/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Idiotstreger belønnes af politiet
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:16

En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af under
kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit kørekort -
men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så han kan fortsætte
sine dumheder.

HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????

Alt hvad idioten har foretaget sig er videodokumenteret, ja af ham selv oven
i købet - men som sagt, bare rolig - han kan fint køre videre - og endda
helt lovligt.

Intet under at de unge tror at alt kan diskuteres, også politiets
beslutninger.

Link: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8003367.html

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



 
 
N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 17:27

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de
> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit
> kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så
> han kan fortsætte sine dumheder.
>
> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????

Han sigtes også efter straffeloven, ved at have udsat andres liv for fare
med hans hjernedøde stunt (personligt mener jeg det eneste han skulle have
ret til at føre fremover var en 3 hjulet cykel)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:38

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc63f7$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de
>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit
>> kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så
>> han kan fortsætte sine dumheder.
>>
>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
> Han sigtes også efter straffeloven, ved at have udsat andres liv for
> fare med hans hjernedøde stunt (personligt mener jeg det eneste han
> skulle have ret til at føre fremover var en 3 hjulet cykel)

Helt enig.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Pernille (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Pernille


Dato : 22-08-07 18:35


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc63f7$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de
>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit
>> kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så
>> han kan fortsætte sine dumheder.
>>
>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
> Han sigtes også efter straffeloven, ved at have udsat andres liv for fare
> med hans hjernedøde stunt (personligt mener jeg det eneste han skulle have
> ret til at føre fremover var en 3 hjulet cykel)
>
Hans opførsel er helt sikkert, som den af et børnehavebarn. Du har ret!





Knud Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 22-08-07 17:30

Kim Larsen wrote:
> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit
> kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så
> han kan fortsætte sine dumheder.
>
> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
> Alt hvad idioten har foretaget sig er videodokumenteret, ja af ham
> selv oven i købet - men som sagt, bare rolig - han kan fint køre
> videre - og endda helt lovligt.
>
> Intet under at de unge tror at alt kan diskuteres, også politiets
> beslutninger.

Nu må du snart bestemme dig, du hævder vi nærmest lever i er et fascistisk
politisamfund, og nu vil du have et langt strengere politi???




E.M. (22-08-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 22-08-07 17:33


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af under
> kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit kørekort -
> men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så han kan
> fortsætte sine dumheder.
>
> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????


Du går vel ind for at politiet skal kunne straffe folk uden dom, eller hur?

Bortset fra det har du da ret.

E.M.



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:33

"E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc649c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>
>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
>
> Du går vel ind for at politiet skal kunne straffe folk uden dom,
> eller hur?
> Bortset fra det har du da ret.
>
> E.M.

Idioten burde have været varetægtsfængslet og sendt til mentalundersøgelse.
Jeg fatter ikke politiet i det her. Jeg synes fandme at det forargeligt. Men
kan undres over hvem der er de største idioter i denne her sag: Ham der
førte bilen eller politiet som gav ham et midlertidigt kørekort.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 17:42

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fahogi$885$1@news.datemas.de

> Idioten burde have været varetægtsfængslet

På hvilken baggrund ? han har jo selv leveret beviset, så han kan på ingen
måde spolere opklarings arbejdet.

> og sendt til mentalundersøgelse.

Der er vi enige.

>Jeg fatter ikke politiet i det her. Jeg synes
> fandme at det forargeligt. Men kan undres over hvem der er de største
> idioter i denne her sag: Ham der førte bilen eller politiet som gav
> ham et midlertidigt kørekort.

Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:56

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc676d$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahogi$885$1@news.datemas.de
>
>> Idioten burde have været varetægtsfængslet
>
> På hvilken baggrund ? han har jo selv leveret beviset, så han kan på
> ingen måde spolere opklarings arbejdet.
>
>> og sendt til mentalundersøgelse.
>
> Der er vi enige.
>
>> Jeg fatter ikke politiet i det her. Jeg synes
>> fandme at det forargeligt. Men kan undres over hvem der er de største
>> idioter i denne her sag: Ham der førte bilen eller politiet som gav
>> ham et midlertidigt kørekort.
>
> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.

Ja den holder slet ikke. Selvfølgelig kan politiet inddrage hans kørekort
uden at udstede et midlertidigt kørekort. Hvad han har foretaget sig er
stærkt uansvarligt og jeg fatter ikke at han ikke er varetægtsfængslet. Han
har overtrådt indtil flere paragraffer med hans vanvidskørsel. Stod det til
mig var hans bil også midlertidig beslaglagt.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 18:03

On Wed, 22 Aug 2007 18:56:05 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.
>
>Ja den holder slet ikke. Selvfølgelig kan politiet inddrage hans kørekort
>uden at udstede et midlertidigt kørekort. Hvad han har foretaget sig er
>stærkt uansvarligt og jeg fatter ikke at han ikke er varetægtsfængslet. Han
>har overtrådt indtil flere paragraffer med hans vanvidskørsel. Stod det til
>mig var hans bil også midlertidig beslaglagt.

Vi lever i en rets stat, Kim.

Du af alle mennesker, burde være glad for det

Og der står vist ingen steder i færdselsloven at politiet kan inddrage
kørekortet administrativt...

<mlr>

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:04

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:iuqoc3pshrjr4sqjj0he5tke21i4vdq1uj@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 18:56:05 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>>> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.
>>
>> Ja den holder slet ikke. Selvfølgelig kan politiet inddrage hans
>> kørekort uden at udstede et midlertidigt kørekort. Hvad han har
>> foretaget sig er stærkt uansvarligt og jeg fatter ikke at han ikke
>> er varetægtsfængslet. Han har overtrådt indtil flere paragraffer med
>> hans vanvidskørsel. Stod det til mig var hans bil også midlertidig
>> beslaglagt.
>
> Vi lever i en rets stat, Kim.
>
> Du af alle mennesker, burde være glad for det

Af hvilken grund ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 18:08

On Wed, 22 Aug 2007 19:04:11 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>> Vi lever i en rets stat, Kim.
>>
>> Du af alle mennesker, burde være glad for det
>
>Af hvilken grund ?

Ellers var der såmæn nok nogen der havde 'lukket munden på dig' for
længe siden

<mlr>

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:10

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:baroc3pdan5925vparis5s3h1g6gpkp0ii@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 19:04:11 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>>> Vi lever i en rets stat, Kim.
>>>
>>> Du af alle mennesker, burde være glad for det
>>
>> Af hvilken grund ?
>
> Ellers var der såmæn nok nogen der havde 'lukket munden på dig' for
> længe siden

Hvad har det med retssikkerhed at gøre ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:19

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:baroc3pdan5925vparis5s3h1g6gpkp0ii@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 19:04:11 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>>> Vi lever i en rets stat, Kim.
>>>
>>> Du af alle mennesker, burde være glad for det
>>
>> Af hvilken grund ?
>
> Ellers var der såmæn nok nogen der havde 'lukket munden på dig' for
> længe siden

Hvis nogen vil afstedkomme mord på grund af manglende retsstat bør du nok
lige tænke på at det omvendte også kunne være tilfældet, det er den slags
man kalder borgerkrig, og det skal vi jo nok glædes over at vi ikke har

