Meget tyndvægget topnøgle?
Fra : Lars

Dato : 21-08-07 20:01

Jeg skal have skiftet en sekskantet ventil, som sidder nede i et hul.
Ventilen passer til en 7 mm top, men alle dem jeg har kunnet finde er
for tykke og kan ikke komme ned i hullet (ca 5 cm dybt.)

Der findes sikkert et specialværktøj til formålet, men vil lige høre
her, om der er nogen, som kender til særligt tyndvæggede toppe. Jeg har
ikke selv fundet nogen tyndere end de 11-12 mm. i diameter.

pft

Lars

Fra : Max

Dato : 21-08-07 20:06

Hej Lars

> Ventilen passer til en 7 mm top, men alle dem jeg har kunnet finde er
> for tykke og kan ikke komme ned i hullet (ca 5 cm dybt.)

Måske du skulle kikke efter en 7 mm. rørnøgle.

--
Mvh Max

Fra : Lars

Dato : 21-08-07 20:13

Max skrev:
> Hej Lars

> Måske du skulle kikke efter en 7 mm. rørnøgle.

ahh, god idé!

Tak

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-08-07 03:20

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om der er nogen, som kender til særligt tyndvæggede toppe. Jeg har ikke
> selv fundet nogen tyndere end de 11-12 mm. i diameter.

Typisk vil de dyre mærker være tyndere idet de er lavet
af kvalistål
Ellers må du tage en billig og slibe den tynd nok til at kunne
gå i hullet, og håbe ventilen ikke er så stram at toppen springer.