|
| IC 4 skandalen Fra : John |
Dato : 22-06-07 15:52 |
|
Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
vil være på skinner om tre år .."
Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
store forsinkelser.
John
| |
John (22-06-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 22-06-07 15:59 |
|
"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle
> indgå i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de
> nye tog vil være på skinner om tre år .."
Oops.. og så li'e et bette link:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7351025.html
John :)
| |
Aksel (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 22-06-07 20:32 |
|
>> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
>> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>>
>> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle
>> indgå i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at
>> de nye tog vil være på skinner om tre år .."
>
Valget af leverandør skete åbenbart efter noget usædvanlige metoder.
De to italienske fabrikker der er fusioneret til Ansaldo Breda har tidligere
leveret tog til Danmark, Stog og Metrotog, begge gav enorme problemer og var
forsinkede, derfor har beslutningstagerne nok ment, at der måtte være noget
de var gode til.
Ingen af firmaerne har bygget dieseltog, så der var noget hvor ingen havde
dårlige erfaringer med dem.
Hilsen Aksel
| |
Thomas von Hassel (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 22-06-07 20:36 |
|
"Aksel" <aksel.fjern tallene.@m777ail.dk.dk> wrote:
> >> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> >> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
> >>
> >> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle
> >> indgå i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at
> >> de nye tog vil være på skinner om tre år .."
> >
>
>
> Valget af leverandør skete åbenbart efter noget usædvanlige metoder.
>
> De to italienske fabrikker der er fusioneret til Ansaldo Breda har tidligere
> leveret tog til Danmark, Stog og Metrotog, begge gav enorme problemer og var
> forsinkede, derfor har beslutningstagerne nok ment, at der måtte være noget
> de var gode til.
>
Ak ja, i gamle dage da tog blev bygget i Randers vidste man da
nogenlunde hvad der foregik.
Var der ikke også noget med at vi kunne have købe/overtage ICE tog
teknologi fra tyskland men da det krævede elektrificering fra fredericia
og nordover blev det droppet ?
/thomas
| |
John (23-06-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 23-06-07 17:33 |
|
"Aksel" <aksel.fjern tallene.@m777ail.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen af firmaerne har bygget dieseltog, så der var noget hvor ingen havde
> dårlige erfaringer med dem.
:))
| |
Per Rønne (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 22-06-07 16:43 |
|
John <nogen@pladderballe.ok> wrote:
> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
> i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
> vil være på skinner om tre år .."
>
> Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
> helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
> store forsinkelser.
Og vi husker alle at aftalen blev opfattet som så vigtig, at den blev
taget ud af trafikministeriets regi, og lagt over i mere 'kyndige'
hænder hos finansministeriets regnedrenge.
Daværende chef: finansminister Mogens Lykketoft.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
@ (22-06-2007)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 22-06-07 18:45 |
|
On Fri, 22 Jun 2007 17:43:08 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>John <nogen@pladderballe.ok> wrote:
>
>> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
>> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>>
>> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
>> i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
>> vil være på skinner om tre år .."
>>
>> Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
>> helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
>> store forsinkelser.
>
>Og vi husker alle at aftalen blev opfattet som så vigtig, at den blev
>taget ud af trafikministeriets regi, og lagt over i mere 'kyndige'
>hænder hos finansministeriets regnedrenge.
>
>Daværende chef: finansminister Mogens Lykketoft.
tjae....
et gammelt ord siger jo at
når lokumet brænder sidder der som regel en socialdemokrat på det
--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver
diktator undertrykt alle andres ytringsfrihed.
/Herbert Hoover/
| |
Peter B. P. (23-06-2007)
| Kommentar Fra : Peter B. P. |
Dato : 23-06-07 00:35 |
|
John <nogen@pladderballe.ok> wrote:
> Italiensk industri
Hvilke italienske firmaer er der specifikt tale om?
> har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
> i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
> vil være på skinner om tre år .."
>
> Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
> helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
> store forsinkelser.
Og metroen, svjv også leveret af et italiensk firma...
--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"We don't dial 911 - we dial .357".
| |
John (23-06-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 23-06-07 17:36 |
|
"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke italienske firmaer er der specifikt tale om?
IC 4: Ansaldo Breda
John
| |
Hans Joergensen (23-06-2007)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 23-06-07 08:30 |
|
John wrote:
> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
Det er almen viden, man kan undre sig over at DSB ikke vidste det..
Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69
| |
Per Rønne (23-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 23-06-07 09:07 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:
> John wrote:
> > Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> > leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> Det er almen viden, man kan undre sig over at DSB ikke vidste det..
Det var hverken DSB eller trafikministeriet der valgte Ansaldo. Det var
finansministeriet under Mogens Lykketoft ...
> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Frank E. N. Stein (24-06-2007)
| Kommentar Fra : Frank E. N. Stein |
Dato : 24-06-07 13:34 |
|
Per Rønne skrev:
>> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
>
> Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.
Det var DSBs valg.
| |
Per Rønne (28-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 28-06-07 06:12 |
|
Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:
> Per Rønne skrev:
>
> >> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
> >
> > Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.
>
> Det var DSBs valg.
Efter hvad jeg husker blev beslutningen taget i finansministeriet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Frank E. N. Stein (28-06-2007)
| Kommentar Fra : Frank E. N. Stein |
Dato : 28-06-07 16:41 |
|
Per Rønne skrev:
>>>> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
>>> Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.
>> Det var DSBs valg.
>
> Efter hvad jeg husker blev beslutningen taget i finansministeriet.
Det var DSB der opstillede kravene til togene og dermed dem der
besluttede om det kunne være en hyldevare eller ej.
| |
|
|