Varmluft - bruger i det?
Fra : Torben

Dato : 31-07-07 12:00

Hej,

jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!

Hvad med jer?

mvh
Torben

Fra : Inger D.

Dato : 31-07-07 12:20

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!
>
> Hvad med jer?
>
> mvh
> Torben

Jeg bruger varmluft, når jeg har flere plader i ovnen på samme tid. Hvis jeg
sætter pladerne på andennederste og andenøverste hylde, får alt lige meget
varme og overflade.
Jeg bruger også varmluft til at give en ekstra sprød overflade f.eks. på
pommes frites, halve bagte kartofler og forårsruller.

Mvh. Inger

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 01-08-07 12:25

Inger D. wrote:
> [...]
> Jeg bruger også varmluft til at give en ekstra sprød overflade f.eks.
> på pommes frites, halve bagte kartofler og forårsruller.

Samme her. Forsøger at undgå varmluft, hvis jeg ikke har flere ting i ovnen
og ikke ønsker ekstra sprødhed. Sprødheden kommer så vidt jeg forstår, fordi
blæseren haler al fugten ud af ovnen. F.eks. synes jeg det er synd at bage
brød med varmluft, fordi det bliver mindre saftigt.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Hanne

Dato : 31-07-07 12:21

> jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!
>
> Hvad med jer?
>
> mvh
> Torben

Bruger det stort set aldrig, undtagen måske de sidste 10 min., hvis f.eks de
stegte kartofler lige skal have lidt ekstra farve.

mvh
Hanne

Fra : Gainsbourg

Dato : 31-07-07 13:20

Bruger det altid - synes det er genialt. Havde gasovn tidligere og det var
også super.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Sabina H.

Dato : 31-07-07 13:36

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> wrote in message
> Hej,
>
> jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!
>
> Hvad med jer?

bruger det altid... har indtil for nylig boet i en lejlighed der kun havde
en almindelig ovn, og saaaaaaaaaaaaaaavnede min varmluftovn..... den har jeg
så fået nu, og ælsker det....
--
Knus,
Sabina

Fra : Ralph

Dato : 31-07-07 14:22

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!

Altid, dels går det hurtigere at få ovnen varm, dels har vi ofte flere
plader i samtidig.

Til gengæld bruger jeg ikke intervalgrill.

--
Ralph

Fra : Lars Knudsen

Dato : 31-07-07 15:22

On Tue, 31 Jul 2007 12:59:42 +0200, "Torben"
<real_anonymous@hotmail.com> wrote:

>jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!
>
>Hvad med jer?

Jo... Til kartoffelbåde, skivede kartofler og andet der godt må blive
sprødt bruger vi det. Det bliver hurtigere færdigt.

Jeg bruger interval/impuls grill med varmluft til kylling - når den
altså ikke ryger ud på Weber grillen, og det gør den som regel
faktisk.

Ovnen har sådan en "hurtig varm" funktion, den bruger også
varmluftsfunktionen til at få temperaturen hurtigt i vejret.

** Lars

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-07 17:29

In news:46af161f$0$2490$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Torben <real_anonymous@hotmail.com> typed:
> Hej,
>
> jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!
>
> Hvad med jer?
>
> mvh
> Torben

Jeg bruger varmluften ret ofte. Man skal bare huske at varmen skal
sættes til 20 grader mindre end hvis man bruger den alm. varme. Jeg
har også varmluft i min mikro/combiovn. Den bruger jeg tit til at
bage i (formkager, tærter o.l.), og resultatet er fint hver gang.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-07-07 21:40

> [...]

> Hej,
>
> jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!

bruger stort set aldrig andet. almindelig ovn er bøvlet og giver en
elendig varmefordeling efter min mening.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 07-08-07 14:13

Torben skrev:
> Hej,
>
> jeg bruger *aldrig* varmluft, og kan slet ikke se fidusen hermed!
>
> Hvad med jer?
>
> mvh
> Torben

Vi har varmluftsovn men vi bruger det aldrig. Engang troede vi det var
mere energirigtigt, men så læste vi en artikel fra NRGI om at det var
bedøvende ligegyldigt om man brugte konventionel varme eller varmluft,
for det er samme energi der bruges.

Tilgengæld synes jeg ting har det med at tørre ud når man bruger
varmluft. Jeg foretrækker den sprødhed som kommer fra stegning, og ikke
den tørhed der kan opstå ved varmluft. Eneste undtagelse er når vi bager
flere ting i ovnen på samme tid.

Fornylig lavede vi kryddersalt, tørret i ovnen. Her var varmluft genialt.