rådne kartofler
Fra : Christian Hansen

Dato : 26-07-07 21:00

Hej

jeg køber altid økologiske kartofler. Når jeg køber i Brugsen - deres
Natura-brand - oplever jeg ofte at en eller to kartofler er rådne eller
på vej til at blive det. Jeg oplever det ikke hos andre mærker. Er der
nogen, der har lign. oplevelser med rådne kartofler i Naturaposer/hos
Brugsen, eller er jeg bare uheldig.

mvh Christian

Fra : Mr J..

Dato : 27-07-07 12:45

> [...]
> der har lign. oplevelser med rådne kartofler i Naturaposer/hos Brugsen,

Den anden dag havde vi nogle mugne kartofler, det har jeg sq ikke set før,
det plejer bare at rådne..

man undres..

Mvh
Morten

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-07-07 16:27

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har lign. oplevelser med rådne kartofler i Naturaposer/hos Brugsen,

Min erfaring med brugsens egne varer er at de er dårligere og dyrere end
andre varer.
Grunden til at dine kartofler er rådne er sandsynligvis at de er opbevaret
forkert og for længe i forretningen.

Steen.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-07-07 23:12

On Thu, 26 Jul 2007 22:00:09 +0200
Christian Hansen <chrsen@fundanemt.com> wrote:

> [...]
> Er der nogen, der har lign. oplevelser med rådne kartofler i
> Naturaposer/hos Brugsen, eller er jeg bare uheldig.

jeg oplever meget ofte at selve læggekartoflen (moderen) er med i
pakken når jeg køber økologiske. Disse har en tendens til at rådne ret
hurtigt. De er ret lette at kende da de har en helt anden konsistens og
skallen er anderledes.
--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 28-07-07 20:43

<klip>Er der
> nogen, der har lign. oplevelser med rådne kartofler i Naturaposer/hos
> Brugsen, eller er jeg bare uheldig.
</klip>

Jeg har ikke oplevet det, og da jeg udelukkende køber økologiske grøntsager
og frugter, må jeg sige at udvalget og friskheden er størst og bedst i
Coop's butikker. Der kan naturligvis være enkelte butikker der ikke får
trimmet varene godt nok, men så bør man tage kontakt til butikscefen eller
til Coop direkte, så det kan blive rettet op.

Kan iøvrigt anbefale Coop's abonnementskasser på økoligisk frugt og grønt,
det er alsidigt, friske og man sparer en hel del penge på en blandet kasse
:)
Har én gang fået en squash der var dårlig, men det er så ud af 25 kasser
frugt/grønt, så det er ok synes jeg. (Der er jo omkring 10-12 forskellige
varer i én kasse)

hilsen Heidi, Miver og Mulles moar
http://hei.homepage.dk