/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
magnesium og fosfor
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 29-08-07 18:30

Ja, jeg har jo siddet og rodet rundt for at finde nogle nøgletal på disse to
ting, er der nogen der kender en side med noget info omkring
grænseværdierne?, altså hvad værdien bør være til disse disponible
kastrater?
Jeg havde besluttet at gå over på noget diætfoder til kastraterne her, men
irriterer mig lidt over ikke at kunne se en egentlig deklaration på foderet.
(via nettet)
Bare så jeg kan sammenligne.
jeg kan forstå efter at have læst og ledt, at der er rigeligt mængder af
fedt i det specialfoder, og det er bestemt ikke noget at hverken Harald
eller Anton behøver øgede mængder af.. (o;
Albert kunne godt tåle at tage et kilo på uden at det ville gøre noget. men
de to andre minder mere og mere om et par strandede
sæler..LOL..(overdrivelse fremmer forståelsen).

Håber nogen ved noget så jeg kan blive lidt klogere..
jeg kunne også bare ringe til min dyrlæge, men kan godt lide at resurche
lidt selv.

Mvh. Marie



 
 
Torben og Marie-loui~ (29-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 29-08-07 19:58

Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:

Mvh. Marie



A. S. Nielsen (29-08-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 29-08-07 20:39


"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46d5c1c8$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:
>
> Mvh. Marie
-------------------------------------

hej Marie

jeg vil meget gerne høre, hvad du er kommet frem til, da jeg jo også har en
kastrat-Bølle.

Venlig hilsen, Anelise



Torben og Marie-loui~ (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 30-08-07 06:26


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46d5cb57$0$47438$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:46d5c1c8$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:
>>
>> Mvh. Marie
> -------------------------------------
>
> hej Marie
>
> jeg vil meget gerne høre, hvad du er kommet frem til, da jeg jo også har
> en kastrat-Bølle.
>

Jeg fandt denne her, på ann rudbæks side, det var sådan noget jeg var ude
efter.
så er der ligesom nogle nøgletal at gå ud fra når man er på jagt.

http://siamis.com/Helse/foder.html

Mvh. Marie




A. S. Nielsen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 30-08-07 08:16


"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46d654de$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:46d5cb57$0$47438$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
>> en meddelelse news:46d5c1c8$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:
>>>
>>> Mvh. Marie
>> -------------------------------------
>>
>> hej Marie
>>
>> jeg vil meget gerne høre, hvad du er kommet frem til, da jeg jo også har
>> en kastrat-Bølle.
>>
>
> Jeg fandt denne her, på ann rudbæks side, det var sådan noget jeg var ude
> efter.
> så er der ligesom nogle nøgletal at gå ud fra når man er på jagt.
>
> http://siamis.com/Helse/foder.html
>
> Mvh. Marie
-----------------------------------------

tak Marie

nu er jeg fornyligt gået over til at bruge Orijen kattefoder til dem, og det
virker til at være OK, hvad angår skemaet på siamis.

Venlig hilsen, Anelise



Torben og Marie-loui~ (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 30-08-07 09:18


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46d66ebf$0$25322$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:46d654de$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46d5cb57$0$47438$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
>>> en meddelelse news:46d5c1c8$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>> Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:
>>>>
>>>> Mvh. Marie
>>> -------------------------------------
>>>
>>> hej Marie
>>>
>>> jeg vil meget gerne høre, hvad du er kommet frem til, da jeg jo også har
>>> en kastrat-Bølle.
>>>
>>
>> Jeg fandt denne her, på ann rudbæks side, det var sådan noget jeg var ude
>> efter.
>> så er der ligesom nogle nøgletal at gå ud fra når man er på jagt.
>>
>> http://siamis.com/Helse/foder.html
>>
>> Mvh. Marie
> -----------------------------------------
>
> tak Marie
>
> nu er jeg fornyligt gået over til at bruge Orijen kattefoder til dem, og
> det virker til at være OK, hvad angår skemaet på siamis.
>

Jeg har lige været inde og lure på produktet som jo lyder til at være
kvalitetsfoder, selvom jeg nu ikke bryder mig om at barf skal sammenlignes
med tørfoder GG..
Jeg kunne dog ikke finde oplysninger om fosfor, så jeg kontaktede dem ang.
dette.
fosfor ligger på min. 1,3 og max. 1,5, Ifølge forhandleren, hvilket er lige
på grænsen ifølge tabellen på "siamis" ?! magnesium ligger også i den høje
ende af grænseværdierne synes jeg..
det er da en jungle.. /-;
Jeg ville gerne finde noget der ligger i den lave ende, så burde risikoen
for ballade i nyrene være minimal.

Mvh. Marie



A. S. Nielsen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 02-09-07 12:10


"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46d67d22$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...--------
>>
>> tak Marie
>>
>> nu er jeg fornyligt gået over til at bruge Orijen kattefoder til dem, og
>> det virker til at være OK, hvad angår skemaet på siamis.
>>
>
> Jeg har lige været inde og lure på produktet som jo lyder til at være
> kvalitetsfoder, selvom jeg nu ikke bryder mig om at barf skal sammenlignes
> med tørfoder GG..
> Jeg kunne dog ikke finde oplysninger om fosfor, så jeg kontaktede dem ang.
> dette.
> fosfor ligger på min. 1,3 og max. 1,5, Ifølge forhandleren, hvilket er
> lige på grænsen ifølge tabellen på "siamis" ?! magnesium ligger også i den
> høje ende af grænseværdierne synes jeg..
> det er da en jungle.. /-;
> Jeg ville gerne finde noget der ligger i den lave ende, så burde risikoen
> for ballade i nyrene være minimal.
>
> Mvh. Marie
-------------------------------------------------

hej igen Marie

inspireret af din jagt søgte jeg videre og faldt over dette

www.eaglepack.dk

der har en yderst udførlig hjemmeside og forhandler både katte- og
hundefoder.

Det, der tiltaler mig, er, at det er holistisk d.v.s. næsten det samme som
økologisk, og at deres variant med kylling er valgt til det bedste
kattefoder i USA i 2006, men just billigt er det jo ikke

Nu har jeg bestilt 3 prøveposer til kat - (og 2 til hunde, fordi jeg
overvejer at holde op med barf - fy skamme, skamme - men jeg synes altså, at
det både er meget dyrt og ret besværligt at barfe hundene - nå, helt OT i
denne gruppe).

Venlig hilsen, Anelise



Tove Krieger (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 02-09-07 13:07

A. S. Nielsen wrote:
>
> Nu har jeg bestilt 3 prøveposer til kat - (og 2 til hunde, fordi
> jeg overvejer at holde op med barf - fy skamme, skamme - men jeg
> synes altså, at det både er meget dyrt og ret besværligt at barfe
> hundene - nå, helt OT i denne gruppe).
>
> Venlig hilsen, Anelise

Hej Anelise.

Jeg er da også med på at prøve noget nyt, så jeg har også bestilt
prøveposer til Mini. Hvis hun kan lide det, så kan jeg jo altid
veksle mellem dette foder og Olivers.

