Opvaskemaskine tager ikke sæben
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 27-08-07 18:50

Jeg er flyttet ind et sted, hvor der var en opvaskemaskine (bordmodel,
selv om den er stillet af vejen under vasken).
De første uger gik det meget godt. Jeg har brugt Nettos de billigste
sæbetabs. Men de sidste dage er maskinen begyndt at 'glemme' den der
sæbetablet - den ligger uopløst i bunden af maskinen eller det meste af
den sidder fast i sæberummet.
Hvad gør jeg forkert?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-08-07 19:39

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> wrote in message
> [...]
> sæbetabs. Men de sidste dage er maskinen begyndt at 'glemme' den der
> sæbetablet - den ligger uopløst i bunden af maskinen eller det meste af

Det er ikke sådan at du stiller noget service sådan, at sæbeskuffen ikke
åbner helt under opvasken. Eller kører du et kort (for kort) spareprogam,
eller er der problemer med vand tilførslen ?

Bjarne K.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 27-08-07 20:05

Bjarne K. skrev:

> [...]
> åbner helt under opvasken. Eller kører du et kort (for kort)
> spareprogam, eller er der problemer med vand tilførslen ?

Næeh, vandtilførslen har jeg haft en vvs-mand til at fikse. Og jeg tror
ikke, der sidder service foran sæbeskuffen. Spareprogram... der er ikke
nogen knap, der direkte hedder spare-, jeg kører normalt 50 grader.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Finn

Dato : 27-08-07 23:01

Benedikte Brisson skrev:

> [...]
> ikke, der sidder service foran sæbeskuffen. Spareprogram... der er ikke
> nogen knap, der direkte hedder spare-, jeg kører normalt 50 grader.

jeg har i flere år lagt tabletten direkte i maskinen enten i en lille
kurv man kan få, eller i bestik beholderen det skulle klare problemet
grunden til din sæbebeholder ikke åbner er sikkert at den er rusten dvs
den elektriske anordning der får lågen til at åbne,men tabletten må
helst ikke bare ligge i bunden.
mvh finn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-08-07 05:51

"men tabletten må
> helst ikke bare ligge i bunden.
> mvh finn

Hvorfor egentlig ikke ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-08-07 06:00

Finn skrev:

> [...]
> grunden til din sæbebeholder ikke åbner er sikkert at den er rusten dvs
> den elektriske anordning der får lågen til at åbne,men tabletten må

Tak for rådet, det lyder meget sandsynligt, så det prøver vi da.

Venlig hilsen Dikte