Opskrift på hjemmelavet pizza/tomatsovs
Fra : Autocadster

Dato : 09-08-07 10:39

Nogen der kan en god opskrift på pizza/tomatsovs, den skal laves fra
bunden og med friske tomater

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : mcloud

Dato : 09-08-07 12:08

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan en god opskrift på pizza/tomatsovs, med friske tomater

Hej Autocadster
8-10mellemstore tomater,skold dem i kogende vand i ca 1 minut og pil så
skrællen af og fjern stilken.

Læg dem alle i en foodprocessor med 2-4 fed hvidløg ,
kør til en lidt grov lind grødet masse .
tilsæt så en spsk. tørret oregano og ca 1/4 dl olivenolie ,masser af
friskkværnet peber og smag til med salt.
Her er den perfekte tomatsauce

mvh mcloud

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 18:42

> tilsæt så en spsk. tørret oregano

Når man selv laver tomatsovsen fra bunden vil det da være ret synd at komme
tørrede krydderurter i.
Jeg ville til en hver tid komme frisk oregano, basilikum etc i en tomatsovs,
frem for tørret.

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-08-07 11:48

On Thu, 9 Aug 2007 13:08:19 +0200
"mcloud" <kim@lechef.dk> wrote:

> [...]
> tilsæt så en spsk. tørret oregano og ca 1/4 dl olivenolie ,masser af
> friskkværnet peber og smag til med salt.

Virker klart bedst med bøftomater eller lignende som rent faktisk
indeholder andet end vand. De fleste danske tomater er elendige til at
lave sauce af, da der intet "frugtkød" er , mn blot massere af vand og
kerner.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-08-07 17:39

On Fri, 10 Aug 2007 17:15:57 +0200
"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote:

> "padre" <spirito_santo@pants.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt men hvis man er rigtig pizza Margerita nørd må man kun
> bruge friske tomater, ingen kogning. Det er ihvertfald hvad jeg har
> læst på Amerikanske pizza sites.

hvad fanden ved amerikanere om pizzaer? de laver da nogle af de værste
pizzaer (eller rettere erstatninger herfor) i verden.

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-08-07 18:48

On Sat, 11 Aug 2007 19:42:27 +0200
"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

> Når man selv laver tomatsovsen fra bunden vil det da være ret synd at
> komme tørrede krydderurter i.
> Jeg ville til en hver tid komme frisk oregano, basilikum etc i en
> tomatsovs, frem for tørret.

Både oregano og basilikum bruges til forskellige ting alt efter om de
er friske eller tørrede. Til sammenkogte ting som tomatsauce er tørret
klart at foretrække. Du vil kunne finde utallige begrundelser for dette
i diverse italienske kogebøger - det primære er dog smagsforholdet
mellem tomat og krydderi