Det irriterer mig bare når det er bankoverførsel og ikke Dankort,
men det vænner jeg mig måske til. Jeg er spændt på at se, om det er
noget der falder i damens smag. Jeg har jo kun én lille kat, så for
mit vedkommende vil det ikke blive så dyrt som for dig og Marie med
jeres flok. Det er godt nok en pebret pris, men hvis det er kvalitet
er det da værd at forsøge. En prøvepose til 50 kr. med 3x200 gram er
jo ingen herregård. Det skal i hvert fald ikke være prisen der er
afgørende.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


A. S. Nielsen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 02-09-07 13:49


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:46daa781$0$8699$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej Anelise.
>
> Jeg er da også med på at prøve noget nyt, så jeg har også bestilt
> prøveposer til Mini. Hvis hun kan lide det, så kan jeg jo altid veksle
> mellem dette foder og Olivers.
>
> Det irriterer mig bare når det er bankoverførsel og ikke Dankort, men det
> vænner jeg mig måske til. Jeg er spændt på at se, om det er noget der
> falder i damens smag. Jeg har jo kun én lille kat, så for mit vedkommende
> vil det ikke blive så dyrt som for dig og Marie med jeres flok. Det er
> godt nok en pebret pris, men hvis det er kvalitet er det da værd at
> forsøge. En prøvepose til 50 kr. med 3x200 gram er jo ingen herregård. Det
> skal i hvert fald ikke være prisen der er afgørende.
>
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
----------------------------------------------------

hej Tove
der står, at magnesiumindholdet er 1,3% - om det er med eller uden hensyn
til vandindholdet, ved jeg ikke, så jeg har sendt en mail til producenten og
har spurgt om det. For umiddelbart er det da højt - for nu at holde os til
emnet for denne tråd
Venlig hilsen, Anelise

PS der står, at ved skift fra en fodertype til en anden, skal man bruge 4
dage og gradvis øge andelen af det nye foder - jeg har altid brugt en uge
eller mere på den proces.



Tove Krieger (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 02-09-07 14:27

A. S. Nielsen wrote:
>
> hej Tove
> der står, at magnesiumindholdet er 1,3% - om det er med eller
> uden hensyn til vandindholdet, ved jeg ikke, så jeg har sendt en
> mail til producenten og har spurgt om det. For umiddelbart er det
> da højt - for nu at holde os til emnet for denne tråd

Nå for søren. Det havde jeg så ikke checket. Det er da ret højt
synes jeg, men nu er blærekrystaller jo farligere for hankatte
p.g.a. det lange smalle urinrør, hvor de nemmere kan kile sig fast.
Hunkatte selvfølgelig kan få blæresten på lige linie med hankattene,
men de har ikke så store chancer for at stenene sætter sig fast, da
deres urinrør jo er kortere (har jeg læst).
>
> PS der står, at ved skift fra en fodertype til en anden, skal man
> bruge 4 dage og gradvis øge andelen af det nye foder - jeg har
> altid brugt en uge eller mere på den proces.

Jeg har i første omgang tænkt mig, kun at bruge det som en slags
guf, hvor hun så kan få nogle stykker ind imellem i løbet af dagen.
Hun er helt vild med "Pussi" tørfoder, hun tigger hele tiden, men
får kun 10-20 stk. om dagen, og det er et skråplan med den slags
halvbillige tørfoder. Dertil skal så siges at en æske varer meeeeget
længe.

Hun er så skæg, for hun ved at hun kan snøre mig. Hun stiller sig
med poterne op ad skabet og det lyder fuldstændig som om hun siger
"moaaar", og så får hun selvfølgelig et par stykker, den skøre kat.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kate (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 02-09-07 14:57

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in
news:46daba33$0$4472$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>> der står, at magnesiumindholdet er 1,3% - om det er med eller
>> uden hensyn til vandindholdet, ved jeg ikke, så jeg har sendt en
>> mail til producenten og har spurgt om det. For umiddelbart er det
>> da højt - for nu at holde os til emnet for denne tråd
>
> Nå for søren. Det havde jeg så ikke checket. Det er da ret højt
> synes jeg, men nu er blærekrystaller jo farligere for hankatte
> p.g.a. det lange smalle urinrør, hvor de nemmere kan kile sig fast.
> Hunkatte selvfølgelig kan få blæresten på lige linie med hankattene,
> men de har ikke så store chancer for at stenene sætter sig fast, da
> deres urinrør jo er kortere (har jeg læst).

For laaaaaaaang tid siden var der en der hed Randi, som regnede fosfor
og magnesiumværdierne ud i bl.a. olivers foder, for mig. Jeg indrømmer
at min forstand var for lille til at forstå regnestykket men jeg
blev frarådet det til Lante. Jeg kan nu ikke huske magnesium som så
højt som 1,3%, men det var i hvert fald for højt til at jeg ville løbe
risikoen med Lante, han har rigeligt med problemer med sit helbred til
at der skal "leges".

Den omkring urinrørets forskel på hun- og hankatte er også sådan jeg
har forstået det. Ja, narurligvis kan tøserne også få problemer, men
drengene er mere udsat.

Jeg går i øjeblikket og virkeligt tænker over tingene, for Doughnut er
nu så tyk at hun ikke kan holde sig ren bagi, det er jo ikke holdbart,
men samtidig tør jeg ikke skifte Lante fra Hill's C/D fordi han lader
til at trives så godt på det. Ingen urinvejssten i næsten 2 år.....7-9-
13 og bank under bordet og alt det ;-D

Man kan såvidt jeg ved få noget til voldsomt overvægtige katte, men jeg
ved ikke om jeg tør servere det for Lante. Nå, jeg er stadig i
tænkeboks, for den lille røde småkage (aka Doughnut ;-D) SKAL tabe sig.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
gerne ældre.

Ukendt (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-07 10:55

> PS der står, at ved skift fra en fodertype til en anden, skal man
> bruge 4 dage og gradvis øge andelen af det nye foder - jeg har altid
> brugt en uge eller mere på den proces.

Altså, jeg skal lige hilse fra Buster og sige at det er ikke nødvendigt at
blande fodertyperne i nogle dage..
Nej, bare det nye foder, og får man det nye foder blandet op med det gamle,
så er det både sikekrt og vist at alt det nye bliver spist, og det gamle
ligger tilbage i skålen...

Men ved godt at nogle misser ikke synes det er sjovt at skifte foder,
deriblandt smukke Mini...

Men, som sagt. det er meget forskelligt om katten hart behov for at man
blander de to fodertyper i nogle dage...

Bare lige mine og Busters tanker om foderskift

Louise

NB:
Lige nu stpr der en sæk med en ny fodertype og venter, og det har Buster
luret, så han vil næsten ikke spise det gamle, i håb om at jeg så forbarmer
mig over ham, og åbner den nye sæk "før tid"..
(Vi skifter bare slankefoder fra en slags til en anden, Buster gider ikke
spise RC Obesity Management mere, har spist det i ½ år nu, så har købt r/d
fra Hills)



Kate (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 03-09-07 12:18

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in
news:46dbd9df$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:

> Bare lige mine og Busters tanker om foderskift

hæhæ. Kender det godt. Foder skal spises, er det nyt er det så meget
mere spændende, derfor skal det spises hurtigt. Lige med undtagelse af
Lante, som mener at er det nyt, er det nok ikke så godt. Han lader
altid de to andre smage på nye ting først. så kan man jo også sikre sig
at det ikke er noget man dør af
Desværre er han nogle gange så længe om at beslutte sig for at prøve,
at det gode er spist når han kommer.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
gerne ældre.

Tove Krieger (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 07-09-07 10:39

Tove Krieger wrote:
> A. S. Nielsen wrote:
>>
>> Nu har jeg bestilt 3 prøveposer til kat - (og 2 til hunde, fordi
>> jeg overvejer at holde op med barf - fy skamme, skamme - men jeg
>> synes altså, at det både er meget dyrt og ret besværligt at barfe
>> hundene - nå, helt OT i denne gruppe).
>>
>> Venlig hilsen, Anelise


Hej Anelise.

