Hvor køber man Blues CD'er.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-07-01 10:32

Jeg har nu kigget igennem den seneste måneds indlæg i gruppen, uden at
have fundet det jeg søger.

Nemlig: Hvor køber man musik på nettet.?
Gerne en dansk side. Primært blues men også rock. (Mojo Hands, Luther
Allison osv.)

Hvilken forhandler vil du anbefale.?

Jeg har kigget her: http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/ men vil
gerne have en anbefaling af hjemmesider du har god erfaring med.

Jeg har prøvet www.rillen.dk, uden held. - Det er vist som i de
gammeldags butikker:
De har allesammen de seneste hits, men f.x. blues har de ikke.- Bortset
fra B.B.King og Clapton.

Mvh. Jørgen

Fra : LaC

Dato : 08-07-01 14:09

Hej.

Prøv at se her. Torben har da noget blues...
http://home3.inet.tele.dk/thl001
Jeg har handlet der et par gange og er meget tilfreds med levering mv.

Lars

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-07-01 15:12

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-r@aa.ssa.dk> wrote in message
> Hvilken forhandler vil du anbefale.?

Jeg kan desværre ikke komme på en netbutik med et fornuftigt udvalg. Det
sker, at cdon.com henter noget spændende hjem, men de har sjældent et bredt
udvalg.

> Jeg har prøvet www.rillen.dk, uden held. - Det er vist som i de
> gammeldags butikker:
> De har allesammen de seneste hits, men f.x. blues har de ikke.- Bortset
> fra B.B.King og Clapton.

Stereo studio har et glimrende udvalg af jazz og blues, og kan sædvanligvis
bestille sager hjem, hvis det skal være. Men det rigtige sted for denne
slags musik er jazz-kælderen i københavn, hvor man har masser af lækker
jazz, men også en del blues. Begge butikker har domænenavne, men der er
intet på nogen af dem :(

/Nikolaj

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-07-01 18:59

Nikolaj Borg wrote:

> [...]

> slags musik er jazz-kælderen i københavn, hvor man har masser af lækker
> jazz, men også en del blues. Begge butikker har domænenavne, men der er

Tak for det.
Jeg gik i min naivitet udfra at alle netbutikkerne kunne skaffe næsten alt
muligt.
Ihvertfald har de en bredere kundegruppe, end en lille butik i f. eks.
Sønderborg.

Specielt blues, der jo har en ret lille kunde kreds, ville da være nærliggende
at sælge på nettet.
Da jeg bor langt fra Kbh. (Sønderjylland) er det logisk at handle via nettet.

Mvh. Jørgen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-07-01 19:44

> Jeg gik i min naivitet udfra at alle netbutikkerne kunne skaffe næsten alt
> muligt.

tjah, det kunne de også i "gamle dage". Tidligere var der butikker som
Boxman og 909, som havde et temmeligt bredt udvalg. Boxman lod til at mene,
at de kunne skaffe alt, men der var til tider ufatteligt lange ventetider på
bestillinger. 909 leverede fra dag til dag, og lå faktisk inde med en hel
del blues til en rimelig penge (begge butikker var dejligt billige. Begge
butikker er desværre gået ned. Det siges, at Danmark er det land i
Skandinavien, der har den mindste handel i netbutikker. Det er sørgeligt, at
vi ikke har bedre dækning mht. musikbutikker, eftersom netbutikkerne holdt
priserne nede og også kunne skaffe sjove ting.

> Specielt blues, der jo har en ret lille kunde kreds, ville da være
nærliggende
> at sælge på nettet.

Ja, det er klart oplagt med specialbutikker på nettet, men jeg er endnu ikke
stødt på så mange. Den fedest er helt klart www.karma.dk - hvis man da er
til den slags . Det ser ud til, at der er en side på vej fra jazzkælderen
(jeg mener, det er www.jazzmusic.dk), men "på vej" er jo et vidt begreb.

> Da jeg bor langt fra Kbh. (Sønderjylland) er det logisk at handle via
nettet.

Jeps. jeg bor 2 km. fra Århus centrum men synes stadig, det er bekvemt at
handle på nettet . Hvis jeg ikke husker meget galt er der en stereo
studio eller to i området; om ikke andet er der een i Kolding. De plejer at
kunne skaffe en del.

/Nikolaj

Fra : Brian Haagh

Dato : 09-07-01 09:00

Hej Jørgen !
Prøv : www.phonoteket.dk som har en stor blues afdeling blandt andet !!!
Dog er de igang med at opdatere deres site, ellers prøv at sende dem en mail
:
mailto:phonoteket@email.dk

MVH

Brian Haagh/

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 12-07-01 19:55

> Nemlig: Hvor køber man musik på nettet.?
> Gerne en dansk side. Primært blues men også rock. (Mojo Hands, Luther
> Allison osv.)
>
> Hvilken forhandler vil du anbefale.?

Hej
Du kunne jo prøve www.coperecords.dk hvor blandt andre Mojo Hands,
Wonderbrass, SP-Just-Frost og mange andre holder til eller mp3 indkøb på
www.vitaminic.dk

mvh/ Søren og Anette
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk