Hvordan åbnes dette gas-stik?
Fra : Morten

Dato : 04-08-07 16:22

Hej

Jeg skal have flyttet mit gas-komfur, men jeg kan ikke finde ud af at åbne
"stikket".

Billeder:

http://aycu27.webshots.com/image/23986/2004031907919106341_rs.jpg

http://aycu31.webshots.com/image/24950/2004072141982179187_rs.jpg

http://aycu18.webshots.com/image/25457/2004018682424557738_rs.jpg

http://aycu10.webshots.com/image/22169/2004088402073043006_rs.jpg

Det grå håndtag kan drejes, og så kommer der nogle forskellige symboler
frem, men jeg har prøvet i alle 3 positioner, og det er ikke lykkes at løsne
stikket i nogen af dem.

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Lars

Dato : 04-08-07 17:35

Morten skrev:
> [...]
> frem, men jeg har prøvet i alle 3 positioner, og det er ikke lykkes at løsne

Normalt trykker man det bare opad - og låsen udløses. Det skal ikke drejes.

Fra : Filip

Dato : 08-08-07 14:11

> http://aycu27.webshots.com/image/23986/2004031907919106341_rs.jpg

> [...]

Lidt OT, men når du tager billeder af noget så tæt på, så bliver det aldrig
godt med mindre du slår MacroZoom til på dit kamera hvis det altså
understøtter det. Ellers kan det være en fordel at tage billedet fra lidt
større afstand uden at zoome (40cm), og så bruge en blitz. Så skulle det
blive meget skarpere, men det er sådan nogle fif man må lære sig selv hen ad
vejen.

Filip

Fra : Morten

Dato : 08-08-07 17:49

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blive meget skarpere, men det er sådan nogle fif man må lære sig selv hen

Det har hverken blitz eller MacroZoom - eneste belysning jeg havde var en
lighter ...

Fra : Lars

Dato : 09-08-07 06:38

Morten skrev:
> "Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det har hverken blitz eller MacroZoom - eneste belysning jeg havde var en
> lighter ...

Rigtig godt til gas

Fra : Armand

Dato : 10-08-07 23:13

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har hverken blitz eller MacroZoom - eneste belysning jeg havde var en
> lighter ...
Hæ!
Det er jo sandhed et af de "fif man må lære sig selv hen ad vejen"!

--
Armand.