Har du fået prøveposerne ? Posten havde heller ikke nogen pakke med
idag. Jeg bestilte i søndags, og betalingen blev indsat på deres
konto om mandagen. Det er godt nok kun 4 dage siden, så der er måske
håb om at de kommer i næste uge.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


A. S. Nielsen (07-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 07-09-07 12:08


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:46e11c3b$0$2712$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Tove Krieger wrote:

> Hej Anelise.
>
> Har du fået prøveposerne ? Posten havde heller ikke nogen pakke med idag.
> Jeg bestilte i søndags, og betalingen blev indsat på deres konto om
> mandagen. Det er godt nok kun 4 dage siden, så der er måske håb om at de
> kommer i næste uge.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
--------------------------------------------------------------------

hej Tove

jeg har lige ringet til firmaet og brokket mig, fordi posten heller ikke
idag fredag havde prøveposerne med, selvom jeg overførte pengene i mandags.
Jeg sagde, at jeg var vant til at handle hos Olivers, hvor man altid
modtager varerne 1-2 hverdage efter bestillingen, og hvis jeg skulle vente
på samme måde på fodersækkene som på prøveposerne, var jeg ikke interesseret
i at handle hos dem.
Manden, jeg talte med, ville undersøge, hvorfor jeg endnu ikke har modtaget
prøveposerne, for det kunne han da ikke forstå

Det kan være, du også skal ringe og brokke dig

Venlig hilsen, Anelise



Tove Krieger (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 07-09-07 12:50

A. S. Nielsen wrote:
>
> hej Tove
>
> jeg har lige ringet til firmaet og brokket mig, fordi posten
> heller ikke idag fredag havde prøveposerne med, selvom jeg
> overførte pengene i mandags. Jeg sagde, at jeg var vant til at
> handle hos Olivers, hvor man altid modtager varerne 1-2 hverdage
> efter bestillingen, og hvis jeg skulle vente på samme måde på
> fodersækkene som på prøveposerne, var jeg ikke interesseret i at
> handle hos dem. Manden, jeg talte med, ville undersøge, hvorfor
> jeg endnu ikke
> har modtaget prøveposerne, for det kunne han da ikke forstå
>
> Det kan være, du også skal ringe og brokke dig
>
> Venlig hilsen, Anelise

Hej igen. Nu har jeg ringet. Han hed Mogens og hans kone var ikke
hjemme. LOL

Det er måske en "nebengescäft" hun har, for så har hun jo sikkert
nok at gøre ved siden af.

Han ville undersøge det, og ringe tilbage, for det kunne han altså
heller ikke forstå.

Allerede her er jeg stået af. Jeg har altid fået Olivers foder inden
for to dage, så jeg tror at de skal beholde deres "holistiske"
foder, hvis man ikke kan regne med hurtig levering...

Det kan jo selvfølgelig være Post Danmarks skyld, men det tvivler
jeg nu på.


-
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


A. S. Nielsen (07-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 07-09-07 13:10


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:46e13b01$0$2134$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> A. S. Nielsen wrote:
>>
>> hej Tove
>>
>> jeg har lige ringet til firmaet og brokket mig, fordi posten
>> heller ikke idag fredag havde prøveposerne med, selvom jeg
>> overførte pengene i mandags. Jeg sagde, at jeg var vant til at
>> handle hos Olivers, hvor man altid modtager varerne 1-2 hverdage
>> efter bestillingen, og hvis jeg skulle vente på samme måde på
>> fodersækkene som på prøveposerne, var jeg ikke interesseret i at
>> handle hos dem. Manden, jeg talte med, ville undersøge, hvorfor jeg endnu
>> ikke
>> har modtaget prøveposerne, for det kunne han da ikke forstå
>>
>> Det kan være, du også skal ringe og brokke dig
>>
>> Venlig hilsen, Anelise
>
> Hej igen. Nu har jeg ringet. Han hed Mogens og hans kone var ikke hjemme.
> LOL
>
> Det er måske en "nebengescäft" hun har, for så har hun jo sikkert nok at
> gøre ved siden af.
>
> Han ville undersøge det, og ringe tilbage, for det kunne han altså heller
> ikke forstå.
>
> Allerede her er jeg stået af. Jeg har altid fået Olivers foder inden for
> to dage, så jeg tror at de skal beholde deres "holistiske" foder, hvis man
> ikke kan regne med hurtig levering...
>
> Det kan jo selvfølgelig være Post Danmarks skyld, men det tvivler jeg nu
> på.
>
>
> -
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
-----------------------------------------------------------------

Jeg har det lige sådan, jeg hader simpelthen dårlig service.

Venlig hilsen, Anelise



Benedikte Brisson (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Benedikte Brisson


Dato : 07-09-07 14:44

Tove Krieger skrev:

>
> Det kan jo selvfølgelig være Post Danmarks skyld, men det tvivler jeg nu
> på.

Det er til gengæld ikke så svært for mig at tro...

Venlig hilsen Dikte

Torben og Marie-loui~ (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 07-09-07 15:52


"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e15595$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Tove Krieger skrev:
>
>>
>> Det kan jo selvfølgelig være Post Danmarks skyld, men det tvivler jeg nu
>> på.
>
> Det er til gengæld ikke så svært for mig at tro...
>

nej heller ikke for mig, jeg synes at de er storslemme til tider..

Mvh. Marie



Kate (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 07-09-07 19:11

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote in news:46e16570$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>
> "Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> news:46e15595$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Tove Krieger skrev:
>>
>>>
>>> Det kan jo selvfølgelig være Post Danmarks skyld, men det
>>> tvivler jeg nu på.
>>
>> Det er til gengæld ikke så svært for mig at tro...
>>
>
> nej heller ikke for mig, jeg synes at de er storslemme til tider..

Så er vi 3 Ikke at mit område er ramt af dårlige postbude, her er
posten rimeligt sikker, men der hvor min mor bor....glem det, det er så
ringe som det kan være.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
gerne ældre.

Tove Krieger (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-09-07 12:20

A. S. Nielsen wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:46e11c3b$0$2712$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Tove Krieger wrote:
>
>> Hej Anelise.
>>
>> Har du fået prøveposerne ? Posten havde heller ikke nogen pakke
>> med idag. Jeg bestilte i søndags, og betalingen blev indsat på
>> deres konto om mandagen. Det er godt nok kun 4 dage siden, så
>> der er måske håb om at de kommer i næste uge.
>>
>> --
>> Venlig hilsen Tove
>> Beware of people who dislike cats
> --------------------------------------------------------------------
>
> hej Tove
>
> jeg har lige ringet til firmaet og brokket mig, fordi posten
> heller ikke idag fredag havde prøveposerne med, selvom jeg
> overførte pengene i mandags. Jeg sagde, at jeg var vant til at
> handle hos Olivers, hvor man altid modtager varerne 1-2 hverdage
> efter bestillingen, og hvis jeg skulle vente på samme måde på
> fodersækkene som på prøveposerne, var jeg ikke interesseret i at
> handle hos dem. Manden, jeg talte med, ville undersøge, hvorfor
> jeg endnu ikke
> har modtaget prøveposerne, for det kunne han da ikke forstå
>
> Det kan være, du også skal ringe og brokke dig
>
> Venlig hilsen, Anelise


Hej Anelise.

Posten havde prøveposerne med idag. Fakturaen er skrevet d. 5/9, så
det er jo kun 6 dage siden.

Mini gnaskede lystigt af både dem med and og med fisk. Jeg gav hende
ikke så mange.

