Nye snapse?
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 19:56

Forleden faldt jeg ved et tilfælde over en flaske kryddersnaps fra
Braunstein, lavet på enebær. Jeg købte selvfølgelig straks et eksemplar. I
dag så jeg få en egesnaps fra Schackenborg og den måtte jeg naturligvis
også have. Herre Jemini, det vælter tilsyneladende frem med nye varianter.

Er der nogen der har kendskab til flere nye?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-08-07 20:13

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> også have. Herre Jemini, det vælter tilsyneladende frem med nye varianter.

Jeg har selv lavet en snaps på egetræ. Det må siges at være let:
Et stykke frisksavet kærneved plumpes i et glas - snaps oveni - og efter
nogle måneder er den klar

Jeg har også lavet kryddersnaps på tørret Søhest + Søstjerne! Det er
vist et unica-produkt
(Smagen - tja bum, men den er sjov at vise frem..)

> Er der nogen der har kendskab til flere nye?

Men lidt mere seriøst:

http://www.ranimex.dk/productsByCategory.asp?strSubCatalogID=10&curCatalogID=10013&strSubCatalog_NAME=

Jeg er ikke nået til at smage dem, men kender Ranimex, og de har som
regel sans for kvalitet

Schumachers Blåbær er flere steder berømmet op på den anden side af
sommerskyerne..

Fra : Tom Jensen

Dato : 02-08-07 10:11

On 1 Aug., 21:12, Gert Krabsen <fjernkrab...@fjernkrabsenfjern.dk>
wrote:
> Jeg har selv lavet en snaps på egetræ. Det må siges at være let:
> Et stykke frisksavet kærneved plumpes i et glas - snaps oveni - og efter
> nogle måneder er den klar

Og smagen?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-08-07 10:44

Tom Jensen wrote:

> Og smagen?

Mja... Ligner og smager som en ubestemmelig kryddersnaps - en tynd
Gammel Dansk kommer måske nærmest..
Vi har ingen planer om at gentage forsøget.