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:31

"Kim Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:fahr66$hpv$1@news.datemas.de:
> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:baroc3pdan5925vparis5s3h1g6gpkp0ii@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 19:04:11 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>> wrote:
>>
>>>> Vi lever i en rets stat, Kim.
>>>>
>>>> Du af alle mennesker, burde være glad for det
>>>
>>> Af hvilken grund ?
>>
>> Ellers var der såmæn nok nogen der havde 'lukket munden på dig' for
>> længe siden
>
> Hvis nogen vil afstedkomme mord på grund af manglende retsstat bør du
> nok lige tænke på at det omvendte også kunne være tilfældet, det er
> den slags man kalder borgerkrig, og det skal vi jo nok glædes over at
> vi ikke har

Ups - skulle have været: Hvis nogen vil afstedkomme mord på grund af
manglende retsstat bør du nok lige tænke på at modreaktioner ud i samme
handlinger også kunne være tilfældet, det er den slags man kalder
borgerkrig, og det skal vi jo nok glædes over at vi ikke har

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:55

On Wed, 22 Aug 2007 19:08:23 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>On Wed, 22 Aug 2007 19:04:11 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>wrote:
>
>>> Vi lever i en rets stat, Kim.
>>>
>>> Du af alle mennesker, burde være glad for det
>>
>>Af hvilken grund ?
>
>Ellers var der såmæn nok nogen der havde 'lukket munden på dig' for
>længe siden
>
><mlr>


nemlig


visse folk er kun i live fordi
det er ulovligt at slå dem ihjel


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Kert Rats (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 23-08-07 17:00


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:r1uoc3pcajkte7a06faslv3bnp9i1fhog4@4ax.com...
> On Wed, 22 Aug 2007 19:08:23 +0200, Michael Rasmussen
> <michael@invalid> wrote:
>
> nemlig
>
>
> visse folk er kun i live fordi
> det er ulovligt at slå dem ihjel
>

Meget enig!
Loven er et administrativt regulativ, som ikke har en snus med retfærdighed
at gøre.


Venligst

Kert Rats



ThomasB (22-08-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 22-08-07 21:05

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fahqaa$f0l$1@news.datemas.de...
>>>> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.
>>>
>>> Ja den holder slet ikke. Selvfølgelig kan politiet inddrage hans
>>> kørekort uden at udstede et midlertidigt kørekort. Hvad han har
>>> foretaget sig er stærkt uansvarligt og jeg fatter ikke at han ikke
>>> er varetægtsfængslet. Han har overtrådt indtil flere paragraffer med
>>> hans vanvidskørsel. Stod det til mig var hans bil også midlertidig
>>> beslaglagt.
>>
>> Vi lever i en rets stat, Kim.
>>
>> Du af alle mennesker, burde være glad for det
>
> Af hvilken grund ?

At han ikke er dømt.



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:09

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:iuqoc3pshrjr4sqjj0he5tke21i4vdq1uj@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 18:56:05 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>>> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.
>>
>> Ja den holder slet ikke. Selvfølgelig kan politiet inddrage hans
>> kørekort uden at udstede et midlertidigt kørekort. Hvad han har
>> foretaget sig er stærkt uansvarligt og jeg fatter ikke at han ikke
>> er varetægtsfængslet. Han har overtrådt indtil flere paragraffer med
>> hans vanvidskørsel. Stod det til mig var hans bil også midlertidig
>> beslaglagt.
>
> Vi lever i en rets stat, Kim.
>
> Du af alle mennesker, burde være glad for det
>
> Og der står vist ingen steder i færdselsloven at politiet kan inddrage
> kørekortet administrativt...

Hvor forhindrer færdselsloven at kørekortet inddrages uden udstedelse af
midlertidig kørekort ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:50

On Wed, 22 Aug 2007 18:56:05 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc676d$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> news:fahogi$885$1@news.datemas.de
>>
>>> Idioten burde have været varetægtsfængslet
>>
>> På hvilken baggrund ? han har jo selv leveret beviset, så han kan på
>> ingen måde spolere opklarings arbejdet.
>>
>>> og sendt til mentalundersøgelse.
>>
>> Der er vi enige.
>>
>>> Jeg fatter ikke politiet i det her. Jeg synes
>>> fandme at det forargeligt. Men kan undres over hvem der er de største
>>> idioter i denne her sag: Ham der førte bilen eller politiet som gav
>>> ham et midlertidigt kørekort.
>>
>> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.
>
>Ja den holder slet ikke. Selvfølgelig kan politiet inddrage hans kørekort
>uden at udstede et midlertidigt kørekort.

efter hvilken paragraf?



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:46

On Wed, 22 Aug 2007 18:41:33 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>news:fahogi$885$1@news.datemas.de
>
>> Idioten burde have været varetægtsfængslet
>
>På hvilken baggrund ? han har jo selv leveret beviset, så han kan på ingen
>måde spolere opklarings arbejdet.
>
>> og sendt til mentalundersøgelse.
>
>Der er vi enige.
>
>>Jeg fatter ikke politiet i det her. Jeg synes
>> fandme at det forargeligt. Men kan undres over hvem der er de største
>> idioter i denne her sag: Ham der førte bilen eller politiet som gav
>> ham et midlertidigt kørekort.
>
>Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.

hvorfor det?

troede du at politet lige pludselig var blevet den dømmende magt?


spritbilister uanset promille får heller ikke inddraget deres
kørekort, det afgøres ved en retssag



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Jens Bruun (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-08-07 00:50

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc676d$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.

Det undrer til gengæld ikke mig, at du undrer dig over netop dét. Hvad du
undrer dig over, kan der vist skrives endog meget tykke bøger om - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Vadmand (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 23-08-07 08:50

Jens Bruun wrote:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46cc676d$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Det midlertidige kørekort undrer jeg mig også over.
>
> Det undrer til gengæld ikke mig, at du undrer dig over netop dét.
> Hvad du undrer dig over, kan der vist skrives endog meget tykke bøger
> om - ikke?

Det er dem, der undrer sig over virkeligheden, der kan ændre den - ikke dem,
der blot accepterer tingenes tilstand.

Per V.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm



Pernille (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Pernille


Dato : 22-08-07 18:37


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fahogi$885$1@news.datemas.de...
> "E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc649c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk:
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
>>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>>
>>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>
>>
>> Du går vel ind for at politiet skal kunne straffe folk uden dom,
>> eller hur?
>> Bortset fra det har du da ret.
>>
>> E.M.
>
> Idioten burde have været varetægtsfængslet og sendt til
> mentalundersøgelse. Jeg fatter ikke politiet i det her. Jeg synes fandme
> at det forargeligt. Men kan undres over hvem der er de største idioter i
> denne her sag: Ham der førte bilen eller politiet som gav ham et
> midlertidigt kørekort.
>
Selvfølgelig skal han ikke have et midlertidigt kørerkort!!!
Han skal slet ikke have kørerkort.




@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:44

On Wed, 22 Aug 2007 18:33:23 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc649c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk:
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
>>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>>
>>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>
>>
>> Du går vel ind for at politiet skal kunne straffe folk uden dom,
>> eller hur?
>> Bortset fra det har du da ret.
>>
>> E.M.
>
>Idioten burde have været varetægtsfængslet og sendt til mentalundersøgelse.

hvad med folk som smider brosten og flasker efter andre?

eller gælder der andre "regler" når det drejer sig om dine autonome
venner?



>Jeg fatter ikke politiet i det her. Jeg synes fandme at det forargeligt. Men
>kan undres over hvem der er de største idioter i denne her sag: Ham der
>førte bilen eller politiet som gav ham et midlertidigt kørekort.


hvis han ikke i forvejen har en eller anden form for betinget
fradømelse er det ikke muligt,

inddragelse af kørekort skal afgøres i retten

(klippekortsystemet dog undtaget)


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:41

On Wed, 22 Aug 2007 18:32:44 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>
>"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af under
>> kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit kørekort -
>> men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så han kan
>> fortsætte sine dumheder.
>>
>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
>
>Du går vel ind for at politiet skal kunne straffe folk uden dom, eller hur?

ja når det passer ham,

men ikke hvis politiet rører hans autonome venner, så er det pludselig
lige modsat

men han er socialist og for dem er hykleri en livsform



>
>Bortset fra det har du da ret.

mener du i ramme alvor at politiet skal til at være dømmende magt?


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

E.M. (22-08-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 22-08-07 19:00

>>Bortset fra det har du da ret.
>
> mener du i ramme alvor at politiet skal til at være dømmende magt?
>


Nej bestemt ikke, men idioten bør fradømmes retten til at køre bil i meget
lang tid, han er tydeligvis ikke moden nok til det store ansvar.

E.M.



@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 21:05

On Wed, 22 Aug 2007 19:59:59 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>>>Bortset fra det har du da ret.
>>
>> mener du i ramme alvor at politiet skal til at være dømmende magt?
>>
>
>
>Nej bestemt ikke, men idioten bør fradømmes retten til at køre bil i meget
>lang tid, han er tydeligvis ikke moden nok til det store ansvar.

aha

altså en person som helt bevist forsøger at gøre alvorlig skade på
andre hvad skal der så ske med en sådan person(der f.eks. kaster
brudstykker af fortovsfliser efter folk)?


en sådan person er tydeligvis ikke moden til at færdes på egen hånd
--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

E.M. (23-08-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 23-08-07 15:04


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:4k5pc3l1pfl292nsnohbc3fcacdfsdgl7o@4ax.com...
> On Wed, 22 Aug 2007 19:59:59 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:
>
>>>>Bortset fra det har du da ret.
>>>
>>> mener du i ramme alvor at politiet skal til at være dømmende magt?
>>>
>>
>>
>>Nej bestemt ikke, men idioten bør fradømmes retten til at køre bil i meget
>>lang tid, han er tydeligvis ikke moden nok til det store ansvar.
>
> aha
>
> altså en person som helt bevist forsøger at gøre alvorlig skade på
> andre hvad skal der så ske med en sådan person(der f.eks. kaster
> brudstykker af fortovsfliser efter folk)?
>
>
> en sådan person er tydeligvis ikke moden til at færdes på egen hånd


Fuldstændig enig, spændetrøje og hundeline må være de rigtige midler til
sådanne personager

E.M.



Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 17:41

On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af under
>kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit kørekort -
>men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så han kan fortsætte
>sine dumheder.
>
>HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????

Nu er jeg jo ikke jurist - Men det er da vist helt efter loven.

Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent administrativt,
Det kan kun ske ved dom.

<mlr>

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:44

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:ujpoc39o6asl1e3adai6dsivb630d5nupk@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>
>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
> Nu er jeg jo ikke jurist - Men det er da vist helt efter loven.
>
> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent administrativt,
> Det kan kun ske ved dom.

Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre bagefter ?
Tror du selv på den ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 17:47

On Wed, 22 Aug 2007 18:44:29 +0200, Kim Larsen wrote:

> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:ujpoc39o6asl1e3adai6dsivb630d5nupk@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>> wrote:
>>
>>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>>
>>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>
>> Nu er jeg jo ikke jurist - Men det er da vist helt efter loven.
>>
>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent administrativt,
>> Det kan kun ske ved dom.
>
> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre bagefter ?
> Tror du selv på den ?

Endnu et BRILLIANT indlæg fra gruppens "skarpeste kniv"

--
Rent-A-Troll.

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:50

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen " greb fat i sit tastatur og skrev følgende
indlæg
news:46cc684e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:
> On Wed, 22 Aug 2007 18:44:29 +0200, Kim Larsen wrote:
>
>> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
>> news:ujpoc39o6asl1e3adai6dsivb630d5nupk@4ax.com:
>>> On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>>> wrote:
>>>
>>>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>>>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>>>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>>>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>>>
>>>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>>
>>> Nu er jeg jo ikke jurist - Men det er da vist helt efter loven.
>>>
>>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent
>>> administrativt, Det kan kun ske ved dom.
>>
>> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre
>> bagefter ? Tror du selv på den ?
>
> Endnu et BRILLIANT indlæg fra gruppens "skarpeste kniv"

Du skulle meget nødig snakke med dine latterlige indlæg som konstant
afslører en særdeles underfrankeret kognitiv virksomhed på den parodi af en
hjerne som er anbragt oven på din hals.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 17:54

On Wed, 22 Aug 2007 18:50:28 +0200, Kim Larsen wrote:


>
> Du skulle meget nødig snakke med dine latterlige indlæg som konstant
> afslører en særdeles underfrankeret kognitiv virksomhed på den parodi af en
> hjerne som er anbragt oven på din hals.

Endnu et PARGTFULDT indlæg fra dig.

--
Rent-A-Troll.

N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 17:52

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:46cc684e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk

> Endnu et BRILLIANT indlæg fra gruppens "skarpeste kniv"

Mon ikke du efterhånden er i manges kill filter, du kan jo kun kaste med
mudder, ingen argumenter nogensinde, kun min far er større end din far
sludder.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:03

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc69cd$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46cc684e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Endnu et BRILLIANT indlæg fra gruppens "skarpeste kniv"
>
> Mon ikke du efterhånden er i manges kill filter, du kan jo kun kaste
> med mudder, ingen argumenter nogensinde, kun min far er større end
> din far sludder.

Det varer ikke længe før Ludvig ryger i mit kill-filter.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 18:17

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fahq8o$ep4$1@news.datemas.de

> Det varer ikke længe før Ludvig ryger i mit kill-filter.

Du må altså stoppe med dine piller, det går ikke vi er så meget enige osm vi
er lige pt, det giver mig nærmest mareridt :)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:21

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc6fbb$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahq8o$ep4$1@news.datemas.de
>
>> Det varer ikke længe før Ludvig ryger i mit kill-filter.
>
> Du må altså stoppe med dine piller, det går ikke vi er så meget enige
> osm vi er lige pt, det giver mig nærmest mareridt :)

Ditto

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 18:30

On Wed, 22 Aug 2007 19:20:58 +0200, Kim Larsen wrote:

> "N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc6fbb$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> news:fahq8o$ep4$1@news.datemas.de
>>
>>> Det varer ikke længe før Ludvig ryger i mit kill-filter.
>>
>> Du må altså stoppe med dine piller, det går ikke vi er så meget enige
>> osm vi er lige pt, det giver mig nærmest mareridt :)
>
> Ditto

Fornemmer man en spirende forårsforelskelse

--
Rent-A-Troll.

Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 18:30

On Wed, 22 Aug 2007 19:16:57 +0200, N_B_DK wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahq8o$ep4$1@news.datemas.de
>
>> Det varer ikke længe før Ludvig ryger i mit kill-filter.
>
> Du må altså stoppe med dine piller, det går ikke vi er så meget enige osm vi
> er lige pt, det giver mig nærmest mareridt :)

Krage søger mage, og dumme mennesker er ofte enige med hinanden, så
egentlig ikke noget usædvanligt i jeres alliance

--
Rent-A-Troll.

Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 18:23

On Wed, 22 Aug 2007 19:03:20 +0200, Kim Larsen wrote:

> "N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc69cd$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
>> news:46cc684e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>>
>>> Endnu et BRILLIANT indlæg fra gruppens "skarpeste kniv"
>>
>> Mon ikke du efterhånden er i manges kill filter, du kan jo kun kaste
>> med mudder, ingen argumenter nogensinde, kun min far er større end
>> din far sludder.
>
> Det varer ikke længe før Ludvig ryger i mit kill-filter.

Uhaha, jeg bliver helt nervøs

--
Rent-A-Troll.

Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 18:22

On Wed, 22 Aug 2007 18:51:41 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
> news:46cc684e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Endnu et BRILLIANT indlæg fra gruppens "skarpeste kniv"
>
> Mon ikke du efterhånden er i manges kill filter, du kan jo kun kaste med
> mudder, ingen argumenter nogensinde, kun min far er større end din far
> sludder.

Overhovedet ikke, jeg siger blot min mening, og det er jeg så vidt jeg ved
berettiget til

--
Rent-A-Troll.

E.M. (22-08-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 22-08-07 17:55

>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent administrativt,
>> Det kan kun ske ved dom.
>
> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre bagefter ?
> Tror du selv på den ?


Jeg er nu også ret overbevist om at en spritbillist får udleveret et
midlertidigt kørekort når han har sovet rusen ud, de gange min nabo er
blevet taget med sprit i blodet, har han kørt videre indtil dommen var
faldet.

E.M.



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 17:59

"E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc69ec$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
>>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent
>>> administrativt, Det kan kun ske ved dom.
>>
>> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre
>> bagefter ? Tror du selv på den ?
>
>
> Jeg er nu også ret overbevist om at en spritbillist får udleveret et
> midlertidigt kørekort når han har sovet rusen ud, de gange min nabo er
> blevet taget med sprit i blodet, har han kørt videre indtil dommen var
> faldet.

Det er vel heller ikke kørekortet som har kørt bilen. Bortset fra det
afhænger det formentlig af promille og hvad vedkommende ellers har lavet med
bilen i form af påkørsler.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:01

"Kim Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:fahq09$dti$1@news.datemas.de:
> "E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc69ec$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
>>>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent
>>>> administrativt, Det kan kun ske ved dom.
>>>
>>> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre
>>> bagefter ? Tror du selv på den ?
>>
>>
>> Jeg er nu også ret overbevist om at en spritbillist får udleveret et
>> midlertidigt kørekort når han har sovet rusen ud, de gange min nabo
>> er blevet taget med sprit i blodet, har han kørt videre indtil
>> dommen var faldet.
>
> Det er vel heller ikke kørekortet som har kørt bilen. Bortset fra det
> afhænger det formentlig af promille og hvad vedkommende ellers har
> lavet med bilen i form af påkørsler.

Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden, han trak
motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 18:07

On Wed, 22 Aug 2007 19:01:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden, han trak
>motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).

Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.

Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
forsætte kørslen ?

<mlr>

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:10

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:03roc35fnvvshfh9imt3gffo01m4jjgih5@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 19:01:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>> Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden,
>> han trak motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).
>
> Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.
>
> Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
> udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
> forsætte kørslen ?

Nej.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 18:24

On Wed, 22 Aug 2007 19:10:13 +0200, Kim Larsen wrote:

> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:03roc35fnvvshfh9imt3gffo01m4jjgih5@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 19:01:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>> wrote:
>>
>>> Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden,
>>> han trak motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).
>>
>> Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.
>>
>> Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
>> udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
>> forsætte kørslen ?
>
> Nej.

Nej selvfølgelig var det ikke det.

--
Rent-A-Troll.

vvv (22-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 22-08-07 19:28


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fahqlk$ge9$1@news.datemas.de...
> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:03roc35fnvvshfh9imt3gffo01m4jjgih5@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 19:01:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>> wrote:
>>
>>> Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden,
>>> han trak motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).
>>
>> Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.
>>
>> Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
>> udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
>> forsætte kørslen ?
>
> Nej.
>
Så var han nok træt af at køre. Kortet har de helt sikkert ikke taget på
stedet.

vv



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:29

"vvv" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc8033$0$2106$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:fahqlk$ge9$1@news.datemas.de...
>> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
>> news:03roc35fnvvshfh9imt3gffo01m4jjgih5@4ax.com:
>>> On Wed, 22 Aug 2007 19:01:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>>> wrote:
>>>
>>>> Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden,
>>>> han trak motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).
>>>
>>> Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.
>>>
>>> Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
>>> udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
>>> forsætte kørslen ?
>>
>> Nej.
>>
> Så var han nok træt af at køre. Kortet har de helt sikkert ikke taget
> på stedet.
>
> vv

Han har nok haft et klip i kørekortet i forvejen. Nummerpladen var ikke
taget.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Ukendt (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-07 21:15

On Wed, 22 Aug 2007 20:29:13 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>>>>> Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden,
>>>>> han trak motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).
>>>>
>>>> Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.
>>>>
>>>> Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
>>>> udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
>>>> forsætte kørslen ?
>>>
>>> Nej.
>>>
>> Så var han nok træt af at køre. Kortet har de helt sikkert ikke taget
>> på stedet.
>
>Han har nok haft et klip i kørekortet i forvejen. Nummerpladen var ikke
>taget.

Du har altså udtalt dig skråsikkert om noget, du ikke havde den
fjerneste viden om... ))

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 21:25

"S.A.Thomsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:s76pc35rh58rr5hbqvbg1rgo58lpqjet7i@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 20:29:13 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>>>>>> Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet
>>>>>> forleden, han trak motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg
>>>>>> ikke).
>>>>>
>>>>> Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.
>>>>>
>>>>> Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
>>>>> udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
>>>>> forsætte kørslen ?
>>>>
>>>> Nej.
>>>>
>>> Så var han nok træt af at køre. Kortet har de helt sikkert ikke
>>> taget på stedet.
>>
>> Han har nok haft et klip i kørekortet i forvejen. Nummerpladen var
>> ikke taget.
>
> Du har altså udtalt dig skråsikkert om noget, du ikke havde den
> fjerneste viden om... ))

Jeg så da ellers hændelsesforløbet men never mind.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:54

On Wed, 22 Aug 2007 19:06:53 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>On Wed, 22 Aug 2007 19:01:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>wrote:
>
>>Jeg så i øvrigt en motorcyklist som fik nappet kørekortet forleden, han trak
>>motorcyklen efterfølgende (hvor langt ved jeg ikke).
>
>Det er næppe fordi politiet inddrog kørekortet på stedet.
>
>Tror du ikke at det var mangler (eg konstruktive ændringer -
>udstødningen måske) på motorcyklen der gjorde at han ikke måtte
>forsætte kørslen ?