Jeg vil nok lige vente nogle dage og se om hun stadig er lige
tilfreds med dem, så foreløbig får hun dem kun som "guffer". Hun er
dog stadig lige glad for sine Olivers, men det skader jo ikke at man
måske giver lidt andet ind imellem. Vi andre ville sikkert heller
ikke bryde os om at få engelske bøffer hver dag. *GGG* Nu får vi se
hvad det bliver til.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


A. S. Nielsen (11-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 11-09-07 15:39


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:46e679ea$0$25465$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> hej Tove
>>
>> jeg har lige ringet til firmaet og brokket mig, fordi posten
>> heller ikke idag fredag havde prøveposerne med, selvom jeg
>> overførte pengene i mandags. Jeg sagde, at jeg var vant til at
>> handle hos Olivers, hvor man altid modtager varerne 1-2 hverdage
>> efter bestillingen, og hvis jeg skulle vente på samme måde på
>> fodersækkene som på prøveposerne, var jeg ikke interesseret i at
>> handle hos dem. Manden, jeg talte med, ville undersøge, hvorfor jeg endnu
>> ikke
>> har modtaget prøveposerne, for det kunne han da ikke forstå
>>
>> Det kan være, du også skal ringe og brokke dig
>>
>> Venlig hilsen, Anelise
>
>
> Hej Anelise.
>
> Posten havde prøveposerne med idag. Fakturaen er skrevet d. 5/9, så det er
> jo kun 6 dage siden.
>
> Mini gnaskede lystigt af både dem med and og med fisk. Jeg gav hende ikke
> så mange.
>
> Jeg vil nok lige vente nogle dage og se om hun stadig er lige tilfreds med
> dem, så foreløbig får hun dem kun som "guffer". Hun er dog stadig lige
> glad for sine Olivers, men det skader jo ikke at man måske giver lidt
> andet ind imellem. Vi andre ville sikkert heller ikke bryde os om at få
> engelske bøffer hver dag. *GGG* Nu får vi se hvad det bliver til.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
-----------------------------------------------------------
hej Tove

jeg fik også mine prøveposer idag, og da jeg mailede til Randi og fortalte
det, samt at jeg i mellemtiden har købt hundefoder et andet sted, svarede
hun mig ret hurtigt og sagde, at prøveposerne idag var nogle ekstra, de
første var afsendt i onsdags, men var åbenbart blevet væk i posten.

Kattefoderet har jeg hældt op i tre skåle og har sat dem ved siden af det
almindelige foder, så må vi se, hvilken af skålene, der først bliver tom

Venlig hilsen, Anelise



Tove Krieger (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-09-07 16:04

A. S. Nielsen wrote:
>> Hej Anelise.
>>
>> Posten havde prøveposerne med idag. Fakturaen er skrevet d. 5/9,
>> så det er jo kun 6 dage siden.
>>
>> Mini gnaskede lystigt af både dem med and og med fisk. Jeg gav
>> hende ikke så mange.
>>
>> Jeg vil nok lige vente nogle dage og se om hun stadig er lige
>> tilfreds med dem, så foreløbig får hun dem kun som "guffer". Hun
>> er dog stadig lige glad for sine Olivers, men det skader jo ikke
>> at man måske giver lidt andet ind imellem. Vi andre ville
>> sikkert heller ikke bryde os om at få engelske bøffer hver dag.
>> *GGG* Nu får vi se hvad det bliver til.
> -----------------------------------------------------------
> hej Tove
>
> jeg fik også mine prøveposer idag, og da jeg mailede til Randi og
> fortalte det, samt at jeg i mellemtiden har købt hundefoder et
> andet sted, svarede hun mig ret hurtigt og sagde, at prøveposerne
> idag var nogle ekstra, de første var afsendt i onsdags, men var
> åbenbart blevet væk i posten.

Ok, den samme besked havde jeg nok også fået hvis jeg havde mailet
dem. Det er bare underligt at vi begge skulle opleve det samme. Man
kan jo også bare skyde skylden på posten, de må efterhånden have en
bred ryg. Jeg har endnu ikke (indtil nu) i de 19 år jeg har boet
her, ikke modtaget en pakke jeg har ventet på, til den tid jeg havde
forventet. Vi har aldrig haft vrøvl med vores post her, så vi er vel
heldige vil jeg tro, men én gang skal vel også være den første. *GG*
>
> Kattefoderet har jeg hældt op i tre skåle og har sat dem ved
> siden af det almindelige foder, så må vi se, hvilken af skålene,
> der først bliver tom

Ja, det bliver da spændende at se, for jeg tror at foderet er helt
ok.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Torben og Marie-loui~ (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 02-09-07 14:08


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46da99f1$0$19331$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse
> news:46d67d22$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...--------
>>>
>>> tak Marie
>>>
>>> nu er jeg fornyligt gået over til at bruge Orijen kattefoder til dem, og
>>> det virker til at være OK, hvad angår skemaet på siamis.
>>>
>>
>> Jeg har lige været inde og lure på produktet som jo lyder til at være
>> kvalitetsfoder, selvom jeg nu ikke bryder mig om at barf skal
>> sammenlignes med tørfoder GG..
>> Jeg kunne dog ikke finde oplysninger om fosfor, så jeg kontaktede dem
>> ang. dette.
>> fosfor ligger på min. 1,3 og max. 1,5, Ifølge forhandleren, hvilket er
>> lige på grænsen ifølge tabellen på "siamis" ?! magnesium ligger også i
>> den høje ende af grænseværdierne synes jeg..
>> det er da en jungle.. /-;
>> Jeg ville gerne finde noget der ligger i den lave ende, så burde risikoen
>> for ballade i nyrene være minimal.
>>
>> Mvh. Marie
> -------------------------------------------------
>
> hej igen Marie
>
> inspireret af din jagt søgte jeg videre og faldt over dette
>
> www.eaglepack.dk
>
> der har en yderst udførlig hjemmeside og forhandler både katte- og
> hundefoder.
>
> Det, der tiltaler mig, er, at det er holistisk d.v.s. næsten det samme som
> økologisk, og at deres variant med kylling er valgt til det bedste
> kattefoder i USA i 2006, men just billigt er det jo ikke
>
> Nu har jeg bestilt 3 prøveposer til kat - (og 2 til hunde, fordi jeg
> overvejer at holde op med barf - fy skamme, skamme - men jeg synes altså,
> at det både er meget dyrt og ret besværligt at barfe hundene - nå, helt
> OT i denne gruppe).
>

Aaaj..anelise!! /-: skam dig!
Jeg tvivler nu på, at jeg nogensinde kommer over på tørfoder igen til
vovserne.
men det med prisen, jeg fodrer nu meget billigere nu, end jeg gjorde med
tørfoder før i tiden, så det er nok et spørgsmål om hvor man har mulighed
for at handle.

Eaglepack ser spændende ud, og det er nu ikke så dyrt i forhold til så meget
andet.
giv lige lyd når du har hørt fra dem.

Mvh. Marie



A. S. Nielsen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 02-09-07 17:26


"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46dab5b8$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>
>> hej igen Marie
>>
>> inspireret af din jagt søgte jeg videre og faldt over dette
>>
>> www.eaglepack.dk
>>
>> der har en yderst udførlig hjemmeside og forhandler både katte- og
>> hundefoder.
-----------------------------------------

>
> Eaglepack ser spændende ud, og det er nu ikke så dyrt i forhold til så
> meget andet.
> giv lige lyd når du har hørt fra dem.
>
> Mvh. Marie
---------------------------------

det skal jeg nok.

Venlig hilsen, Anelise



A. S. Nielsen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 03-09-07 16:36


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46dae40e$0$25422$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:46dab5b8$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>>>
>>>
>>> www.eaglepack.dk
>>>
>>> der har en yderst udførlig hjemmeside og forhandler både katte- og
>>> hundefoder.
> -----------------------------------------
>
>>
>> Eaglepack ser spændende ud, og det er nu ikke så dyrt i forhold til så
>> meget andet.
>> giv lige lyd når du har hørt fra dem.
>>
>> Mvh. Marie
> ---------------------------------
>
> det skal jeg nok.
>
> Venlig hilsen, Anelise
--------------------------------------------------

hej Marie
så kom svaret - som også kan læses på Eaglepacks hjemmeside under "spørgsmål
og svar":

//Citat:
Jeg har bestilt 3 prøveposer af jeres kattefoder (og 2 poser
hundefoder), men vil gerne inden et evt. foderskift - bruger p.t. Orijen -
spørge til magnesiumindholdet i jeres kattefoder, som jeg synes ligger højt,
jeg har nemlig en kastreret hankat og vil gerne undgå, at han får problemer
med krystaller i urinen og evt. blæresten på grund af et højt
magnesiumindhold i foderet.

Jeg vil iøvrigt rose jer for hjemmesiden, som er utrolig informativ og
meget overskuelig.

Venlig hilsen
Anelise
Magnesium er ikke bare magnesium. Der findes flere typer, og de to du
skal fokusere på er Magnesium Chlorid (syre) og Magnesium Oxyd (base). Når
foderet indeholder magnesium Chlorid (som i EaglePack) har det absolut ingen
indflydelse på krystaller. Derimod er det utroligt gavnligt for optagelse af
en række andre mineraler i organismen.
Hvis det derimod havde været Magnesium Oxyd, havde du haft helt ret:
Så er der grund til bekymring. EaglePack er sammensat af en række
ingredienser med hovedsageligt Magnesium Chlorid, samt en del ingredienser
der virker surhedsregulerende i foderet. Du kan derfor roligt - og med
fordel - fodre dine katte med EaglePack kattefoder.//citat slut.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så hvis kattene kan lide foderprøverne, vil jeg nok skifte til dette
foder.

Venlig hilsen, Anelise






Torben og Marie-loui~ (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 03-09-07 17:55


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46dc29f7$0$25430$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:46dae40e$0$25422$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
>> en meddelelse news:46dab5b8$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>>>
>>>>
>>>> www.eaglepack.dk
>>>>
>>>> der har en yderst udførlig hjemmeside og forhandler både katte- og
>>>> hundefoder.
>> -----------------------------------------
>>
>>>
>>> Eaglepack ser spændende ud, og det er nu ikke så dyrt i forhold til så
>>> meget andet.
>>> giv lige lyd når du har hørt fra dem.
>>>
>>> Mvh. Marie
>> ---------------------------------
>>
>> det skal jeg nok.
>>
>> Venlig hilsen, Anelise
> --------------------------------------------------
>
> hej Marie
> så kom svaret - som også kan læses på Eaglepacks hjemmeside under
> "spørgsmål og svar":
>
> //Citat:
> Jeg har bestilt 3 prøveposer af jeres kattefoder (og 2 poser
> hundefoder), men vil gerne inden et evt. foderskift - bruger p.t. Orijen -
> spørge til magnesiumindholdet i jeres kattefoder, som jeg synes ligger
> højt, jeg har nemlig en kastreret hankat og vil gerne undgå, at han får
> problemer med krystaller i urinen og evt. blæresten på grund af et højt
> magnesiumindhold i foderet.
>
> Jeg vil iøvrigt rose jer for hjemmesiden, som er utrolig informativ
> og meget overskuelig.
>
> Venlig hilsen
> Anelise
> Magnesium er ikke bare magnesium. Der findes flere typer, og de to du
> skal fokusere på er Magnesium Chlorid (syre) og Magnesium Oxyd (base). Når
> foderet indeholder magnesium Chlorid (som i EaglePack) har det absolut
> ingen indflydelse på krystaller. Derimod er det utroligt gavnligt for
> optagelse af en række andre mineraler i organismen.
> Hvis det derimod havde været Magnesium Oxyd, havde du haft helt ret:
> Så er der grund til bekymring. EaglePack er sammensat af en række
> ingredienser med hovedsageligt Magnesium Chlorid, samt en del ingredienser
> der virker surhedsregulerende i foderet. Du kan derfor roligt - og med
> fordel - fodre dine katte med EaglePack kattefoder.//citat slut.
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> Så hvis kattene kan lide foderprøverne, vil jeg nok skifte til dette
> foder.
>

??? høhø..øhhhh hvordan skal man kunne lure, om det er syre eller base at
magnesium dækker over? det har jeg aldrig hørt eller stødt på før.
men det var da et kompetent svar du fik, og jeg er omend endnu mere
forvirret nu..LOL..

Mvh. Marie -der også har "nutro indoor" i kikkerten..



A. S. Nielsen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 03-09-07 18:54


"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46dc3c66$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> hej Marie
>> så kom svaret - som også kan læses på Eaglepacks hjemmeside under
>> "spørgsmål og svar":
>>
>> //Citat:
>> Jeg har bestilt 3 prøveposer af jeres kattefoder (og 2 poser
>> hundefoder), men vil gerne inden et evt. foderskift - bruger p.t.
>> Orijen - spørge til magnesiumindholdet i jeres kattefoder, som jeg synes
>> ligger højt, jeg har nemlig en kastreret hankat og vil gerne undgå, at
>> han får problemer med krystaller i urinen og evt. blæresten på grund af
>> et højt magnesiumindhold i foderet.
>>
>> Jeg vil iøvrigt rose jer for hjemmesiden, som er utrolig informativ
>> og meget overskuelig.
>>
>> Venlig hilsen
>> Anelise
>> Magnesium er ikke bare magnesium. Der findes flere typer, og de to
>> du skal fokusere på er Magnesium Chlorid (syre) og Magnesium Oxyd (base).
>> Når foderet indeholder magnesium Chlorid (som i EaglePack) har det
>> absolut ingen indflydelse på krystaller. Derimod er det utroligt gavnligt
>> for optagelse af en række andre mineraler i organismen.
>> Hvis det derimod havde været Magnesium Oxyd, havde du haft helt ret:
>> Så er der grund til bekymring. EaglePack er sammensat af en række
>> ingredienser med hovedsageligt Magnesium Chlorid, samt en del
>> ingredienser der virker surhedsregulerende i foderet. Du kan derfor
>> roligt - og med fordel - fodre dine katte med EaglePack
>> kattefoder.//citat slut.
>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>
>> Så hvis kattene kan lide foderprøverne, vil jeg nok skifte til dette
>> foder.
>>
>
> ??? høhø..øhhhh hvordan skal man kunne lure, om det er syre eller base at
> magnesium dækker over? det har jeg aldrig hørt eller stødt på før.
> men det var da et kompetent svar du fik, og jeg er omend endnu mere
> forvirret nu..LOL..
>
> Mvh. Marie -der også har "nutro indoor" i kikkerten..
-------------------------------------------------------

hej Marie

det med, at syre er gavnligt for at undgå dannelse af krystaller i urinen,
passer godt med, at da en af mine tidligere neutraliserede hunkatte(!) fik
struvitkrystaller og blæresten, var behandlingen (= opløsning af stenen)
Hills S/D, der surgør urinen.

Og hvis jeg graver lidt i min gymnasie-kemividen, som godt nok er blevet
noget rusten med årene, er det jo rigtigt, at HCl = hydrochlorid er en syre
(saltsyre) og natriumhydroxid en stærk base.

Venlig hilsen, Anelise - hvis hunde inden barftiden blev fodret med Nutro
Choice



Torben og Marie-loui~ (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 03-09-07 19:45


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46dc4a47$0$25417$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:46dc3c66$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>>> hej Marie
>>> så kom svaret - som også kan læses på Eaglepacks hjemmeside under
>>> "spørgsmål og svar":
>>>
>>> //Citat:
>>> Jeg har bestilt 3 prøveposer af jeres kattefoder (og 2 poser
>>> hundefoder), men vil gerne inden et evt. foderskift - bruger p.t.
>>> Orijen - spørge til magnesiumindholdet i jeres kattefoder, som jeg synes
>>> ligger højt, jeg har nemlig en kastreret hankat og vil gerne undgå, at
>>> han får problemer med krystaller i urinen og evt. blæresten på grund af
>>> et højt magnesiumindhold i foderet.
>>>
>>> Jeg vil iøvrigt rose jer for hjemmesiden, som er utrolig informativ
>>> og meget overskuelig.
>>>
>>> Venlig hilsen
>>> Anelise
>>> Magnesium er ikke bare magnesium. Der findes flere typer, og de to
>>> du skal fokusere på er Magnesium Chlorid (syre) og Magnesium Oxyd
>>> (base). Når foderet indeholder magnesium Chlorid (som i EaglePack) har
>>> det absolut ingen indflydelse på krystaller. Derimod er det utroligt
>>> gavnligt for optagelse af en række andre mineraler i organismen.
>>> Hvis det derimod havde været Magnesium Oxyd, havde du haft helt
>>> ret: Så er der grund til bekymring. EaglePack er sammensat af en række
>>> ingredienser med hovedsageligt Magnesium Chlorid, samt en del
>>> ingredienser der virker surhedsregulerende i foderet. Du kan derfor
>>> roligt - og med fordel - fodre dine katte med EaglePack
>>> kattefoder.//citat slut.
>>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>>
>>> Så hvis kattene kan lide foderprøverne, vil jeg nok skifte til
>>> dette foder.
>>>
>>
>> ??? høhø..øhhhh hvordan skal man kunne lure, om det er syre eller base at
>> magnesium dækker over? det har jeg aldrig hørt eller stødt på før.
>> men det var da et kompetent svar du fik, og jeg er omend endnu mere
>> forvirret nu..LOL..
>>
>> Mvh. Marie -der også har "nutro indoor" i kikkerten..
> -------------------------------------------------------
>
> hej Marie
>
> det med, at syre er gavnligt for at undgå dannelse af krystaller i urinen,
> passer godt med, at da en af mine tidligere neutraliserede hunkatte(!) fik
> struvitkrystaller og blæresten, var behandlingen (= opløsning af stenen)
> Hills S/D, der surgør urinen.
>
> Og hvis jeg graver lidt i min gymnasie-kemividen, som godt nok er blevet
> noget rusten med årene, er det jo rigtigt, at HCl = hydrochlorid er en
> syre (saltsyre) og natriumhydroxid en stærk base.
>
> Venlig hilsen, Anelise - hvis hunde inden barftiden blev fodret med Nutro
> Choice
jojo, det lyder logisk nok, selv for mig (-;
men når man så læser deklarationerne, kan man jo ikke vide hvad den opgivne
magnesium består af, det var der jeg stod af..(o;

Det sidste tørfoder jeg brugte til hundene var også nutro, det er for mig
reelt foder. Ebbe gad dog ikke æde det efter få dage, lige som alt andet,
derfor barf.

Mvh. Marie



Torben og Marie-loui~ (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 30-08-07 09:22


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46d66ebf$0$25322$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:46d654de$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46d5cb57$0$47438$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
>>> en meddelelse news:46d5c1c8$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>> Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:
>>>>
>>>> Mvh. Marie
>>> -------------------------------------
>>>
>>> hej Marie
>>>
>>> jeg vil meget gerne høre, hvad du er kommet frem til, da jeg jo også har
>>> en kastrat-Bølle.
>>>
>>
>> Jeg fandt denne her, på ann rudbæks side, det var sådan noget jeg var ude
>> efter.
>> så er der ligesom nogle nøgletal at gå ud fra når man er på jagt.
>>
>> http://siamis.com/Helse/foder.html
>>
>> Mvh. Marie
> -----------------------------------------
>
> tak Marie
>
> nu er jeg fornyligt gået over til at bruge Orijen kattefoder til dem, og
> det virker til at være OK, hvad angår skemaet på siamis.
>
Jeg ser lige på olivers (som de får nu) at fosfor indholdet er væsentligt
lavere end orijen`s, magnesium er det samme. Det ER en jungle..GG

Mvh. Marie



Tove Krieger (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 30-08-07 10:53

Torben og Marie-louise Ager wrote:
>>
> Jeg ser lige på olivers (som de får nu) at fosfor indholdet er
> væsentligt lavere end orijen`s, magnesium er det samme. Det ER en
> jungle..GG
> Mvh. Marie


Hej Marie.

Du har da helt ret, at det *er* en jungle.

Jeg ville dog, hvis jeg i dag havde en kastreret hankat, fortsætte
med Olivers, som for det første har et virkelig lavt indhold af
magnesium. Der står yderligere i deklarationen, at der er et
balanceret indhold af magnesium, som forhindrer urinvejsrelaterede
sygdomme. For det andet så skriver de godt nok, at kastrerede
hankatte som udgangspunkt skal have et særligt diætfoder fra
dyrlægen. Det undrer mig da godt nok at de skriver det, for så
skulle *alle* kastrerede hankatte i Danmark jo have dyrlægens
diætfoder, hvis de skulle undgå at blive syge. Jeg hælder mest til,
at de skriver det for at have deres ryg fri, hvis ens kat skulle få
urinvejsproblemer, for så er man jo ligesom blevet "advaret".

Vi kan alle (også dyrene), være disponeret for forskellige sygdomme,
så jeg tror ikke at jeg ville være så bekymret, men selvfølgelig de
fodertyper der har et stort indhold af magnesium og fosfor, ville
jeg da undgå at bruge.

Man kan jo også veksle mellem dyrlægens diæt og Olivers hvis man
vil. Det er som regel magnesium der er den helt store synder i
relation til struvitsten, og der synes jeg at Olivers foder har så
lille et indhold, at det efter min mening ikke kan være skadeligt.

Der er mange hankatte, der har fået billigt "skodfoder", og
alligevel har nået en høj alder uden at have haft urinvejsproblemer
overhovedet i hele deres liv, så jeg vil tro at man skal slå lidt
koldt vand i blodet ,med hensyn til hvad der potentielt kan være
skadeligt, for det er det måske for nogle, men ikke for andre.

Jeg forventer ikke at man skal være enig med mig, for det er jo bare
min teori.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Torben og Marie-loui~ (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 30-08-07 13:04


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:46d69388$0$49737$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Torben og Marie-louise Ager wrote:
>>>
>> Jeg ser lige på olivers (som de får nu) at fosfor indholdet er
>> væsentligt lavere end orijen`s, magnesium er det samme. Det ER en
>> jungle..GG
>> Mvh. Marie
>
>
> Hej Marie.
>
> Du har da helt ret, at det *er* en jungle.
>
> Jeg ville dog, hvis jeg i dag havde en kastreret hankat, fortsætte med
> Olivers, som for det første har et virkelig lavt indhold af magnesium. Der
> står yderligere i deklarationen, at der er et balanceret indhold af
> magnesium, som forhindrer urinvejsrelaterede sygdomme.

Ja. deklarationen er jo helt fin, og kattene stortrives på det, har alle
flotte pelse osv. så jeg ville være ked at at skulle skifte.
men jeg kan alligevel ikke lade være med at have en tvivl, jeg læste et sted
(husker selvfølgelig ikke hvor) at henved hver 3. konsultation for katte var
pga. urinvejsproblemer.. om det så er den gruppe der fodres med mindre
lødigt foder, eller hvad, det ved man jo ikke, men jeg synes at det lød
voldsomt.

For det andet så skriver de godt nok, at kastrerede
> hankatte som udgangspunkt skal have et særligt diætfoder fra dyrlægen. Det
> undrer mig da godt nok at de skriver det, for så skulle *alle* kastrerede
> hankatte i Danmark jo have dyrlægens diætfoder, hvis de skulle undgå at
> blive syge. Jeg hælder mest til, at de skriver det for at have deres ryg
> fri, hvis ens kat skulle få urinvejsproblemer, for så er man jo ligesom
> blevet "advaret".

ja, den har jeg også studset over, men det er nok som du skriver at så har
de deres ryg fri, og har informeret om alternativer.

>
> Vi kan alle (også dyrene), være disponeret for forskellige sygdomme, så
> jeg tror ikke at jeg ville være så bekymret, men selvfølgelig de
> fodertyper der har et stort indhold af magnesium og fosfor, ville jeg da
> undgå at bruge.

netop, derfor er jeg også på deklarations jagt..GG.. det kunne jo være at
der fandtes et foder med lavere værdier end olivers, som dog ikke er et
decideret specialfoder.
>
> Jeg forventer ikke at man skal være enig med mig, for det er jo bare min
> teori.

