/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
[Islam] Ingen tvang i Islam? Bullshit.
Fra : Peder B. Pels


Dato : 07-08-07 22:21

Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam:

http://hodja.wordpress.com/2007/08/07/universitetsrektor-hj%c3%a6lper-is
lamister-med-at-tvangskonvertere-professor/

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

 
 
TBC (07-08-2007)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 07-08-07 23:08

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
news:1i2i0tz.1jpwkvb6rymwhN%peter@nospamplease.dk...

> Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam:

Hamas = Islam, alt inklusive, og hverken mere eller mindre?

TBC



Peder B. Pels (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Peder B. Pels


Dato : 08-08-07 00:10

TBC <sutmin@2night.fakemail> wrote:

> "Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
> news:1i2i0tz.1jpwkvb6rymwhN%peter@nospamplease.dk...
>
> > Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam:
>
> Hamas = Islam, alt inklusive, og hverken mere eller mindre?
>
> TBC

Nej. Men de er representanter for Islam.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

@ (07-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 07-08-07 23:22

On Tue, 7 Aug 2007 23:20:55 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

>Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam:
>
>http://hodja.wordpress.com/2007/08/07/universitetsrektor-hj%c3%a6lper-islamister-med-at-tvangskonvertere-professor/

som jeg har skrevet før

den eneste holdbare løsning på denne klodes muhamedanerproblem er at
udrydde dem


NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en påpegning


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (07-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 07-08-07 23:42


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:e0shb3lin1s41klu9f2s4jcrpvrf07i6on@4ax.com...
> On Tue, 7 Aug 2007 23:20:55 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
> Pels) wrote:
>
>>Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam:
>>
>>http://hodja.wordpress.com/2007/08/07/universitetsrektor-hj%c3%a6lper-islamister-med-at-tvangskonvertere-professor/
>
> som jeg har skrevet før
>
> den eneste holdbare løsning på denne klodes muhamedanerproblem er at
> udrydde dem
>
>
> NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en påpegning
>
Og et bevis på at du både er nazist og fuldstændig blød i låget.

vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 00:00

On Wed, 8 Aug 2007 00:41:40 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:e0shb3lin1s41klu9f2s4jcrpvrf07i6on@4ax.com...
>> On Tue, 7 Aug 2007 23:20:55 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
>> Pels) wrote:
>>
>>>Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam:
>>>
>>>http://hodja.wordpress.com/2007/08/07/universitetsrektor-hj%c3%a6lper-islamister-med-at-tvangskonvertere-professor/
>>
>> som jeg har skrevet før
>>
>> den eneste holdbare løsning på denne klodes muhamedanerproblem er at
>> udrydde dem
>>
>>
>> NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en påpegning
>>
>Og et bevis på at du både er nazist og fuldstændig blød i låget.

har du en anden _holdbar_ løsning på muhamedanerproblemet?

find lige bevis for at jeg er socialist?


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 01:10


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:dauhb35cg5cp438qc9rsbk1fsc2epm2c4h@4ax.com...
> On Wed, 8 Aug 2007 00:41:40 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>>>> NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en påpegning
>>>
>>Og et bevis på at du både er nazist og fuldstændig blød i låget.
>
> har du en anden _holdbar_ løsning på muhamedanerproblemet?

I hvert fald ikke at slå dem ihjel. Og dem der er i deres hjemlande har du
vel slet ingen grund til at udrydde?

> find lige bevis for at jeg er socialist?

Det med udryddelse af en hel religion. det er en sag for dig og Adolf.
Alene det at du mener at mennesker skal slås ihjel pga deres (over)tro siger
en del. Bl.a. at jeg ikke vil bruge mere tid på dig.

vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 06:23

On Wed, 8 Aug 2007 02:10:25 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:dauhb35cg5cp438qc9rsbk1fsc2epm2c4h@4ax.com...
>> On Wed, 8 Aug 2007 00:41:40 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>>>>> NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en påpegning
>>>>
>>>Og et bevis på at du både er nazist og fuldstændig blød i låget.
>>
>> har du en anden _holdbar_ løsning på muhamedanerproblemet?
>
>I hvert fald ikke at slå dem ihjel.

det havde du så ikke

>Og dem der er i deres hjemlande

deres hvad?

samtlige steder uden undtagelse hvor muhamedanerne sidder på magten
har de udelukkende fået magten gennem krig vold og undertrykkelse


>Det med udryddelse af en hel religion

er det muhamedanismen du kalder en religion?

i så fald er kommunisme maoisme og stalinisme også religioner



>Alene det at du mener at mennesker skal slås ihjel pga deres (over)tro siger
>en del.

det har jeg aldrig sagt

jeg mener de bør udryddes p.g.a. at de er en fare for menneskeheden på
linje med pest


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Peder B. Pels (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Peder B. Pels


Dato : 08-08-07 00:10

"vvv" <?@?> wrote:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
> news:e0shb3lin1s41klu9f2s4jcrpvrf07i6on@4ax.com... > On Tue, 7 Aug 2007
> 23:20:55 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B. > Pels) wrote: >
> >>Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam: >>
> >>http://hodja.wordpress.com/2007/08/07/universitetsrektor-hj%c3%a6lper-is
> lamister-med-at-tvangskonvertere-professor/ > > som jeg har skrevet før
> > > den eneste holdbare løsning på denne klodes muhamedanerproblem er at >
> udrydde dem > > > NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en
> påpegning > Og et bevis på at du både er nazist og fuldstændig blød i
> låget.
>
> vv

eg mindes ikke at @ har opfordret til at samfundet skal ledes af en
"Führer". Derfor kan han ikke være nazist.


-- regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 06:15

On Wed, 8 Aug 2007 00:41:40 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:e0shb3lin1s41klu9f2s4jcrpvrf07i6on@4ax.com...
>> On Tue, 7 Aug 2007 23:20:55 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
>> Pels) wrote:
>>
>>>Universitetsprofessor tvangskonverteret og tvangsgift til Islam:
>>>
>>>http://hodja.wordpress.com/2007/08/07/universitetsrektor-hj%c3%a6lper-islamister-med-at-tvangskonvertere-professor/
>>
>> som jeg har skrevet før
>>
>> den eneste holdbare løsning på denne klodes muhamedanerproblem er at
>> udrydde dem
>>
>>
>> NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en påpegning
>>
>Og et bevis på at du både er nazist og fuldstændig blød i låget.

og bortset fra personsvineri

hvad har du så at bidrage med?



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 10:42


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:i8kib31r7t24rq0qd5vvmrlebl3a78hsul@4ax.com...
> On Wed, 8 Aug 2007 00:41:40 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>

>
> hvad har du så at bidrage med?
>
Intet - i forhold til dig


vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 15:09

On Wed, 8 Aug 2007 11:41:42 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:i8kib31r7t24rq0qd5vvmrlebl3a78hsul@4ax.com...
>> On Wed, 8 Aug 2007 00:41:40 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>>
>
>>
>> hvad har du så at bidrage med?
>>
>Intet - i forhold til dig

du har altså ingen løsning på muhamedanerproblemet

men har helvedes travlt med at svine



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 17:20


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:sijjb3hhiilt4op182kfr8r3sdku89c1ok@4ax.com...
> On Wed, 8 Aug 2007 11:41:42 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>
>>

> du har altså ingen løsning på muhamedanerproblemet

Jeg ser ikke helt det problem du gør, jeg har for eksempel meget svært ved
at se at det er et problem at der bor muslimer i de muslimske lande. Og jeg
har meget svært ved at med hvilken ret vi skulle bekrige eller udrydde dem.

I øvrigt er det Glistrupudtryk "muhameddanere" både dumt og barnargtigt

> men har helvedes travlt med at svine

Det lægger dine indlæg ligesom op til

vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 19:00

On Wed, 8 Aug 2007 18:19:38 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:sijjb3hhiilt4op182kfr8r3sdku89c1ok@4ax.com...
>> On Wed, 8 Aug 2007 11:41:42 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>>
>>>
>
>> du har altså ingen løsning på muhamedanerproblemet
>
>Jeg ser ikke helt det problem du gør

skyldes det amglende evne?

eller manglende vilje?

eller manglende viden?

http://www.historyofjihad.com/sitemap.html

http://jihadwatch.org/

http://www.wikiislam.com/wiki/History_of_Jihad

http://www.thereligionofpeace.com/



>jeg har for eksempel meget svært ved
>at se at det er et problem at der bor muslimer i de muslimske lande.


hvilke lande!!!!!!

kan du nævne et enste land muhamedanerne har overtaget uden brug af
vold pression og terror?

mener du at ovennævnte metode er en ordentlig måde at "få" et land på?




> Og jeg
>har meget svært ved at med hvilken ret vi skulle bekrige eller udrydde dem.


selvforsvar


hvad med at du begynder at studere noget verdenshistorie


>
>I øvrigt er det Glistrupudtryk "muhameddanere"

hvorfor påstår du at muhamedaner er et Glistrup-udtryk??

ordet muhamedaner har været anvendt her i landet i mange hundrede år

og det er den rette betegnelse for personer som er tilhængere af
Muhammeds lære


hvorimod de der bruger udtrykket muslim rent faktisk med det ord
anerkender at muhamedanerne er dyrkere af den eneste sande gud


menr du at de er det?


>> men har helvedes travlt med at svine
>
>Det lægger dine indlæg ligesom op til

er du ike selv ansvarlig for hvad du skriver?



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

John (08-08-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 08-08-07 19:12

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> hvad med at du begynder at studere noget verdenshistorie

Mange timers spændende og lærerig læsning om 'fredens religion':

http://www.tellthechildrenthetruth.com/

John



vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 19:24


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:46ba0766$0$39913$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>> hvad med at du begynder at studere noget verdenshistorie
>
> Mange timers spændende og lærerig læsning om 'fredens religion':
>
> http://www.tellthechildrenthetruth.com/
>
Alene navnet på den side! I er da ikke en fløjtende fis bedre end de
libanesiske kanaler der indoktrinerer ungerne til at hade alt vestligt med
søde små jihadhumlebier.

vv



John (08-08-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 08-08-07 19:39

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Alene navnet på den side!

Ja, den er go', ikke?

> I er da ikke en fløjtende fis bedre end de libanesiske kanaler der
> indoktrinerer ungerne til at hade alt vestligt med søde små
> jihadhumlebier.

Du mener ikke der er forskel på fakta og fiktion..?

John



vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 19:45


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:46ba0d9b$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>
>> Alene navnet på den side!
>
> Ja, den er go', ikke?
>
>> I er da ikke en fløjtende fis bedre end de libanesiske kanaler der
>> indoktrinerer ungerne til at hade alt vestligt med søde små
>> jihadhumlebier.
>
> Du mener ikke der er forskel på fakta og fiktion..?

Libanerserne mener sikkert også at deres børnetv er fakta. Problemet opstår
altid når folk har set lyset, så har de monopol på fakta og sandhed.

De sider du og snabela henviser til, betragter jeg mere som propaganda end
som fakta. Igen alene navnet på den sidste:
"tellthechildrenthetruth" hvor klamt kan det blive?


vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 21:33

On Wed, 8 Aug 2007 20:44:39 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
>news:46ba0d9b$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>>
>>> Alene navnet på den side!
>>
>> Ja, den er go', ikke?
>>
>>> I er da ikke en fløjtende fis bedre end de libanesiske kanaler der
>>> indoktrinerer ungerne til at hade alt vestligt med søde små
>>> jihadhumlebier.
>>
>> Du mener ikke der er forskel på fakta og fiktion..?
>
>Libanerserne mener

mener!!!!

hvad med at om du påpeger forkerte oplysninger inden du kammer helt
over i din kritik af
http://www.tellthechildrenthetruth.com/

>mener sikkert også at deres børnetv er fakta.

hvis deres meninger ikke stemmer med kontrollerbare fakta
så kan de mene alt det de gider, det bliver meningen ike til fakta af


>Problemet opstår
>altid når folk har set lyset, så har de monopol på fakta og sandhed.

nej problemet er i langt større grad at der findes folk som ikke vil
forholde sig til fakta

>
>De sider du og snabela henviser til, betragter jeg mere som propaganda end
>som fakta.

udfra hvilke fejl du har fundet på siderne?





>Igen alene navnet på den sidste:
>"tellthechildrenthetruth" hvor klamt kan det blive?

????? hvad bliver det til med at påvise fejl på siden

at du ikke VIL hverken have eller forholde dig til fakta

betyder absolut ikke at det er rigtigt at skjule sandheden for børnene


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 22:28


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:gq9kb3prg10h928lummve69t1oopp17147@4ax.com...
> On Wed, 8 Aug 2007 20:44:39 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>
>>
>>"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
>>news:46ba0d9b$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>>>
>>>> Alene navnet på den side!
>>>
>>> Ja, den er go', ikke?
>>>
>>>> I er da ikke en fløjtende fis bedre end de libanesiske kanaler der
>>>> indoktrinerer ungerne til at hade alt vestligt med søde små
>>>> jihadhumlebier.
>>>
>>> Du mener ikke der er forskel på fakta og fiktion..?
>>
>>Libanerserne mener
>
> mener!!!!
>
> hvad med at om du påpeger forkerte oplysninger inden du kammer helt
> over i din kritik af
> http://www.tellthechildrenthetruth.com/
>
>>mener sikkert også at deres børnetv er fakta.
>
> hvis deres meninger ikke stemmer med kontrollerbare fakta
> så kan de mene alt det de gider, det bliver meningen ike til fakta af
>
>
>>Problemet opstår
>>altid når folk har set lyset, så har de monopol på fakta og sandhed.
>
> nej problemet er i langt større grad at der findes folk som ikke vil
> forholde sig til fakta
>
>>
>>De sider du og snabela henviser til, betragter jeg mere som propaganda end
>>som fakta.
>
> udfra hvilke fejl du har fundet på siderne?
>
>
>
>
>
>>Igen alene navnet på den sidste:
>>"tellthechildrenthetruth" hvor klamt kan det blive?
>
> ????? hvad bliver det til med at påvise fejl på siden
>
> at du ikke VIL hverken have eller forholde dig til fakta

Nej. Jeg vil ikke spilde min tid på at nærlæse den side, alene forsiden var
rigeligt til mig.
Det kan da godt være de skriver at himlen er blå og andet jeg ikke kan
benægte, men jeg gider ikke læse det fascistpis.

> betyder absolut ikke at det er rigtigt at skjule sandheden for børnene

Kan du slet ikke høre hvor sygt det lyder?
Som de mest religiøse eller som de kommunistregimer du foragter.
Håber ikke der er mange der udsætter deres børn for den slags.

vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 23:18

On Wed, 8 Aug 2007 23:28:05 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:gq9kb3prg10h928lummve69t1oopp17147@4ax.com...
>> On Wed, 8 Aug 2007 20:44:39 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>> at du ikke VIL hverken have eller forholde dig til fakta
>
>Nej. Jeg vil ikke spilde min tid på at nærlæse den side,

altså vælger du helt bevist ikke at kunne dokumentere dit vås


og du vil fortsat bevist forblive i en drømmeverden for at holde
ubehagelige fakta om muhamedanere og muhamedanisme væk


det vil desværre ikke lykkes faktafornægtelse virker ikke.


Medmindre du er over ca. 60 år vil du en dag stå overfor valget

enten

slås for din frihed

eller

blive muhamedaner

eller

leve som dhimmi

eller

hvis du er ateisk
blive dræbt af muhamedanerne











alene forsiden var
>rigeligt til mig.
>Det kan da godt være de skriver at himlen er blå og andet jeg ikke kan
>benægte, men jeg gider ikke læse det fascistpis.
>
>> betyder absolut ikke at det er rigtigt at skjule sandheden for børnene
>
>Kan du slet ikke høre hvor sygt det lyder?
>Som de mest religiøse eller som de kommunistregimer du foragter.
>Håber ikke der er mange der udsætter deres børn for den slags.
>
>vv
>

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 21:23

On Wed, 8 Aug 2007 20:24:01 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
>news:46ba0766$0$39913$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>>
>>> hvad med at du begynder at studere noget verdenshistorie
>>
>> Mange timers spændende og lærerig læsning om 'fredens religion':
>>
>> http://www.tellthechildrenthetruth.com/
>>
>Alene navnet på den side! I er da ikke en fløjtende fis bedre end de
>libanesiske kanaler der indoktrinerer ungerne til at hade alt vestligt med
>søde små jihadhumlebier.

så prøv at finde forkerte oplysninger på siden, inden du rakker den
ned




--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 19:13


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:tj0kb3tib2q7rp5eo5elcih484iumgkbsj@4ax.com...
> On Wed, 8 Aug 2007 18:19:38 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>
> skyldes det amglende evne?
>
> eller manglende vilje?
>
> eller manglende viden?
>
> http://www.historyofjihad.com/sitemap.html
>
> http://jihadwatch.org/
>
> http://www.wikiislam.com/wiki/History_of_Jihad
>
> http://www.thereligionofpeace.com/
>
Måske bare at jeg ikke er enig med dig, at du poster dine ekstremistlink
ændre ikke noget.


>>jeg har for eksempel meget svært ved
>>at se at det er et problem at der bor muslimer i de muslimske lande.
>
>
> hvilke lande!!!!!!
>
> kan du nævne et enste land muhamedanerne har overtaget uden brug af
> vold pression og terror?

At landene har muslimsk diktatur betydre da ikke at muslimerne har overtaget
landet med vold og terror.
Syrien for eksempel er i øvrigt ikke særligt religiøst styret, det var Irak
heller ikke under Saddam.

> mener du at ovennævnte metode er en ordentlig måde at "få" et land på?

Hvem skulle ellers styre de lande?

>
>> Og jeg
>>har meget svært ved at med hvilken ret vi skulle bekrige eller udrydde
>>dem.
>
>
> selvforsvar

Vrøvl

> hvad med at du begynder at studere noget verdenshistorie

(!)

>>
>>I øvrigt er det Glistrupudtryk "muhameddanere"
>
> hvorfor påstår du at muhamedaner er et Glistrup-udtryk??
>
> ordet muhamedaner har været anvendt her i landet i mange hundrede år
Ja, men det var ham der gjorde det moderne blandt islamhaderne

>
> og det er den rette betegnelse for personer som er tilhængere af
> Muhammeds lære

Men muslimerne bryder sig ikke om det, så hvorfor generer dem ved at gøre
det?

>
> hvorimod de der bruger udtrykket muslim rent faktisk med det ord
> anerkender at muhamedanerne er dyrkere af den eneste sande gud
>
>
> menr du at de er det?

Jeg er fløjtende ligeglad, de må tro lige hvad helvede de vil, jeg er
ateist.

>
>>> men har helvedes travlt med at svine
>>
>>Det lægger dine indlæg ligesom op til
>
> er du ike selv ansvarlig for hvad du skriver?
>
Jo da.

vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 21:22

On Wed, 8 Aug 2007 20:13:17 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:tj0kb3tib2q7rp5eo5elcih484iumgkbsj@4ax.com...
>> On Wed, 8 Aug 2007 18:19:38 +0200, "vvv" <?@?> wrote:
>>
>> skyldes det amglende evne?
>>
>> eller manglende vilje?
>>
>> eller manglende viden?
>>
>> http://www.historyofjihad.com/sitemap.html
>>
>> http://jihadwatch.org/
>>
>> http://www.wikiislam.com/wiki/History_of_Jihad
>>
>> http://www.thereligionofpeace.com/
>>
>Måske bare at jeg ikke er enig med dig,

at du ikke er enig i faktuelle oplysninger vidner så om
at du ikke ønsker at viden


> at du poster dine ekstremistlink
>ændre ikke noget.

kan du påpege falske oplysninger på de links?


>
>
>>>jeg har for eksempel meget svært ved
>>>at se at det er et problem at der bor muslimer i de muslimske lande.
>>
>>
>> hvilke lande!!!!!!
>>
>> kan du nævne et enste land muhamedanerne har overtaget uden brug af
>> vold pression og terror?
>
>At landene har muslimsk diktatur betydre da ikke at muslimerne har overtaget
>landet med vold og terror.

jo det betyder det lige nøjagtig

ellers

nævn så lige bare eet land som muhamedanerne har overtaget uden brug
af vold terror og undertrykkelse



>Syrien for eksempel er i øvrigt ikke særligt religiøst styret, det var Irak
>heller ikke under Saddam.
>
>> mener du at ovennævnte metode er en ordentlig måde at "få" et land på?
>
>Hvem skulle ellers styre de lande?

dem som boede der før(deres efterkommere)
muhamedanerne kom med deres vold og

>
>>
>>> Og jeg
>>>har meget svært ved at med hvilken ret vi skulle bekrige eller udrydde
>>>dem.
>>
>>
>> selvforsvar
>
>Vrøvl

hvorfor må man ikke forsvare sig mod muhamedanere?

igen VIL du ikke forholde dig til de fakta som rigeligt er bevist
gennem 1350 år med muhamedanervold



>
>> hvad med at du begynder at studere noget verdenshistorie
>
>(!)
>
>>>
>>>I øvrigt er det Glistrupudtryk "muhameddanere"
>>
>> hvorfor påstår du at muhamedaner er et Glistrup-udtryk??
>>
>> ordet muhamedaner har været anvendt her i landet i mange hundrede år
>Ja, men det var ham der gjorde det moderne blandt islamhaderne
>
>>
>> og det er den rette betegnelse for personer som er tilhængere af
>> Muhammeds lære
>

>Men muslimerne bryder sig ikke om det, så hvorfor generer dem ved at gøre
>det?

hvorfor bruge et forkert ord?


eller mener du i ramme alvor at muhamedanerne er tilhængere af den
eneste sande gud?

>
>>
>> hvorimod de der bruger udtrykket muslim rent faktisk med det ord
>> anerkender at muhamedanerne er dyrkere af den eneste sande gud
>>
>>
>> menr du at de er det?
>
>Jeg er fløjtende ligeglad, de må tro lige hvad helvede de vil, jeg er
>ateist.

aha

så kan du jo heller ikke i ramme alvor kalde nogen som helst for
muslimer


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 22:36


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:h39kb3d9hg8mu3ccprn3b23lvhv4r2lb5k@4ax.com...


>>Hvem skulle ellers styre de lande?
>
> dem som boede der før(deres efterkommere)
> muhamedanerne kom med deres vold og

Ud fra den logik skulle de kristne asap jages ud fra Danmark og resten af
Europa og derefter overgives til de ganske få asatro.
Husk at kristendommen også har spredt sig gennem vold.



> hvorfor må man ikke forsvare sig mod muhamedanere?

Fordi der ikke ar et angreb at forsvare sig imod.


> så kan du jo heller ikke i ramme alvor kalde nogen som helst for
> muslimer
>
Hvis det er det de gerne vil kaldes, så fred være med det, jeg er som sagt
fløjtende ligeglad, om det så betyder at Ahllas røv er syet sammen med
fiskesnøre.

vv




@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 23:23

On Wed, 8 Aug 2007 23:35:34 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:h39kb3d9hg8mu3ccprn3b23lvhv4r2lb5k@4ax.com...
>
>
>>>Hvem skulle ellers styre de lande?
>>
>> dem som boede der før(deres efterkommere)
>> muhamedanerne kom med deres vold og
>
>Ud fra den logik skulle de kristne asap jages ud fra Danmark og resten af
>Europa og derefter overgives til de ganske få asatro.
>Husk at kristendommen også har spredt sig gennem vold.

hvornår har en katolsk hær besat DK?

og enten myrdet fordrevet eller slavebundet den oprindelige
befolkning?

>
>
>
>> hvorfor må man ikke forsvare sig mod muhamedanere?
>
>Fordi der ikke ar et angreb at forsvare sig imod.

stadig lige faktaresistent?


>
>> så kan du jo heller ikke i ramme alvor kalde nogen som helst for
>> muslimer
>>
>Hvis det er det de gerne vil kaldes, så fred være med det, jeg er som sagt
>fløjtende ligeglad


ja det er jeg efterhånden blevet klar over

du er ganske ligeglad med at vi står overfor den største fare for
frihed og menneskelighed nogensinde

og du vil ikke se faren


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

John (08-08-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 08-08-07 19:30

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> jeg har for eksempel meget svært ved at se at det er et problem at der bor
> muslimer i de muslimske lande. Og jeg har meget svært ved at med hvilken
> ret vi skulle bekrige eller udrydde dem.

Stakkel! :(

Kniber det med synet, eller hukommelsen? Får ordet 'terror' en klokke til at
ringe?

World Trade Center? London? Madrid? Glasgow? Beslan? Bali? For blot at nævne
nogle få muhammedanske 'heltegerninger'.

John



vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 19:36


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:46ba0b82$0$6261$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>
>> jeg har for eksempel meget svært ved at se at det er et problem at der
>> bor muslimer i de muslimske lande. Og jeg har meget svært ved at med
>> hvilken ret vi skulle bekrige eller udrydde dem.
>
> Stakkel! :(

Staklerne er måske jer der har lullet jer i søvn ved at der kun er en
fjende, og er den bare udryddet bliver alt godt.


> Kniber det med synet, eller hukommelsen? Får ordet 'terror' en klokke til
> at ringe?
>
> World Trade Center? London? Madrid? Glasgow? Beslan? Bali? For blot at
> nævne nogle få muhammedanske 'heltegerninger'.

Så få tusindes værk berettiger altså til at udrydde en milliard menesker?
Jeg må da ikke håbe en ateist skulle få lyst til at springe noget i luften,
så skal jeg jo også udryddes.

vv



John (08-08-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 08-08-07 20:24

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Så få tusindes værk berettiger altså til at udrydde en milliard menesker?

Siger hvem?

Du kan evt sammenligne med løsningen på nazist- og fascist-problemet:

'Kun' 60 mio mistede livet i ww2.

Væsentlig færre mistede livet under 'den kolde krig', der knækkede nakken på
verdens-kommunismen.

John



vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 20:27


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:46ba1842$0$1445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>
>> Så få tusindes værk berettiger altså til at udrydde en milliard menesker?
>
> Siger hvem?

Siger snabela der taler om udryddelse

vv



John (08-08-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 08-08-07 20:35

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Siger snabela der taler om udryddelse

Så diskutér det med ham :)



vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 20:52


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:46ba1aa7$0$12775$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>
>> Siger snabela der taler om udryddelse
>
> Så diskutér det med ham :)

Det så ud til at du støttede hans holdninger, hvis ikke du gør det beklager
jeg.

vv




John (08-08-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 08-08-07 21:32

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Det så ud til at du støttede hans holdninger, hvis ikke du gør det
> beklager jeg.

'Vi' udryddede nazisterne uden at slå dem alle ihjel.

Hvis du ellers gad at læse lidt, ville du opdage, at nazierne og
muhammedanerne var slyngveninder under ww2:

".. While in Bosnia, Amin Al-Husseini takes the title "Protector of Islam".
One hundred thousand (100,000) Bosnian Muslims join the Nazi ranks. They
seek Nazi approval to establish autonomous Nazi protectorate for Bosnian
Muslims ...

.... Amin Al Husseini creates the Hanzar Division of Nazi Muslim Soldiers in
Bosnia, which he calls 'the cream of Islam'. It becomes the largest
division of the Third Reich Army (26,000 men) and participates actively in
the genocide of Serbian and Jewish populations ...

.... Mufti becomes close friend of Heinrich Himmler, Head of SS (Nazi
Officers). Amin Al-Husseini is given a private tour of Aushwitz death camp
by Himmler[xxxiii], where he insists on seeing first-hand the murder of
Europe's Jews ...

.... March 1, 1944. Amin Al-Husseini makes speech from Berlin addressing
Muslim SS Nazi troops: "Kill the Jews wherever you find them. This pleases
God, History and Religion. This saves your honor. God is with you." ...

.... Egyptian-born Yasser Arafat [xlii] meets Amin Al-Husseini at age 17 and
starts to work for him. Amin Al-Husseini allegedly great-uncle of Arafat,
whose real name is Mohammed Abder Rauf Arafat Al-Kudwa Al-Husseini. Arafat
reportedly changed his name intentionally to disguise his connection to Amin
al-Husseini ...

.... With UN recognition, Israel declares statehood. Arab League immediately
declares Jihad (Holy War) against Israel. Egypt, Iraq, Syria, Saudi Arabia
and Jordan immediately declare war on the new Jewish state and invade Israel
....

.... Amin Al-Husseini [xliii] : "I declare a Holy War, My Muslim Brothers!
Murder the Jews! Murder them all!" .."

http://www.tellthechildrenthetruth.com/amin_en.html#part2

Hvis du ellers staver dig igennem teksten, vil du opdage, at Hitlers
muhammedanske medløbere ikke kun var 'nogle få tusinde'.

Du vil også kunne læse, at Husseini fortsatte sine djævelskaber efter ww2.

Nå.. men det er jo blot propaganda, ikke?

John



vvv (08-08-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 08-08-07 20:28


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:46ba1842$0$1445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>
>> Så få tusindes værk berettiger altså til at udrydde en milliard menesker?
>
> Siger hvem?
>
> Du kan evt sammenligne med løsningen på nazist- og fascist-problemet:
>
> 'Kun' 60 mio mistede livet i ww2.
>
> Væsentlig færre mistede livet under 'den kolde krig', der knækkede nakken
> på verdens-kommunismen.

Den kolde krig knækkede ikke verdenskommunismen, sovjet knækkede sig selv.

vv



@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 21:39

On Wed, 8 Aug 2007 21:28:04 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
>news:46ba1842$0$1445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>>
>>> Så få tusindes værk berettiger altså til at udrydde en milliard menesker?
>>
>> Siger hvem?
>>
>> Du kan evt sammenligne med løsningen på nazist- og fascist-problemet:
>>
>> 'Kun' 60 mio mistede livet i ww2.
>>
>> Væsentlig færre mistede livet under 'den kolde krig', der knækkede nakken
>> på verdens-kommunismen.
>
>Den kolde krig knækkede ikke verdenskommunismen, sovjet knækkede sig selv.

nå stadig lige rettroende og faktafornægtende



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

@ (08-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 08-08-07 21:28

On Wed, 8 Aug 2007 20:35:40 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
>news:46ba0b82$0$6261$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>>
>>> jeg har for eksempel meget svært ved at se at det er et problem at der
>>> bor muslimer i de muslimske lande. Og jeg har meget svært ved at med
>>> hvilken ret vi skulle bekrige eller udrydde dem.
>>
>> Stakkel! :(
>
>Staklerne er måske jer der har lullet jer i søvn ved at der kun er en
>fjende, og er den bare udryddet bliver alt godt.
>
>
>> Kniber det med synet, eller hukommelsen? Får ordet 'terror' en klokke til
>> at ringe?
>>
>> World Trade Center? London? Madrid? Glasgow? Beslan? Bali? For blot at
>> nævne nogle få muhammedanske 'heltegerninger'.
>
>Så få tusindes værk berettiger altså til at udrydde en milliard menesker?

nej, men når du nu konsekvent lukker øjenene for det faktum at
muhamedanere i gennem 1350 år har været en livsfarlig plage for deres
omgivelser
så nytter det ikke at komme med pladder om at nyfødte muhamedanere
ikke udgør nogen fare


der findes og fandtes sikkert fæel diktatorer som var dyrevenner gik
op i folkesundhed osv.

ikke destomindre er/var de alligevel fæle diktatorer


>Jeg må da ikke håbe en ateist skulle få lyst til at springe noget i luften,
>så skal jeg jo også udryddes.

dit tåbelige vås kommer du ingen vegne med

hvis du absolut vil have en sammenligning så skal du sammenligne med
at ateister gennem mere end 1350 år skulle have myrdet og terroriseret
alle ikke-ateister i 5 verdensdele

og det har de ikke


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Ukendt (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-07 20:07

On Wed, 8 Aug 2007 18:19:38 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>I øvrigt er det Glistrupudtryk "muhameddanere" både dumt og barnargtigt

Det har ikke en skid med Glistrup at gøre (hvilket du ville vide hvis
du gad undersøge det)....

Muhammedaner ER den korrekte betegnelse, som desværre ikke er politisk
korrekt....

PS: Bruger selv ordet "muslim", da det rager mig en papand...

John (07-08-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-08-07 23:48

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> den eneste holdbare løsning på denne klodes muhamedanerproblem er at
> udrydde dem

Ja, enten udrydder de os, eller vi dem. Som med nazisterne og fascisterne
under WW2.

> NEJ, det er ikke en opfordring til ulovligheder, blot en påpegning

Ditto.

John



TBC (11-08-2007)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 11-08-07 13:51

On 8 Aug., 01:09, pe...@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote:

> > Hamas = Islam, alt inklusive, og hverken mere eller mindre?
>
> Nej. Men de er representanter for Islam.

Det svarer i mine ører til at påstå at Bush, abortlægedræbere eller
IRA medlemmer siges at være 'repræsentanter for kristendommen'. Men
nuvel, vi kan vel i det mindste være enige om at Islam kan være
ensbetydende med mange andre ting end hvad Hamas står for, at mange
muslimer er uenige med Hamas og deres politik, og at Hamas kan være
ensbetydende med mange andre ting end hvad Islam ifølge mange andre
muslimer står for. Ja, lige så vel som vi kan være enige om at
Kristendom kan være ensbetydende med meget andet end hvad f.eks Bush,
abortlægedræbere, IRA, eller for den sags skyld bare den Danske
folkekirke står for, og at disse også er ensbetydende med meget andet
end hvad kristendommen i sig selv står for. Jeg mener det er meget
forfejlet at tage den politiske komponent ud af billedet, når nu det
bl.a er i forbindelse med politiske fordringer at 'religionen'
misbruges (og visa versa). Usund politik og usund religion bedriver
indbyrdes et 'uhelligt hor' med hinanden, og så det er forfejlet kun
at pege på det 'ene køn' som den skyldige part. Særligt når der er
mange sunde individer som ikke bedriver samme skyld og 'hor'

TBC

TBC

TBC


Peder B. Pels (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Peder B. Pels


Dato : 11-08-07 15:20

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> On 8 Aug., 01:09, pe...@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote:
>
> > > Hamas = Islam, alt inklusive, og hverken mere eller mindre?
> >
> > Nej. Men de er representanter for Islam.
>
> Det svarer i mine ører til at påstå at Bush, abortlægedræbere eller
> IRA medlemmer siges at være 'repræsentanter for kristendommen'.

Er de ikke også det?

> Men
> nuvel, vi kan vel i det mindste være enige om at Islam kan være
> ensbetydende med mange andre ting end hvad Hamas står for, at mange
> muslimer er uenige med Hamas og deres politik, og at Hamas kan være
> ensbetydende med mange andre ting end hvad Islam ifølge mange andre
> muslimer står for. Ja, lige så vel som vi kan være enige om at
> Kristendom kan være ensbetydende med meget andet end hvad f.eks Bush,
> abortlægedræbere, IRA, eller for den sags skyld bare den Danske
> folkekirke står for, og at disse også er ensbetydende med meget andet
> end hvad kristendommen i sig selv står for. Jeg mener det er meget
> forfejlet at tage den politiske komponent ud af billedet, når nu det
> bl.a er i forbindelse med politiske fordringer at 'religionen'
> misbruges (og visa versa). Usund politik og usund religion bedriver
> indbyrdes et 'uhelligt hor' med hinanden, og så det er forfejlet kun
> at pege på det 'ene køn' som den skyldige part. Særligt når der er
> mange sunde individer som ikke bedriver samme skyld og 'hor'
>
> TBC
>
> TBC
>
> TBC


--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Martin Larsen (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 11-08-07 16:30

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i meddelelsen
news:1186836633.301272.28770@w3g2000hsg.googlegroups.com...
On 8 Aug., 01:09, pe...@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote:

> > Hamas = Islam, alt inklusive, og hverken mere eller mindre?
>
> Nej. Men de er representanter for Islam.

Det svarer i mine ører til at påstå at Bush, abortlægedræbere eller
IRA medlemmer siges at være 'repræsentanter for kristendommen'.

Bizar analogi er der måske andre der opfatter som debat
Hvorved mener du at det religiøse element i denne terrororganisation
adskiller sig fra andre sunnier?

Mvh
Martin


Knud Larsen (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 11-08-07 16:49

TBC wrote:
> On 8 Aug., 01:09, pe...@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote:
>
>>> Hamas = Islam, alt inklusive, og hverken mere eller mindre?
>>
>> Nej. Men de er representanter for Islam.
>
> Det svarer i mine ører til at påstå at Bush, abortlægedræbere eller
> IRA medlemmer siges at være 'repræsentanter for kristendommen'. Men
> nuvel, vi kan vel i det mindste være enige om at Islam kan være
> ensbetydende med mange andre ting end hvad Hamas står for, at mange
> muslimer er uenige med Hamas og deres politik, og at Hamas kan være
> ensbetydende med mange andre ting end hvad Islam ifølge mange andre
> muslimer står for. Ja, lige så vel som vi kan være enige om at
> Kristendom kan være ensbetydende med meget andet end hvad f.eks Bush,
> abortlægedræbere, IRA, eller for den sags skyld bare den Danske
> folkekirke står for, og at disse også er ensbetydende med meget andet
> end hvad kristendommen i sig selv står for. Jeg mener det er meget
> forfejlet at tage den politiske komponent ud af billedet, når nu det
> bl.a er i forbindelse med politiske fordringer at 'religionen'
> misbruges (og visa versa). Usund politik og usund religion bedriver
> indbyrdes et 'uhelligt hor' med hinanden, og så det er forfejlet kun
> at pege på det 'ene køn' som den skyldige part. Særligt når der er
> mange sunde individer som ikke bedriver samme skyld og 'hor'

Og Hamas er jo moderat, hvilket selvfølgelig siger noget om hvad de andre
grupper inden for islam er.
Hamas burde man naturligvis acceptere som demokratisk valgte.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste