S: Italiensk opskrift - Kartoffelboller me~
Fra : PE

Dato : 04-08-07 17:44

Har været i Berlin og fik nævnte på en italiensk restaurant, men fik
desværre ikke navn på retten med mig eller den præcise opskrift.

Kartoffelkuglerne var nærmest hvide og tilsyneladende kogt i vand, men med
vældig delikate - altså rørt sammen med andet.

På forhånd tak

Fra : Peter Westh

Dato : 04-08-07 19:01

"PE" <kjoge@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kartoffelkuglerne var nærmest hvide og tilsyneladende kogt i vand, men med
> vældig delikate - altså rørt sammen med andet.

Det må da vist være gnocci, du har fået. De kan købes færdige, men er bedre
hvis man laver dem selv. Jeg har ikke noget speciel opskrift jeg kan
anbefale, men nu du kender navnet kan du jo nemt søge.

Sovsen har jeg ikke rigtig noget bud på.

/P

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-08-07 20:40

Peter Westh skrev:

> Det må da vist være gnocci, du har fået. [...] nu du kender
> navnet kan du jo nemt søge.

Det er nemmere at søge hvis man bruger den officielle stavemåde:
gnocchi

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Peter Westh

Dato : 04-08-07 21:03

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> Det er nemmere at søge hvis man bruger den officielle stavemåde:
> gnocchi
´
Ups, ja, selvfølgelig.

/P

Fra : PE

Dato : 05-08-07 17:32

Tak for jeres hjælp - nu er jeg på rette spor!

Fra : Peter M

Dato : 08-08-07 22:17

Hej.
De bedste jeg har smagt, er dem fra "Det Italienske Supermarked" eller
"Supermarco" i Sydhavnen.
Mv.
Peter