Jeg tør ikke være uenig med dig, Tove..LOL...((o:

Mvh. Marie
ps. der er et par nyere billeder sidst i galleriet her
http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html



Tove Krieger (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 30-08-07 14:37

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:46d69388$0$49737$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Ja. deklarationen er jo helt fin, og kattene stortrives på det,
> har alle flotte pelse osv. så jeg ville være ked at at skulle
> skifte.

Jeg tror ikke at du får noget foder hvis det ikke ligefrem er
specialfoder, der har lavere værdier end Olivers. Jeg har checket
nogle stykker og der var værdierne faktisk højere.

> men jeg kan alligevel ikke lade være med at have en tvivl, jeg
> læste et sted (husker selvfølgelig ikke hvor) at henved hver 3.
> konsultation for katte var pga. urinvejsproblemer.. om det så er
> den gruppe der fodres med mindre lødigt foder, eller hvad, det
> ved man jo ikke, men jeg synes at det lød voldsomt.

Jeg er aldeles overbevist om, at langt de fleste katte med
urinvejsproblemer bliver fodret med et underlødigt foder. Det er så
spørgsmålet om pest eller kolera, fordi hvis katten får en kost med
alt for meget protein, så stiger urinens Ph-værdi og så dannes der
hurtigere sten. Det er efterhånden en hel videnskab, for man skal
også sørge for at den drikker rigeligt (det er lidt svært at checke)
for hvis vandet ikke er sunket i drikkeskålen, så er det måske fordi
den har drukket af vandpytter. Overvægtige katte og dem der får for
lidt motion er også i farezonen. Det er vist næsten ligegyldigt hvad
man gør, der er så mange faktorer der spiller ind.

Hvis f.eks. en kat er blevet fodret for længe med det foder der
forebygger struvitsten som er den mest hyppige hos katte under 8 år,
så er der fare for at den kan erhverve oxalat-sten (dog hyppigst hos
katte over 8 år), og så skal det til at behandles med specialfoder
der nedsætter Ph-værdien i urinen. Som om det ikke er svært nok i
forvejen.
>>
>> Jeg forventer ikke at man skal være enig med mig, for det er jo
>> bare min teori.
>
> Jeg tør ikke være uenig med dig, Tove..LOL...((o:

Ork jo selvfølgelig tør du det. Det er jo det der giver en god
debat, som andre måske vil deltage i hvis de har haft eller har
katte med problemer i den retning. Der er helt sikkert også nogle
der har gode råd.

>
> Mvh. Marie
> ps. der er et par nyere billeder sidst i galleriet her
> http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html

Åh altså !!!!! Hvor er de bare smukke alle tre, helt utroligt
smukke *SUK*

Men jeg har da stadig Harald på mit skrivebord til at sige goddag
når jeg åbner for computeren, og jeg siger også pænt godnat til ham
når den bliver slukket igen. Det lille søde ansigt vil jeg ikke
undvære.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Ragna (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Ragna


Dato : 30-08-07 16:47

Marie skrev:
> ps. der er et par nyere billeder sidst i galleriet her
> http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html

Hvor er de smukke alle sammen, og hvor er det en fornøjelse at se hvor flot
Harald er blevet.
Der er noget helt særligt over hans ansigtsudtryk, ligesom om hans
personlighed skinner så tydeligt igennem.

--
Mange hilsener fra Ragna



Torben og Marie-loui~ (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 30-08-07 18:28


"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46d6e658$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Marie skrev:
>> ps. der er et par nyere billeder sidst i galleriet her
>> http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html
>
> Hvor er de smukke alle sammen, og hvor er det en fornøjelse at se hvor
> flot Harald er blevet.
> Der er noget helt særligt over hans ansigtsudtryk, ligesom om hans
> personlighed skinner så tydeligt igennem.

Takker for de pæne ord.
Det med hans personlighed der skinner igennem, var også det jeg så, dengang
han sad derude på trappen og skræppede op og ville ind.. han har udstråling,
og rigtig meget af den.
Ikke at de to andre ikke har, for det har de bestemt, bare på en helt anden
måde.

Haralds pels er blevet rigtig fin, tæt, tyk, blød og lækker, jeg er spændt
på at se ham i vinter-uniform.
Raggierne ser ens ud sommer og vinter, der er ikke den store forskel

Mvh. Marie



Siri (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 31-08-07 14:14

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
>
> Jeg tør ikke være uenig med dig, Tove..LOL...((o:
>
> Mvh. Marie
> ps. der er et par nyere billeder sidst i galleriet her
> http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html

Hir hir, det tør jeg heller ikke, og da slet ikke mht foderdebat - man
ku bli'e "truet" med at vende tilbage til at køre med hestevogn og
lignende *GGG*
Marie, hvor er det dog nogle skønne katte - du må dumpe ham den tynde
her any day, jeg er efterhånden (tør jeg bruge ordet...) "ekspert" i
opfedning af tynde mislinger....
Og forresten - Belle la belle har været til sundhedstjek, den nye mor
passer supergodt på hende - og fik at vide, at hun ialtfald ikke måtte
tage mere på, for nu var der faktisk en lille vomse på la Belle!
Det er så den måned eller to, hvor hun fik det økologiske foder Nutro
Choice - hvis du kan bruge den info. Der er vist ikke deklarationer på
Nutros egen side, men det er der på zooplus.de, siges der.
Brev fra mætte, glade Jason følger en af dagene
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Tove Krieger (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 31-08-07 14:50

Siri wrote:
>> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
>>
>> Jeg tør ikke være uenig med dig, Tove..LOL...((o:
>
> Hir hir, det tør jeg heller ikke, og da slet ikke mht foderdebat
> - man ku bli'e "truet" med at vende tilbage til at køre med
> hestevogn og lignende *GGG*
> Med venlig hilsen
> Siri

LOL Ja ja - din hukommelse fejler da i hvert fald ikke noget.
*GG*

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Siri (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 31-08-07 15:43

> Tove Krieger skrev:
>> LOL Ja ja - din hukommelse fejler da i hvert fald ikke noget.
> *GG*
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
>
Tak den er i al beskedenhed lige så elefantin som mit korpus - suk....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Torben og Marie-loui~ (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 31-08-07 16:21


"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:yrSdnfkTqvlmjkXbRVnyigA@giganews.com...
>> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
>>
>> Jeg tør ikke være uenig med dig, Tove..LOL...((o:
>>
>> Mvh. Marie
>> ps. der er et par nyere billeder sidst i galleriet her
>> http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html
>
> Hir hir, det tør jeg heller ikke, og da slet ikke mht foderdebat - man
> ku bli'e "truet" med at vende tilbage til at køre med hestevogn og
> lignende *GGG*
> Marie, hvor er det dog nogle skønne katte - du må dumpe ham den tynde
> her any day, jeg er efterhånden (tør jeg bruge ordet...) "ekspert" i
> opfedning af tynde mislinger....

det er nu ikke fordi han er tynd, han er slank. og et lille skævbenet
ranglerips..LOL..
du ville få fniller af ham, han snakker også en del.. så ville Anton passe
bedre til dit temperement tror jeg.

> Og forresten - Belle la belle har været til sundhedstjek, den nye mor
> passer supergodt på hende - og fik at vide, at hun ialtfald ikke måtte
> tage mere på, for nu var der faktisk en lille vomse på la Belle!

raggier skal have små hængemaver..
Det er supergodt at hun er i gode hænder, det glæder mig meget!

> Det er så den måned eller to, hvor hun fik det økologiske foder Nutro
> Choice - hvis du kan bruge den info. Der er vist ikke deklarationer på
> Nutros egen side, men det er der på zooplus.de, siges der.

jeg vil tage en kikker, jeg har brugt nutro tidligere til vovserne.

mvh. Marie



Mette Lambert (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Mette Lambert


Dato : 30-08-07 20:57

> Jeg ville dog, hvis jeg i dag havde en kastreret hankat, fortsætte
> med Olivers, som for det første har et virkelig lavt indhold af
> magnesium.

Nu har jeg lige været inde på Oliver's hjemmeside for at se, hvad
magnesium-indholdet er (med 3 hankastrater er det noget, jeg går
temmelig meget op i) og jeg kan se, at for Kitten, Adult og Diet &
Senior (tror ikke, der var flere varianter) ligger magnesium-indholdet
på 0,09%. Det er altså ikke særlig lavt i forhold til andre produkter.
Hill's helt almindelige fra dyrehandleren (altså ikke specialfoder til
kastrater) ligger på 0,06% i kyllingvarianten og 0,07% for tun.

Jeg tror bare, jeg fortsætter på Hill's, selvom jeg da klart har hørt
godt om Olivers' foder før :)


Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Torben og Marie-loui~ (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 31-08-07 06:00


"Mette Lambert" <mette.lambertKATTE@BAKKEprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:0fmdnS6p4bG_vErbnZ2dnUVZ8q6unZ2d@giganews.com...
>> Jeg ville dog, hvis jeg i dag havde en kastreret hankat, fortsætte
>> med Olivers, som for det første har et virkelig lavt indhold af
>> magnesium.
>
> Nu har jeg lige været inde på Oliver's hjemmeside for at se, hvad
> magnesium-indholdet er (med 3 hankastrater er det noget, jeg går
> temmelig meget op i) og jeg kan se, at for Kitten, Adult og Diet &
> Senior (tror ikke, der var flere varianter) ligger magnesium-indholdet
> på 0,09%. Det er altså ikke særlig lavt i forhold til andre produkter.
> Hill's helt almindelige fra dyrehandleren (altså ikke specialfoder til
> kastrater) ligger på 0,06% i kyllingvarianten og 0,07% for tun.
>

Hvad siger de to andre værdier i hill`s, altså fosfor og taurin?

Mvh. Marie



Mette Lambert (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mette Lambert


Dato : 01-09-07 18:55

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
>
> > > Nu har jeg lige været inde på Oliver\'s hjemmeside for at se, hvad
> > magnesium-indholdet er (med 3 hankastrater er det noget, jeg går
> > temmelig meget op i) og jeg kan se, at for Kitten, Adult og Diet &
> > Senior (tror ikke, der var flere varianter) ligger magnesium-indholdet
> > på 0,09%. Det er altså ikke særlig lavt i forhold til andre produkter.
> > Hill\'s helt almindelige fra dyrehandleren (altså ikke specialfoder til
> > kastrater) ligger på 0,06% i kyllingvarianten og 0,07% for tun.
> >
>
> Hvad siger de to andre værdier i hill`s, altså fosfor og taurin?
>
> Mvh. Marie
>
>
Hvis man tager Hill's Adult Rabbit (som er den voksenvariant, jeg pt.
har stående) er fosforindholdet 0,67% og taurin 1.590 mg. På Oliver's
hjemmeside står taurin-indholdet som 1,6% - men jeg kunne forestille
mig, at det omregnet passer med 1.600 mg :)


Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


A. S. Nielsen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 13-09-07 11:54


"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46d67e11$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>
> Jeg ser lige på olivers (som de får nu) at fosfor indholdet er væsentligt
> lavere end orijen`s, magnesium er det samme. Det ER en jungle..GG
>
> Mvh. Marie
---------------------------------------------------------

hej igen Marie

prøv lige at se dette link:

http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa

et holistisk kattefoder med et lavt magnesiumindhold.

venlig hilsen, Anelise



A. S. Nielsen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 13-09-07 11:58


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46e916d9$0$13681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:46d67e11$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>>>
>> Jeg ser lige på olivers (som de får nu) at fosfor indholdet er væsentligt
>> lavere end orijen`s, magnesium er det samme. Det ER en jungle..GG
>>
>> Mvh. Marie
> ---------------------------------------------------------
>
> hej igen Marie
>
> prøv lige at se dette link:
>
> http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa
>
> et holistisk kattefoder med et lavt magnesiumindhold.
>
> venlig hilsen, Anelise
--------------------------------------------------

En lille tilføjelse - det er altså det kattefoder, der hedder "Almo
nature", jeg mener.

venlig hilsen, Anelise




>
>



Tove Krieger (29-08-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 29-08-07 21:02

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:
>
> Mvh. Marie

Det var fint Marie. Jeg har også researchet en smule, men egentlig
ikke fundet det jeg ledte efter.

Jeg ved dog at Specific FCD fra dyrlægen er noget af det mest
optimale man kan give sin kat, hvis man vil forebygge struvitsten.
Det købte jeg i sin tid til den ene af mine kastrater efter
anvisning fra dyrlægen. Det nedsætter surhedsgraden i urinen og det
er noget af det vigtigste, foruden at det har et meget lavt indhold
af magnesium og fosfor.

Det er halvdyrt, men man skal så til gengæld kun give kattene en
bestemt mængde af det hver dag afhængig af kattens vægt, så det må
altså ikke serveres ad libitum. Jeg kan slet ikke forestille mig
Harald det lille madøre blive sat på afmålt kost. Han vil da sikkert
"tyve" alt det han kan fra gufskabet, hvis han kan slippe afsted med
det. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Torben og Marie-loui~ (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 30-08-07 06:32


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:46d5d0ce$0$69283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Torben og Marie-louise Ager wrote:
>> Jeg har fundet hvad jeg søgte..(o:
>>
>> Mvh. Marie
>
> Det var fint Marie. Jeg har også researchet en smule, men egentlig ikke
> fundet det jeg ledte efter.
>
> Jeg ved dog at Specific FCD fra dyrlægen er noget af det mest optimale man
> kan give sin kat, hvis man vil forebygge struvitsten. Det købte jeg i sin
> tid til den ene af mine kastrater efter anvisning fra dyrlægen. Det
> nedsætter surhedsgraden i urinen og det er noget af det vigtigste, foruden
> at det har et meget lavt indhold af magnesium og fosfor.
>

Ja, den har jeg også set på, men ihh du milde en pris!
Det skal jo ikke komme an på det, men kan man finde et godt foder hvor disse
kritiske værdier er lave, så burde det være ok.
Det var derfor jeg efterlyste nogle nøgletal.


Jeg kan slet ikke forestille mig
> Harald det lille madøre blive sat på afmålt kost. Han vil da sikkert
> "tyve" alt det han kan fra gufskabet, hvis han kan slippe afsted med det.
> LOL

GG... nej, det har jeg også svært ved, raggierne er lidt mere kultiverede
hvad det angår..(o;
Han er dog blevet mere afdæmpet i sin evindelige sult.
Men det tror da pokker, han har forøget sin vægt til det dobbelte af hvad
han vejede da han bankede på her..

Mvh. Marie



Siri (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Siri


Dato : 02-09-07 11:33

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
> Ja, jeg har jo siddet og rodet rundt for at finde nogle nøgletal på disse
to
> ting, er der nogen der kender en side med noget info omkring
> grænseværdierne?, altså hvad værdien bør være til disse disponible
> kastrater?
> jeg kunne også bare ringe til min dyrlæge, men kan godt lide at resurche
> lidt selv.
>
> Mvh. Marie

God research kan man komme langt med - og så også bare falde over noget
info:
Hvis det er af hensyn til f eks nyresygdomme, man bruger diætkost, så
læste jeg igår i avisen om en dyrlæge, der var kommet af med et par ret
pinefulde nyresten ved at leve af hunde-diætfoder (med mælk og
sukker....) - udelukkende - i to mdr. Han var godtnok ikke kastrat
Men logisk nok: Manden så dyrene blive kureret af maden uden medicin
eller kirurgi, og tænke 'gak hen og gør ligeså'. Måske lidt gak, men det
virkede jo!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste