Surt opstød!
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 03-09-07 19:07

Når du taler om mad"kultur", synes jeg, man kan tale om 2 områder: Hjemmets
madkultur - og så den, man oplever på restauranter.
Jeg har lige besøgt venner i Københavnsområdet og inviterede dem ud på en
restaurant, som mine gæster selv berømmede og anbefalede som leverandør af
god mad. Derfor tog vi dertil.
Men for søren, det var bestemt ikke godt. Den stegte kalvefilet var ikke
spor mør og andre gæster, som absolut ville ryge hvert 15. minut, stillede
sig op i døråbningen til det fri - og røgen skyllede ind i vores lokale til
stor gene for os. Restaurantens personale kunne ikke stille noget op overfor
disse bøvehoveder for at hindre denne ulempe.
Mens vi sad og tykkede på den seje kalvefilet, tænkte vi alle på, hvordan en
lignende ret ville have været tilberedt og nydt i vores private, omhyggelige
miljø. Ret dyrt var det tillige.
Næste dag havde vi inviteret gæster på restaurant ved Fakse Ladeplads, og
der blev vi sandelig overrasket ved at få noget , som var både
nydeligt,lækkert og billigt.
Det er ikke let at lave entydig statistik på restaurations mad.
Men der, hvor man i fællesskab planlægger, overvejer, bygger videre på
indkøstede erfaringer, foretager indkøb og kokererer med omhu - der mener
jeg , at man kan tale om madkultur.
Men det er måske nok mere mad historie, dit "projekt" handler om.
Mvh
Aksel

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 05-09-07 20:21

<klip> Men det er måske nok mere mad historie, dit "projekt" handler om.

eller Kejserens Nye klæ'r ?

hilsen Heidi
der nok mener man kan købe guld for dyrt :)

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 06-09-07 09:28

Aksel Pedersen wrote:
> Når du taler om mad"kultur", synes jeg, man kan tale om 2 områder:
> Hjemmets madkultur - og så den, man oplever på restauranter.
<snip - lidelseshistorie>
> [...]
> mener jeg , at man kan tale om madkultur.
> Men det er måske nok mere mad historie, dit "projekt" handler om.

Forstår ikke en hujende fis. Hvem skriver og refererer du til?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-09-07 09:46

3140 Abildgaard skrev:

> <snip - lidelseshistorie>
> [...]

> Forstår ikke en hujende fis. Hvem skriver og refererer du til?

Aksel har bare glemt at poste i tråd.

Det er et svar på Flinkesens tråd "Projekt mad gennem de sidste 40 år"
fra 23. august.

--
Herluf :·)

»deportér alle illoyale imamer«
Mette Vons

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 07-09-07 08:29

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Aksel har bare glemt at poste i tråd.
>
> Det er et svar på Flinkesens tråd "Projekt mad gennem de sidste 40 år"
> fra 23. august.

Så kan det give mening.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben