c$0$72754
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Vi skal holde noget fest for en pige som er totalt vild med æbler og vil
> derfor gerne lave noget mad med æbler til hende.

Faldt over denne idé til en hovedret:

http://gau.dk/opskrifter/moerbradmedaebler

Fra : MaG

Dato : 04-09-07 21:15

> http://gau.dk/opskrifter/moerbradmedaebler

Det ser rigtigt lækkert ud, men tror at det bliver en anden gang men helt
sikkert noget der skal prøves, tak for hjælpen...

Maria

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-09-07 08:44

On Mon, 3 Sep 2007 22:53:35 +0200, "MaG" <maria@fredslund.biz>
wrote:

> [...]
>
>Desserten er nem nok; Varm æblekage
>
>Men hvad pokker skal vi lave til forret?
>
>Og noget lækkert tilbehør med æbler til hovedretten?

Gammeldags æbleflæsk

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-09-07 11:14

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Gammeldags æbleflæsk

Dér blev jeg pludselig meget sulten.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 04-09-07 11:41

Hej

> Dér blev jeg pludselig meget sulten.

Ja, det må være sæson for belle de boscop nu, mums.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 16:19

Max wrote:
> Hej

> Ja, det må være sæson for belle de boscop nu, mums.

Belle de Boscop skal I lige vente en måned med, mindst. De plejer at være
modne omkring skolernes efterårsferie, som jo er i uge 42.

Fra : Jørgen Hess

Dato : 07-09-07 17:02

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Belle de Boscop skal I lige vente en måned med, mindst. De plejer at være
> modne omkring skolernes efterårsferie, som jo er i uge 42.

Og cox orange er da også et godt syrligt æble til æbleflæsk.

mvh
Jørgen

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-07 17:05

"Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> skrev i en meddelelse

> Og cox orange er da også et godt syrligt æble til æbleflæsk.

Nørj, så blev jeg sulten igen. Cox orange - uhmmm.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 07-09-07 18:08

Hej Jens

> Nørj, så blev jeg sulten igen. Cox orange - uhmmm.

Æbler er noget hø når man er sulten, de indeholder stoffer
der får mavesækken til at udvide sig, så bliver man mere
sulten :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-09-07 17:43

Jørgen Hess wrote:
> "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Og cox orange er da også et godt syrligt æble til æbleflæsk.
>
> mvh
> Jørgen

Jeg er meget glad for mine store Mutsu æbler jeg har i haven. De er
fortræffelige til æbleflæsk, lige tilpas syrlige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 07-09-07 17:50

Tove Krieger wrote:

> Jeg er meget glad for mine store Mutsu æbler jeg har i haven. De er
> fortræffelige til æbleflæsk, lige tilpas syrlige.

Det er da synd, Mutzu er et fantastisk spiseæble.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-09-07 19:41

Erik Olsen DK wrote:

> Det er da synd, Mutzu er et fantastisk spiseæble.

Det er nemlig lige hvad det er. Et fantastisk æble, men der er
simpelthen så mange på træet at der sagtens kan blive til adskillige
gange æbleflæsk. Det er egentlig synd at den sort er svær at få fat
i hos grønthandlerne. Sorten stammer fra den japanske provins Mutsu
(ikke Mutzu) på øen Honshu.