Fjerne stearin fra ubehandlet træ
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 12-08-07 09:10

Solen smeltede forleden et bloklys af stearin ud på nogle ubehandlede
træplanker. Det har spredt sig over et ret stort område. Kan jeg få
stearinen af igen og i så fald hvordan?

Lars

Fra : GIlbert....\(5750\)

Dato : 12-08-07 09:56

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> Solen smeltede forleden et bloklys af stearin ud på nogle ubehandlede
> træplanker. Det har spredt sig over et ret stort område. Kan jeg få
> stearinen af igen og i så fald hvordan?

køkkenrulle og et gammelt strygejern, ikke konens nye dampting

--
Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Birthe

Dato : 12-08-07 20:44

"GIlbert....(5750)" <gilbert@roen[remove]have.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
>
> køkkenrulle og et gammelt strygejern, ikke konens nye dampting

> [...]

Ja, det plejer jeg også at gøre, men skrab så meget af som muligt først med
en træspatel !!
Vær forberedt på at der skal bruges MEGET af sugende materiale- f.eks.
køkkenrulle - kaffefilter eller gamle viskestykker. For at beskytte
strygejernet kan du lægge et stykke bagepapir mellem strygejernet og det
sugende materiale. Bliv ved til du ikke kan suge mere op. En evt. fedtplet
kan til sidst fjernes med en ren klud godt vædet med rense-benzin.

Hilsen Birthe