KL må absolut have set syner, en politipatrulje kan ikke på stedet
inddrage folks kørekort


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:52

On Wed, 22 Aug 2007 18:58:49 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc69ec$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
>>>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent
>>>> administrativt, Det kan kun ske ved dom.
>>>
>>> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre
>>> bagefter ? Tror du selv på den ?
>>
>>
>> Jeg er nu også ret overbevist om at en spritbillist får udleveret et
>> midlertidigt kørekort når han har sovet rusen ud, de gange min nabo er
>> blevet taget med sprit i blodet, har han kørt videre indtil dommen var
>> faldet.
>
>Det er vel heller ikke kørekortet som har kørt bilen. Bortset fra det
>afhænger det formentlig af promille og hvad vedkommende ellers har lavet med
>bilen i form af påkørsler.


nej,

der skal en retsafgørelse til



mener du virkelig det er i orden at politiet blot kan fange en autonom
og spærre vedkommende inde i et par år for at have smidt sten efter
politiet?


politiet er ikke domstol


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 17:55

On Wed, 22 Aug 2007 18:44:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre bagefter ?
>Tror du selv på den ?

Det kan de rent faktisk...

De behandles på eksakt samme måde som idiotet med rattet.

Det rigtige kørekortet inddrages og de får i stedet et midlertidigt
kørekort.

Det er kun en dom der kan fratage kørekortet..

<mlr>

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:49

On Wed, 22 Aug 2007 18:44:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:ujpoc39o6asl1e3adai6dsivb630d5nupk@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>> wrote:
>>
>>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>>
>>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>
>> Nu er jeg jo ikke jurist - Men det er da vist helt efter loven.
>>
>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent administrativt,
>> Det kan kun ske ved dom.
>
>Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre bagefter ?

ja



>Tror du selv på den ?

troen kan du overlade til din imam


dit ukendskab til dansk lovgivning er da enorm

føres der bevis for spirituskørsel fradømmes synderen retten til at
føre indregistreret motorkøretøj i en periode,

men det er en retsafgørelse, ikke politiets




--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (22-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 22-08-07 19:25


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fahp5c$alm$1@news.datemas.de...
> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:ujpoc39o6asl1e3adai6dsivb630d5nupk@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>> wrote:
>>
>>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>>
>>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>
>> Nu er jeg jo ikke jurist - Men det er da vist helt efter loven.
>>
>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent administrativt,
>> Det kan kun ske ved dom.
>
> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre bagefter ?

Det kan han, indtil han har været for retten. Politiet kan - heldigvis -
ikke (lovligt) dømme noget som helst. At de så gør det alligevel når de tror
ingen ser det er en anden sag

vv



Knud Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 23-08-07 11:49

vvv wrote:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:fahp5c$alm$1@news.datemas.de...
>> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
>> news:ujpoc39o6asl1e3adai6dsivb630d5nupk@4ax.com:
>>> On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>>> wrote:
>>>
>>>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>>>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>>>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>>>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>>>
>>>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>>
>>> Nu er jeg jo ikke jurist - Men det er da vist helt efter loven.
>>>
>>> Mig bekendt kan politiet ikke inddrage kørekortet rent
>>> administrativt, Det kan kun ske ved dom.
>>
>> Hvilket betyder at en spritbilist lovligt blot kan køre videre
>> bagefter ?
>
> Det kan han, indtil han har været for retten. Politiet kan -
> heldigvis - ikke (lovligt) dømme noget som helst. At de så gør det
> alligevel når de tror ingen ser det er en anden sag

Over en vis promille sker der jo automatisk fradømmelse af kørekortet i
kortere eller længere tid, - derfor, når der foreligger en lægetestet
analyse af promillen, OG den er over et bestemt tal, SÅ inddrager politiet
kørekortet før en dom.






Pernille (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Pernille


Dato : 22-08-07 18:27


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af under
> kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit kørekort -
> men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så han kan
> fortsætte sine dumheder.
>
> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
> Alt hvad idioten har foretaget sig er videodokumenteret, ja af ham selv
> oven i købet - men som sagt, bare rolig - han kan fint køre videre - og
> endda helt lovligt.
>
> Intet under at de unge tror at alt kan diskuteres, også politiets
> beslutninger.
>
> Link: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8003367.html
>
Det er for langt ude! Jeg synes, at der mangler respekt omkring politiet, -
men, de skal jo også deres.
Denne preson har bevist, at han ikke er egnet til at have det store ansvar,
det er at føre en bil.




Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 18:37

"Pernille" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc71f5$0$2323$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
>> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af
>> under kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget
>> sit kørekort - men bare rolig - han har fået et midlertidigt
>> kørekort så han kan fortsætte sine dumheder.
>>
>> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>>
>> Alt hvad idioten har foretaget sig er videodokumenteret, ja af ham
>> selv oven i købet - men som sagt, bare rolig - han kan fint køre
>> videre - og endda helt lovligt.
>>
>> Intet under at de unge tror at alt kan diskuteres, også politiets
>> beslutninger.
>>
>> Link: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8003367.html
>>
> Det er for langt ude! Jeg synes, at der mangler respekt omkring
> politiet, - men, de skal jo også deres.
> Denne preson har bevist, at han ikke er egnet til at have det store
> ansvar, det er at føre en bil.

Hvis Michael Rasmussen skulle have ret i at man ikke kan undgå at udstyre
sådan en snotskovl med et midlertidigt kørekort, så må det *omgående* laves
om af justits-Lene når sagerne er så oplagte som i dette her tilfælde. Men
indtil det modsatte er bevist mener jeg at jeg har ret i at politiet kan
nappe hans kørekort indtil domfældelse finder sted uden at et midlertidigt
kørekort SKAL udstedes.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 18:54

On Wed, 22 Aug 2007 19:36:47 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Hvis Michael Rasmussen skulle have ret i at man ikke kan undgå at udstyre
>sådan en snotskovl med et midlertidigt kørekort, så må det *omgående* laves
>om af justits-Lene når sagerne er så oplagte som i dette her tilfælde. Men
>indtil det modsatte er bevist mener jeg at jeg har ret i at politiet kan
>nappe hans kørekort indtil domfældelse finder sted uden at et midlertidigt
>kørekort SKAL udstedes.

Vi må nok konsultere færdselsloven:

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10

Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.

<mlr>


Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 19:01

On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Vi må nok konsultere færdselsloven:
>
>http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>
>Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>

Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:

http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm

Bemærk den sidste sætning:

"Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
kørekort".

<mlr>




Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 19:06

On Wed, 22 Aug 2007 20:01:04 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
> <michael@invalid> wrote:
>
>>Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>
>>http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>
>>Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>
>
> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>
> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>
> Bemærk den sidste sætning:
>
> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
> kørekort".

Du må ikke bringe fakta ind i diskutionen, så bliver KL bare forvirret.


--
Rent-A-Troll.

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:07

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen " greb fat i sit tastatur og skrev følgende
indlæg
news:46cc7ade$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
> On Wed, 22 Aug 2007 20:01:04 +0200, Michael Rasmussen wrote:
>
>> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
>> <michael@invalid> wrote:
>>
>>> Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>>
>>> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>>
>>> Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>>
>>
>> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>>
>> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>>
>> Bemærk den sidste sætning:
>>
>> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
>> kørekort".
>
> Du må ikke bringe fakta ind i diskutionen, så bliver KL bare
> forvirret.

Idiot.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 19:13

On Wed, 22 Aug 2007 20:06:59 +0200, Kim Larsen wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen " greb fat i sit tastatur og skrev følgende
> indlæg
> news:46cc7ade$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
>> On Wed, 22 Aug 2007 20:01:04 +0200, Michael Rasmussen wrote:
>>
>>> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
>>> <michael@invalid> wrote:
>>>
>>>> Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>>>
>>>> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>>>
>>>> Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>>>
>>>
>>> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>>>
>>> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>>>
>>> Bemærk den sidste sætning:
>>>
>>> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>>> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>>> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
>>> kørekort".
>>
>> Du må ikke bringe fakta ind i diskutionen, så bliver KL bare
>> forvirret.
>
> Idiot.

Jamen det er jo sandt, du går jo kold når der kommer fakta på bordet.

--
Rent-A-Troll.

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 21:16

On Wed, 22 Aug 2007 20:06:02 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>On Wed, 22 Aug 2007 20:01:04 +0200, Michael Rasmussen wrote:
>
>> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
>> <michael@invalid> wrote:
>>
>>>Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>>
>>>http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>>
>>>Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>>
>>
>> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>>
>> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>>
>> Bemærk den sidste sætning:
>>
>> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
>> kørekort".
>
>Du må ikke bringe fakta ind i diskutionen, så bliver KL bare forvirret.


fakta er jo, at det IKKE er politiet der er dommere, derfor kan der jo
i hvert eneste tilfælde herske tvivl, så praksis er at der udstedes et
midlertidigt kort



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Knud Larsen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 23-08-07 11:50

@ wrote:
> On Wed, 22 Aug 2007 20:06:02 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
> "@yahoo DOT dk> wrote:
>
>> On Wed, 22 Aug 2007 20:01:04 +0200, Michael Rasmussen wrote:
>>
>>> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
>>> <michael@invalid> wrote:
>>>
>>>> Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>>>
>>>> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>>>
>>>> Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>>>
>>>
>>> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>>>
>>> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>>>
>>> Bemærk den sidste sætning:
>>>
>>> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>>> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>>> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et
>>> midlertidigt kørekort".
>>
>> Du må ikke bringe fakta ind i diskutionen, så bliver KL bare
>> forvirret.
>
>
> fakta er jo, at det IKKE er politiet der er dommere, derfor kan der jo
> i hvert eneste tilfælde herske tvivl, så praksis er at der udstedes et
> midlertidigt kort

Nej!






Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:07

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:q6uoc3tokbb5amvhft3gu6v3ien1evka6u@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
> <michael@invalid> wrote:
>
>> Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>
>> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>
>> Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>
>
> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>
> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>
> Bemærk den sidste sætning:
>
> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
> kørekort".

Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør der sgu
da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig grov. Læg mærke
til dobbeltbenægtelsen i sætningen.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:09

"Kim Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:fahtve$qus$1@news.datemas.de:
> "Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:q6uoc3tokbb5amvhft3gu6v3ien1evka6u@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
>> <michael@invalid> wrote:
>>
>>> Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>>
>>> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>>
>>> Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>>
>>
>> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>>
>> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>>
>> Bemærk den sidste sætning:
>>
>> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
>> kørekort".
>
> Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør
> der sgu da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig
> grov. Læg mærke til dobbeltbenægtelsen i sætningen.

Rettelse: Undskyld jeg mener benægtelsen af "utvivlsom" (ikke
dobbeltbenægtelse).

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 19:15

On Wed, 22 Aug 2007 20:06:39 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>> Bemærk den sidste sætning:
>>
>> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
>> kørekort".
>
>Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør der sgu
>da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig grov.

Det er din vurdering - Spørgsmålet er så hvordan domstolen bedømmer
den.

Politiet er åbenbart ikke sikre på, at den vil føre til ubetinget
frakendelse.

Det bliver spændende at følge sagen

Hermed slut fra min side i denne omgang...

<mlr>

E.M. (22-08-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 22-08-07 19:22

>
> Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør der
> sgu da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig grov.


Og du mener så ikke at der i det mindste teoretisk kunne være tvivl om
filmen nu også var ægte? ikke at jeg tvivler på at den er, men teoretisk
set.

E.M.



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:23

"E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc7e22$0$90272$14726298@news.sunsite.dk:
>> Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør
>> der sgu da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig
>> grov.
>
>
> Og du mener så ikke at der i det mindste teoretisk kunne være tvivl om
> filmen nu også var ægte? ikke at jeg tvivler på at den er, men
> teoretisk set.

Idioten burde have været bragt i et grundlovsforhør hvor retten kunne have
taget stilling til bevismaterialets ægthed. Her kunne politiet passende have
begæret fjolset varetægtsfængslet.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




E.M. (22-08-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 22-08-07 19:27

>> Og du mener så ikke at der i det mindste teoretisk kunne være tvivl om
>> filmen nu også var ægte? ikke at jeg tvivler på at den er, men
>> teoretisk set.
>
> Idioten burde have været bragt i et grundlovsforhør hvor retten kunne have
> taget stilling til bevismaterialets ægthed. Her kunne politiet passende
> have begæret fjolset varetægtsfængslet.

Med hvilken begrundelse?

E.M.



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:27

"E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc7f5f$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
>>> Og du mener så ikke at der i det mindste teoretisk kunne være tvivl
>>> om filmen nu også var ægte? ikke at jeg tvivler på at den er, men
>>> teoretisk set.
>>
>> Idioten burde have været bragt i et grundlovsforhør hvor retten
>> kunne have taget stilling til bevismaterialets ægthed. Her kunne
>> politiet passende have begæret fjolset varetægtsfængslet.
>
> Med hvilken begrundelse?

At han satte andre mennesker liv i fare. Det er mig bekendt en kriminel
handling.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




E.M. (22-08-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 22-08-07 19:33

>>> Idioten burde have været bragt i et grundlovsforhør hvor retten
>>> kunne have taget stilling til bevismaterialets ægthed. Her kunne
>>> politiet passende have begæret fjolset varetægtsfængslet.
>>
>> Med hvilken begrundelse?
>
> At han satte andre mennesker liv i fare. Det er mig bekendt en kriminel
> handling.


Man varetægtsfængsler ikke for at forhindre folk i at begå yderligere
kriminalitet, men for at forhindre dem i at påvirke event. vidner eller
stikke af, det burde du vide.

E.M.



N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 19:31

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fahv4s$va8$1@news.datemas.de
> > Med hvilken begrundelse?
>
> At han satte andre mennesker liv i fare. Det er mig bekendt en
> kriminel handling.

Det undrer mig du i den her sag mener han skulle være varetægtsfængslet, men
for 1/2 års tid siden mente du ikke de stenkastende tosser skulle
væretægtsfængsles.

Hvor er forskellen ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:36

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc8111$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahv4s$va8$1@news.datemas.de
>>> Med hvilken begrundelse?
>>
>> At han satte andre mennesker liv i fare. Det er mig bekendt en
>> kriminel handling.
>
> Det undrer mig du i den her sag mener han skulle være
> varetægtsfængslet, men for 1/2 års tid siden mente du ikke de
> stenkastende tosser skulle væretægtsfængsles.
>
> Hvor er forskellen ?

At her foreligger klare beviser.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 21:37

On Wed, 22 Aug 2007 20:35:48 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc8111$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> news:fahv4s$va8$1@news.datemas.de
>>>> Med hvilken begrundelse?
>>>
>>> At han satte andre mennesker liv i fare. Det er mig bekendt en
>>> kriminel handling.
>>
>> Det undrer mig du i den her sag mener han skulle være
>> varetægtsfængslet, men for 1/2 års tid siden mente du ikke de
>> stenkastende tosser skulle væretægtsfængsles.
>>
>> Hvor er forskellen ?
>
>At her foreligger klare beviser.

kan dit slørede blik afgøre 100% sikkert at der ikke er lavet fup med
den filmstump?


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Michael Rasmussen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 22-08-07 19:35

On Wed, 22 Aug 2007 20:22:42 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Idioten burde have været bragt i et grundlovsforhør hvor retten kunne have
>taget stilling til bevismaterialets ægthed. Her kunne politiet passende have
>begæret fjolset varetægtsfængslet.

Man bliver ikke varetægtsfængslet pga idioti - Så var arresthusenene
nok nærmest udtamponerede

Men havde manden nu pga af idiotien rodet sig ud i et trafikuheld med
personskade havde situationen selvfølgelig været en anden..

<mlr>


@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 21:26

On Wed, 22 Aug 2007 20:22:42 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"E.M." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:46cc7e22$0$90272$14726298@news.sunsite.dk:
>>> Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør
>>> der sgu da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig
>>> grov.
>>
>>
>> Og du mener så ikke at der i det mindste teoretisk kunne være tvivl om
>> filmen nu også var ægte? ikke at jeg tvivler på at den er, men
>> teoretisk set.
>
>Idioten burde have været bragt i et grundlovsforhør hvor retten kunne have
>taget stilling til bevismaterialets ægthed. Her kunne politiet passende have
>begæret fjolset varetægtsfængslet.


efter hvilken paragraf?


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 21:26

On Wed, 22 Aug 2007 20:21:38 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>>
>> Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør der
>> sgu da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig grov.
>
>
>Og du mener så ikke at der i det mindste teoretisk kunne være tvivl om
>filmen nu også var ægte? ikke at jeg tvivler på at den er, men teoretisk
>set.

med det rette redigeringsoftware kan alt laves

og hvis det er en fupfilm og politiet hopper på sådant et nummer så er
det jo politiet der er til grin, derfor er politiet ikke kommet
længere end til at vurdere om filmen kan bruges som bevis for
overtrædelser af færdselsloven

en bil behøver nemlig slet ikke have et rat


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 21:16

On Wed, 22 Aug 2007 20:06:39 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:q6uoc3tokbb5amvhft3gu6v3ien1evka6u@4ax.com:
>> On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
>> <michael@invalid> wrote:
>>
>>> Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>>
>>> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>>
>>> Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>>
>>
>> Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>>
>> http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>>
>> Bemærk den sidste sætning:
>>
>> "Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>> men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>> originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
>> kørekort".
>
>Præcis, netop kun hvis der foreligger et tvivlsgrundlag men det gør der sgu
>da ikke i denne her sag som er veldokumenteret og utrolig grov.

hvad skal vi så med domstolene?


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 21:07

On Wed, 22 Aug 2007 20:01:04 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>On Wed, 22 Aug 2007 19:53:37 +0200, Michael Rasmussen
><michael@invalid> wrote:
>
>>Vi må nok konsultere færdselsloven:
>>
>>http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>>
>>Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.
>>
>
>Trafikministeren har også et ord at skulle have sagt:
>
>http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/Almdel_bilag957.htm
>
>Bemærk den sidste sætning:
>
>"Hvis betingelserne for ubetinget frakendelse skønnes at foreligge,
>men dette ikke er utvivlsomt, kan midlertidig inddragelse af det
>originale kørekort kun ske mod samtidig udstedelse af et midlertidigt
>kørekort".

og for ikke at få mere bøvl end nødvendigt udstedes der i praksis
altid et midlertidigt kørekort, det har jo hændt at en dom ikke fører
til frakendelse





--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:03

"Michael Rasmussen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:ijtoc3pj1o1aru3ftn0obue1h2o9uuh6mh@4ax.com:
> On Wed, 22 Aug 2007 19:36:47 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>> Hvis Michael Rasmussen skulle have ret i at man ikke kan undgå at
>> udstyre sådan en snotskovl med et midlertidigt kørekort, så må det
>> *omgående* laves om af justits-Lene når sagerne er så oplagte som i
>> dette her tilfælde. Men indtil det modsatte er bevist mener jeg at
>> jeg har ret i at politiet kan nappe hans kørekort indtil domfældelse
>> finder sted uden at et midlertidigt kørekort SKAL udstedes.
>
> Vi må nok konsultere færdselsloven:
>
> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K10
>
> Der er vist § 130 og § 131 vi skal have fat i.

Jeg siger mange tak for dit link men jeg ser intet om at der står at
politiet SKAL udstede et midlertidigt kørekort, kun betingelserne for
frakendelsen af kørekortet som det står beskrevet i § 130 stk. 2., altså
rettighederne for den person som har fået frakendt kørekortet til at få den
midlertidige frakendelse bragt for en domstol.

Hvorfor skulle denne indbringelse for retten være så vigtigt hvis man står
med et fuldt funktionelt midlertidigt kørekort ??? Det hænger slet ikke
sammen.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 19:25

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:fahtp1$qar$1@news.datemas.de

> Hvorfor skulle denne indbringelse for retten være så vigtigt hvis man
> står med et fuldt funktionelt midlertidigt kørekort ??? Det hænger
> slet ikke sammen.

Jeg kan heller ikke se logikken i at man inddrager det normale og udsteder
et midlertidigt kørekort, det har jo ingen virkning...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


vvv (22-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 22-08-07 19:35


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc7fa0$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahtp1$qar$1@news.datemas.de
>
>> Hvorfor skulle denne indbringelse for retten være så vigtigt hvis man
>> står med et fuldt funktionelt midlertidigt kørekort ??? Det hænger
>> slet ikke sammen.
>
> Jeg kan heller ikke se logikken i at man inddrager det normale og udsteder
> et midlertidigt kørekort, det har jo ingen virkning...
>
Jeg skulle da nok betakke mig for at komme i den situation..
Det midlertidige ryger jo igen så snart de har været for retten.

vv



N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 20:22

"vvv" <?@?> wrote in message
news:46cc81e7$0$2650$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Jeg skulle da nok betakke mig for at komme i den situation..
> Det midlertidige ryger jo igen så snart de har været for retten.

Ja men hvad er forskellen om det er det alm eller et midlertidigt ? kortet
vil i det her tilfælde blive frataget (må man da håbe), ligemeget om det er
et midlertidigt eller det er det almindelige.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


vvv (22-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 22-08-07 20:39


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc8d17$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "vvv" <?@?> wrote in message
> news:46cc81e7$0$2650$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>> Jeg skulle da nok betakke mig for at komme i den situation..
>> Det midlertidige ryger jo igen så snart de har været for retten.
>
> Ja men hvad er forskellen om det er det alm eller et midlertidigt ? kortet
> vil i det her tilfælde blive frataget (må man da håbe), ligemeget om det
> er et midlertidigt eller det er det almindelige.
>
Hvis du nu bliver frikendt, og det hænder faktisk, så slipper de for at
betale erstatning for den periode hvor du uberettiget ikke havde noget kort.

Samtidig træder straffen også først i kraft når du er dømt, hvilket er ret
betrykkende.

Uden at vide det, tror jeg at grunden til at de tager det rigtige, og giver
et midlertidligt, er, at det for mange nok vil være fristende at "tabe"
kortet i den periode der går til man skal i retten.

vv



N_B_DK (22-08-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-08-07 20:55

"vvv" <?@?> wrote in message
news:46cc90e0$0$2483$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Hvis du nu bliver frikendt, og det hænder faktisk, så slipper de for
> at betale erstatning for den periode hvor du uberettiget ikke havde
> noget kort.

Læs nu hvad jeg skriver!

Hvorfor ikke bare alde folk beholde kortet,m og først når der er afsagt en
evt dom inddrage kortet ??

> Uden at vide det, tror jeg at grunden til at de tager det rigtige, og
> giver et midlertidligt, er, at det for mange nok vil være fristende
> at "tabe" kortet i den periode der går til man skal i retten.

Se det giver mening.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Jens Bruun (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-08-07 00:57

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc94cb$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> Hvorfor ikke bare alde folk beholde kortet,m og først når der er
> afsagt en evt dom inddrage kortet ??

Er du sikker på, du ikke er "Ludvig Nielsen" eller "Pernille"?

> Se det giver mening.

Flot. Tillykke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim Larsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-08-07 19:48

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:46cc7fa0$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:fahtp1$qar$1@news.datemas.de
>
>> Hvorfor skulle denne indbringelse for retten være så vigtigt hvis man
>> står med et fuldt funktionelt midlertidigt kørekort ??? Det hænger
>> slet ikke sammen.
>
> Jeg kan heller ikke se logikken i at man inddrager det normale og
> udsteder et midlertidigt kørekort, det har jo ingen virkning...

Nemlig og hvorfor skulle man klage over det til retten, det giver ingen
mening (jeg tænker på Michael Rasmussens indlæg).

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




@ (22-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-08-07 18:39

On Wed, 22 Aug 2007 18:15:51 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af under
>kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit kørekort -
>men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så han kan fortsætte
>sine dumheder.
>
>HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????


de tænker da i det mindste


det skulle du prøve - -

politiet kan ikke "fradømme" nogen som helst deres kørekort
(klippekortsystemet dog undtaget)

det er op til en domstol


du er en forbandet hykler


når politet præventivt spærrer en bande autonome voldsforbrydere inde
så brokker du dig også, men med modsat fortegn


en autonom bevæbnet med kasteskyts er da langt farligere end en enkelt
bilist uden rat


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Carsten Riis (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 22-08-07 20:22

@ skrev den 22-08-2007 19:39:

> politiet kan ikke "fradømme" nogen som helst deres kørekort
> (klippekortsystemet dog undtaget)
>
> det er op til en domstol
>

I hele taget, så er alle færdsels-sager domstols-sager, hvis man altså
er uenig i politiets udlægning af en sag.

De papirer man får tilsendt af politet er bødeforlæg dvs. man kan være
enig i forlægget og betale.
Eller være uenig og så lade forlægget prøve ved domstolene.



Læs lige her:
-----------
§ 60. Politiet kan inddrage førerretten, hvis den pågældende ikke
længere opfylder betingelserne for at få kørekort. Såfremt en person
nægter at medvirke til de undersøgelser eller prøver, der er nødvendige
til afgørelse heraf, kan politiet straks inddrage førerretten.
Spørgsmålet, om den pågældende er afhængig af brug af euforiserende
eller andre bevidsthedspåvirkende stoffer eller ikke er ædruelig, kan
forlanges indbragt for domstolene. Indbringelsen sker efter reglerne i
straffelovens § 78, stk. 3.
------------
fra færdselsloven.

Et glimrende eksempel på, at Politiet kan inddrage førerretten. På den
anden side, så kan indbringe afgørelsen til domstolene.


sagt på en anden måde: Politiet afgør ingenting. Det gør man faktisk
selv ved bare at anerkende bødeforlægget.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

vvv (22-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 22-08-07 19:20


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fahnfm$4s3$1@news.datemas.de...
> En ung mand kørte bil mens han var i færd med at skrue sit rat af under
> kørsel med en hastighed på 100 km/t. Han har fået inddraget sit kørekort -
> men bare rolig - han har fået et midlertidigt kørekort så han kan
> fortsætte sine dumheder.
>
> HVAD FANDEN I HELVEDE TÆNKER POLITIET PÅ ???????????????????????
>
> Alt hvad idioten har foretaget sig er videodokumenteret, ja af ham selv
> oven i købet - men som sagt, bare rolig - han kan fint køre videre - og
> endda helt lovligt.
>
Rolig Kim.

Politiet arbejder ud fra de værktøjer de har. Når vi forlanger retsikkerhed
for ungdomshusaktivister, må vi også forlange det for dem vi ikke kan lide.
Hvis de havde taget kørekortet fra ham med det samme, havde det været en
domfældelse fra politiet uden rettergang, er det noget du kan li?

I øvrigt sker det samme hver eneste dag med spritbilister, de kan vandre ud
fra detentionen med et midlertidigt kørerkort. Det er nu engang prisen for
et retssamfund.

Nu er det ikkehver dag du ser mig forsvare politiet, men i denne sag gør de
fuldstændig hvad de skal gøre, når du forlanger andet læner du dig op ad
dobbeltmoral.

vv



Ludvig Nielsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 22-08-07 19:26

On Wed, 22 Aug 2007 20:19:54 +0200, vvv wrote:


> Rolig Kim.
>
> Politiet arbejder ud fra de værktøjer de har. Når vi forlanger retsikkerhed
> for ungdomshusaktivister, må vi også forlange det for dem vi ikke kan lide.
> Hvis de havde taget kørekortet fra ham med det samme, havde det været en
> domfældelse fra politiet uden rettergang, er det noget du kan li?
>
> I øvrigt sker det samme hver eneste dag med spritbilister, de kan vandre ud
> fra detentionen med et midlertidigt kørerkort. Det er nu engang prisen for
> et retssamfund.
>
> Nu er det ikkehver dag du ser mig forsvare politiet, men i denne sag gør de
> fuldstændig hvad de skal gøre, når du forlanger andet læner du dig op ad
> dobbeltmoral.

Godt og fornuftigt indlæg.

--
Rent-A-Troll.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste