/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
weeee fornuft fra Søvndal
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 13-07-07 18:10

ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.

Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
gives)

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7568814.html?forside

citat fra artiklen:
Samtidig kan man sige, at vi ikke svigter andre forsvarsopgaver ved at
sætte hjemmeværnet ind," tilføjer Villy Søvndal.
citat slut

Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i mange år
at foretage sig noget fornuftigt

Peter



 
 
N_B_DK (13-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-07-07 18:20

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den
> mulighed gives)

Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?

Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peter Bang (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 13-07-07 18:23

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
>news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>>
>> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit
den
>> mulighed gives)
>
>Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod
snegle ?
>
>Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.
>
Dræbersnegle mod snegle .... virker fornuftigt.


Michael Weber (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 13-07-07 18:32


"Peter Bang (slet FRXQ8)" <peterbang@FRXQ8privat.dk> skrev i en meddelelse
news:11843477320.446446269228687@dtext.news.tele.dk...
> N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
> >"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> >news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> >> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
> >>
> >> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit
> den
> >> mulighed gives)
> >
> >Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod
> snegle ?
> >
> >Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.
> >
> Dræbersnegle mod snegle .... virker fornuftigt.
>


Out-numbered, out-gunned...out-snailed.....hjemmeværnet har ikke en chance,
:)


Med venlig hilsen
Michael Weber



Peter Bang (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 13-07-07 18:58

Michael Weber <michael@removemichaelweber.dk> skrev:
>
>"Peter Bang (slet FRXQ8)"
><peterbang@FRXQ8privat.dk> skrev i en meddelelse
>news:11843477320.446446269228687@dtex
>t.news.tele.dk...
>> N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>> >"Peter K. Nielsen"
>> ><glemdet@no.domain> wrote in message
>> >news:4697b1e4$0$90267$14726298@new s.sunsite.dk
>> >> ja ja, selv blind høne finder af
>> >>og til et guldkorn.
>> >>
>> >> Så her må vi huske at rose Hr.
>> >>søvndal (det er jo ikke så tit
>> den
>> >> mulighed gives)
>> >
>> >Rose ham for hvad ??? for at sige
>> >sæt hjemmeværnet ind mod
>> snegle ?
>> >
>> >Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.
>> >
>> Dræbersnegle mod snegle .... virker fornuftigt.
>>
>
>
>Out-numbered,
>out-gunned...out-snailed.....hjemmevæ
>rnet har ikke en chance,
>:)

Jeg tror, du har ret.


Peter K. Nielsen (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 13-07-07 18:29


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4697b45e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>>
>> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den
>> mulighed gives)
>
> Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?
>
> Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.

hvorfor dog det?? det er da en fornuftig samfundsmæssig opgave, og når nu
hjemmeværnet alligevel bare fiser rundt og laver ingenting (bortset fra at
true folk der mener noget andet ved natlige opringninger) så er det da en
god ide at sætte dem ind, og som Søvndal siger så er det jo en opgave hvor
selv den fedeste og dummeste hjemmeværnsmand kan være med og dermed bidrage
til samfundet

Peter



@ (13-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-07-07 18:36

On Fri, 13 Jul 2007 19:28:41 +0200, "Peter K. Nielsen"
<glemdet@no.domain> wrote:

>
>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:4697b45e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
>> news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>>>
>>> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den
>>> mulighed gives)
>>
>> Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?
>>
>> Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.
>
>hvorfor dog det?? det er da en fornuftig samfundsmæssig opgave

hvorfor skulle HJV dog samel andre folks skadedyr,
lad dog grundejerne selv stå for det

ibirisk skovsnegl udgør ikke engang et problem,
den er blot et iritationselement



--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Jens Bruun (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 13-07-07 18:42

In news:gtdf93ttbbnha6s3k6ht9i2uhrv396ec53@4ax.com,
@ <1@invalid.net> typed:

> ibirisk skovsnegl udgør ikke engang et problem,
> den er blot et iritationselement

Ganske som "HJV" er det. Lad det ene irritationsmoment udrydde det andet.
Idéen er *genial*.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-07 10:40

Jens Bruun wrote:
>
> Ganske som "HJV" er det. Lad det ene irritationsmoment udrydde det
> andet. Idéen er *genial*.

Hvorfor er du så ubegavet at du anser HJV som et irritationsmoment? I mine
øjne er det nogle mennesker der udfører et frivilligt stykke arbejde.
Hvornår har du sidst selv lettet røven? HJV's rolle er selvfølgelig blevet
mere udefinerbar efter den kolde krigs slutning og truslen om en invasion
fra syd er forsvundet, men indtil da var ideen da genial. I dag er det kun
et spørgsmål om at anvende dem optimalt. I tidernes morgen da min far var
kompagni NK, var der omkring 60.000 mand under våben. Jeg kendte en del af
dem og tro mig, de levede ikke op til din og andres stereotype fordom om
fede og uduelige sinker der blot var skydegale. Mange af dem, inkl. min far,
var tidligere millitærfolk med masser af relevant uddannelse.

mvh.
Kim Frederiksen



Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 12:14

In news:469899d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> Hvorfor er du så ubegavet at du anser HJV som et irritationsmoment? I
> mine øjne er det nogle mennesker der udfører et frivilligt stykke
> arbejde. Hvornår har du sidst selv lettet røven? HJV's rolle er
> selvfølgelig blevet mere udefinerbar efter den kolde krigs slutning
> og truslen om en invasion fra syd er forsvundet, men indtil da var
> ideen da genial. I dag er det kun et spørgsmål om at anvende dem
> optimalt. I tidernes morgen da min far var kompagni NK, var der
> omkring 60.000 mand under våben. Jeg kendte en del af dem og tro mig,
> de levede ikke op til din og andres stereotype fordom om fede og
> uduelige sinker der blot var skydegale. Mange af dem, inkl. min far,
> var tidligere millitærfolk med masser af relevant uddannelse.

Jeg er medlem, og har været det siden '81. Må jeg så godt skrive, som jeg
gør?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-07 12:33

Jens Bruun wrote:
>
> Jeg er medlem, og har været det siden '81. Må jeg så godt skrive, som
> jeg gør?

Det må du altid, men det giver da ikke meget mening at nedgøre en
organisation som man selv er medlem af og betragte den som et
irritationsmoment.

mvh.
Kim Frederiksen



Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 12:55

In news:4698b487$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> Det må du altid, men det giver da ikke meget mening at nedgøre en
> organisation som man selv er medlem af og betragte den som et
> irritationsmoment.

Jeg mener i fuldt alvor, at organisationen pt. er et irritationsmoment, der
bare koster samfundet penge, og som ikke yder noget til gengæld. Jeg mener
ligeledes i fuldt alvor, at det er på tide, at hjemmeværnet bliver brugt til
nogle af de samfundsvigtige opgaver - også selvom de kan forekomme
"nedværdigende" for os gæve weekendkrigere.

Og så mener jeg i øvrigt, at hjemmeværnet og idéen bag har overlevet sig
selv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-07 12:58

Jens Bruun wrote:
>
> Jeg mener i fuldt alvor, at organisationen pt. er et
> irritationsmoment, der bare koster samfundet penge, og som ikke yder
> noget til gengæld. Jeg mener ligeledes i fuldt alvor, at det er på
> tide, at hjemmeværnet bliver brugt til nogle af de samfundsvigtige
> opgaver - også selvom de kan forekomme "nedværdigende" for os gæve
> weekendkrigere.
> Og så mener jeg i øvrigt, at hjemmeværnet og idéen bag har overlevet
> sig selv.

En logisk næste spørgsmål i rækken må nødvendigvis være "hvorfor melder du
dig ikke ud?"

mvh.
Kim Frederiksen



Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 13:03

In news:4698ba53$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> En logisk næste spørgsmål i rækken må nødvendigvis være "hvorfor
> melder du dig ikke ud?"

Ja, det er givet et logisk næste spørgsmål.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Egon Stich (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-07-07 16:46


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:wO6dnWDoufwXJAXb4p2dnAA@giganews.com...
> In news:4698b487$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:
>
>> Det må du altid, men det giver da ikke meget mening at nedgøre en
>> organisation som man selv er medlem af og betragte den som et
>> irritationsmoment.
>
> Jeg mener i fuldt alvor, at organisationen pt. er et irritationsmoment, der
> bare koster samfundet penge, og som ikke yder noget til gengæld. Jeg mener
> ligeledes i fuldt alvor, at det er på tide, at hjemmeværnet bliver brugt til
> nogle af de samfundsvigtige opgaver - også selvom de kan forekomme
> "nedværdigende" for os gæve weekendkrigere.
>
> Og så mener jeg i øvrigt, at hjemmeværnet og idéen bag har overlevet sig
> selv.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
>


Radikal?

Egon

Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 17:20

In news:4698f5ce$1$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:

> Radikal?

Nej. Det er flere år siden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Egon Stich (15-07-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 15-07-07 09:09


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:eM2dnS2xRO8xagXbnZ2dnUVZ8seinZ2d@giganews.com...
> In news:4698f5ce$1$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:
>
>> Radikal?
>
> Nej. Det er flere år siden.
>
> --
> -Jens B.

Men der er stadig reminicenser--

MVH
Egon

Kim2000 (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-07-07 12:19


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:469899d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jens Bruun wrote:
>>
>> Ganske som "HJV" er det. Lad det ene irritationsmoment udrydde det
>> andet. Idéen er *genial*.
>
> Hvorfor er du så ubegavet at du anser HJV som et irritationsmoment? I mine
> øjne er det nogle mennesker der udfører et frivilligt stykke arbejde.

Han kunne vel ikke blive optaget....

mvh
Kim



Peter K. Nielsen (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 14-07-07 18:57


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:469899d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jens Bruun wrote:
>>
>> Ganske som "HJV" er det. Lad det ene irritationsmoment udrydde det
>> andet. Idéen er *genial*.
>
> Hvorfor er du så ubegavet at du anser HJV som et irritationsmoment? I mine
> øjne er det nogle mennesker der udfører et frivilligt stykke arbejde.

arbejde?? hmmm

> Hvornår har du sidst selv lettet røven?

se det kunne jeg da godt fortælle, men tvivler på det interesserer så mange
herinde, så jeg vil blot lade det blive ved en påstand om atjeg personligt
har gjort en størrer positiv forskel for flere en det samlede hjemmeværn har
gjort de sidste 5 år til sammen

HJV's rolle er selvfølgelig blevet
> mere udefinerbar efter den kolde krigs slutning og truslen om en invasion
> fra syd er forsvundet, men indtil da var ideen da genial.

og derfor kan vi lige så godt nedlægge dem

I dag er det kun
> et spørgsmål om at anvende dem optimalt. I tidernes morgen da min far var
> kompagni NK, var der omkring 60.000 mand under våben. Jeg kendte en del af
> dem og tro mig, de levede ikke op til din og andres stereotype fordom om
> fede og uduelige sinker der blot var skydegale.

Nej men idag lader man gerne psykisk ustabile mennesker rende rundt med
våben alt imens de offentligt truer med at bruge dem mod folk de er politisk
uenige med.

Så længe En person som Georg borchorst kan være medlem af hjemmeværnet så
føler jeg mig bestemt ikke tryg ved at vi har et hjemmeværn overhovedet

Mange af dem, inkl. min far,
> var tidligere millitærfolk med masser af relevant uddannelse.

Ja men sådan er det desværre ikke længere

Peter



Michael Weber (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 13-07-07 18:46


"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse
news:4697b64b$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4697b45e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> > news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> >> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
> >>
> >> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den
> >> mulighed gives)
> >
> > Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?
> >
> > Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.
>
> hvorfor dog det?? det er da en fornuftig samfundsmæssig opgave, og når nu
> hjemmeværnet alligevel bare fiser rundt og laver ingenting (bortset fra at
> true folk der mener noget andet ved natlige opringninger) så er det da en
> god ide at sætte dem ind, og som Søvndal siger så er det jo en opgave hvor
> selv den fedeste og dummeste hjemmeværnsmand kan være med og dermed
bidrage
> til samfundet

Som lidt inspiration vil hjemmeværnsfolkene :

We Were Soldiers

DR 1 - 22:05
txt-tv 334
Da Oberst Hansen og hans 400 hjemmeværnsfolk
lander i Dødems Dal i 2007, bliver de omringet
af 2000 af fjendens snegle.
Det er Sneglekrigens første store slag
og bliver et af de blodigeste.



Ukendt (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-07 10:43

Peter K. Nielsen wrote:
>
> hvorfor dog det?? det er da en fornuftig samfundsmæssig opgave, og
> når nu hjemmeværnet alligevel bare fiser rundt og laver ingenting
> (bortset fra at true folk der mener noget andet ved natlige
> opringninger) så er det da en god ide at sætte dem ind, og som
> Søvndal siger så er det jo en opgave hvor selv den fedeste og
> dummeste hjemmeværnsmand kan være med og dermed bidrage til samfundet
>

Her er det jo så du igen udstiller din nærmest afgrundsdybe dumhed, idet du
betragter hjemmeværnsfolk som at være dumme, fede og uduelige. For det
første har hjemmeværnet masser af dygtige folk, for det andet bidrager de
sandsynligvis mere til samfundet (og med sikkerhed mere til den samlede IQ)
end dig, da de rent faktisk letter røven og udfører et stykke frivilligt
arbejde, der gavner andre mennesker, alt imens de finder sig i deres
latterlige hånende blikke og kommentarer.

/Kim





Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 12:19

In news:46989abf$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> Her er det jo så du igen udstiller din nærmest afgrundsdybe dumhed,
> idet du betragter hjemmeværnsfolk som at være dumme, fede og
> uduelige.

Rigtigt mange af dem *er* dumme, fede og uduelige. De fleste af de
hjemmeværnsfolk, jeg har stiftet bekendtskab med, er mennesker, der typisk
ville blive kasseret på en session. Både pga. ualmindelig ringe fysik, men
så sandelig også pga. manglende intelligens og problematisk psyke. Jeg siger
ikke, at alle medlemmer er sådan. Kun, at en skræmmende stor del er.

> For det første har hjemmeværnet masser af dygtige folk, for
> det andet bidrager de sandsynligvis mere til samfundet (og med
> sikkerhed mere til den samlede IQ) end dig, da de rent faktisk letter
> røven og udfører et stykke frivilligt arbejde, der gavner andre
> mennesker, alt imens de finder sig i deres latterlige hånende blikke
> og kommentarer.

Hvilket nyttigt arbejde er det, du mener, Hjemmeværnet udfører i vore dage
(andet end at holde nogle mennesker beskæftiget, der ellers kunne skabe
problemer andre steder)?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-07 12:44

Jens Bruun wrote:
>
> Hvilket nyttigt arbejde er det, du mener, Hjemmeværnet udfører i vore
> dage (andet end at holde nogle mennesker beskæftiget, der ellers
> kunne skabe problemer andre steder)?

Hvorfor tror du at HJV's medlemmer ville skabe problemer hvis de ikke var i
HJV? ... hvad angår dit spørgsmål, er HJV en del af beredskabet, deltager i
eftersøgninger, dirrigerer trafik osv. Det er da nyttige ting.

mvh.
Kim Frederiksen



Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 12:58

In news:4698b6ff$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> Hvorfor tror du at HJV's medlemmer ville skabe problemer hvis de ikke
> var i HJV? ...

Skydegale mennesker, der ikke får afløb for deres drifter, kan skabe
voldsomme problemer. Vil du afvise, at skydegale mennesker er
overrepræsenteret i hjemmeværnet?

> hvad angår dit spørgsmål, er HJV en del af
> beredskabet, deltager i eftersøgninger, dirrigerer trafik osv. Det er
> da nyttige ting.

Ja. Hjemmeværnet burde bare bruges til endnu flere samfundsnyttige ting. Et
bevæbnet hjemmeværn er irrelevant i vore dage. Hvis man afvæbnede
hjemmeværnet, og lod medlemmerne løse civile, samfundsnyttige opgaver, hvor
mange tror du så, ville bibeholde medlemsskabet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-07 13:11

Jens Bruun wrote:
>
> Skydegale mennesker, der ikke får afløb for deres drifter, kan skabe
> voldsomme problemer. Vil du afvise, at skydegale mennesker er
> overrepræsenteret i hjemmeværnet?
>

SkydeGALE mennesker, ja

> Ja. Hjemmeværnet burde bare bruges til endnu flere samfundsnyttige
> ting. Et bevæbnet hjemmeværn er irrelevant i vore dage. Hvis man
> afvæbnede hjemmeværnet, og lod medlemmerne løse civile,
> samfundsnyttige opgaver, hvor mange tror du så, ville bibeholde
> medlemsskabet?

Jeg skal ikke kunne sige det. Sandsynligvis vil mange melde sig ud, da
opgaverne måske ikke længere interesserer dem. Profesionelle soldater vil
måske heller ikke forlænge deres kontrakter hvis de skulle slå græs i stedet
for at løse opgaver i Irak.

mvh.
Kim Frederiksen



@ (14-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-07-07 13:28

On Sat, 14 Jul 2007 13:58:00 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ja. Hjemmeværnet burde bare bruges til endnu flere samfundsnyttige ting.

du mener ikke det samlede danske forsvar er samfundsnyttigt?



>Et
>bevæbnet hjemmeværn er irrelevant i vore dage.


hvorfor?


--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 14:15

In news:09gh9392kis2f4a16b250lddoko490p5hk@4ax.com,
@ <1@invalid.net> typed:

> du mener ikke det samlede danske forsvar er samfundsnyttigt?

Jo. Jeg taler alene om hjemmeværnet. Hvorfra får du, at jeg ikke finder det
samlede, danske forsvar samfundsnyttigt?

>> Et
>> bevæbnet hjemmeværn er irrelevant i vore dage.
>
> hvorfor?

Hjemmeværnet udspringer som bekendt af "aldrig mere en 9. april". I årene
efter WW2 kunne man som dansker med fuld ret føle sig truet af nabolande og
lande tæt herved. Derfor havde hjemmeværnet en relevans. Situationen er i
dag en helt anden. Vi er ikke længere truet militært af vore tætte naboer,
og der er ingen umiddelbar invasionsfare, hvor en bevæbnet civilbefolkning
ville kunne gøre en forskel.

I hele min tid i hjemmeværnet (som tidligere skrevet siden '81) har
medlemsskaren tydeligt været præget af mennesker, der fik et særligt kick
ved at rende rund og lege røvere og soldater i deres fritid. De kunne før i
tiden så samtidig tjene et formål i forbindelse med eksempelvis overvågning
og bevogtning, skulle de røde komme rendende. Der er ikke længere fare for,
at de røde kommer rendende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



@ (14-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-07-07 14:44

On Sat, 14 Jul 2007 15:15:11 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>In news:09gh9392kis2f4a16b250lddoko490p5hk@4ax.com,
>@ <1@invalid.net> typed:
>
>> du mener ikke det samlede danske forsvar er samfundsnyttigt?
>
>Jo. Jeg taler alene om hjemmeværnet. Hvorfra får du, at jeg ikke finder det
>samlede, danske forsvar samfundsnyttigt?
>
>>> Et
>>> bevæbnet hjemmeværn er irrelevant i vore dage.
>>
>> hvorfor?

>Situationen er i
>dag en helt anden.


tåbelig påstand, som også blev fremført i trdiverne,
man kunne heller ikke den gang få øje på en umiddelbar fjende


--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Jens Bruun (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-07-07 14:56

In news:kkkh93lbo1t1hs0ikhb2nkdrifsbq2fv5f@4ax.com,
@ <1@invalid.net> typed:

>> Situationen er i
>> dag en helt anden.
>
> tåbelig påstand, som også blev fremført i trdiverne,
> man kunne heller ikke den gang få øje på en umiddelbar fjende

Det var så sidste gang, jeg gad bruge tid på at svare dig. Du er for dum til
mig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



@ (14-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-07-07 15:52

On Sat, 14 Jul 2007 15:56:11 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>In news:kkkh93lbo1t1hs0ikhb2nkdrifsbq2fv5f@4ax.com,
>@ <1@invalid.net> typed:
>
>>> Situationen er i
>>> dag en helt anden.
>>
>> tåbelig påstand, som også blev fremført i trdiverne,
>> man kunne heller ikke den gang få øje på en umiddelbar fjende
>
>Det var så sidste gang, jeg gad bruge tid på at svare dig. Du er for dum til
>mig.


nå slap "argumenterne" op?


--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Egon Stich (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-07-07 16:50


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:RfydnY_Ee5OaSwXbRVnyuQA@giganews.com...
> In news:kkkh93lbo1t1hs0ikhb2nkdrifsbq2fv5f@4ax.com,
> @ <1@invalid.net> typed:
>
>>> Situationen er i
>>> dag en helt anden.
>>
>> tåbelig påstand, som også blev fremført i trdiverne,
>> man kunne heller ikke den gang få øje på en umiddelbar fjende
>
> Det var så sidste gang, jeg gad bruge tid på at svare dig. Du er for dum til
> mig.
>
> --
> -Jens B.
>


I dette tilfælde, er det sandelig dig, der er dum.
Hvad der er gået galt for dig som HJV mand, kan man jo ikke sige.
Men noget er der.

Eller er du blevet radikal?

Egon

Martin Larsen (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 13-07-07 18:38


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4697b45e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>>
>> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den
>> mulighed gives)
>
> Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?
>
> Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.

Det ville da være langt mere naturligt at sætte røde commie rats til at
fjerne røde snegle.

Mvh
Martin


N_B_DK (13-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-07-07 18:47

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk

> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i
> mange år at foretage sig noget fornuftigt

Det ville være endnu bedre hvis han selv tog affære, og begyndte at samle
sneglene, det ville så være det mest fornuftige den mand har lavet i mange
år.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peter K. Nielsen (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 14-07-07 19:04


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4697baa1$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i
>> mange år at foretage sig noget fornuftigt
>
> Det ville være endnu bedre hvis han selv tog affære, og begyndte at samle
> sneglene, det ville så være det mest fornuftige den mand har lavet i mange
> år.

Du ævler som du har forstand til. Du aner jo ikke noget om hvad jeg laver,
men vi kan da godt lave en lille hurtig konkurrence, om hvem der har
foretaget sig mest samfundsnyttigt de sidste par år.

Her har du et link til mit seneste initiativ. Et initiativ der hvert eneste
år fremover vil betyde forskellen på et værdigt liv og et passivt liv på
offentlig forsørgelse for ca 20 unge mennesker

www.ungdomsuddannelsen.dk

Jeg kan oplyse dig at jeg ikke slipper projektet selv om det nu er gået
igang, men fortsætter som bestyrelsesformand for den fond der driver stedet.

Kom så og fortæl hvad du har udrettet her i livet

PEter



N_B_DK (14-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-07-07 19:25

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
news:46991009$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4697baa1$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> > news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> >
> > > Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i
> > > mange år at foretage sig noget fornuftigt
> >
> > Det ville være endnu bedre hvis han selv tog affære, og begyndte at
> > samle sneglene, det ville så være det mest fornuftige den mand har
> > lavet i mange år.
>
> Du ævler som du har forstand til.

Vidste ikke du var Villy søvndal, hvorfor bruger du så navnet peter k
nielsen ?

> Du aner jo ikke noget om hvad jeg
> laver, men vi kan da godt lave en lille hurtig konkurrence, om hvem
> der har foretaget sig mest samfundsnyttigt de sidste par år.

Hvad har det at gøre med hvad villy søvndal ?

> Jeg kan oplyse dig at jeg ikke slipper projektet selv om det nu er
> gået igang, men fortsætter som bestyrelsesformand for den fond der
> driver stedet.
> Kom så og fortæl hvad du har udrettet her i livet

Hvad med du lærer at læse først ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peter K. Nielsen (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 14-07-07 21:09


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46991528$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> news:46991009$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4697baa1$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> > "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
>> > news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>> >
>> > > Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i
>> > > mange år at foretage sig noget fornuftigt
>> >
>> > Det ville være endnu bedre hvis han selv tog affære, og begyndte at
>> > samle sneglene, det ville så være det mest fornuftige den mand har
>> > lavet i mange år.
>>
>> Du ævler som du har forstand til.
>
> Vidste ikke du var Villy søvndal, hvorfor bruger du så navnet peter k
> nielsen ?
>
>> Du aner jo ikke noget om hvad jeg
>> laver, men vi kan da godt lave en lille hurtig konkurrence, om hvem
>> der har foretaget sig mest samfundsnyttigt de sidste par år.
>
> Hvad har det at gøre med hvad villy søvndal ?
>
>> Jeg kan oplyse dig at jeg ikke slipper projektet selv om det nu er
>> gået igang, men fortsætter som bestyrelsesformand for den fond der
>> driver stedet.
>> Kom så og fortæl hvad du har udrettet her i livet
>
> Hvad med du lærer at læse først ?

Altså du har intet udrettet her i livet andet end sidder her på usenet og
beskylde andre for ikke at udrette noget

Peter



N_B_DK (14-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-07-07 21:20

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
news:46992d7f$0$90262$14726298@news.sunsite.dk

> Altså du har intet udrettet her i livet andet end sidder her på
> usenet og beskylde andre for ikke at udrette noget

jeg behøver ikke som du sidde og skrive hvad jeg gør eller ikke gør, for at
få opmærksomhed.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peter K. Nielsen (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 14-07-07 22:13


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4699300f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> news:46992d7f$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Altså du har intet udrettet her i livet andet end sidder her på
>> usenet og beskylde andre for ikke at udrette noget
>
> jeg behøver ikke som du sidde og skrive hvad jeg gør eller ikke gør, for
> at få opmærksomhed.

tsk tsk



@ (13-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-07-07 18:52

On Fri, 13 Jul 2007 19:09:54 +0200, "Peter K. Nielsen"
<glemdet@no.domain> wrote:

>ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
>Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
>gives)

han løser jo ikke noget problem,

han foreslår som socialister altid gør, at nogen andre løser
problemet,
han har jo ikke anvist hvor pengene til at lønne folkene skal komme
fra

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Jakob (13-07-2007)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 13-07-07 21:38

On Fri, 13 Jul 2007 19:09:54 +0200, "Peter K. Nielsen"
<glemdet@no.domain> wrote:

>ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
>Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
>gives)
>


Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
hvert fald.

@ (13-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-07-07 22:18

On Fri, 13 Jul 2007 21:37:35 +0100, Jakob <ative@available.com> wrote:

>On Fri, 13 Jul 2007 19:09:54 +0200, "Peter K. Nielsen"
><glemdet@no.domain> wrote:
>
>>ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>>
>>Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
>>gives)
>>
>
>
>Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
>Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
>hvert fald.


mærkeligt som alle synes at bekæmpelse af snegle lige netop er en
opgave for alle ANDRE END DEM SELV


--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Egon Stich (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-07-07 16:53


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:ouqf935pfne8f4p3dkkjt17fi3vec517oj@4ax.com...
> On Fri, 13 Jul 2007 21:37:35 +0100, Jakob <ative@available.com> wrote:
>
> mærkeligt som alle synes at bekæmpelse af snegle lige netop er en
> opgave for alle ANDRE END DEM SELV
>
>

Hold da op--
Her er vi sandelig enige.

Hvad er problemet med disse snegle forøvrigt?

Det kan jo næppe være sommervarmen, der får politikerne til at skræppe op--
For den er der jo ikke

MVH
Egon



@ (14-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-07-07 18:06

On Sat, 14 Jul 2007 17:53:08 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>
>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:ouqf935pfne8f4p3dkkjt17fi3vec517oj@4ax.com...
>> On Fri, 13 Jul 2007 21:37:35 +0100, Jakob <ative@available.com> wrote:
>>
>> mærkeligt som alle synes at bekæmpelse af snegle lige netop er en
>> opgave for alle ANDRE END DEM SELV
>>
>>
>
>Hold da op--
>Her er vi sandelig enige.
>
>Hvad er problemet med disse snegle forøvrigt?

de "plyndrer" folks køkkenhaver, som så mange andre skadedyr


så de nærmeste til at bekæmpe må vel være dem som føler sig generet af
disse snegle


--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Egon Stich (15-07-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 15-07-07 09:09


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:8f0i93tlj4brqrlg00jrohb7labs7kfrpn@4ax.com...
> On Sat, 14 Jul 2007 17:53:08 +0200, "Egon Stich"
> <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
>>
>>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:ouqf935pfne8f4p3dkkjt17fi3vec517oj@4ax.com...
>>> On Fri, 13 Jul 2007 21:37:35 +0100, Jakob <ative@available.com> wrote:
>>>
>>> mærkeligt som alle synes at bekæmpelse af snegle lige netop er en
>>> opgave for alle ANDRE END DEM SELV
>>>
>>>
>>
>>Hold da op--
>>Her er vi sandelig enige.
>>
>>Hvad er problemet med disse snegle forøvrigt?
>
> de "plyndrer" folks køkkenhaver, som så mange andre skadedyr

Ja - og?
Hvorledes kan dette blive en "samfundsopgave"?
Sin ejendom passer man da selv?
Men denne frygtelige snegl er måske kommet til nordsjælland?


Egon

Ukendt (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-07 10:34

Jakob wrote:
>
> Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
> Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
> hvert fald.

Den er også en smule nedværdigende ikke... det er vel derfor du synes den
passer godt til arbejdsløse.

/Kim



Kim2000 (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-07-07 12:17


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:46989884$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jakob wrote:
>>
>> Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
>> Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
>> hvert fald.
>
> Den er også en smule nedværdigende ikke... det er vel derfor du synes den
> passer godt til arbejdsløse.
>

Det synes jeg nu ikke, da jeg selv var arbejdsløs sorterede jeg skruer i en
pose ved siden af en maskine der lavede 30-40 poser i minuttet, jeg nåede
vel 2. Det var nedværdigende, for det gav ingen mening overhovedet at jeg
skulle stå der. Det med sneglene ville da i det mindste give mening og det
kan ikke udføres mekanisk, muligvis kemisk, men der er en enkelt eller to af
os, der mener at grundvandet er "rimelig" vigtigt.

mvh
Kim



Michael Weber (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 14-07-07 12:26


"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4698b0f3$0$2714$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> news:46989884$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> > Jakob wrote:
> >>
> >> Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
> >> Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
> >> hvert fald.
> >
> > Den er også en smule nedværdigende ikke... det er vel derfor du synes
den
> > passer godt til arbejdsløse.
> >
>
> Det synes jeg nu ikke, da jeg selv var arbejdsløs sorterede jeg skruer i
en
> pose ved siden af en maskine der lavede 30-40 poser i minuttet, jeg nåede
> vel 2. Det var nedværdigende, for det gav ingen mening overhovedet at jeg
> skulle stå der. Det med sneglene ville da i det mindste give mening og det
> kan ikke udføres mekanisk, muligvis kemisk, men der er en enkelt eller to
af
> os, der mener at grundvandet er "rimelig" vigtigt.

Plus...ikke mindst....det giver motion.
I nogen kommuner sender man jo ligefrem arbejdsløse i motionscenter,
så de penge kunne spares.






Kim2000 (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-07-07 01:01


"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse
news:4697b1e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
> gives)
>
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7568814.html?forside
>
> citat fra artiklen:
> Samtidig kan man sige, at vi ikke svigter andre forsvarsopgaver ved at
> sætte hjemmeværnet ind," tilføjer Villy Søvndal.
> citat slut
>

Udover det ganske klart må være hver husejers eget ansvar at enten huse dem
eller gøre noget ved det, så er det vel for det første oplagt at der er
aktiveringsprojekt i det, for det andet er det ganske utroligt med de
politikere og det gælder både højre og venstre side af folketingssalen.

Hvornår er det at de får en holdning til tingene?

Det er ikke når der kommer en forspørgelsesdebat eller når en forening
stiller spørgsmål. Det er når pressen skriver om det, så har de pludselig
alle mulige og umulige løsninger på problemet.

mvh
Kim



Per Rønne (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-07-07 19:04

Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:

> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
> gives)
>
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7568814.html?forside
>
> citat fra artiklen:
> Samtidig kan man sige, at vi ikke svigter andre forsvarsopgaver ved at
> sætte hjemmeværnet ind," tilføjer Villy Søvndal.
> citat slut
>
> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i mange år
> at foretage sig noget fornuftigt

Ja, her må Villy Søvndal vist siges at være faldet for tåbegrænsen. At
tro at man kan bekæmpe dræbersneglene med Hjemmeværnet, som om den
danske 'natur' var ens private have.

Der findes kun én måde at bekæmpe dræbersneglene på, og det er at finde
en fjende til dem. Finde en art der vil æde dem, og dermed holde
antallet nede. At fjerne dem fra den danske natur er halsløs gerning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (14-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-07-07 19:10

On Sat, 14 Jul 2007 20:04:25 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:
>
>> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>>
>> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
>> gives)
>>
>> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7568814.html?forside
>>
>> citat fra artiklen:
>> Samtidig kan man sige, at vi ikke svigter andre forsvarsopgaver ved at
>> sætte hjemmeværnet ind," tilføjer Villy Søvndal.
>> citat slut
>>
>> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i mange år
>> at foretage sig noget fornuftigt
>
>Ja, her må Villy Søvndal vist siges at være faldet for tåbegrænsen. At
>tro at man kan bekæmpe dræbersneglene med Hjemmeværnet, som om den
>danske 'natur' var ens private have.
>
>Der findes kun én måde at bekæmpe dræbersneglene på, og det er at finde
>en fjende til dem. Finde en art der vil æde dem

der er

hængebugsvin pindsvin og moskusænder,

men så må man jo gøre op hvad man anser for at være den største plage


--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Per Rønne (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-07-07 19:47

@ <1@invalid.net> wrote:

> On Sat, 14 Jul 2007 20:04:25 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:

> >Ja, her må Villy Søvndal vist siges at være faldet for tåbegrænsen. At
> >tro at man kan bekæmpe dræbersneglene med Hjemmeværnet, som om den
> >danske 'natur' var ens private have.
> >
> >Der findes kun én måde at bekæmpe dræbersneglene på, og det er at finde
> >en fjende til dem. Finde en art der vil æde dem
>
> der er
>
> hængebugsvin pindsvin og moskusænder,
>
> men så må man jo gøre op hvad man anser for at være den største plage

Hængebugsvin som kæledyr:

http://www.123hjemmeside.dk/fam-lorentzen/204948

Pindsvin - hvem har dog noget imod dem?

Og berberiand, Cairina moschata, findes den som vild fugl her i landet ?

Ja, jeg tænker nok mest på situationen uden for haverne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Carsten Overgaard (16-07-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 16-07-07 07:49

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1i19bix.sqg4ymutynpkN%per@RQNNE.invalid...
> Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:
>

Øl, det slår dem ihjel.

Grav et glas ned til randen. Fyld det med øl. Jo, stærkere jo bedre. Dynamit
(Nykøbing Falster) er god. Tag de døde snegle op hver morgen. Så er den i
vinkel.

Jeg ekskalerer i at dyrke jordbær. De almindelig snegle samles op af ungerne
mod betaling, så de kan blive sat ud oppe i støjvolden. Dræbersnegle og
skovsnegle, hvis sidstnævnte forvilder sig ind på grunden, går døden i møde
på grund af udsvævelse.

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"






Per Rønne (16-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-07-07 08:21

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1i19bix.sqg4ymutynpkN%per@RQNNE.invalid...
> > Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:
>
> Øl, det slår dem ihjel.
>
> Grav et glas ned til randen. Fyld det med øl. Jo, stærkere jo bedre. Dynamit
> (Nykøbing Falster) er god.

Ah, så brug da hellere porter eller Rød Tuborg - det er da en skam at
bruge det /gode/ øl til noget sådant ...

> Tag de døde snegle op hver morgen. Så er den i
> vinkel.
>
> Jeg ekskalerer i at dyrke jordbær. De almindelig snegle samles op af ungerne
> mod betaling, så de kan blive sat ud oppe i støjvolden. Dræbersnegle og
> skovsnegle, hvis sidstnævnte forvilder sig ind på grunden, går døden i møde
> på grund af udsvævelse.

Et par biologer fra Odense Universitet har fundet en metode, der virker.
Lav et metalhegn omkring det 'sneglefri' område, et uigennemtrængeligt
hegn som øverst bukker over udad med en vinkel på 45°. Sneglene kan
bevæge sig opad, men når de når vinklen falder de ned ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (16-07-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 16-07-07 18:51


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse news:469b14f4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1i19bix.sqg4ymutynpkN%per@RQNNE.invalid...
>> Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:
>>
>
> Øl, det slår dem ihjel.


Det er det, jeg altid har sagt.
Det meste af det der sælges under navn af øl her i landet, er det rene gift.
Vi skal have gennemført Reinheitsgeboot

Så må folk klare sneglene på anden vis

MVH
Egon

Jens Bruun (16-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 16-07-07 22:26

In news:469bb1f5$2$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:

> Vi skal have gennemført Reinheitsgeboot

Stort set alt øl i DK, der ikke er discount-øl, brygges i dag efter
tyskernes Reinheitsgeboot. Selv De Forenede har set lyset.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Egon Stich (17-07-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 17-07-07 11:14


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse newsqdneUmqo3yfwbbnZ2dnUVZ8seinZ2d@giganews.com...
> In news:469bb1f5$2$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:
>
>> Vi skal have gennemført Reinheitsgeboot
>
> Stort set alt øl i DK, der ikke er discount-øl, brygges i dag efter
> tyskernes Reinheitsgeboot. Selv De Forenede har set lyset.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
>

Man er bekendt med denne glædelige udvikling

Dog kan det fremkalde en anelse mistro, når man ser, eller rettere ikke ser, reelle oplysninger på etiketterne--

MVH
Egon

@ (17-07-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 17-07-07 14:29

On Mon, 16 Jul 2007 23:25:49 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>In news:469bb1f5$2$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
>Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:
>
>> Vi skal have gennemført Reinheitsgeboot
>
>Stort set alt øl i DK, der ikke er discount-øl, brygges i dag efter
>tyskernes Reinheitsgeboot. Selv De Forenede har set lyset.


hvad er det du forstår ved discountøl?


vand
malt
gær
humle
er hvad en øl skal laves af, ikke andet

hverken råfrugt kemikalier kulsyre eller raffineret sukker skal
brokkes i det gode øl




--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
/Mattæus kap.7 vers 15/

Vidal (14-07-2007)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 14-07-07 20:03

Peter K. Nielsen wrote:
> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
> gives)
>
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7568814.html?forside
>
> citat fra artiklen:
> Samtidig kan man sige, at vi ikke svigter andre forsvarsopgaver ved at
> sætte hjemmeværnet ind," tilføjer Villy Søvndal.
> citat slut
>
> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i mange år
> at foretage sig noget fornuftigt

Han siger også, at dette er en opgave, hvor
også de ældre medlemmer af værnet kan følge
med.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408892
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste