/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Bamse er død.
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 00:54

Har før skrevet lidt om Bamse hérinde - han havde bl.a. blærebetændelse for
nogen måneder siden.

Nu er han død i en alder af ca. 7 år - han blev aflivet mandag middag af
dyrlægen der kom hjem til os.

Dyrlægen mente han havde spist rottegift (eller havde fået et chock eller et
slag hvad vi ved/tror ikke kan være tilfældet).

Hans hjertesæk var så fuld af blod at hjertet næsten ikke kunne komme til at
udvide sig, lungekapaciteten var på 30% og han havde vand i bughulen.

Til sidst (det varede vel alt i alt en 3-4 dage) ville han hverken spise
eller bevæge sig.

Han kunne have fået en operation uden bedøvelse (fordi han var så svækket)
hvor hjertesækken kunne have været tømt for blod - men der var ingen garanti
for at han ville overleve operationen eller blive rask.

Vi valgte så at han ikke skulle udsættes for de smerter.

Hér er det sidste billede jeg tog af ham aftenen inden vi var ved dyrlægen
for sidste gang:

http://kortlink.dk/45se

Vi savner ham - især min kone der havde boet alene med ham inden vi mødtes.

Vi har aftalt ikke som et impulskøb at købe en ny hvalp før vi er sikre på
at vi vil have en hund igen overhovedet - måske skal der gå ½ år før vi ved
det.

Kunne dog forestille mig at det kunne lette situationen for min bedre
halvdel med en lille ny lige nu og her.

Har i givet fald overvejet en flatcoated labrador retriever - min søster og
svoger havde en dejlig tæve en gang som jeg passede tit og ofte.

Nå, blot dette hjertesuk for at slippe lidt fri af oplevelsen - jeg ved I
vil forstå
--
Med venlig hilsen
Hans





 
 
lh (17-08-2007)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 17-08-07 05:03


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c4e389$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har før skrevet lidt om Bamse hérinde - han havde bl.a. blærebetændelse
> for nogen måneder siden.
>
> Nu er han død i en alder af ca. 7 år - han blev aflivet mandag middag af
> dyrlægen der kom hjem til os.
>
> Dyrlægen mente han havde spist rottegift (eller havde fået et chock eller
> et slag hvad vi ved/tror ikke kan være tilfældet).
>
> Hans hjertesæk var så fuld af blod at hjertet næsten ikke kunne komme til
> at udvide sig, lungekapaciteten var på 30% og han havde vand i bughulen.
>
> Til sidst (det varede vel alt i alt en 3-4 dage) ville han hverken spise
> eller bevæge sig.
>
> Han kunne have fået en operation uden bedøvelse (fordi han var så svækket)
> hvor hjertesækken kunne have været tømt for blod - men der var ingen
> garanti for at han ville overleve operationen eller blive rask.
>
> Vi valgte så at han ikke skulle udsættes for de smerter.
>
> Hér er det sidste billede jeg tog af ham aftenen inden vi var ved dyrlægen
> for sidste gang:
>
> http://kortlink.dk/45se
>
> Vi savner ham - især min kone der havde boet alene med ham inden vi
> mødtes.
>
> Vi har aftalt ikke som et impulskøb at købe en ny hvalp før vi er sikre på
> at vi vil have en hund igen overhovedet - måske skal der gå ½ år før vi
> ved det.
>
> Kunne dog forestille mig at det kunne lette situationen for min bedre
> halvdel med en lille ny lige nu og her.
>
> Har i givet fald overvejet en flatcoated labrador retriever - min søster
> og svoger havde en dejlig tæve en gang som jeg passede tit og ofte.
>
> Nå, blot dette hjertesuk for at slippe lidt fri af oplevelsen - jeg ved I
> vil forstå
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
>
>
>


Hej.

Ja jeg forstår og det gør så frygteligt ondt når man står midt i det. Jeg
mistede min den gamle i marts, så jeg har det i rimelig frisk erindring. Dog
var min gammel og jeg vidste det snart var slut. Jeg valgte så at få en
anden hund med det samme. Godt en uge efter indtog en ny lille pige hjemmet,
og det var ikke for tidligt for mig. Jeg kan ikke leve uden en hund (og
kat), men især hunde har jeg/mine forældre haft siden jeg blev født, så jeg
vidste at jeg ikke skulle gå i måneder og sørge eller finde ud af om jeg
overhovedet skulle have hund igen. Men til gengæld vidste jeg hvad race jeg
skulle have som min nye hund og da den var svær at få fat i og der
tilfældigvis var to til salg dér, så købte jeg den ene - som sagt kun godt
en uge efter.
Jeg syntes også det var godt i lod jeres hund få fred. Det ville have været
for stort og voldsomt et indgreb uden bedøvelse, det er jo ikke "bare" lige
under huden. Jeres hund var meget syg og godt den ikke lider mere. Jeg
syntes det er godt vi har den mulighed for vores dyr og kan skåne dem for
mange svære lidelser, som vi mennesker er tvunget til at skal igennem.

Mange tanker til jer

lh



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 05:51

lh skrev:

> Mange tanker til jer

Tak!
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



Torben og Marie-loui~ (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 17-08-07 06:23


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c4e389$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har før skrevet lidt om Bamse hérinde - han havde bl.a. blærebetændelse
> for nogen måneder siden.
>
> Nu er han død i en alder af ca. 7 år - han blev aflivet mandag middag af
> dyrlægen der kom hjem til os.
>
> Dyrlægen mente han havde spist rottegift (eller havde fået et chock eller
> et slag hvad vi ved/tror ikke kan være tilfældet).
>
> Hans hjertesæk var så fuld af blod at hjertet næsten ikke kunne komme til
> at udvide sig, lungekapaciteten var på 30% og han havde vand i bughulen.
>
> Til sidst (det varede vel alt i alt en 3-4 dage) ville han hverken spise
> eller bevæge sig.
>
> Han kunne have fået en operation uden bedøvelse (fordi han var så svækket)
> hvor hjertesækken kunne have været tømt for blod - men der var ingen
> garanti for at han ville overleve operationen eller blive rask.
>
> Vi valgte så at han ikke skulle udsættes for de smerter.
>
> Hér er det sidste billede jeg tog af ham aftenen inden vi var ved dyrlægen
> for sidste gang:
>
> http://kortlink.dk/45se
>
> Vi savner ham - især min kone der havde boet alene med ham inden vi
> mødtes.
>
> Vi har aftalt ikke som et impulskøb at købe en ny hvalp før vi er sikre på
> at vi vil have en hund igen overhovedet - måske skal der gå ½ år før vi
> ved det.
>
> Kunne dog forestille mig at det kunne lette situationen for min bedre
> halvdel med en lille ny lige nu og her.
>
> Har i givet fald overvejet en flatcoated labrador retriever - min søster
> og svoger havde en dejlig tæve en gang som jeg passede tit og ofte.
>
> Nå, blot dette hjertesuk for at slippe lidt fri af oplevelsen - jeg ved I
> vil forstå

Puhh for en omgang..
Det lyder bestemt ikke rart for ham, eller for jer.
Det er altid værst når de kære dyr skal herfra på en sådan måde, heldigvis
kan man som ejer selv vurdere hvornår det er nok, og gøre en ende på
lidelserne, selv om det er en ubehagelig beslutning.

Jeg vil også som du selv er inde på, anbefale at se jer om efter en ny vaps
til at lave ravage i jeres hverdag igen!, selv om det ikke kan erstatte
Bamse, så giver det nyt liv til huset, og jeres tanker, måske specielt din
kone/kæreste vil komme hurtigere over tabet og se fremad.

Mvh. Marie



Hm (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 17-08-07 07:15


>
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>> Nå, blot dette hjertesuk for at slippe lidt fri af oplevelsen - jeg ved I
>> vil forstå

ja, du kan tro vi forstår hvordan det er når der skal tages denne tunge
beslutning, og det store tomrum der er bagefter.
Man kan kun tænke på alle de gode år og være glad for at hunden har haft et
godt hundeliv, vi ved jo desværre, at det ender sådan når vi henter en lille
hvalp, men der er heldigvis så mange glæder der ligger forude.
Personlig ville jeg nok selv begynde at kikke efter en lille ny.
Det er vigtigt at I er klar over hvilke race I skal kikke efter, og så er
det ud at kikke forskellige steder - hjem og tænke, lad være at lave et
impuls køb, husk man er så nem at friste.

Hanne/ som lige fik skrevet lidt "alm. viden"




Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 07:20

Hm skrev:

> Det er vigtigt at I er klar over hvilke race I skal kikke efter, og
> så er det ud at kikke forskellige steder - hjem og tænke, lad være at
> lave et impuls køb, husk man er så nem at friste.

Har lige sendt en mail til Benny der havde en hund til overs så vi kan få et
billede af ham
--
Med venlig hilsen
Hans



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 10:02

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Jeg vil også som du selv er inde på, anbefale at se jer om efter en
> ny vaps til at lave ravage i jeres hverdag igen!, selv om det ikke
> kan erstatte Bamse, så giver det nyt liv til huset, og jeres tanker,
> måske specielt din kone/kæreste vil komme hurtigere over tabet og se
> fremad.

Ja, vi har overgivet os nu - min kone har det allerede meget bedre

Glæder mig selv til en ny vaps!
--
Med venlig hilsen
Hans



Peter Lykkegaard (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 17-08-07 06:53

Hans Paulin (6310) wrote:
> Har før skrevet lidt om Bamse hérinde - han havde bl.a.
> blærebetændelse for nogen måneder siden.
>
> Nu er han død i en alder af ca. 7 år - han blev aflivet mandag middag
> af dyrlægen der kom hjem til os.
>
Argh jeg ved hvordan I må have det lige nu
Vi mistede Pongo (dalmatiner) i foråret også 7 år gammel pga total
urinvejsstop

For et par måneder siden fik vi Charlie (beagle) en genplaceringshund snart
3 år gammel og nu venter på få beagle nr 2 :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 10:04

Peter Lykkegaard skrev:

> Argh jeg ved hvordan I må have det lige nu

Ja, det er surt show! :-/

> Vi mistede Pongo (dalmatiner) i foråret også 7 år gammel pga total
> urinvejsstop

Surt!

> For et par måneder siden fik vi Charlie (beagle) en genplaceringshund
> snart 3 år gammel og nu venter på få beagle nr 2 :)

Vi følger nu samme "model" og tar op til Benny og henter en 2 år gammel
hund.

Tusind tak til Benny ikke at forglemme!
--
Med venlig hilsen
Hans



Benny Mortensen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 17-08-07 07:01


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c4e389$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har før skrevet lidt om Bamse hérinde - han havde bl.a. blærebetændelse
for
> nogen måneder siden.
>
> Nu er han død i en alder af ca. 7 år - han blev aflivet mandag middag af
> dyrlægen der kom hjem til os.
>
> Dyrlægen mente han havde spist rottegift (eller havde fået et chock eller
et
> slag hvad vi ved/tror ikke kan være tilfældet).
>
> Hans hjertesæk var så fuld af blod at hjertet næsten ikke kunne komme til
at
> udvide sig, lungekapaciteten var på 30% og han havde vand i bughulen.
>
> Til sidst (det varede vel alt i alt en 3-4 dage) ville han hverken spise
> eller bevæge sig.
>
> Han kunne have fået en operation uden bedøvelse (fordi han var så svækket)
> hvor hjertesækken kunne have været tømt for blod - men der var ingen
garanti
> for at han ville overleve operationen eller blive rask.
>
> Vi valgte så at han ikke skulle udsættes for de smerter.
>
> Hér er det sidste billede jeg tog af ham aftenen inden vi var ved dyrlægen
> for sidste gang:
>
> http://kortlink.dk/45se
>
> Vi savner ham - især min kone der havde boet alene med ham inden vi
mødtes.
>
> Vi har aftalt ikke som et impulskøb at købe en ny hvalp før vi er sikre på
> at vi vil have en hund igen overhovedet - måske skal der gå ½ år før vi
ved
> det.
>
> Kunne dog forestille mig at det kunne lette situationen for min bedre
> halvdel med en lille ny lige nu og her.
>
> Har i givet fald overvejet en flatcoated labrador retriever - min søster
og
> svoger havde en dejlig tæve en gang som jeg passede tit og ofte.
>
> Nå, blot dette hjertesuk for at slippe lidt fri af oplevelsen - jeg ved I
> vil forstå
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hej Hans

Jeg føler med jer... Sådan nogenlunde, som du beskriver det, mistede vi selv
Helmuth, vores sidste Sct. Bernhard, efter at vores Schæfer var stødt sammen
med ham, der gik åbenbart et eller andet i stykker... Så jeg kender
følelsen.

Jeg kan måske tilbyde, ikke en erstatning, for erstatte en hund, kan man
aldrig... Men uheldigvis, har jeg netop fået en af mine tidligere hvalpe
hjem igen, fordi hans mennesker, ikke længere kunne finde ud af det sammen,
og derfor pludseligt gik fra hinanden.... Det blev derfor, en meget hurtig
beslutning, og helt ærligt, 2 år gammel, det er alt for tidligt at stå med
sprøjten, som udvej.... Det er han godt nok for god til.... Så kan i tilbyde
ham, en god og tryg tilværelse, øse den kærlighed jeres gamle hund gik glip
af, ud over ham, og gider i hente ham, er han jeres. Han bor i 9700
området, så det er da lidt af en køretur... Han er en blanding af Hovawart &
Australian shepherd. Vil du høre nærmere, så kan du ringe ( Alle i andre,
luk øjnene ...) 4027 1067

M.V.H....Benny..



Ukendt (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-07 09:05

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse


> http://kortlink.dk/45se
>
> Vi savner ham - især min kone der havde boet alene med ham inden vi
> >mødtes.

Ihh, hvor var han dog en dejlig Bamse. RIP..

Sørgeligt, at han allerede skulle herfra, men sådan går det jo desværre
nogengange. Mange tanker til dig og din kone....

--
Mvh. www.tjekmig.dk




Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 10:01

Buffy skrev:

> Ihh, hvor var han dog en dejlig Bamse. RIP..

Ja, han var sød

> Sørgeligt, at han allerede skulle herfra, men sådan går det jo
> desværre nogengange. Mange tanker til dig og din kone....

Tak!

Som skrevet andetsteds kommer vi ikke til at pakke hundekurven alt for langt
væk
--
Med venlig hilsen
Hans



Tove Krieger (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 17-08-07 09:06

Hans Paulin (6310) wrote:
> Har før skrevet lidt om Bamse hérinde - han havde bl.a.
> blærebetændelse for nogen måneder siden.
>
> Nu er han død i en alder af ca. 7 år - han blev aflivet mandag
> middag af dyrlægen der kom hjem til os.


Kære Hans.

Det gør mig virkelig ondt for jer at Bamse ikke klarede den, men det
var den helt rigtige beslutning I tog, for alternativet ville ikke
have været fornuftigt. Det var han tilsyneladende for medtaget til.


Han har det godt hvor han er nu, og jeg ved fra os selv at det ikke
er rart at være dem der er tilbage, men det ved man jo godt når man
får en hund, at den dag kommer. Man håber bare på at den dag er
meget langt væk.

I vil uden tvivl blive lige så glade for en ny vovse. Bamse vil jo
altid være i jeres hjerter, og han har haft et godt liv, det er
desværre ikke alle hunde der har det.

Trøsteknus til jer begge herfra.



--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 09:59

Tove Krieger skrev:

> Det gør mig virkelig ondt for jer at Bamse ikke klarede den, men det
> var den helt rigtige beslutning I tog, for alternativet ville ikke
> have været fornuftigt. Det var han tilsyneladende for medtaget til.
>

Vi ville ikke udsætte ham for de smerter.

> Han har det godt hvor han er nu, og jeg ved fra os selv at det ikke
> er rart at være dem der er tilbage, men det ved man jo godt når man
> får en hund, at den dag kommer. Man håber bare på at den dag er
> meget langt væk.

Det' jo det.

> I vil uden tvivl blive lige så glade for en ny vovse.



> Bamse vil jo
> altid være i jeres hjerter, og han har haft et godt liv, det er
> desværre ikke alle hunde der har det.

Bamse havde i hvert fald godt

> Trøsteknus til jer begge herfra.

Tak skal du ha!

Vi har aftalt med Benny at vi kører til Brønderslev søndag og henter den
lille - store - ny

Han ser rigtig dejlig ud på de billeder vi har fået
--
Med venlig hilsen
Hans



Ukendt (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-07 10:47



"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c56374$0$15874

> Vi har aftalt med Benny at vi kører til Brønderslev søndag og henter den
> lille - store - ny

Skøønt- både for jer og Benny`s hund.
Tror det er en god måde, at hjælpe jer, igennem tabet af Bamse.

> Han ser rigtig dejlig ud på de billeder vi har fået

Vi vil også se ?


--
Mvh. www.tjekmig.dk




Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 11:16

Buffy skrev:

> Skøønt- både for jer og Benny`s hund.

Ja - vi føler både at vi gør noget godt og at vi samtidig får noget selv

> Tror det er en god måde, at hjælpe jer, igennem tabet af Bamse.

100%!

> Vi vil også se ?

Værsgo'!

http://kortlink.dk/45th

http://kortlink.dk/45tk
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



A. S. Nielsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 17-08-07 12:05


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c5755f$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Værsgo'!
>
> http://kortlink.dk/45th
>
> http://kortlink.dk/45tk
> --
> Med kærlig hilsen
> Zofia og Hans
-----------------------------------------

Hej Zofia og Hans

det gør mig ondt at høre om Bamse, selv om I har gjort det eneste rigtige og
det bedste for ham.
Jeg måtte selv alt for tidligt sige farvel til min ældste lab.tæve, der ikke
engang blev 6½ år, men hun var kronisk syg og fik en akut forværring, så der
var ingen vej uden om.
5 mdr. efter fik jeg min nye lab.tæve Sia, der nu er 7½ mdr., hun er sort og
minder slet ikke om den tidligere Molly, som var gul, så hun er helt sig
selv og meget dejlig, og jeg er nu i fuld gang med at få en lige så dygtig,
rar og venlig hund ud af hende.

Så et stort tillykke med den nye hund - hvad hedder han?

Venlig hilsen, Anelise




Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 12:15

A. S. Nielsen skrev:

> Hej Zofia og Hans
>
> det gør mig ondt at høre om Bamse, selv om I har gjort det eneste
> rigtige og det bedste for ham.
> Jeg måtte selv alt for tidligt sige farvel til min ældste lab.tæve,
> der ikke engang blev 6½ år, men hun var kronisk syg og fik en akut
> forværring, så der var ingen vej uden om.
> 5 mdr. efter fik jeg min nye lab.tæve Sia, der nu er 7½ mdr., hun er
> sort og minder slet ikke om den tidligere Molly, som var gul, så hun
> er helt sig selv og meget dejlig, og jeg er nu i fuld gang med at få
> en lige så dygtig, rar og venlig hund ud af hende.

Det var kært dét du der skrev, siger min kone

> Så et stort tillykke med den nye hund

Tak!

> - hvad hedder han?

Jamen, dét har vi siddet og diskuteret - måske har han et fint navn i
forvejen som han kender!? Dét ved Benny sikkert

Bamse hed officielt Puszek (hvilket er polsk og betyder "fnug" - både hunde
og katte kan hedde det i Polen, hvor min hustru kommer fra) - men jeg kaldte
ham gerne Blamse (ja, Blamse )

Kunne godt forestille mig at vores nye hund i daglig tale af mig blev kaldt
Blamse, men når vi får ham hjem udkrystaliserer navnet sig nok
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



A. S. Nielsen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 17-08-07 12:31


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c58351$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> A. S. Nielsen skrev:
>
>> Hej Zofia og Hans
>>
- hvad hedder han?
>
> Jamen, dét har vi siddet og diskuteret - måske har han et fint navn i
> forvejen som han kender!? Dét ved Benny sikkert
----------------------------------------------

Ja, det var også hans nuværende navn, jeg mente, for mon ikke det bliver en
lidt for voldsom overgang, hvis han både skal skifte hjem og navn?

Venlig hilsen, Anelise



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 12:38

A. S. Nielsen skrev:

> Ja, det var også hans nuværende navn, jeg mente, for mon ikke det
> bliver en lidt for voldsom overgang, hvis han både skal skifte hjem
> og navn?

Jo, 100%

Min hustru har foreslået mig at vi går en tur med ham inden vi kører hjem og
undervejs fortæller ham at vi fremover skal være hans mennesker.

Hun regner bagefter med at han skal bruge en 5-7 dage til at falde til hér
hvor vi bor
--
Med venlig hilsen
Hans



Anette (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 17-08-07 19:18

Hans Paulin (6310) wrote:
> Min hustru har foreslået mig at vi går en tur med ham inden vi kører
> hjem og undervejs fortæller ham at vi fremover skal være hans
> mennesker.
> Hun regner bagefter med at han skal bruge en 5-7 dage til at falde
> til hér hvor vi bor

Trist, rigtig rigtig trist med jeres Bamse, men dejligt at I vil give
Blackie et nyt hjem. Den ser rigtig dejlig ud.

I skal nok regne med at det tager lidt mere end en uges tid inden han falder
rigtig til.
5-7dage, der vil han finde ud af hvem der bor der, hvem der bor ved siden af
o.s.v, men han vil stadig opføre sig som om han er på besøg. Det vil sige
pænt og høfligt. Den rigtige Blackie har I først efter 3-5 mdr. Til den tid
er det endeligt gået op for den at dette er dens nye hjem, hvor den skal
blive, og holder op med at reagere på lyde /lugte den har kendt før Læs:
holder op med at lede efter sin gamle familie/flok.
Det var i hvertfald den tid det har taget med de 5-6 genbrugshunde, vi har
haft. De har været superdejlige og kærlige fra første færd - men der har
været enkelte situationer hvor vi har kunnet se på hunden, at den ledte
stadigvæk. Først efter 3-5 mdr har vi haft fjollehunden der ligger midt på
stuegulvet og fjoller med alle 4 stænger i vejret, og alle de andre
pjatterier som en hund gør når den er 100% tryg.

og så lige et tip: der er Aussie i Blackie, dvs der er noget mere gang i den
end i en retriever. Sørg for at være klædt på til give den nogle
"hjerne"-udfordringer , nogle opgaver den skal løse....når den er ved at
være faldet til. Det øger dens tillid og tilknytning til Jer når I kan
aktivere og udfordre den.

Held og lykke med Blackie

/ Anette
www.philana.dk



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 19:42

Anette skrev:

> Trist, rigtig rigtig trist med jeres Bamse, men dejligt at I vil give
> Blackie et nyt hjem. Den ser rigtig dejlig ud.

Ja, dét gør han

> I skal nok regne med at det tager lidt mere end en uges tid inden han
> falder rigtig til.
> 5-7dage, der vil han finde ud af hvem der bor der, hvem der bor ved
> siden af o.s.v, men han vil stadig opføre sig som om han er på besøg.
> Det vil sige pænt og høfligt. Den rigtige Blackie har I først efter
> 3-5 mdr. Til den tid er det endeligt gået op for den at dette er dens
> nye hjem, hvor den skal blive, og holder op med at reagere på lyde
> /lugte den har kendt før Læs: holder op med at lede efter sin gamle
> familie/flok. Det var i hvertfald den tid det har taget med de 5-6
> genbrugshunde,
> vi har haft. De har været superdejlige og kærlige fra første færd -
> men der har været enkelte situationer hvor vi har kunnet se på
> hunden, at den ledte stadigvæk. Først efter 3-5 mdr har vi haft
> fjollehunden der ligger midt på stuegulvet og fjoller med alle 4
> stænger i vejret, og alle de andre pjatterier som en hund gør når den
> er 100% tryg.

Okay

> og så lige et tip: der er Aussie i Blackie, dvs der er noget mere
> gang i den end i en retriever. Sørg for at være klædt på til give den
> nogle "hjerne"-udfordringer , nogle opgaver den skal løse....når den
> er ved at være faldet til. Det øger dens tillid og tilknytning til
> Jer når I kan aktivere og udfordre den.

Gerne - vi vrider hjernen

Lærte min søsters hund at jege katte - ikke altid så populært hos kattene -
og at springe i vandet fra en badebro - var meget populært

> Held og lykke med Blackie

Tak!
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



Anette (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 17-08-07 20:00

Hans Paulin (6310) wrote:
>
> Lærte min søsters hund at jege katte - ikke altid så populært hos
> kattene - og at springe i vandet fra en badebro - var meget populært

*LOL* jage katte kan den sikkert i forvejen, eller hyrde dem
Hyrdehunde er jo "kloge", lærer hurtigt både noder og unopder

Her er et par tips som de fleste hyrdehunde synes er vildt sjove at lære
http://dogtraining.dk/magasin/tricks/udfordring.htm

( Nej, det er ikke noget man kan bruge til ret meget - men hunden synes det
er sjovt

/ Anette
www.philana.dk



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 21:35

Anette skrev:

> Her er et par tips som de fleste hyrdehunde synes er vildt sjove at
> lære http://dogtraining.dk/magasin/tricks/udfordring.htm

Er gemt nu under foretrukne

> ( Nej, det er ikke noget man kan bruge til ret meget - men hunden
> synes det er sjovt

Jeg legede en leg med min søsters flatcoatede når jeg passede hende:

Hun lå oprejst med forbenene strakt ret frem og jeg skulle prøve at røre ved
en pote!

Det lykkedes mig aldrig - hun var *alt* for hurtig!

Ved ikke hvor hun havde lært det, men sjovt var det

Bamse "snappede" efter mig lynhurtigt et par millimeter fra min næse engang
i mellem - dét var *han* hurtig til - og jeg snappede så også efter ham -
dét var så den eneste leg vi havde sammen
--
Med venlig hilsen
Hans



Anette (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 17-08-07 21:53

Hans Paulin (6310) wrote:
>
> Hun lå oprejst med forbenene strakt ret frem og jeg skulle prøve at
> røre ved en pote!
>
> Det lykkedes mig aldrig - hun var *alt* for hurtig!

He he - den leg har vi også med vores tre.
+ og mange andre . Alle de traditionelle sit, pote, rulle, apport,
high-five, high -ten, vinke, danse på bagben, godbidder i en plasticflaske,
godbidder rullet ind i en gammel sok og gemt bag/under møbler, rydde op (
lægge legetøj op i kurven). Og f.eks ligge ned og skubbe med snuden til en
bold, gå i 8-taller mellem vores ben, gå ud og ind mellem vores ben mens vi
går fremad ( lige nu kan de gå kun forlæns, men vi leger/træner baglæns..
ala dogdancing), o.s.v.

Det er superaktivit for vores hunde, især en sommer som denne hvor de sipper
ikke gider være ret meget ude i regnvejret

> Bamse "snappede" efter mig lynhurtigt et par millimeter fra min næse
> engang i mellem - dét var *han* hurtig til - og jeg snappede så også
> efter ham - dét var så den eneste leg vi havde sammen

Bare det er en leg i begge har det sjovt med, så er det jo lige meget hvor
mange der er.
Men nu hvor du får en hund med hyrdehund i sig, kan du sagtens skrue op for
udfordringerne

Jeg glæder mig til at læse en masse om ham..og dig

/ Anette
www.philana.dk



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 22:18

Anette skrev:

> He he - den leg har vi også med vores tre.
> + og mange andre .

Hæ hæ - vil jeg gerne prøve at lære Blackie

Prøvede med Bamse - han kiggede bare interesseret

> Alle de traditionelle sit, pote, rulle, apport,
> high-five, high -ten, vinke, danse på bagben, godbidder i en
> plasticflaske, godbidder rullet ind i en gammel sok og gemt bag/under
> møbler,

Gemme kiks gjorde jeg med min første golden Tais - det syntes han var
spændende

> rydde op ( lægge legetøj op i kurven).

Lyder spændende!

> Og f.eks ligge ned og
> skubbe med snuden til en bold, gå i 8-taller mellem vores ben, gå ud
> og ind mellem vores ben mens vi går fremad

Dét sidste var så bl.a. noget min hustru legede med Bamse hver aften (når de
kom hjem fra den sidste tur ved 20-tiden)

> Bare det er en leg i begge har det sjovt med, så er det jo lige meget
> hvor mange der er.

Lærte ham også at ta' en kiks jeg holdt mellem tænderne - ikke den store
udfordring, men en sjov leg alligevel

(I øvrigt elskede han hvidløgsflutes - han fik altid endeskiverne - og
sommetider noget af dét i midten osse )

> Men nu hvor du får en hund med hyrdehund i sig, kan du sagtens skrue
> op for udfordringerne

Glæder jeg mig til

Men bare det at læse hinandens kropssprog synes jeg er sjovt

> Jeg glæder mig til at læse en masse om ham..og dig

"I'll be back!", som Arnold sagde
--
Med venlig hilsen
Hans



Hans Paulin \(6310\) (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-07 06:25

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg legede en leg med min søsters flatcoatede når jeg passede hende:
>
> Hun lå oprejst med forbenene strakt ret frem og jeg skulle prøve at
> røre ved en pote!
>
> Det lykkedes mig aldrig - hun var *alt* for hurtig!

Glemte forresten:

Hun var god til at fange fluer - en praktisk foranstaltning

Hun tog osse hvepse - suttede lidt på dem i en fart og spyttede dem så ud
igen!
--
Med venlig hilsen
Hans



Ukendt (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-07 19:59


"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
news:46c5e648$0$820$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> I skal nok regne med at det tager lidt mere end en uges tid inden han
> falder rigtig til.

Det er nok lidt forskelligt fra hund til hund. Vores hunde er faldet til
meget hurtigt, men de har selvfølgelig heller ikke haft den bedste baggrund.
Coco havde f.eks. stået 10 dage i et bur, før politiet frigav ham, så han
var bestemt lykkelig fra dag 1.
Bingo har været lidt længere tid om, at tilpasse sig i flokken, men det
problem får Hans og kone jo ikke, med kun 1 hund i huset.

--
Mvh. www.tjekmig.dk



Anette (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 17-08-07 21:23

Buffy wrote:
> Det er nok lidt forskelligt fra hund til hund. Vores hunde er faldet
> til meget hurtigt, men de har selvfølgelig heller ikke haft den
> bedste baggrund.

Det har vores hunde heller ikke - og de har da bestemt været glade fra dag
1, men alligevel går der noget tid, før hunden folder sig rigtigt ud. Der
skal først opbygges en hel masse tillid, især når hundens fortid har været
bøvlet. Ikke at Blackies fortid har været det; men bare for at slå en lille
smule koldt vand i blodet på Hans Det tager tid at tro på en ny flok.
Det tager masser af tid, kærlighed, tålmodighed og vane, før hunden er
rigtig hjemme.

Vores Andy tilbragte de første 5 år af sit liv, lukket inde i en have. Er
voldsomt bange for andre hunde og bl.a det blev problemet, grunden til at
hans tidligere familie ville aflive ham. Han er vokset op med 2 drenge, og
selvom han har boet hos os i et år nu, er gladere og mere tryg end
nogensinde før, kan vi godt se på ham, at når han ser/hører drenge i 8-10
års alderen lege, så er han meget opmærksom på dem. Ser intenst på dem som
om han ville sige: Er det mon dem, jeg kender. Jeg bliver lidt ked af det
hver gang, på Andys vegne. Han har helt sikkert været ufatteligt glad for de
drenge.
Han er superglad for at bo hos os, nyder træningen, de mange aktiviteter,
vores andre hunde o.s.v. - men .......

/ Anette
www.philana.dk



Benny Mortensen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-08-07 10:05

Hejsa...

Her er det måske helt på plads, at give lidt forhåndshistorie på Blackie...

Blackie blev født her, og for at det ikke skal være løgn, i fodenden af
vores seng.

Flyttede som 8 ugers hvalp til Ulsted. Nu skal man altså ikke tro, at
Blackie, i den forstand, har været mishandlet, for det har han ikke... Det
kan ellers godt lyde sådan, når man fortæller historien.

Men de var ikke familiære med, at have en lille hvalp, som jo, som sådan
nogle gør, heldigvis vokser, og gerne ser deres lille verden, vokser i takt
med dem.

Den sidste ting glemte de, det blev til, alt for lidt gåture, og dem det
endelig blev til, var alt for korte, og i snor... Der kom aldrig det bånd,
mellem hund og ejere, som der burde være. Dertil kommer, at de har en, lidt
adfærdsvanskelig dreng, som mente, at Blackie, kunne bruges som personlig
boksebold. Jeg syntes ikke, jeg kunne tillade mig, at lade dette ske
ubemærket, så jeg advarede både dreng og forældre, om at de burde stoppe
dette, inden det kom frem til en styrkeprøve, mellem dreng og hund.... For
den ville drengen ikke kunne vinde. Dette tog de så for gode varer, så de
så det åbenbart som den bedste løsning, at komme tilbage med Blackie.

Herefter flyttede Blackie til Brønderslev, og her havde Blackie det fint, og
han har udviklet sig til en rigtig dejlig dreng. Men dog stadig, med et par
detaljer, som han har arvet efter sin far .... Sådan i gensyn's glæde,
vil han gerne springe op af folk, samt at det nok er rart nok at være
opmærksom på.... Han kan åbne døre... Hvilket åbenbart også er en arv fra
faderen, for det kan han også, og mig bekendt, er der ingen der har lært dem
det .... Måske trænet en smule hårdt, hvilket er synd, for han er jo kun
2 år, og da både Aussien og Hovawarten har et blødt sind som unge, så tjener
det absolut intet formål, at være hård. Så hellere prøve at gøre tingene et
par gange mere.

Nu har vi her siden Onsdag aften, hvor han kom hjem igen, haft Blackie, og
efter den første gensynsglæde havde lagt sig.... ( Han væltede mig på
træningsbanen )...) Skulle vi have pakket bilerne... Lidt af en opgave,
for jeg var kommet for at fremvise, alle 14 hvalpe.... Så min bil var fuld,
så vi skulle have pakket 4 voksne hunde sammen i en bil. Så vi puttede
Blackie i buret, og de tre sidste udenfor, sådan bare for at beskytte
Blackie, hvis de skulle blive uenige, på vejen hjem... Men her i går
eftermiddag, sad alle 4 bag i bilen, da vi var ude at handle, og alle var
enige om, at ingen skulle passere bilen, uden at få en bemærkning med på
vejen.... Samt at far Donald og søn Blackie, sommetider ville prøve at lege,
uden at bemærke, at mor Fie og Olga, dermed risikerede at blive ufrivillige
deltagere, hvad dog ikke så ud til at genere dem, men det kan altså få en
Opel Astra til at rocke værre end Led Zeppelin.

Men bortset fra et par mindre skænderier, er han gledet ind i flokken, og
helt undgået konflikter med mødrene, og på ingen måder, virket som en
trussel mod de 14 hvalpe, hvilket jeg selv syntes, er rigtigt godt gået....
Så jeg er ikke spor i tvivl, om at Hans & Zofia, får sig en pragtfuld hund.

M.V.H....Benny..



Hans Paulin \(6310\) (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-07 12:14

Benny Mortensen skrev:

> Den sidste ting glemte de, det blev til, alt for lidt gåture, og dem
> det endelig blev til, var alt for korte,

Min hustru tog gerne 4 ture om dagen med Bamse - den ene af dem gerne en
time eller mere.

Hver dag var vi osse på stranden med ham hvor han kunne løbe frit.

> og i snor...

De hunde jeg har haft og passet tidligere har jeg forsøgt at gå uden snor
med - dét vil jeg osse helst. Men Bamse har prøvet at stikke af flere gange
(han var noget af en Don Juan! ), så dét har ikke været så rart.

> Der kom aldrig
> det bånd, mellem hund og ejere, som der burde være.

Det tror jeg så der vil komme hér - vi vil i hvert fald gøre vort.

> Dertil kommer,
> at de har en, lidt adfærdsvanskelig dreng, som mente, at Blackie,
> kunne bruges som personlig boksebold. Jeg syntes ikke, jeg kunne
> tillade mig, at lade dette ske ubemærket, så jeg advarede både dreng
> og forældre, om at de burde stoppe dette, inden det kom frem til en
> styrkeprøve, mellem dreng og hund.... For den ville drengen ikke
> kunne vinde. Dette tog de så for gode varer, så de så det åbenbart
> som den bedste løsning, at komme tilbage med Blackie.

Jeg ville *aldrig* tillade at nogen generede Blackie på nogen måde

> Herefter flyttede Blackie til Brønderslev, og her havde Blackie det
> fint, og han har udviklet sig til en rigtig dejlig dreng. Men dog
> stadig, med et par detaljer, som han har arvet efter sin far ....
> Sådan i gensyn's glæde, vil han gerne springe op af folk, samt at det
> nok er rart nok at være opmærksom på....

Dét vil jeg kalde et luxusproblem

Bamse lå både i sofaerne, i sengen og tiggede ved bordet - dét havde jeg
lært ham

> Han kan åbne døre... Hvilket
> åbenbart også er en arv fra faderen, for det kan han også, og mig
> bekendt, er der ingen der har lært dem det

Det ku Bamse osse, så jeg fik nogle chock en gang imellem når han bragede
igennem en dør - foretrak ikke at lukke dem helt

Zofia fortæller lige at han engang åbnede yderdøren (der åbner indad) for at
følge efter hende ned i byen! Pludselig svansede han ved siden af hende på
fortovet

>.... Måske trænet en
> smule hårdt, hvilket er synd, for han er jo kun 2 år, og da både
> Aussien og Hovawarten har et blødt sind som unge, så tjener det
> absolut intet formål, at være hård. Så hellere prøve at gøre tingene
> et par gange mere.

Kunne heller ikke drømme om at presse ham

> jeg er ikke spor i tvivl, om at Hans &
> Zofia, får sig en pragtfuld hund.

Jeg var i hvert fald solgt da jeg så det allerførste billede!

Lige et spørgsmål:

Bamse var vandskræk - han gik kun i til brystet; ved du noget om hvordan
Blackie har det med vand?
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



Winther (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 18-08-07 19:32


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
news:46c6b716$0$18354$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa...
>
> Her er det måske helt på plads, at give lidt forhåndshistorie på
> Blackie...
>
> Blackie blev født her, og for at det ikke skal være løgn, i fodenden af
> vores seng.
>
> Flyttede som 8 ugers hvalp til Ulsted. Nu skal man altså ikke tro, at
> Blackie, i den forstand, har været mishandlet, for det har han ikke... Det
> kan ellers godt lyde sådan, når man fortæller historien.
>
> Men de var ikke familiære med, at have en lille hvalp, som jo, som sådan
> nogle gør, heldigvis vokser, og gerne ser deres lille verden, vokser i
> takt
> med dem.
>
> Den sidste ting glemte de, det blev til, alt for lidt gåture, og dem det
> endelig blev til, var alt for korte, og i snor... Der kom aldrig det bånd,
> mellem hund og ejere, som der burde være. Dertil kommer, at de har en,
> lidt
> adfærdsvanskelig dreng, som mente, at Blackie, kunne bruges som personlig
> boksebold. Jeg syntes ikke, jeg kunne tillade mig, at lade dette ske
> ubemærket, så jeg advarede både dreng og forældre, om at de burde stoppe
> dette, inden det kom frem til en styrkeprøve, mellem dreng og hund.... For
> den ville drengen ikke kunne vinde. Dette tog de så for gode varer, så de
> så det åbenbart som den bedste løsning, at komme tilbage med Blackie.
>
> Herefter flyttede Blackie til Brønderslev, og her havde Blackie det fint,
> og
> han har udviklet sig til en rigtig dejlig dreng. Men dog stadig, med et
> par
> detaljer, som han har arvet efter sin far .... Sådan i gensyn's glæde,
> vil han gerne springe op af folk, samt at det nok er rart nok at være
> opmærksom på.... Han kan åbne døre... Hvilket åbenbart også er en arv fra
> faderen, for det kan han også, og mig bekendt, er der ingen der har lært
> dem
> det .... Måske trænet en smule hårdt, hvilket er synd, for han er jo
> kun
> 2 år, og da både Aussien og Hovawarten har et blødt sind som unge, så
> tjener
> det absolut intet formål, at være hård. Så hellere prøve at gøre tingene
> et
> par gange mere.
>
> Nu har vi her siden Onsdag aften, hvor han kom hjem igen, haft Blackie, og
> efter den første gensynsglæde havde lagt sig.... ( Han væltede mig på
> træningsbanen )...) Skulle vi have pakket bilerne... Lidt af en
> opgave,
> for jeg var kommet for at fremvise, alle 14 hvalpe.... Så min bil var
> fuld,
> så vi skulle have pakket 4 voksne hunde sammen i en bil. Så vi puttede
> Blackie i buret, og de tre sidste udenfor, sådan bare for at beskytte
> Blackie, hvis de skulle blive uenige, på vejen hjem... Men her i går
> eftermiddag, sad alle 4 bag i bilen, da vi var ude at handle, og alle var
> enige om, at ingen skulle passere bilen, uden at få en bemærkning med på
> vejen.... Samt at far Donald og søn Blackie, sommetider ville prøve at
> lege,
> uden at bemærke, at mor Fie og Olga, dermed risikerede at blive
> ufrivillige
> deltagere, hvad dog ikke så ud til at genere dem, men det kan altså få en
> Opel Astra til at rocke værre end Led Zeppelin.
>
> Men bortset fra et par mindre skænderier, er han gledet ind i flokken, og
> helt undgået konflikter med mødrene, og på ingen måder, virket som en
> trussel mod de 14 hvalpe, hvilket jeg selv syntes, er rigtigt godt
> gået....
> Så jeg er ikke spor i tvivl, om at Hans & Zofia, får sig en pragtfuld
> hund.
>
> M.V.H....Benny..
>
Hvad så Benny, har du afsætning på nogen af hvalpene? Der må være rigtig liv
og glade dage hjemme hos jer



Benny Mortensen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 19-08-07 09:58


"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
news:sWGxi.27$UB7.5@news.get2net.dk...
>
> >
> Hvad så Benny, har du afsætning på nogen af hvalpene? Der må være rigtig
liv
> og glade dage hjemme hos jer

Hej Winther

Lige nu, er der kun to hvalpe, som er afsat, som kan flytte hjemmefra den
4 - 9 - 07... Så ja, der er rigtigt liv i hytten.
Det hjælper selvfølgelig lidt, at de 9 render en hvalpefold ude på
græsplænen, det meste af tiden... Ikke fordi de ikke må løbe frit, som de 5
sidste, men da de jo lige er et par uger ældre, er de lidt for voldsomme for
de små, så de må sådan skiftes til at få lov til at løbe helt frit.... Men
Liv, ja det er der, og man skal altid lige checke, før man sætter sine
fødder et sted, ikke der allerede ligger en hvalp eller to ...

M.V.H....Benny..


Ukendt (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-07 12:57


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:46c586fe$0$27493

> Ja, det var også hans nuværende navn, jeg mente, for mon ikke det bliver
> en lidt for voldsom overgang, hvis han både skal skifte hjem og navn?

Det tror jeg ikke. Vi har skiftet navn på både Bingo ( der hed Trunte før )
og Bibi ( der hed Ditte før ). Coco har vi jo så bare fundet et navn til, da
han blev fundet strejfende på gaden og derfor ikke havde noget kendt navn.
Fimbe har beholdt sit tidligere navn.

Anyway- hundene lære lynhurtigt deres nye navn, at kende. De reagerer
faktisk slet ikke på deres gamle navn mere- har testet det et par gange....

--
Mvh. www.tjekmig.dk



Benny Mortensen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 17-08-07 14:01


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c58351$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> A. S. Nielsen skrev:
>
> > Hej Zofia og Hans
> >
> > det gør mig ondt at høre om Bamse, selv om I har gjort det eneste
> > rigtige og det bedste for ham.
> > Jeg måtte selv alt for tidligt sige farvel til min ældste lab.tæve,
> > der ikke engang blev 6½ år, men hun var kronisk syg og fik en akut
> > forværring, så der var ingen vej uden om.
> > 5 mdr. efter fik jeg min nye lab.tæve Sia, der nu er 7½ mdr., hun er
> > sort og minder slet ikke om den tidligere Molly, som var gul, så hun
> > er helt sig selv og meget dejlig, og jeg er nu i fuld gang med at få
> > en lige så dygtig, rar og venlig hund ud af hende.
>
> Det var kært dét du der skrev, siger min kone
>
> > Så et stort tillykke med den nye hund
>
> Tak!
>
> > - hvad hedder han?
>
> Jamen, dét har vi siddet og diskuteret - måske har han et fint navn i
> forvejen som han kender!? Dét ved Benny sikkert
>
> Bamse hed officielt Puszek (hvilket er polsk og betyder "fnug" - både
hunde
> og katte kan hedde det i Polen, hvor min hustru kommer fra) - men jeg
kaldte
> ham gerne Blamse (ja, Blamse )
>
> Kunne godt forestille mig at vores nye hund i daglig tale af mig blev
kaldt
> Blamse, men når vi får ham hjem udkrystaliserer navnet sig nok
> --
> Med kærlig hilsen
> Zofia og Hans

Jo han har da et fint navn, som svarer helt pænt til hans udseende... "
Blackie "

M.V.H....Benny..


Tove Krieger (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 17-08-07 14:43

Benny Mortensen wrote:
>
> Jo han har da et fint navn, som svarer helt pænt til hans
> udseende... " Blackie "
>
> M.V.H....Benny..

Det var da pudsigt Benny. Det var det allerførste navn jeg tænkte
på. Forøvrigt et dejligt navn til en dejlig hund.

Godt at han går en god tid i møde, det har han helt sikkert
fortjent. Jeg glæder mig også meget til at høre mere om ham,
men det har Hans jo lovet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 18:34

Tove Krieger skrev:

> Godt at han går en god tid i møde, det har han helt sikkert
> fortjent. Jeg glæder mig også meget til at høre mere om ham,
> men det har Hans jo lovet.

....og hvad man lover skal man holde - ellers skal man ikke love det!
--
Med venlig hilsen
Hans



Benny Mortensen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 19-08-07 10:03


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:46c5a5f0$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Benny Mortensen wrote:
> >
> > Jo han har da et fint navn, som svarer helt pænt til hans
> > udseende... " Blackie "
> >
> > M.V.H....Benny..
>
> Det var da pudsigt Benny. Det var det allerførste navn jeg tænkte
> på. Forøvrigt et dejligt navn til en dejlig hund.
>
> Godt at han går en god tid i møde, det har han helt sikkert
> fortjent. Jeg glæder mig også meget til at høre mere om ham,
> men det har Hans jo lovet.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
>

Hej Tove

Jamen det ved jeg faktisk ikke, han var ikke mange minutter gammel, før det
navn blev hæftet på ham, og det har han haft lige siden.... Nu håber jeg så
bare ikke, at dette har dannet tradition, for lige nu, har vi en hvalp, hvor
første indskydelse var " Megabøf " og det har han heddet siden, men
forhåbentligt kommer de nye ejere på bedre tanker, når han bliver solgt
)..

M.V.H....Benny..


Leyna (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 20-08-07 07:39

On Sun, 19 Aug 2007 11:02:50 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Nu håber jeg så
>bare ikke, at dette har dannet tradition, for lige nu, har vi en hvalp, hvor
>første indskydelse var " Megabøf " og det har han heddet siden, men
>forhåbentligt kommer de nye ejere på bedre tanker, når han bliver solgt
>)..

ROTFLMAO!

Selv om jeg mener at jeg er i besiddelse af en go' portion humor, så
tror jeg ikke at jeg ville vedblive at kalde nogen hund for "Megabøf".
: D

Okay, Vaks havde arbejdstitlen Viggo (jeg fik ham jo i gave, og mine
venner mente åbanbart han mindede om Vakse Viggo), men da vi skulle
sætte navn på blev det kompliceret. Navnet kom til at lyde Erling,
Bimmer, Vaks, Pax, Rex, Jensen - men vi forkortede det så til Vaks.
Det ville ta' et frygtelig tid at skulle kalde ham til sig ellers!
*LOL*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 18:35

Benny Mortensen skrev:

> Jo han har da et fint navn, som svarer helt pænt til hans udseende...
> " Blackie "

Hæ hæ - hvor fint!
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



Ukendt (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-07 12:43


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c5755f$0$15890
>
> Værsgo'!

Taaak !

> http://kortlink.dk/45th
>
> http://kortlink.dk/45tk

Han ligner en rigtig godmodig og rar hund. Smuk er han også.

Glæder mig til, at høre og se mere til ham.

--
Mvh. www.tjekmig.dk



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 12:48

Buffy skrev:

> Taaak !

Velbekomme!

> Han ligner en rigtig godmodig og rar hund. Smuk er han også.

Ja, dét kan vi hurtigt blive enige om!

> Glæder mig til, at høre og se mere til ham.

Jeg spidser blyanten!
--
Med venlig hilsen
Hans



Torben og Marie-loui~ (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 17-08-07 11:20


"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
news:46c56eab$0$5158$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:46c56374$0$15874
>
>> Vi har aftalt med Benny at vi kører til Brønderslev søndag og henter den
>> lille - store - ny
>
> Skøønt- både for jer og Benny`s hund.
> Tror det er en god måde, at hjælpe jer, igennem tabet af Bamse.
>
>> Han ser rigtig dejlig ud på de billeder vi har fået
>
> Vi vil også se ?
>

JAAAAHHH!!!

Mvh. Marie



Tove Krieger (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 17-08-07 11:49

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> news:46c56eab$0$5158$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>> news:46c56374$0$15874
>>
>>> Vi har aftalt med Benny at vi kører til Brønderslev søndag og
>>> henter den lille - store - ny
>>
>> Skøønt- både for jer og Benny`s hund.
>> Tror det er en god måde, at hjælpe jer, igennem tabet af Bamse.
>>
>>> Han ser rigtig dejlig ud på de billeder vi har fået
>>
>> Vi vil også se ?
>>
>
> JAAAAHHH!!!
>
> Mvh. Marie

Hvor er den bare dejlig. Den skulle lige vide at der venter den et
godt og kærligt hjem. Det er en rigtig værdig arvtager til Bamse. Er
sikker på, at det ville han også synes.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 12:02

Tove Krieger skrev:

> Hvor er den bare dejlig. Den skulle lige vide at der venter den et
> godt og kærligt hjem.



> Det er en rigtig værdig arvtager til Bamse.

Ja!

> Er
> sikker på, at det ville han også synes.

Ja!
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



Hm (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 17-08-07 12:37


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46c58021$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Hej Zofia og Hans
Han ser rigtig sød ud, uh-ha hvis det var mig så kunne jeg næsten ikke vente
til jeg skulle snakke med ham for første gang.
Det skal nok være den helt rigtige løsning så I kan se fremad igen.
Vi glæder os til at høre nærmere.
Hanne



Hans Paulin \(6310\) (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-08-07 12:40

Hm skrev:

> Hej Zofia og Hans
> Han ser rigtig sød ud, uh-ha hvis det var mig så kunne jeg næsten
> ikke vente til jeg skulle snakke med ham for første gang.

Nej, det kan vi heller ikke - vi ville helst afsted i går men lørdag har
vi lovet os væk til noget andet

> Det skal nok være den helt rigtige løsning så I kan se fremad igen.

Ja, dét er jeg også blevet overbevist om nu

> Vi glæder os til at høre nærmere.

Ja, god idé - jeg følger op hér inde fremover!
--
Med venlig hilsen
Hans



Hans Paulin \(6310\) (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-08-07 16:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> jeg følger op hér inde fremover!

Nu er vi kommet hjem med Blackie

Zofia foreslog vi gik en lang tur med ham da vi hentede ham, så som sagt så
gjort.

Vi havde lommerne fulde af kiks, men dem suttede han kun på inden han
spyttede dem ud

Han var meget bange for os i starten, men i løbet af turen hoppede han op og
slikkede Zofia på næsen

Så var det tibage til Benny og sige farvel og tak og ind i bilen og lidt
senere finde en rasteplads, hvor vi fik et stykke brød.

Blackie ville ikke spise noget, men han drak da lidt vand og fik tisset.

Ind i bilen igen, og så havde vi 320 km. foran os.

Zofia satte sig på bagsædet med ham på hele turen og så ville han godt
håndfodres - først med økologiske mandler! respekt!

Faktisk spiste han 50% mere tørfoder end Bamse normalt ville have gjort -
foruden alle de kiks vi havde i lommerne, 3 mandler som sagt - og en rosin


Vi stoppede ved endnu en rasteplads inde vi endte ved Østersøen hvor vi bor.

Hjemkommet en tur langs vandet - bølgerne larmede lidt - men da Zofia
gik ud og bade! overvejede Blackie kraftigt at redde hende - han var i
hvert fald stærkt bekymret, kunne jeg se!

Nu er vi så hjemme - Blackie har fået (og får) et powernap - men inden havde
han smidt sig på gulvet og løftet bagbenet så jeg kunne komme til at nusse
ham på maveskindet

Lige nu ligger han bag mig i computerrummet præcis som Bamse og sover
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



Coppi (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Coppi


Dato : 19-08-07 21:58


"Hej Hans og Zofia.

Sikke en både trist og skøn historie.

Held og lykke med genbrugshunden.

coppi



Hans Paulin \(6310\) (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-08-07 07:20

Coppi skrev:

> "Hej Hans og Zofia.

Hej

> Sikke en både trist og skøn historie.

Ja - der er sket en del på bare 7 dage!

> Held og lykke med genbrugshunden.

Tak!
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste