Supper
Fra : hhcjs@.dk

Dato : 18-08-07 06:55

Ja..kom med jeres opskrift på jeres bedste suppe.. Jeg har sådan lyst til
suppe og vil gerne prøve at lave det selv.

Jeg er ude efter en masse forskellige slags, så kom frisk..så jeg kan komme
i køkkenet. Uhmm

På forhånd tak.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-08-07 07:12

> Ja..kom med jeres opskrift på jeres bedste suppe.

Jeg holder meget af:

Kartoffelsuppe:
http://knoter.zone237.dk/2006/12/kartoffelsuppe.html

Linsesuppe:
http://knoter.zone237.dk/2007/07/maries-linsesuppe.html

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : mcloud

Dato : 18-08-07 13:12

"hhcjs@.dk" <jhfkdsjf@.dk> skrev i meddelelsen
> Ja..kom med jeres opskrift på jeres bedste suppe.. Jeg har sådan lyst til
> suppe og vil gerne prøve at lave det selv.

Hej her er min tomat/chili suppe:

200 g Bacon i skiver
3 dåser hakkede flåede tomater
1 dåse koncentreret tomat puré
1 stort løg
4 fed hvidløg
2 store grønne Tyrkiske chili-frugter (efter behag ) Hvis stærkere brug 1
rød chili også.
1/2 l hønse fond (eller buillon)
1 tsk oregano
2 tsk basilikum
Salt og Peber
Pynt med friskhakket basilikum
Parmasan eller revet Mozzarellaost

Skær baconen i små tern og Svits det.
Tilsæt løg, hvidløg, chili og krydderier.(husk at chili er stærkt)
Hæld fond'en ned i blandingen og tilsæt derefter de hakkede tomater og den
koncentrerede tomat puré.
Lad suppen små-simre i ca 30 min.
Tilsæt evt. lidt pasta eller ris for at give suppen lidt mere fylde.
Kan ved servering drysses med frisk revet parmasanost

god fornøjelse og velbekommen
mvh mcloud

Fra : Lasse

Dato : 18-08-07 17:05

Gylden suppe:

4 kartofler
4 gulerødder
1 løg
½ l bouillon (Grøntsagsbouillon tern kan anvendes)
salt, peber
1 lille kvist løvstikke

Kartofler, gulerødder og løg skæres i terninger og kommes i en gryde med ½ l
vand og 1 bouillontern (grønsagstern)
sammen med en kvist løvstikke, og koges mør.

Løvstikken tages op, og kartoflerne m.m. afkøles til det er lunt.

Tilsæt salt og peber efter behov.

Herefter blendes det hele, tilsæt evt. mere vand.

Suppen gennemvarmes.

Serveres med lune flütes.

Velbekomme.

Fra : hhcjs@.dk

Dato : 19-08-07 19:25

Tak skal i have alle 3. Jeres opskrifter er gemt, og skal snart afprøves.

Fra : Erik

Dato : 20-08-07 07:03

> [...]
> suppe og vil gerne prøve at lave det selv.
>
> Jeg er ude efter en masse forskellige slags, så kom frisk..så jeg kan

Svampe suppe
5 personer:
500 g svampe (gerne3-4 forskellige)
1 tsk. karry
1 tsk. spidskommen
4 skalotteløg
3 fed hvidløg
1 dl portvin
Saft af 1 citron
5 dl hønsebouillon
5 dl piskefløde
2 laurbærblade
Smør
1). Gør svampene i stand og skær dem i lameller. Hak skalotteløg og hvidløg
fint. Rist svampene
sammen med karry og spidskommen i smørret på en meget hed pande. Rist dem af
flere omgange
for at undgå, at de kommer til at koge.
2). Sauter skalotteløgene og hvidløget gyldent i olie. Kom laurbærblade ved
og kog panden afmed
citronsaft. Hæld portvin ved og kog lidt ind. Kom svampe og væske i en gryde
med bouillon og
piskefløde. Kog til passende intensitet og smag til med salt og peber.

/Erik

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-08-07 11:41

"hhcjs@.dk" <jhfkdsjf@.dk> wrote:

> [...]
> suppe og vil gerne prøve at lave det selv.
>
> Jeg er ude efter en masse forskellige slags, så kom frisk..så jeg kan komme

Åh, ja, så nærmer sig den kølige tid, hvor man kan have en stor gryde
tyk suppe på komfuret de fire af ugens dage, og jo tættere man kommer
fjerdedagen, desto kraftigere og mere nuanceret bliver ens suppe, når
man lige får lunet den til spisning.
Jeg beholder også de opskrifter, du får.
Kartoffelsuppen skal jeg prøve i år.
mvh
erling