Sende prints over nettet?
Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-07-01 00:04

Hej

Vi skal et par uger til Italien, og vi har fået Mormor(tm) til at vande
blomster...

Min Mac kan godt stå tændt hele tiden mens vi er væk. Kan man lave
noget, så vi kan "sende" prints til min USB-printer over nettet, således
at Mormor(tm) henter prints fra printer og ser vores beskeder om, at vi
har det godt?

Som en slags "fax" :)

--
Christian

Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-07-01 00:05

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Kan man lave
> noget, så vi kan "sende" prints til min USB-printer over nettet, således
> at Mormor(tm) henter prints fra printer og ser vores beskeder om, at vi
> har det godt?

Det skal forresten helst være HTTP / browser-baseret, så vi kan sende
beskeder fra en vilkårlig Internetcafe...

Findes det?

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-07-01 00:09

In article <1ew7cbp.86tmh5xlk1tsN%junk@osxhacks.com>,
junk@osxhacks.com (Christian Flintrup) wrote:

> Det skal forresten helst være HTTP / browser-baseret, så vi kan sende
> beskeder fra en vilkårlig Internetcafe...

Har du en server der kan håndtere acgi/cgi?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-07-01 07:04

> Har du en server der kan håndtere acgi/cgi?

det kunne jeg måske godt sætte op, men jeg tror bare jeg bruger Jespers
løsning med OE/Entourage...

--
God sommer
Christian

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 08-07-01 01:34

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Det skal forresten helst være HTTP / browser-baseret, så vi kan sende
> beskeder fra en vilkårlig Internetcafe...
>
> Findes det?

Hvis du nu opretter en Hotmail konto og har Outlook Express til at
checke mails med passende intervaller derhjemme, aå kan du i OE under
Tools->Rules oprette en regel som automatisk sender mails fra en bestemt
emailadresse eller med en bestemt header til print.
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-07-01 07:03

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> [...]
> Tools->Rules oprette en regel som automatisk sender mails fra en bestemt
> emailadresse eller med en bestemt header til print.

God ide! Tak :)

--
God sommer
Christian